Oprogramowanie

Stardock: DirectX 12 przyniesie nawet 10-krotny wzrost wydajności

przeczytasz w 1 min.

Prezes studia Stardock pochwalił się wzrostem wydajności po zastosowaniu nowego API.

DirectX 12 - logo i zapowiedź

DirectX 12 pozwoli lepiej wykorzystać potencjał procesorów wielordzeniowych i w efekcie uzyskać płynniejszą animację w grach. Jakiego wzrostu wydajności powinniśmy się spodziewać? Pierwsze testy i prezentacje wskazują na zwiększenie osiągów nawet o 100 – 170%, ale ostatnio burzę medialną wywołała wiadomość prezesa studia Stardock (odpowiedzialnego m.in. za serię gier Galactic Civilizations).

Brad Wardell opublikował na swoim twitterowym profilu zaskakującą informację – przeprowadził on test, w którym platforma wyposażona w 8-rdzeniowy procesor i jeszcze niewydaną kartę graficzną uzyskała 13 fps w trybie DirectX 11 i aż 120 fps w trybie DirectX 12. Testy przeprowadzono z aktywnymi efektami świetlnymi i flarą.

Wprawdzie mamy tutaj bardzo dużo niewiadomych (m.in. w jakiej aplikacji przetestowano testy, jak mierzono wydajność i o jaką kartę graficzną chodzi), ale blisko 10-krotny wzrost wydajności brzmi bardzo imponująco – wręcz niewiarygodnie. Jeżeli wierzyć Wardellowi, nowe API może mieć wyższy potencjał niż sądzimy. Więcej informacji o DirectX 12 poznamy na marcowej konferencji GDC 2015, gdzie gościem ma być również studio Stardock.

Źródło: Twitter, WCCFTech

Komentarze

92
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    31
    Gadanie gadaniem... Wszystko jest super na papierze, ale jak to będzie wyglądać w praktyce???
    • avatar
      radex126
      4
      Tak tak niech to będzie jedno krotny wzrost wydajności to będzie dobrze
      • avatar
        Satanski
        4
        Chyba strach kupić od nich grę pod dx11
        • avatar
          Konto usunięte
          2
          Z tweetów wynika, że 'benchmark' z oświetlania itp. Coś co tak na prawdę nie ma żadnego realnego wpływu i wirze akcji nie widać. Zwykła marketingowa gadka, podobna jak była z Intela AVX 2.0 o ile jest szybsze od AVX 1.0... i tak można wymieniać w nieskończoność, fakt przyrost jest, ale nie aż tak znaczny
          • avatar
            Bimbo
            2
            Czyżby AMD FX zacznie pokazywać pazurki :)
            • avatar
              hasati
              1
              Ludzie przestańcie wierzyć w te testy specjalnie przygotowane po to żeby była największa różnica. W grach będzie może z 15-20% boost i tyle.
              • avatar
                Konto usunięte
                1
                Może niektórzy producenci gier pokuszą się o wydanie łatek z obsługą dx 12 do wydanych już gier. Zwłaszcza tych wymagających mocnego sprzętu.
                • avatar
                  Konto usunięte
                  1
                  Przede wszystkim, najfajniejsze jest to, że SLI/Crossfire będą traktowane, jako jedna karta. Koniec z problemami z profilami i tym, że jedna chodzi na 100%, a druga na 50%. Wreszcie będzie sens budowy 2x390X :)

                  A jak DX12 da taki wzrost, to konsole mogą iść na śmietnik.
                  • avatar
                    skypan
                    1
                    Zaczęła się propaganda jak za komuny. Wzrost wydobycia o 200% a "bida" jak była tak jest.
                    • avatar
                      Omgzpwnd
                      1
                      A mnie ciekawi czy to oznacza ze procesory AMD wreszcie będą mogły być realną alternatywą dla intela jeśli chodzi o gry.

