Telefony

Lenovo chce wejść na światowy rynek smartfonów

Karol Żebruń | Redaktor serwisu benchmark.pl
6 komentarzy Dyskutuj z nami

Czy chiński gigant zagrozi Samsungowi i Apple?

Lenovo to firma, którą kojarzy chyba każdy użytkownik notebooka. Mobilność nie jest jej obca, ale na światowym rynku smartfonów wielkich sukcesów jeszcze nie odniosła. Koncern chce nadrobić zaległości i inwestuje 800 milionów dolarów w nową siedzibę w Wuhan oraz dział rozwojowy technologii mobilnych.

Rynek mobilny w obecnym jego rozumieniu (w zasadzie należałoby powiedzieć ultra-mobilny) jest zdominowany przez dwie firmy - Samsunga i Apple. Można nie zgadzać się z wynikami badań rynkowych, ale nie da się zaprzeczyć, że ci dwaj producenci najskuteczniej monetyzują zalety przenośnych urządzeń. Próba dołączenia do tego wyścigu z pewnością nie będzie łatwa, o czym przekonało się na przykład HTC.

Lenovo A 520 smartfon przód tył bok pink
Lenovo A520 oferowany na rynku chińskim

Lenovo, które należy do trzech największych producentów na rynku pecetów, chce mocniej zaistnieć na rynku smartfonów. Celowo mówimy mocniej, bo smartfony nie są jej obce. W Chinach firma ta jest w trójce największych producentów smartfonów, a  tablety dostępne są w Polsce, również w sklepie benchmark.pl.

Nowy oddział Lenovo w Wuhan zatrudni nawet 10 tysięcy osób. Będzie zajmował się przede wszystkim badaniami rozwojowymi oraz produkcją smartfonów, tabletów i wszelkich innych ultra-mobilnych urządzeń. Wytworzone przez załogę produkty mają trafić nie tylko na rynek chiński, ale i na cały świat. Inwestycja 800 milionów dolarów (rozłożona na okres pięciu lat) ma przynieść do 2014 roku dochody ze sprzedaży w wysokości 1,6 miliarda dolarów. Do roku 2020 mają one wzrosnąć jeszcze pięciokrotnie.

Lenovo S2 smartfon ekran lcd system
Specyfikacja smartfonu Lenovo S2 to 2-rdzeniowy procesor Quallcomm 1,4 GHz, ekran 800 x 480 pikseli i 8 Mpix aparat. Całkiem nieźle.
 

Firma nie boi się eksperymentów. Na targach CES 2012 mogliśmy zobaczyć smartfon K800 (nazwa skądinąd legendarna) wyposażony w platformę Intel Medfield. Teraz wiemy, że pod koniec maja trafi on do sprzedaży. Na razie niestety tylko w Chinach.

Jak podoba wam się strategia Lenovo? Czy chcielibyście, aby smartfony Lenovo trafiły także na nasze półki sklepowe?
 

Więcej o produktach Lenovo:

Źródło: Lenovo

Komentarze

6
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Silver
    0
    Wygląda jak mieszanka: przód HTC, tył Nokia
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Jak wiemy konkurencja napędza rynek. Im więcej producentów i produktów tym większe starania o zrobienie dobrego smartfona. Z mojego pktu widzenia i oczekiwań mają szanse na zdobycie rynku zbytu. Jeżeli telefony będą oferowały podobną jakośc wykonania jak lapki Lenovo oraz jakby nie było konkurencyjne ceny to sam bym się skusił na smartfonika od Lenovo :)
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Jak dla mnie to wygląda jak totalna zrzyna z samsunga focusa z przodu

    http://www.samsung.com/us/system/consumer/product/sg/hi/91/sghi917zkaatt/ATT_i917-Cetus_front1_400x400.jpg
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Im więcej graczy tym lepiej bo ceny niższe
  • avatar
    Nieznośny
    0
    Paskudnie wygląda. Choć to kwestia gustu.