Kontrolery do gier

Kierownica Logitech G920 godną następczynią G25?

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
25 komentarzy Dyskutuj z nami

Model G920 ma zapewnić precyzyjne sterowanie, dużą wytrzymałość, a i kompatybilność tak z pecetami, jak i najnowszym Xboksem jest miłym dodatkiem.

Logitech G920 wygląd

Tak, wiem, tylko G25 i G27. Może jednak warto dać szansę nowej kierownicy przygotowanej przez Logitech? Model G920 ma bowiem zapewnić precyzyjne sterowanie, dużą wytrzymałość, a i kompatybilność tak z pecetami, jak i najnowszym Xboksem jest miłym dodatkiem.

Firma Logitech chwali się przede wszystkim tym, że wyposażyła swoją G920 w autorski mechanizm siłowego sprzężenia zwrotnego z dwoma silnikami. Zapewnia on, cytując producenta, „realistyczną symulację prowadzenia samochodu, z uwzględnieniem przesunięcia jego ciężaru, zmiennych warunków drogowych, czy zużycia opon, dzięki czemu gracze doświadczą nadsterowności, podsterowności czy utraty przyczepności”. Brzmi nieźle, a do tego należy jeszcze dodać pozbawioną luzów przekładnię ze spiralnymi kołami zębatymi.

Logitech G920 xray

Każdy, kto kiedykolwiek miał tę „przyjemność” i grał na kierownicy słabej jakości wie, że już po kilku miesiącach wygląda ona tak, jakby faktycznie miała za sobą nie jedną off-roadową przeprawę. Projektanci Logitecha też chyba mają za sobą nieprzyjemne doświadczenia, bo postanowili przyłożyć bardzo dużą wagę do wytrzymałości konstrukcji. Dlatego też G920 została wyposażona w wytrzymałe (jak zapewnia producent) łożyska kulkowe w drążku kierowniczym, ramiona z anodyzowanego aluminium oraz łopatki zmiany biegów i pedały ze stali nierdzewnej. Samo koło jest natomiast obszyte skórą. 

Logitech G920 pedały

Na kierownicy Logitech G920 znajdziemy większość dobrze znanych graczom przycisków, D-pad oraz półautomatyczne łopatki zmiany biegów. Jeśli zaś chodzi o montaż, akcesorium wykorzystuje wbudowane zaciski ze śrubami.

„Aby stworzyć ten model, bazowaliśmy na naszym bogatym doświadczeniu i najlepszych rozwiązaniach stosowanych w poprzednich generacjach kierownic dla graczy. Dzięki temu użytkownicy otrzymają produkt, który zapewni im poczucie pełnego realizmu podczas gry i niesamowite wrażenia. Z niecierpliwością czekam na moment, kiedy sama będę mogła usiąść za kierownicą i zagrać w Forza Motorsport 6” – powiedziała Izabela Sulima, Regional Marketing Manager CEE w Logitech. 

Szósta Forza nie pojawia się tutaj bez powodu. Tak, jak pisałem już we wstępie – kierownica Logitech G920 kompatybilna jest bowiem nie tylko z pecetami, ale też konsolami Xbox One

Logitech G920 koło

No to nadszedł już chyba czas, żeby ostudzić wasze emocje. Jak się już pewnie domyślacie – G920 do najtańszych nie należy. To zresztą mało powiedziane – Logitech życzy sobie bowiem za swoje najnowsze dzieło dokładnie 1599 złotych. 

Źródło: Logitech

Komentarze

25
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    11
    Hmmm... a czemu taki niekompletny ten news?
    Logitech zapowiedzial tez kierownicd G29, kompatybilna z PS4, PS3 i PC - i to wlasnie ten model ma pojawic sie wczesniej. G920 zapowiedziano na III-IV kwartal roku dopiero.
  • avatar
    Damian_jo
    4
    Co najlepsze - drążek zmiany biegów to dodatkowy koszt (nie uwzględniony w zestawie) ~250zł.

    Logitech coraz bardziej "upada".
    Najpierw z G25 na G27 pozbywa się sekwencji - teraz nawet i drążka zmiany biegów - no i ta cena...

