Gry komputerowe

Gracze polubią szybkie dyski SSD PCIe - Forspoken ukazuje potencjał technologii DirectStorage

przeczytasz w 1 min.

Czy warto kupować dysk SSD PCI-Express do gier? Obecnie mało który tytuł potrafi wykorzystać potencjał takich nośników, ale wkrótce może się to zmienić. Wszystko dzięki technologii DirectStorage API – jej działanie zademonstrowano na przykładzie gry Forspoken.

DirectStorage to interfejs programowania (API), który rozwiązuje problem tzw. wąskiego gardła w komunikacji między pamięcią masową a kartą graficzną. Technologia odpowiada za szybsze, bezpośrednie połączenie pamięci masowej (na której są zapisane dane gry) i układu graficznego (który odpowiada za wyświetlanie grafiki).

DirectStorage API

Do tej pory technologia była dostępna tylko na konsoli Xbox, ale Microsoft ostatnio udostępnił biblioteki dla deweloperów tworzących gry także na komputery PC (a warto dodać, że funkcja ma działać też na Windows 10). Potencjał technologii postanowili wykorzystać programiści studia Luminous Productions, którzy pracują nad grą Forspoken.

DirectStorage – prezentacja technologii na przykładzie gry Forspoken

Studio Luminous Productions opublikowało materiał wideo, w którym chwali się zastosowanymi technologiami w silniku Luminous Engine (m.in. FidelityFX Super Resolution 2.0, Variable Shading, Denoising, Screen Space Reflections or Ambient Occlusion). Warto tutaj zwrócić uwagę właśnie na DirectStorage - na materiale porównano czas ładowania poziomów w grze Forspoken na przykładzie komputera z dyskiem HDD, zwykłym dyskiem SSD pod SATA i szybkim dyskiem SSD M.2 pod PCIe.

Koniecznie zerknijcie na filmik:

Stary dysk HDD oczywiście zostaje daleko w tyle. Ciekawie jednak wygląda porównanie dysku SSD SATA i SSD M.2 – dzięki zaimplementowaniu technologii DirectStorage API, gra potrafi wykorzystać potencjał wydajniejszego nośnika, co przekłada się na jeszcze szybsze ładowanie poziomów (prawie 2-krotnie szybsze względem SSD SATA!).

Forspoken będzie jedną z pierwszych gier, które wykorzystają technologię DirectStorage API, ale na jej premierę będziemy musieli jeszcze sporo poczekać – według najnowszych informacji, jej debiut przełożono na październik tego roku. Miejmy nadzieję, że deweloperzy polubią nową technologię Microsoftu i taka funkcja licznie pojawi się w kolejnych tytułach.

Źródło: Luminous Productions

Komentarze

13
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    devilson131313
    12
    Jedyne co ten film pokazał to że wczytywanie gry na m2 jest szybsze od sata ssd, a sata ssd od hdd i nic poza tym. Takie testy to ja moge przeprowadzić na dowlonej grze w której występują loading screeny. Równie dobrze możemy postawić lambo i gabusa obok siebie i twierdzić, że to dzięki naszmeu paliwu lambo jest szybsze. Większego bullshitu nie widziałem. Jakby pokazali jak gra działą z włączonym DirectStorage i wyłączonym to można by zacząć mówić o jakichkolwiek realnych korzyściach. W tym przypadku nie pokazano nic poza wyższością nowych dysków nad starymi, co jest kompletnie oczywiste.
    • avatar
      zoltan2
      8
      SSD Sata wystarczy, bo czy to będą 2s z m2 lub 4s z ssd sata to już chyba nie robi różnicy.
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        konieczność wprowadzenia tego directX storage jedynie pokazuje, jak fatalnie rozwiązano systemowy cache dla systemu plików w MS Windows. oni tu robią obejście bardzo zbliżone do tego stosowanego dla pliku SWAP.