Smartfony

HTC ma sposób na kryzys - reklamy na ekranach startowych swoich smartfonów

przeczytasz w 1 min.

Finanse tajwańskiego producenta powinny się poprawić, ale użytkownicy jego smartfonów zadowoleni już raczej nie będą.

HTC

Przynajmniej kilku producentów smartfonów ma obecnie do czynienia z nieco gorszymi czasami i zyskami zdecydowanie poniżej oczekiwań. Można było przypuszczać, że pojawią się jakieś nowe pomysły na to, by wyróżnić swoje propozycje na tle konkurencji i wygląda na to, że HTC rzeczywiście może to zrobić. W efekcie finanse tajwańskiego producenta powinny się poprawić, ale użytkownicy jego smartfonów zadowoleni już raczej nie będą.

@upleaks, a więc źródło dzielące się zazwyczaj bardzo trafnymi informacjami, donosi, iż producent planuje zmiany w BlinkFeed, a więc ekranie startowym smartfonów HTC, na którym agregowane są treści z serwisów społecznościowych, wybranych stron internetowych i aplikacji, jakie wybiorą sobie użytkownicy. Już wkrótce pojawić miałaby się tu jeszcze jeden element - reklamy.

Chociaż brzmi to dość niewiarygodnie, to wedle @upleaks jest jedynie kwestią czasu. HTC zdecydować ma się tutaj na dwie opcje. Jedną z nich będzie wyświetlanie propozycji (głównie aplikacji i gier) firm zewnętrznych, a drugą promowanie własnych rozwiązań. Dzięki temu producent podreperować mógłby budżet, a także spróbować zwiększyć sprzedaż swoich produktów.

HTC  BlinkFeed reklamy

Co sądzicie o tego typu pomyśle? Biorąc pod uwagę ostatnie wyniki finansowe i bardzo słabą sprzedaż One M9 można przypuszczać, że rzeczywiście doczeka się on realizacji. Ciekawe tylko, jak bardzo reklamy te będą rzucać się w oczy.

Źródło: phonearena, @upleaks

Komentarze

21
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    24
    HTC upada coraz bardziej, najpierw znaczny spadek jakości telefonów później farelek a teraz to. Jeszcze jedna, dwie złe decyzje i do grobu.
    • avatar
      Franz
      14
      Jeżeli rzeczywiście tak by się stało to oczekiwałbym, że będą 2 wersje smartfona, jedna bez reklam za np. 2800 i druga z reklamami, ale już np. za 1500 i to klient decydowałby co wybiera.
      Jeżeli by tak nie było i nie dałoby się wyłączyć w prosty sposób w menu tych reklam, to produkty HTC byłyby dla mnie towrem, który kompletnie mnie nie interesuje.
      • avatar
        Konto usunięte
        8
        hahahaha.. no to będzie kolejny powód żeby nie kupić htc, a jak już znajdzie się desperat to będzie rootował
        • avatar
          TruGeek
          4
          Są dwa proste sposoby . Nie wypuszczać niedopracowanych urządzeń jak OneM9 oraz umiejscowienie tego paska , którego nikt nie lubi i , który powiększa tylko urządzenie. Zejść trochę z ceny bo nikt im za nic ekstra nie zapłaci . Cała linia średniaków w tym One m8 jest nie atrakcyjna przez cenę . Przykładowo S5/G3/Z2 kosztują ok 1400zł a One m8 prawie 1700zł . Miałem w planach kupić One m8 ale jak zobaczyłem ile żądają wybrałem konkurencje.
          • avatar
            TruGeek
            3
            Oczywiście też cały rynek jest psuty przez tzw. zwykłych użytkowników , którzy nie patrzą za bardzo co oferuje dany produkt tylko czy jest odpowiednio wylansowany przez producenta oraz gdzie wygrywa na papierku . Chociaż z tą wygraną na papierku też nie zawsze a dobrym przykładem jest Apple . Wydają telefony niezbyt wyszukane czy innowacyjne a przez lans marki sprzedają się wyśmienicie za kosmiczne kwoty .
            • avatar
              Radical
              2
              Pomysł ok, wykorzystywany już przez amazona w kindlu na wersje US. Tam wygląda to tak że zamiast wygaszacza ekranu czyli zwykłej statycznej tapety pokazuje się reklama i nie ma ingerencji w użytkowanie samego urządzenia. Jeśli HTC zrobić coś takiego to ok pod warunkiem że będzie też niższa cena samego urządzenia bo w przpadku kindla tak własnie jest. Zakładając jednak że chcą reperowac budżet dostaniemy telefon za 3,5tys zł z reklamami co jest bardzo nieśmiesznym żartem.
              • avatar
                marekxdx
                2
                Zobaczcie, kiedyś sprzedaż telefonów od HTC była dobra, bardzo zainteresowały mnie ich fony. A teraz ich marka to totalne dno. Coraz bardziej wbijają sobie gwóźdź. Po co wypuszczać takie niedopracowane buble jak M9? Bezsens.
                • avatar
                  sergiuszf97
                  2
                  Przeciez blinkfeed można wyłączyć w każdym momencie. To nie jest problem dla nikogo. Co prawda reklamy są denerwujące ale nikt nie karze nikomu ich czytać. Za ten sprzęt który dostajemy od HTC zniósł bym dużo więcej.
                  • avatar
                    R2rr0
                    2
                    Jak lubię HTC tak mnie ten pomysł nie przekonuje.
                    • avatar
                      limera1n
                      0
                      powodzenia HTC

                      :D
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        Ciekawe czy CEO HTC kupił by żonie smarta z reklamami na starcie.
                        Pomysł na ratowanie firmy? Raczej nie.
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          Transfer, bateria lecą i lecą:)
                          • avatar
                            Himoto
                            0
                            pomysł dobry pod warunkiem że dzięki takiej praktyce będą mogli znacząca zejść z ceną nowego urządzenia, bo konkurencja niestety dużo tańsza.
                            • avatar
                              cyferluu
                              0
                              AdAway o! To co o tym sądzę.