Technologie i Firma

Zakładanie firmy w 10 minut, bez wychodzenia z domu - oferta mBanku

przeczytasz w 1 min.

mBank to kolejny polski bank, który zaoferował swoim klientom możliwość zarejestrowania jednoosobowej działalności gospodarczej za pośrednictwem platformy internetowej. Jak to działa?

Chodzenie od urzędu do urzędu i stanie godzinami w kolejkach powoli odchodzi do przeszłości – przynajmniej przy zakładaniu firmy. Teraz bez wychodzenia z domu, przez Internet, przedsiębiorcami mogą stać się również klienci mBanku.

Do tej pory tylko klienci PKO Banku Polskiego mieli możliwość założenia działalności gospodarczej w domu, wykorzystując do tego Profil Zaufany i system bankowości internetowej. Od 27 lutego, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, taka sama opcja jest dostępna dla klientów mBanku. Całość – jak zapewniają jego przedstawiciele – nie powinna zająć więcej niż 10 minut.

Niezależnie od tego, czy jest się już klientem mBanku czy dopiero chce się nim zostać, można skorzystać z elektronicznego formularza. Po jego wypełnieniu i podpisania za pomocą Profilu Zaufanego, przedsiębiorstwo zostanie zarejestrowane w CEIDG. Kolejnymi krokami są: otwarcie firmowego konta bankowego w mBanku (darmowego i z funkcją bezpłatnego wystawiania faktur) oraz aktywacja usługi mKsięgowości. Krótko mówiąc: jest to rozwiązanie kompleksowe.

mBank zapowiada, że będzie monitorował cały proces rejestracji jednoosobowej działalności gospodarczej i na bieżąco informował o postępach. Jeżeli zaś pojawią się jakiekolwiek pytania czy wątpliwości, na klientów czekać będzie specjalny dział infolinii (oferujący usługi w ramach mKsięgowości). 

„Zanim klienci otworzyli własną działalność, musieli przebrnąć przez skomplikowane i często nieaktualne zbiory informacji i poradniki. Brakowało jednego wiarygodnego kompendium wiedzy, które rozwiałoby wszystkie wątpliwości związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Dlatego wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom i umożliwiamy założenie firmy w mBanku w 10 minut oraz pełne wsparcie w tym zakresie” – komentuje Piotr Teodorczyk, dyrektor departamentu klienta firmowego w mBanku.

Formularz i szczegóły są dostępne na stronie mBanku.

Źródło: mBank. Foto: freephotocc/Pixabay (CC0)

Komentarze

2
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Czyli coś już wiedzą ........................ nie będzie zbyt dobrze dla obywateli jak ustawa przejdzie, no ale zadyma medialna odwracająca uwagę w toku :-D
    • avatar
      Rangeros
      0
      Odradzam! Dopóki działa wszystko co da się klikać to działa, ale przy jakichkolwiek problemach zapomnijcie że na infolinii znajdziecie osobę która zna sie na czymkolwiek i ma dostęp do czegokolwiek. Używam tego banku od kilkunastu lat, ale od niedawna miałem pierwszy raz okazję i nieprzyjemność poznać jakie barany i tempe dzidy siedzą na ich infolinii oraz odpisują na mejle.
      Porażka!