Technologie i Firma

Mobilność na topie: nieustannie rośnie znaczenie i popularność aplikacji mobilnych

Raport Criteo Mobile Commerce wskazuje rosnące znaczenie aplikacji mobilnych i ich wykorzystywania przy transakcjach online.

Criteo

Ogólnoświatowe trendy wskazują, że popularność kupowania za pomocą aplikacji mobilnych zaczyna prześcigać ilość transakcji dokonywanych z poziomu urządzeń desktopowych. Mechanizm Cross Device, dzięki któremu możemy rozpocząć transakcję na jednym urządzeniu (np. smartfonie), a dokończyć na drugim (np. tablecie) wspiera natomiast 40% wszystkich transakcji mobilnych.

Nieco inaczej sytuacja wygląda na polskim rynku e-commerce, gdzie według danych Criteo udział aplikacji mobilnych wynosi jedynie 14%. W dalszym ciągu aż 86% zakupów online dokonujemy z wykorzystaniem sprzętu desktopowego. Według Criteo, firmy zajmującej się marketingiem efektywnościowym, aplikacje mobilne generują prawie 50% transakcji w przypadku największych serwisów e-commerce. Raport State of Mobile Commerce podaje również, że ponad 40% transakcji jest wykonywanych z wykorzystaniem więcej niż jednego urządzenia.

Smartfony, tablety oraz komputery używane są w różnych kombinacjach, by sprawdzić i sfinalizować zakup danego produktu. Jak trafnie zauważa Jonathan Wolf z Criteo: Proces zakupowy stał się dziś bardziej złożony, ponieważ klienci nie korzystają już z jednego urządzenia w celu dokonania zakupu. Wykorzystywanie aplikacji i identyfikowanie klientów na różnych urządzeniach jest kluczem do efektywnej sprzedaży na rynku e-commerce w zmieniającej się rzeczywistości.

Dane zawarte w raporcie Criteo oparte są na analizie 1,4 mld unikalnych transakcji na łączną kwotę ponad 160 mld dolarów w skali globalnej. Z raportu wynika również, że w USA mobilne transakcje stanowią obecnie ponad 30% wszystkich transakcji e-commerce. Prognozy podają, że do końca bieżącego roku w USA transakcje mobilne osiągną nawet 33% ogółu, w skali światowej zaś mają otrzeć się o granicę 40%. Do najciekawszych kategorii w e-commerce zaliczyć należy: modę, towary luksusowe oraz podróże.

Na polskim rynku e-commerce udział urządzeń mobilnych wraz z systemami operacyjnymi wygląda następująco: smartfony 7,5% (Android 5,3%, iPhone 2,0%), tablet 7,1% (Android 3,0%, iPad 4,1%), desktop 85,4%. Pełną wersję raportu można znaleźć na tej stronie.

Źródło: East Side Consulting

Komentarze

7
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Kojot321
    2
    Do zakupów w sieci używam:
    PC

    Wasze ankiety są coraz bardziej nieprzemyślane lub ustawione pod sponsorów (np. brak kart AMD w pytaniu o karty graf.)
    • avatar
      arrasek78
      0
      Raz kupiłem tylko przez tableta,laptopa za 1200 zł. Nie miałem pod ręką komputera a cena była okazjonalna i musiałem się pośpieszyć
      • avatar
        kosq83
        0
        A ja wszystko jadę na telefonie, benchmark.pl też.
        • avatar
          kosq83
          0
          A ja wszystko jadę na telefonie, benchmark.pl też.
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            Dla mnie korzystanie z internetu w telefonie to koszmar. Kiedyś w dawnych czasach jak był patyk , było szybko i sprawnie ale teraz paluchem to masakra jakaś.