Gry

Intel RealSense - granie na wyciągnięcie ręki

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
1 komentarz Dyskutuj z nami

Według firmy Intel, wprowadzenie pierwszych urządzeń zgodnych z technologią RealSense będzie prawdziwą rewolucją w światku elektronicznej rozrywki.

Intel RealSense chłopak

Firma Intel poinformowała, że już w październiku na polskim rynku pojawią się pierwsze urządzenia obsługuję technologię RealSense. O co chodzi? Amerykański producent opisuje to rozwiązanie bardzo obrazowo: „jeden ruch dłonią i cały oddział rusza we wskazanym kierunku; jeden prosty gest i jednostki otwierają ogień”.

Według firmy Intel, wprowadzenie pierwszych urządzeń zgodnych z technologią RealSense będzie prawdziwą rewolucją w światku elektronicznej rozrywki. Dzięki obsłudze gestów i komend głosowych gracz będzie w stanie bardziej wczuć się w zabawę.

Jak to działa? Intel RealSense to technologia, u której podstaw leży trójwymiarowa kamera z czujnikiem głębi. Skanuje ona obiekty (na przykład dłonie człowieka), jest w stanie rozpoznawać ruchy i gesty (na samej twarzy rozpoznaje 78 punktów) i rozumie także wypowiadane przez użytkownika polecenia. 

Intel RealSense symulator

Wśród producentów zainteresowanych tą technologią znajduje się Razer. Przygotowuje on własną kamerkę 3D, która umożliwi sterowanie widokiem w grze poprzez ruchy głowy i gesty dłoni. Firmy iRacing i VRX pracują natomiast nad symulatorem wyścigowym, który aktywnie śledzi ruchy głowy i na tej podstawie obiera perspektywę, dostosowując wyświetlany na ekranie obraz. Kolejne urządzenia również są już podobno w drodze.

Liczba potencjalnych zastosowań technologii RealSense jest ogromna. Firma Intel chce ją stosować w robotach, dronach i wszelkiego rodzaju urządzeniach mobilnych. 

Źródło: Intel

Komentarze

1
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    no to mamy w końcu coś więcej niż microsoftowy kinnect.
    jak dla mnie microsoft zrobił potworny błąd, nie załączając standardowo do windowsów sterowników do obsługi akcesoriów z xbox. drugą bolączką są nietypowe złączki, a powinny być typowe aby bez problemu podłączać akcesoria do peceta.

    w tym marketingowym bagnie potrafił się odnaleźć intel. sądzę że ich kamerki bardzo skutecznie przepędzą kinnecty, zwłaszcza że kinnect działa na podczerwień i niespecjalnie toleruje dodatkowe dzienne oświetlenie.