Gry

GTA III na Androida i iOS: mody z PC jako bonus

z dnia
Andrzej Sitek  | Redaktor serwisu benchmark.pl
69 komentarzy Dyskutuj z nami

Mody są dostępne i działają

Samouczek dla przestępców, utytułowana i nadal niezwykle grywalna gra akcji Grand Theft Auto III miała premierę na przenośnych urządzeniach z systemem Android oraz iOS 22 października 2011 roku. Pisaliśmy o tym fakcie w wiadomości pt. GTA 3: gra w 10 rocznicę trafi na telefony i tablety. Oczywiście była to wspaniała nowina ale okazało się, że to jeszcze nie koniec szczęścia. Fani odkryli bowiem, że mobilna wersja GTA III jest podatna na modyfikacje z platformy PC!


Mod przerabiający Peugota 406 na TAXI

Zmian jest sporo i dotyczą takich szczegółów jak tekstury, nowe wózki, muzyczka w radiu, odmieniony radar, itd. Oczywiście nie wszystkie mody działają tak pięknie jakby posiadacze urządzeń mobilnych oczekiwali. Zapewne w ciągu najbliższych tygodni powstanie lista modyfikacji, które uruchamiają się bezproblemowo.

 

Od strony technicznej sprawa jest dość prosta. Na Androidzie wystarczy wgrać określone pliki do folderu sdcard/android/data/com.rockstar.gta3/files/gta3/.

Dokładną instrukcję w formie filmu znajdziecie tutaj. Jeśli chodzi o

GTA III Android MOD
Audi 80 jako policyjny radiowóz ;D

iOS, najlepiej skorzystać z innego, filmowego tutoriala. Warto również przejrzeć fora w Internecie poszukując hasła: GTA III Android modding lub GTA III iOS modding. Sprawdzone mody pojawiają się w necie na bieżąco.


Radar w stylu Vice City, Audi 80 jak samochód policyjny i inne zmiany odpalone na Galaxy S2

Przypomnijmy, że bohaterem GTA III jest niejaki Claude Speed, który pragnie zostać mafijnym bossem w amerykańskim mieście Liberty City. Dziesięć lat temu, kiedy razem z Claude wywlekaliśmy zaskoczonych jegomościów z samochodów, w kieszeni miałem Nokię 5510. Kto by pomyślał, że tak zaawansowana gra będzie kilka lat później hulała na „zwykłym telefonie”.  
 

Więcej o Android:

Źródło: theverge

produkt roku 2011/12

Komentarze

69
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    No właśnie kto by pomyślał... dlatego uważam, że telefony przejmą rynek przenośnych konsoli.
  • avatar
    Oceniacie sytuacje przez pryzmat dnia dzisiejszego.
    Ten rynek dopiero powstał, gdzie przenośne konsole są już dobry kawał czasu.
    Mówicie o braku kontrolera.
    http://www.themostawesomepageintheuniverse.com/2010/12/ipad-iphone-gamepad-coming-soon/

    http://www.gadgetsatz.com/fructel-gametel-game-controller-for-smartphones.html

    Oczywiście nakładki, kawałek plastiku zamiast kilkuset złotych na dodatkowe urządzenie.

    Lub taki telefon.
    http://www.chip.pl/testy/sprzet-mobilny/smartfony/sony-ericsson-xperia-play

    Takich urządzeń będzie więcej, bo po co się robi czterordzeniowe z 2gb ramu, wielkimi wyświetlaczami i wydajnymi układami graficznymi smartphony? pod aplikacje typu FB? nie, pod gry.
    I rzeczą naturalna jest że na dzień dzisiejszy nikt nie napisze gry pod jeden topowy telefon, tylko kilka generacji słabszy bo sprzedaż będzie większa a z nią zyski.
    Ale jest to tylko kwestią czasu jak ta granica się przesunie.


    Kolejną wadą jaką wymieniacie to że bateria krótko trzyma, i znowu mamy problem dnia dzisiejszego.

