Technologie i Firma

Jak zaistnieć w sieci?

Przemysław Jankowski | Redaktor serwisu benchmark.pl
8 komentarzy Dyskutuj z nami

Sprawdź jak w kilku krokach zadbać o popularność i sukces swojej firmy przy wykorzystaniu możliwości, jakie daje internet.

Jak zaistnieć w sieci?

Przedsiębiorcy, którzy zaczynają swoją przygodę z biznesem w sieci, często zastawiają się, od czego zacząć. Przygotowaliśmy krótki przewodnik, który wyjaśni, jak rozpocząć prowadzenie biznesu w internecie i robić to skutecznie.

1. Domena

Jedną z części składowych biznesu jest jego nazwa. Często zdarza się, że przedsiębiorcy wybierają nazwę, która ma niewiele wspólnego z prowadzoną działalnością. Wychodzą z założenia, że nazwa nie ma większego wpływu na ich biznes. Rzeczywistość wygląda jednak inaczej, zwłaszcza w przypadku biznesów internetowych. 

Domena jest wizytówką firmy w internecie. Nie może być stworzona na zasadzie przypadkowego doboru słów, powinna odzwierciedlać charakter prowadzonej działalności lub bezpośrednio nawiązywać do samej marki. Przy wyborze domeny najlepiej w jej nazwie umieścić nazwę firmy lub słowa kojarzące się z branżą, w której przedsiębiorca działa. 

Warto pamiętać, że nazwa domeny odpowiednio dobrana w stosunku do najczęściej wyszukiwanych wyrażeń powiązanych z naszym biznesem, zwiększa zakres osób, do których dotrze nasza oferta. Dlatego warto sprawdzać, jakie słowa kluczowe z naszego obszaru działalności mają w wyszukiwarkach najwięcej wyników i na tej podstawie budować nazwę domeny.

Wybrana nazwa powinna być także łatwa do przeliterowania i przedyktowania przez telefon. Dobrane słowa nie powinny więc posiadać nietypowej pisowni, należy też raczej unikać wykorzystywania w nazwie cyfr czy stawiania obok siebie podobnych w zapisie liter.

W Polsce najczęściej rejestrowana jest domena z końcówką .pl. Przedsiębiorcy, którzy planują biznes na skalę europejską, chętniej decydują się na domenę z rozszerzeniem .eu. Warto wziąć też pod uwagę rejestrację większej liczby domen, ze wszystkimi popularnymi w Polsce końcówkami, np. .pl, .com.pl, .com, .eu. Taki ruch pozwoli uniknąć ewentualnych strat, które mogą być spowodowane wykupieniem przez konkurencję domen różniących się od naszej jedynie rozszerzeniem.

2. Hosting

Domena internetowa jest nazwą strony, a wszystkie informacje, które się pod nią wyświetlają, znajdują się na serwerze. Hosting to usługa polegająca na udostępnianiu zasobów i miejsca na serwerach przez dostawcę usług internetowych.
W ramach dostępnej powierzchni dyskowej serwer zapewnia m.in. utrzymanie stron WWW, plików na kontach FTP, skrzynek pocztowych i baz danych oraz zarządzanie tymi usługami dzięki narzędziom do administracji. Wybierając dostawcę usług hostingowych, warto zwrócić uwagę także na takie czynniki, jak wydajność, bezpieczeństwo, niezawodność i obsługiwane technologie.

Przykładem usługi, korzystającej z nowoczesnych rozwiązań jest Cloud Hosting dostępny w nazwa.pl, łączący zalety tradycyjnego hostingu z możliwościami chmury obliczeniowej. Rozwiązanie to sprawia, że infrastruktura technologiczna nie dopuszcza do przeciążeń, a działania innych użytkowników nie wpływają na funkcjonowanie strony WWW. Cloud Hosting automatycznie udostępnia więcej wolnych zasobów, w przypadku ewentualnych przeciążeń i gwarantuje także, że dane są zapisywane jako kopie zapasowe w wielu lokalizacjach, co znacznie zmniejsza ryzyko ich utraty w razie problemów.

Duże firmy hostingowe dbają o swoją reputację, dlatego korzystają z zaawansowanych systemów ochrony serwerów przed takimi zagrożeniami jak włamania ze strony hakerów, wirusy czy fałszywe maile. Warto pamiętać, że strony internetowe i poczta działają całą dobę, dlatego w taki sam sposób powinno pracować wsparcie techniczne świadczone przez firmę hostingową. Support świadczony 24 godz. na dobę przez 7 dni w tygodniu przez doświadczonych konsultantów, którzy posiadają szeroką wiedzę z zakresu działania serwerów to ważny atut przemawiający za wyborem konkretnego dostawcy.

nazwa.pl

3. Wizytówka Internetowa

Według badań przeprowadzonych przez nazwa.pl wynika, że nadal ponad 20 proc.  przedsiębiorców nie ma swojej strony internetowej, a jako przyczynę podaje brak czasu i zbyt wysoki koszt jej stworzenia. Dla wielu przedsiębiorców połączenie domeny z hostingiem, ustawienie DNS, wybór CMSa czy wreszcie administracja strony może być zbyt czasochłonne i trudne, a z kolei zatrudnienie do tego osoby trzeciej - zbyt kosztowne. 

