Raport Coleman Parkes – inwestycja w technologie priorytetem dla firm
Według badań przeprowadzonym przez Coleman Parkes, 39% szefów małych firm stwierdziło, że w dwa lata przejdą do stanu cyfrowej dojrzałości.
Według badań przeprowadzonych przez Coleman Parkes na zlecenie firmy Ricoh, firmy oferujące usługi finansowe wyraźnie dostrzegają korzyści płynące z osiągnięcia cyfrowej dojrzałości. Szczególny optymizm cechuje mniejsze organizacje.
Wśród zarządzających firmami z tego sektora panuje przekonanie, że odpowiednie posługiwanie się nowoczesnymi technologiami i osiągniecie dojrzałości cyfrowej przyczyniają się do zwiększenia zysków i przyśpieszenia rozwoju. Według 69% badanych korzystanie z nowoczesnych narzędzi ma również pozytywny wpływ na wizerunek i atrakcyjność organizacji wśród potencjalnych inwestorów.
Wśród firm z sektora usług finansowych korzyści związane z osiągnięciem cyfrowej dojrzałości dostrzegają szczególnie mniejsze organizacje:
- 79% badanych wskazało, że dzięki możliwości szybszej optymalizacji procesów zyskują przewagę w osiąganiu dojrzałości cyfrowej;
- 70% uważa, że są w stanie zrozumieć, zastosować i skorzystać z nowych technologii szybciej niż duże organizacje;
- 63% twierdzi, że ich firmy osiągną cyfrową dojrzałość szybciej niż więksi konkurenci.
“Zarówno zmiany regulacyjne jak i rosnąca konkurencja na rynku usług finansowych stanowią czynniki, które zadecydowały o konieczności przeformułowania sposobu prowadzenia biznesu wśród tradycyjnych instytucji. Firmy, które efektywnie korzystają z nowoczesnych narzędzi odnoszą dzięki temu sukces. Z pewnością przełoży się to na wzrost inwestycji związanych z unowocześnianiem infrastruktury i korzystaniem z nowych możliwości, które zapewniają innowacyjne technologie. W tym kontekście pojawia się kolejne pytanie dotyczące tempa wprowadzania tych zmian. Jak wiele stracą firmy, które nie przystosują się do nich dostatecznie szybko?” - powiedział Carsten Bruhn, Executive Vice President w Ricoh Europe.
Poza sprzedażą detaliczną, rynek usług finansowych należy do najbardziej rozwiniętych pod względem możliwości realizacji transakcji przez internet i urządzenia mobilne. Wynika to z potrzeb i oczekiwań Klientów. Szczególnie, że w perspektywie najbliższych 20 lat główną grupą korzystającą z tego typu usług będą osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem.
Źródło: Ricoh
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!