    Z chęcią zakupiłbym G25 w dobrym stanie (najlepiej nową) - chyba że są równie dobre a tańsze / w podobnej cenie nadal w sprzedaży?
  • avatar
    topiq
    0
    G27 w stosunku do G25 jest o wiele cichsza. Sekwencję można przeboleć bo masz łopatki. Co do Zamiany G27 na G29 czy G290, cena poraża, brak drążka zmiany biegów w zestawie. Na PC nie warto. Na plus przyciski w kierownicy, z czego G29 ma dodatkowo pokrętło. Widzę jednak, że moja G27 jeszcze długo mi posłuży, dałem za nią "tylko" 600 zł jako że ponoć sama się rozkalibrowywała. Ja mam ją od roku i nic takiego mi się nie stało. Te kiery są nie do zdarcia. Jedynie czasem bieg nie wskoczy, bo już pewnie drążek spracowany. Pedały chyba identyko jak w mojej G27.
    Podsumowując, miałem okazję wypróbować i G25 i obecnie mam G27, na której mogę jeździć nawet nocą i żona mi się nie budzi od hałasu jaki powodowała przekładnia w G25. Bardzo łatwo naprawić kalibrację, bo to kwestia wyrabiania się ośki na plastykowym kółeczku odpowiedzialnym za kalibrację. Po za tym tam się nie bardzo ma co psuć, dlatego pewnie te ceny są na tym samym poziomie co nowe. Ale nie powiem G29 bardzo mi się podoba, do tego jakby dać dźwignię biegów od G27 i praktycznie idzie zmapować wszystkie przyciski z klawiatury od ETS2 na samą kierę.
    Teraz liczę na aktualizację profilera nie tylko pod G290 ale i starsze G25 i G27, bo nowy soft od Logitecha nie obsługuje kierownic.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    pisanie newsów w pierwszej osobie... to ma być poważny serwis informacyjny? brak słów
  • avatar
    Balrogos
    0
    Tez mi nowosc, skóre to ja mam na G25 i metalowe pedały i metalowe manetki...

    Po co klawisze XY AB? na pc i gdzie skrzynia biegów?

    Łozyska sie nie popsuja bo nie pracuja pod duzym obciazeniem bardziej mnie martwi obejma łozysk ktora pewnie też będzie wykonana z plastiku a 2 silniki mamy od G25 i G27 wiec zadna nowosc moze jakies parametry tych silników ile V? ile Nm? ciągu?
  • avatar
    komefserwis
    -1
    Czego chcieć więcej :P





    http://allegro.pl/kierownica-logitech-g25-i5442442182.html
  • avatar
    Konto usunięte
    -1
    W zeszłym roku, w tej cenie kupiłem t500rs.Piekielne mocna i bardzo responsywna, przekładnia na pasku klinowym.Niestety w zestawie nie było wajchy i musiałem dokupić, dość drogą, th8rs.W świetle możliwości i ceny t500,według mnie jest lepszym wyborem
  • avatar
    misiek12_sdz
    -1
    Ładniej opakowana G27 w tej cenie nie ma racji bytu. Po tylu latach zamiast poprawić to czego brakowało w poprzedniej kierze to dokładają cenę i odejmują wyposażenie.
  • avatar
    kot-kreskowy
    -1
    Jeśli ktoś może żyć bez sekwencji to lepszym wyborem jest g27. Lepsza skrzynia (odważni mogą ją stunować żeby biegi jeszcze wyraźniej wchodziły) - metalowa solidna konstrukcja. W g25 biegi wchodzą bez żadnego oporu (jak dla mnie lipa), chociaż może da się to 'naprawić'. Daje się ponadto regulować rozstaw pedałów, co przy grze w butach ma niebagatelne znaczenie.
  • avatar
    AndreoKomp
    -4
    Nie miałem nigdy kierownicy Logitech, więc w tej kwestii się nie wypowiem, ale posiadam myszkę G700 i klawiaturę K800 od 3 lat za które zapłaciłem ponad 600zł i szczerze wam powiem, że nie żałuje ani jednej wydanej złotówki na te urządzenia. Moim zdaniem są one warte swojej ceny, która nie można ukryć jest bardzo wysoko. Wydaje mi się, że również i kierownica Logitech będzie warta swojej ceny, dlatego w planach mam jej zakup. Cieszę się, że akurat wchodzą nowe modele.
    Są w ogóle kierownice, które mogą konkurować z firmą Logitech?