Benchmarki

3DMark przetestuje wydajność w trybie DirectX 12 i Mantle API [AKT.]

przeczytasz w 1 min.

Na targach GDC 2015 po raz pierwszy zaprezentowano nowy test w benchmarku 3DMark.

Futuremark 3Dmark API Overhead test

Futuremark pracuje nad nowym testem dla najnowszego benchmarka 3DMark, który pozwoli przetestować wydajność komputera w trybie DirectX 11, DirectX 12Mantle API. Tryb ten zademonstrowano na stoisku Microsoftu podczas targów Game Developers Conference 2015.

Nowy test porównuje wydajności bibliotek DirectX 11, DirectX 12 i Mantle API – w tym celu sprawdza ile obiektów da się narysować przy zachowaniu danego stopnia płynności animacji (30 fps). Jest to więc test typowo syntetyczny, który raczej nie ma wiele wspólnego z grami.

Podczas prezentacji wykorzystano platformę testową z procesorem Intel Core i7-4770R i zintegrowanym układem graficznym Iris Pro 5200. Ze względu na brak kompatybilnej karty graficznej, aplikacja pominęła testowanie wydajności w trybie Mantle API.

Futuremark 3DMark API Overhead - wydajność DirectX 11 i DirectX 12

Wyniki w trybie DirectX 11 nie były zbyt imponujące - platforma potrafiła wygenerować 663 627 obiektów w trybie jednowątkowym i 697 921 obiektów w trybie wielowątkowym. DirectX 12 przyniósł mniej więcej 3-krotny wzrost wydajności, bo platforma potrafiła już wygenerować 2 165 551 obiektów w ciągu sekundy.

 

Aktualizacja 23.03.2015

Futuremark zapowiedział, że w najbliższy czwartek (26 marca) wyda aktualizację benchmarka 3DMark, która wprowadzi wspomniany test Overheat - pozwoli on porównać wydajność komputera w trybie DirectX 11, DirectX 12 i Mantle API. Warto jednak zauważyć, że do uruchomienia testu w trybie DirectX 12 wymagany jest system operacyjny Windows 10, a do trybu Mantle API karta graficzna bazująca na architekturze AMD GCN. Wiadomo też, że fińskie studio przymierza się do wydania testu, wykorzystującego potencjał interfejsu Vulkan API (wcześniej znanego jako nextGL), jednak szczegóły na ten temat jeszcze nie są znane.

Źródło: Hardware, Sweclockers

Komentarze

27
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    17
    Oby faktycznie DirectX 12 przyniósł choćby i połowę zapowiadanej wydajności to będzie strzał w dziesiątkę!
    • avatar
      trybcio86
      14
      To teraz tylko czekac na udostepnienie tego benchmarka dla gawiedzi :) Magia cyferek znow wprowadzi nielada zamet
      • avatar
        Kropeczka
        5
        Nie ważne kto robi testy, ważne kto płąci za wyniki....
        • avatar
          Konto usunięte
          4
          Tytuł newsa "3DMark przetestuje wydajność w trybie DirectX 12 i Mantle API", a na obrazku "Mantle - not supported"... Potraficie rozbawić człowieka :)
          • avatar
            mjwhite
            2
            "platforma potrafiła wygenerować 663 627 obiektów w trybie jednowątkowym i 697 921 obiektów w trybie wielowątkowym. "

            a czym się różnią platformy jedno i wielo wątkowe w tym teście.
            • avatar
              wojciechpiwo
              2
              3Dmark najlepszy program do kontroli nad graczami.
              • avatar
                Marucins
                2
                Jest jest jest!!!
                Jeszcze więcej nic nie znaczących w realnym zastosowaniu cyferek!
                • avatar
                  Konto usunięte
                  -1
                  Mantle jest a właściwie było martwe już od początku! Nawet AMD się do tego przyznało i powiedzieli twórcom żeby się skupili na Directx 12 i tym nowym Api Vulkan, który będzie wspierał Steam OS.
                  • avatar
                    wiktorrp
                    -2
                    Już się m$ postar żeby mantle miało gorsze wyniki
                    • avatar
                      trybcio86
                      -3
                      czyli ze pentium bedzie generowal 663 627 obiektow a Fx 697 921 :D