Karty graficzne

EVGA GeForce GTX 980 Ti specjalnie do obsługi gogli VR

Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
18 komentarzy Dyskutuj z nami

Model GeForce GTX 980 TI VR Edition ułatwi korzystanie z gogli VR, ale niestety nie został przystosowany do obsługi Oculus Rift CV1.

EVGA GeForce GTX 980 Ti VR Edition karta graficzna

Firma EVGA przygotowała specjalną wersję karty graficznej GeForce GTX 980 Ti, która została przystosowana do obsługi gogli VR. Prototyp takiego modelu można było zobaczyć na targach CES 2016.

GeForce GTX 980 Ti VR Edition na pierwszy rzut oka wygląda jak większość innych kart producenta, ale główną różnicą jest tutaj wyjście HDMI wyprowadzone na tył akceleratora – służy ono do podłączenia dedykowanego panelu, który jest montowany na froncie obudowy (oprócz tego znalazły się na nim jeszcze dwa porty USB 3.0). Rozwiązanie to ma ułatwić podłączanie gogli VR. Szkoda tylko, że producent nie dostosował „wynalazku” do Oculus Rift CV1, który potrzebuje jeden port USB 2.0 i aż trzy USB 3.0.

EVGA GeForce GTX 980 Ti VR Edition karta graficzna

Dokładna specyfikacja karty nie została ujawniona. Wiadomo jedynie, że na pokładzie znalazł się procesor graficzny Maxwell GM200 z 2816 rdzeniami CUDA oraz 6 GB pamięci GDDR5 384-bit. Do chłodzenia akceleratora wykorzystano autorski cooler ACX 2.0.

EVGA GeForce GTX 980 Ti VR Edition karta graficzna

Niewykluczone, że producent przygotuje też podobne wersje kart GeForce GTX 980 i GeForce GTX 970 (słabsze modele okazują się niewystarczające wg specyfikacji GeForce GTX VR Ready). Za dodatek najprawdopodobniej dopłacimy ekstra, ale jeszcze nie wiadomo ile dokładnie. Co myślicie o rozwiązaniu firmy EVGA?

Źródło: ComputerBase

Komentarze

18
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Cleaner_1980
    Taaa, a producenci obudów już zdążyli wyrzucić zatoki 5,25 cala ze swojego portfolio, nie widząc dla nich przyszłości :DDD
    7
  • avatar
    Dudi4Fr
    " Szkoda tylko, że producent nie dostosował „wynalazku” do Oculus Rift CV1, który potrzebuje jeden port USB 2.0 i aż trzy USB 3.0."

    Tak własnie mi się wydawało że za mało tych USB jest na tym panelu, chyba ze to wersja przewidziana dla HTC Vive, ale za sam pomysł należy się + dla EVGA.
    2
  • avatar
    prime27pl
    Dodatek do VR który nie obsługuje VR :D
    2
  • avatar
    Konto usunięte
    Świat obiegł news, że cena oculus wyniesie 600usd, premiera marzec 2016.
    1
  • avatar
    SirMichael
    a czy gogle vr nie mialybyc na 4 USB?