Dla takich osób najlepszym wyborem będzie Wizytówka Internetowa - za jej pomocą strona będzie gotowa w mniej niż 60 sekund. Aby ją stworzyć, wystarczy wybrać szablon (który jest w pełni responsywny, co oznacza, że dostosowuje się m.in. do ekranu tabletu czy smartfona), a następnie wpisać dane firmy. Edycja i zmiana ustawień jest prosta, domena zostaje skonfigurowana automatycznie, a wszystko dzieje się bez projektowania czy żmudnego wpisywania treści.
Taka Wizytówka Internetowa dla firm dostępna jest w nazwa.pl bezpłatnie na okres 1 roku.

4. Poczta e-mail we własnej domenie 

Poczta e-mail we własnej domenie to konieczność, tak jak numer telefonu czy NIP. Według badań nazwa.pl przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorców, aż 23% z nich jednak nie posiada takiej skrzynki. Korzystają oni z darmowych kont oferowanych przez duże portale, które nie weryfikują autentyczności danych użytkowników. To z kolei nie zwiększa wiarygodności firm, które korzystają z tych rozwiązań. Warto pamiętać, że poczta firmowa we własnej domenie jest standardem profesjonalnego działania na rynku, a jednocześnie wpływa na zaufanie klientów i tym samym zwiększanie zysków. 

5. Benefity

Warto pamiętać, że samo tworzenie strony internetowej to dopiero początek - potencjalni klienci nie trafią do nas od razu, dlatego dobrze im w tym pomóc. Na rynku istnieje wiele narzędzi, które doskonale się do tego nadają. Jedną z bardziej popularnych możliwości może być kampania Google Adwords, polegająca na wyświetleniu reklamy w wyszukiwarce, w przypadku której płaci się tylko za skuteczne kliknięcia i na bieżąco monitoruje się wyniki kampanii.

Kolejnym narzędziem, z którego warto skorzystać może być kampania mailingowa we Frashmail. Wysyłka newsletterów może pomóc zdobyć grono zaufanych klientów, zbudować społeczność wokół produktu, a tym samym pomnażać zyski firmy. Warto korzystać też z popularnego polskiego narzędzia Brand24 pozwalającego na monitorowanie wybranych fraz w sieci. Dzięki alertom, które przychodzą na maila, łatwo można śledzić informacje na temat marki w sieci, dyskutować z klientami, zachęcać ich do zakupów, czy służyć eksperckimi radami. 

Wszystkie te dodatki dostępne są w nazwa.pl w pakiecie, który można otrzymać wraz z jedną z opcji hostingowych czy pakietem poczty firmowej. Oprócz tych narzędzi, można skorzystać także z programu antywirusowego FM Anitvirus, kopii zapasowych backup eXpert czy kredytów do banku zdjęć i wideo Fotolia.

Przedstawione pięć kroków dotyczy przedsiębiorców, którzy zdecydowali się prowadzić biznes zarówno w sieci, jak i poza nią. Warto pamiętać bowiem, że internet jest obecnie podstawowym narzędziem biznesowym, a obecność firmy w sieci wpływa na jej wiarygodność, ułatwia kontakt z klientami, a w konsekwencji przekłada się na sukces biznesu, także ten finansowy.

Komentarze

8
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    10
    Nieoznaczona reklama udająca artykuł - zdaje mi się - narusza ustawę o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. A macie tego ostatnio dużo.
  • avatar
    lux666
    10
    Ostatnio istnieje prostsza metoda aby zaistnieć w sieci - pokazać cycki :)
  • avatar
    Xaros
    2
    Aha czyli jeśli kupie domenę i hosting nie na nazwa.pl to już nie mam szans zaistnieć w sieci? Kurde peszek...
  • avatar
    Elpolako
    1
    Teraz jeszcze musicie napisać jak być w sieci ale nie za istnieć:).
  • avatar
    Vieworld
    1
    Wszystko ok ale po paru latach współpracy na przedłużenie umowy dali taką stawkę z kosmosu, że nie pozostawili wyjścia i przenosimy ponad 150 serwisów z nazwy do futurehost z kontem resellera uwaga... za 25% propozycji nazwy.. widać, że nie chcą dbać o klienta stałego a szkoda.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Bzdury. Kupiłem domenę, zrobiłem PROFI stronę za kosmiczne pieniądze, bawiłem się w AdWords, pozycjonowanie i ....jednow ielkie gów.....o !

    Przez rok czasu - ZERO odzewu.

    Wnioski - zaistnieć trzeba przede wszytskimw REALU, strona może być tylko niewielkim uzupełnieniem, czymś w rodzaju wizytówki i tyle
  • avatar
    Balrogos
    0
    Wsadzić w odbyt rakiete z kijkiem przywiazac ja sznurkiem do jajek i odpalic :) oczywiscie to nagrac wrzucic na YT w dziale filmy instruktarzowe np jak nie uzywac rakiet.