Kontrolery do gier

Kontroler DualShock 4 do konsoli PlayStation 4 - zobacz jak wygląda i co oferuje graczowi

z dnia
Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
27 komentarzy Dyskutuj z nami

O PlayStation 4 wiemy już sporo, ale do tej pory nie przyjrzeliśmy się nowemu kontrolerowi. DualShock 4 - specyfikacja techniczna i wygląd kontrolera

DualShock 4  kontroler kosnola Sony PlayStation 4

O konsoli Sony PlayStation 4 wiemy już sporo, ale do tej pory nie przyjrzeliśmy się nowemu kontrolerowi. Pora więc nieco bliżej poznać pada DualShock 4.

Co ciekawe, prawdopodobnie w celu stopniowania napięcia, został on pokazany wcześniej niż sama konsola. Od razu przedstawiono nie tylko jego wygląd (nadal nie wiemy za to, jak prezentuje się konsola), ale również najważniejsze funkcji. Co zatem zmieniono, co poprawiono i jak przełoży się to na wygodę graczy?

Najważniejszą, a przynajmniej najbardziej nagłaśnianą przez producenta zmianą w stosunku do poprzednika jest zastąpienie przycisków Start i Select jednym - Options. Zwolnione w ten sposób miejsce nie pozostanie jednak puste, bo DualShock 4 oferuje przycisk o nazwie Share.

To właśnie on odgrywał będzie kluczowe znaczenie przy korzystaniu z tak zachwalanych funkcji społecznościowych nowej konsoli. Korzystając z tego przycisku, będziemy mogli udostępniać określone materiały znajomym.

Nowością jest również touchpad oraz gniazdo słuchawkowe. Przyciski zyskały nieco bardziej zaokrąglone kształty, zmniejszony miał zostać także ich czas reakcji.

Cały pad jest teraz troszeczkę większy i cięższy. Dzięki lepszemu wyprofilowaniu i wydłużonym uchwytom zapewnić ma jednak graczom zdecydowanie większy komfort.

Specyfikacja techniczna pada DualShock 4:

  • wymiary 162 x 52 x 98 mm
  • waga 210 g
  • Bluetooth 2.1 + EDR
  • akumulator 1000 mAh
  • czujnik Light Bar umożliwiający konsoli wykrywanie położenia pada
  • touchpad
  • przyciski: PS, SHARE, Opcje, 4 przyciski akcji (oznaczone figurami geometrycznymi), R1/L1/R2/L2/L3/R3, krzyżak, dwie gałki analogowe
  • port USB, gniazdo słuchawkowe

Źródło: slashgear, kotaku

Komentarze

27
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    Wygląda lepiej niż poprzedni, bardziej masywny i wydaje się bardziej wygodny. Bez przejaskrawiania można stwierdzić, że poprzedni do pięt nie dorastał temu od X360. Nie wiem kto go zaprojektował i jaką pensję dostaje ;)
  • avatar
    blinnk
    Powiem tak... jeżeli gniazdo słuchawkowe w tym padzie będzie umożliwiało odtwarzanie dźwięków z gry (nie tylko komunikacje głosową), a nowy xbox tego potrafić nie będzie, to będzie dla mnie wystarczający powód by wybrać PS4. Póki co gram na xboxie i za nic nie wymieniłbym go na PS3, ale perspektywa wygodnego podłączania jakichkolwiek słuchawek do pada i przechodzenie w ciemnym pokoju całej serii Dead Space bardzo do mnie przemawia. :)

    Ten producent, który jednak wymyśli sobie, że ich konsola będzie działać jedynie z dedykowanymi słuchawkami, będzie dla mnie przegrany.

    Możliwość podłączenia zwykłej pary słuchawek do pada powinna wg. mnie być możliwa już poprzednich generacjach konsol!
  • avatar
    The Dreamlord
    Ładują te przyciski "SHARE" gdzie się da. Co za koszmar. Wolałbym żeby montowali wszędzie przycisk "FUCK OFF!" np. dla telemarketerów i tym podobnym upierdliwców.
  • avatar
    Artik
    Zgadzam się też mam dość wszechobecnych portali społecznościowych.
  • avatar
    cipher
    "Przyciski zyskały nieco bardziej zaokrąglone kształty, zwiększony miał zostać także ich czas reakcji."

    A nie przypadkiem zmniejszony? Jak zwiększony, to nie ma się czym chwalić.
  • avatar
    gregotsw
    Jak dla mnie pad od x360 jest zdecydowanie lepiej zaprojektowany. Nie wyobrażam sobie grać w np., FIFE na dual-shocku.
  • avatar
    aMateusz
    Nareszcie wprowadzono pewna ergonomię kształtów... Xklocek miał do tej pory wygodniejszy padzi, teraz jest szansa na zmianę ;) To zmiana w dobrym kierunku ;)
  • avatar
    piccardo
    A ja tego nie rozumiem, pad z xboxa lepszy. Oczywistym jest że to sprawa tego jak komu pad leży w dłoni ale po za tym dla mnie liczy się wygoda użytkowania gdzie xbox to czysta zmora, ponieważ ich pad ma baterie co jest żenujące w dobie akumulatorów przez co jest też ciężki. Wygodnym to on dla mnie nie był i baterie to naprawdę uciążliwa rzecz... Tutaj dualshock z którego korzystam od PS1 jest dla mnie padem idealnym :) Ale to tylko moje zdanie...
  • avatar
    KamiKAzeDBC
    Jak na moje całkiem stylowy :)
  • avatar
    The_White
    Widzę poprawę denerwujących cech poprzednika, Spusty lekko zagięte, ale w przeciwna stronę, nie jak poprzednich DualShockach, no i gałki lekko wklęsłe, wygląda spoko.
  • avatar
    Marked
    I tak nic nie przebije pierwszego Dual Shocka do PSXa,który jak dla mnie był najlepszym padem.
  • avatar
    GoodSkills
    Nie wiem czy tylko ja tak czuje, czy po prostu takie zdjęcia, ale dla mnie wydaje się jakiś tandetny, jak z bazaru od rumunów. Wcześniejsze pady wg mnie były dużo lepsze z wyglądu, proste i klasyczne, za to ceniłem DualShock'i. Mam nadzieję że chociaż będzie wygodny.
    -4
  • avatar
    Pshemas
    No popatrz a miliony ludzi grają i ŻYJĄ! Coś słabą masz tą wyobraźnię.
  • avatar
    Artik
    Może zabrzmię głupio ale interesuje mnie gniazdo słuchawkowe, jakość dźwięku podłączonych słuchawek i czas działania pada z podłączonymi słuchawkami i bez.
  • avatar
    Anoizm
    Jeszcze bardziej zjebany niż był. X360 ftw.
  • avatar
    jackas95
    Kiepsko się go będzie kładło na biurku, będzie musiał leżeć na spustach :/
  • avatar
    mati0706
    Jaki będzie okaże się w praktyce. Na razie wygląda na bardzo fajnego pada. Dobrze, że zrobili te wgłębienie w analogach. No cóż, czekamy. :)