    Myślę że faktycznie smartphony wyprą konsole bo jest to dużo większy rynek zbytu jak jedna konsolka. a programiści nie są wolontariuszami. oni pracują by zarabiać tak jak teraz gry się robi na konsole nie PC, choć PC jest bardziej za awansowe techniczne, ma lepsze kontrolery itd. to jednak większy rynek zbytu jest na konsolach.
  • avatar
    Chyba smarkfon, nokie od dawna posiadają system operacyjny jednak nigdy ich nie nazywano smartfonami. To po prostu kolejny marketingowy bełkot.
    PS. Skoro w polskim słowniku nie ma takiego słowa to lepiej nazywać je telefonami, komórkami.
  • avatar
    Jeśli już odgrzewać kotlety to takie, które przynajmniej były smaczne. O Baldursach na smartfony to się już nie mówi...
  • avatar
    Gierka niezla jak na androida, przydal by sie carmageddon 2 i bylbym w niebie :)
  • avatar
    Ta gra śmiga nawet na iphone 3gs(procesor 600MHz i 256MBram) pomimo że wydawca wogóle nie brał tego modelu pod uwagę.
    Jeżeli chodzi o androida to w gta3 można pograć tylko na dwurdzeniowych telefonach i to nie wszystkich!
  • avatar
    Zabawne jest to co mówisz
    - GPS nie wykorzystuje się tylko w samochodzie, ale , a co do TomTom i Automapy i wynalazki pod Androida, to te wynalazki to m.in. Sygic z mapami... TomToma czy właśnie tworzona Automapa na Androida - w dodatku 5 cali to fajna sprawa - większość telefonów ma prawie takie rozmiary, Galaxy note ma dokładnie 5, a jeszcze fajniejsze będą 7 i 10 calowe tablety z mapami. Jednak tu najważniejsze jest to, że masz zawsze gps przy sobie - nie ważne czy w swoim aucie, czy w obcym mieście do którego przyleciałeś samolotem.
    - PSP masz takie sterowanie jak w Sony Xperia Play, ale nie masz np. dotykowego ekranu, żyroskopu, akcelerometru (więc na PSP o wygodnym graniu w samochodówki czy strategie możesz zapomnieć), kamery...
    - Internet to jest dodatek - w dzisiejszych czasach bardzo ważny (dla mnie powiadomienia z sieci, oraz komunikacja z wideokonferencjami przez sieć są ważniejsze w telefonie od samej możliwości dzwonienia przez GSM - co jednak ważniejsze dla graczy jeśli mówimy o grach to możliwość gry sieciowej wszędzie ma jednak znaczenie),
    - aparaty z tyłu to bajer, który w praktyce się do niczego nie przydaje (poza strzeleniem fotki np. tekstu jeśli się nie ma przy sobie aparatu, bo przepisywać się nie chce), ale kamery z przodu są przydatne jako webcam i w przyszłości do gier jako kontroler,
  • avatar
    @chrisu1982: Fifa 2010 tak, ale ja mówię o 2012 (która jest na Xperię Play http://www.youtube.com/watch?v=qnwnfLC7ccs&feature=related a od lutego na resztę Androidów), która daje radę, a poza fifą masz PES 2012 i kilka innych. Crash Bandicoot już od dawna (na Xperii Play i tabletach Sony) w ramach PlayStation Suite (SDK dla Androidów i PS Vita), ale Sony mówi o otwarciu PlayStation Suite dla wszystkich Androidów. Co do GoW to ma on być w PlayStation Suite (w tej chwili jest przepisywany podobno do tego SDK i PS Vita też czeka równocześnie).

