Aplikacje mobilne

Google będzie oznaczać aplikacje zawierające reklamy

Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
9 komentarzy Dyskutuj z nami

Już wkrótce pobrana z Google Play aplikacja czy gra nie zaskoczy nas reklamami.

Google Play

Osoby korzystające ze smartfonów i tabletów pracujących pod kontrolą systemu Google Android odwiedzają zapewne sklep Google Play. W dostępnych tam aplikacjach najbardziej denerwują dwie rzeczy - mikropłatności i reklamy. W związku z tymi drugimi szykuje się pewna zmiana.

Niestety, tak dobrze żeby mówić o rezygnacji z nich nie jest. Obecnie jednak sytuacja wygląda tak, że przed pobraniem aplikacji bądź gry nie wiemy czy będzie ona atakowała nas reklamami. Google chce to zmienić i dlatego też już wkrótce w opisach wszystkich propozycji zawierających treści reklamowe pojawić mają się stosowne oznaczenia.

Google Play reklamy

Rozwiązanie to jest już testowane na wybranej grupie aplikacji dla najmłodszych. Już wkrótce rozszerzone zostanie jednak na wszystkie pozycje dostępne w sklepie. Twórcy muszą do 11 stycznia poinformować, w których ze swoich produktów zaimplementowali reklamy. Następnie Google wprowadzi odpowiednie oznaczenia.

Co sądzicie o takim rozwiązaniu? Wydaje się ono dobrym posunięciem, zwłaszcza dla tych, których reklamy wyświetlane na małych ekranach najbardziej irytują.

Źródło: liliputing, androidcentral

Komentarze

9
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Dudzio993
    Czyli wszystkie aplikacje z góry można oznaczyć, wystarczy mieć pakiet danych włączony i zawsze jakieś okno wyskoczy czy to iOS czy Android...
    1
  • avatar
    endrju_82
    Hehe to łatwiej by było oznaczyć aplikację pozbawioną reklam :-)
    1
  • avatar
    Snack3rS7X
    Mam gdzieś reklamy, nigdy nie były dla mnie w apkach uciążliwe, niech lepiej zaczną oznaczać te z mikropłatnościami...
    1
  • avatar
    mgkiler
    Osoby które chcą aplikacje bez reklam kupują iPhona.

    Często tak jest, że ta sama aplikacja na Androida jest za darmo z reklamami, a na iOS jest płatna ALE bez reklam.

    Rynek podzielił się na ludzi, którzy nie zapłacą za aplikacje choćby 1 euro... tacy kupują Androida.
    Oraz na osoby, które wolą zapłacić to 1-3 euro i mieć święty spokój - tacy kupują iPhona.
    -5
  • avatar
    wdowa94
    Czyli jedyne nieoznaczone aplikacje to będą adblocki