                      Pożyjemy, zobaczymy..
                      • avatar
                        Bosman
                        1
                        To tylko pokazuje, jak ważna jest konkurencja. AMD żeby walczyć na rynku kart graficznych opracowało Mantle. Teraz Microsoft czując pewne zagrożenie ulepsza DX. Szkoda, że wcześniej nie mogli. Smutne, że AMD sprawiając jednak duży prezent graczom znowu wyjdzie na tym bez realnej korzyści.
                        Dlatego kupujcie AMD jeśli tylko nie musicie mieć koniecznie nVidii.
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          -1
                          Are you excited? My hard-on speaks for itself. :)
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            -1
                            Szok!!!! Test dx11 pracuje 1 rdzeń, test dx12 pracują wszystkie. Tak powstał ten prawie 10 wzrost wydajności.
                            • avatar
                              Konto usunięte
                              -1
                              10x wydajność można między bajki włożyć. DX11 jest tak naprawdę jednowątkowy, bo ogólnie DX wyrosło na architekturze jednordzeniowej. Jak się do tego porówna, to teoretyczny wzrost wydajności dla 6rdzeniowca wynosi ok 5x. Zasadniczo poszerzamy wąskie gardło, przygotowanie i transfer z CPU do GPU. Kolejnym wąskim gardłem może się okazać przyjęcie tych danych przez GPU, bo do transferu jest potrzebna kombinacja 1coreCPU + 1coreGPU, a reszta GPU albo kończy to co ma jeszcze do zrobienia, albo czeka.
                              Jak zostaną rozwiązane problemy wydajności po stronie API CPU, to i tak całą pracę graficzną musi zrobić GPU a on niestety ma co robić, dlatego nawet 5x wydajność uważam za mocno zawyżoną.
                              • avatar
                                greghostor
                                -1
                                nie wiem czy sie śmiać czy płakać
                                • avatar
                                  Konto usunięte
                                  -2
                                  Jednak jednorożce istnieją
                                  • avatar
                                    Konto usunięte
                                    -2
                                    Buahahahahah. Kolejne bajki. Żal mi ludzi co inwestują tyle kasy w PC.
                                    • avatar
                                      Konto usunięte
                                      -4
                                      Procesora i karty graficznej łatwo się domyśleć :>
                                      • avatar
                                        Adriian
                                        -5
                                        Ha Ha Ha.
                                        DX11 testowany w grze, a DX12 pewnie w menu głównym tej gry.
                                        • avatar
                                          prime27pl
                                          -7
                                          Brednie .
                                          • avatar
                                            Konto usunięte
                                            -24
                                            Buahahahahah. Aha te bajki. Czytanie o rynku PC i jego wydajności oraz mocy obliczeniowej zawsze mnie rozsmiesza. Ale za to smuci mnie fakt, że ludzie nadal inwestują duże pieniądze w PC.
                                            • avatar
                                              Hakuren
                                              0
                                              Stardock-owi przestałem wierzyć kiedy zawsze zachwalali swoje gry, że są DRM-free. No i co zrobili. Zaaplikowali Steam DRM dla wszytkich nowych produkcji.

                                              Więc na ten news o DX to ja moge odpowiedzieć tylko klasykiem polskiej myśli politycznej, akronimem CHDiKK - ze słynnej aftery "u Sowy". Psuje jak ulał.
                                              • avatar
                                                kombajn
                                                0
                                                Hmm niezbyt mi się chce wierzyć w aż taki skok wydajnościowy, prędzej uwierzę że autor twita się omsknął i napisał 13 vs 120 a miał na myśli np 113 vs 120. Ale z drugiej strony pamiętajmy że MS nowego DX robi z myślą o PC i o Xbox One. A Xbox ma 8 rdzeniowy procesor i aż prosi się żeby mocno zoptymalizować nową wersje DX pod obsługę wielu rdzeni np 8 właśnie.
                                                • avatar
                                                  Konto usunięte
                                                  0
                                                  Nawet jeśli jest tak jak facet napisał to zawsze mogli sobie te testy pušcić na autorskiej aplikacji, która faworyzuje DirectX 12.
                                                  • avatar
                                                    irondick
                                                    0
                                                    O to Mantle może się zawstydzić...
                                                    • avatar
                                                      Reqiem88
                                                      0
                                                      "Wprawdzie mamy tutaj bardzo dużo niewiadomych (m.in. w jakiej aplikacji przetestowano testy" :P
                                                      • avatar
                                                        Reqiem88
                                                        0
                                                        "Wprawdzie mamy tutaj bardzo dużo niewiadomych (m.in. w jakiej aplikacji przetestowano testy" :P
                                                        • avatar
                                                          darek79r19
                                                          0
                                                          Nie ważne, czy wzrost będzie dwu, czy dziesięciokrotny, ważne, że to wzrost, za który nie trzeba będzie płacić kilku tysięcy złotych, jak to ma miejsce przy wymianie sprzętu.
                                                          • avatar
                                                            skypan
                                                            0
                                                            Załóżmy, że będzie tak kolorowo. Co zrobi NVIDIA i AMD ? Skoro to jest takie wydaje to wpakujemy jakieś stare procki z 2000 r. w nową obudowę, lekko je przystosujemy, zmienimy nazwę i cena 2,5 tys. za super wydajną kartę. Klient łyknie my znowu zarobimy na tym samym. Problem z postępem rozwiązał się sam. Robi to DX12 :P Spokój na lata przy minimalnym nakładzie. A kto jest zawsze bity ? "Ty, ja, my.