    Za sprawą Nvidia Tegra Zone oraz Playstation Store (w tej chwili dostępny tylko na urządzeniach Sony) Androidy to już nie bajer ala snake 3210, a konsole do gier i Sony się do tego przygotowuje (robi telefony ala konsolę, wszystkie nowe gry na konsole, mają wspierać smartfony, a PS Vita przez sony została sprowadzona do wydajniejszego telefonu (zmieniając mu całą architekturę na ARM i wykorzystując GPU tej samej firmy co wykorzystuje w telefonach)).
    Sony nie jest głupie i wie jakie są przewidywania rynkowe i wie jak to musi się w przyszłości potoczyć (dlatego szybko atakuje rynek mobilnych gier, żeby sobie zaklepać taką pozycję, że gracze kupują ich telefony (bo tak jak z Fifą mają kilkumiesięcznego exclusive... oraz masz zintegrowane pady)).
    Sterowanie padem w konsolach nie jest ani dobre ani złe - wszystko zależy od gry (niektóre lepiej ruchem urządzenia, inne palcami, a inne padem - smartfony mają tu przewagę uniwersalności).
  • avatar
    Gdybym miał, to bym kupił, ale fajnie by było jak by robili niektóre gry specjalnie pod konkretne telefony, bo np. mój x10 mini pro ma fizyczną qwerty a jakoś coś mi się kojarzy, że nie ma takiej gry, która by ją wykorzystywała.
  • avatar
    Pamiętam jeszcze GTA Vice City na moim pierwszym kompie... Duron 800Mhz 32Mb ramu a grafiki niestety nie pamiętam :/
    Co kilka kroków ścinała się na parę sekund :D a co ciekawe dokupiłem 256 ramu i gra śmigała jak ta lala :)
  • avatar
    Jest jeszcze parę fajnych konwersji hitów z pc.
    np. : http://itunes.apple.com/us/app/the-bards-tale/id480375355?mt=8
  • avatar
    GTA piękna seria. Nadal jest głośno o grze, która wyszła dekadę temu :)
  • avatar
    tak czytam powyższe komenty nad tym co lepsze smartfon czy konsola przenośna, a przecież to inne urządzenia, smartfony służą do rozmów, smsów, navi czy przeglądarki netowej, a konsole przenośne służą do gier, są to 2 różne rynki rózne rynki odbiorców, na swoim przykłądzie powiem: potrzebuję telefon a także chcę mieć konsolę przenośną, czemu? ano telefon (smartfon) potrzebny jako telefon nawigacja i przeglądarka :) a konsola jak chce się pograć bo z grami na smartfonie to sytuacja jest bardzo biedna (małe tanie gry, a ja stary hardcorowy gracz jestem i mimo że lubię lajtowe gierki to główną wagę przykładam do ciężkiego kalibru a tu konsole przenośne mają duże gry a smartfony ich nie mają ;) dlatego konsole przenośne Nintendo i Sony były są i w najbliższych latach będą, są to 2 różne urządzenia i porównywanie ich jest nie jest zbyt sensowne, kiedyś konsole przenośne miały słabszą grafikę ale zwykłe telefony też były słabsze, niektózy kumple grali w gierki na telefonach które mi się wcale nie podobały bo wolałem gry na konsole przenośne, to samo jest i dziś, w temacie nic sie nie zmieniło poza tym że mamy lepszą grafikę, a grafika gier na psv przewyższa grafikę gier na smartfony kilkukrotnie, i nie chodzi tylko sprzęt bo smartfony mają niezłe bebechy ale chodzi o to jak się to wykorzysta, w smartfonach praktycznie się tego nie wykorzystuje a to co jest na smarty to tanie proste gry które są ok ale są o wiele prostsze i gorsze od gier na 6-letnie już psp
    -1
  • avatar
    gdzie download//./
    -2
  • avatar
    Jednak wymagania gra ma chyba najwyższe. Desire Z a 1,5 GHz i gra często muli. Tutaj potrzeba czegoś ze znacznie mocniejszym układem graficznym niż Andreno 205.

    To jednak jest świetna sprawa. Kupiłem urządzenie z myślą o gg, smsach i Fejsie (sprzętowe qwerty jest genialne w użytkowaniu), a w wolnych chwilach, gdy nie ma mnie w domu bądź już leże w łóżku, a nie chce mi się spać odpalam jakąś gierkę (szczególnie polecam The Settlers HD oraz NFS Shift) bądź film i potrafi to być wciągające, genialna rzecz.
  • avatar
    a na drugim filmiku nie jest przypadkiem audi 100 jako policyjny samochód???
  • avatar
    mimo że lubię wiele starych gier to GTA III nie wytrzymało próby czasu, ta gra była dobra dekadę temu a teraz wieje straszną pustką w mieście, brakuje temu miastu życia i do III nie mógłbym wrócić już
  • avatar
    Coz biorac pod uwage nadchodzacy uklad Tegra 3 i postep dokonany na Androidzie przez ostatni rok to PSP Vita jest skazane na porazke.

    Za rok bedziemy zapewne czekac juz na 8 rdzeniowe smartphony + 2GB Ram z Tegra 4, Tegra 3 zapewnia graficzke bardzo podobna do tego co mamy na PS3/Xbox 360.



    Generalnie pamietajac ze do smartphona mozna szybciutko dolaczyc pada na BT + 50" FullHD TV po HDMI to nie widze problemu by smartphony coraz mocniej sie wpychaly na rynek.

    Tym bardziej ze coraz lepsze, ciekawsze i wiecej gier powstaje na Android/iOS niz na konsole, wiele z gier jest naprawde rewelacyjnych przy ktorych mozna sie bawic calymi godzinami, a biorac pod uwage cene produkcji gry na Androida vs Xbox/PS3/PSP Vita (oplaty) i ilosc odbiorcow (nie malo jest tytulow sprzedanych grubo ponad 2mln sztuk na iOS i Androida ktore przynosza niebotyczne zyski pamietajac o koszcie ich wyprodukowania).


    Glowny plus to studia niezalezne, nowe i swieze ktore zrzeszaja zapalencow ktorzy chca zarobic swoj 1 mln dolarow w ciagu 2mc...

    PSP Vita nigdy tej przewagi miec nie bedzie, produkty zawsze beda wtorne i nudne.


    PSP 1 lezy w szafce od 2 lat i zagralem moze z 10h w sumie, na smartphonach pewnie ponad kilkaset godzin...