Gry komputerowe

Metro: Last Light - pierwsze testy kart graficznych i procesorów w grze

z dnia 2013-05-20
Sebastian Roszkowski | Redaktor serwisu benchmark.pl
34 komentarze Dyskutuj z nami

Metro: Last Light - sprawdź pierwsze testy kart graficznych i procesorów w grze wykonane przez zagraniczne portale.

Metro: Last Light to bez wątpienia jedna z najbardziej oczekiwanych gier tego roku. Na tą grę czekała cała rzesza fanów, a po recenzjach w sieci można stwierdzić, że niewielu będzie zawiedzionych.

Niektóre portale zdążyły już przygotować całkiem obszerne testy kart graficznych i procesorów. Przedstawiamy kilka tych, które przygotowały portale pctuning i guru3d.

Porównano w nich zarówno karty graficzne firm Nvidia i AMD, jak i procesory Intela i AMD. Tych, którzy zastanawiają się, jak spisały się nowe i nieco starsze karty, a także procesory, zapraszamy do spojrzenia na poniższe zestawienia.

Karty GeForce dominują nad Radeonami, lecz przypomina to sytuację, która miała miejsce w przypadku poprzedniej odsłony gry Metro: 2033. Wtedy także karty Nvidii wyprzedzały konkurentów z obozu AMD, jednak trwało to do czasu wydania odpowiedniej łatki przez producenta gry, która sprawiła, że karty Radeon mogły pokazać pełnię wydajności w grze. W tym przypadku będzie pewnie podobnie - warto poczekać na odpowiedni patch, bo nie jest to raczej wina sterowników.

Ciekawostką jest, że Radeon HD 7990 wyprzedza najwydajniejszą kartę Nvidii, czyli GeForce GTX 690.

Interesujący jest też fakt, iż portal guru3d opublikował wyniki karty GeForce GTX 780, która jeszcze nie pojawiła się na rynku.

A jak spisują się procesory?

Przy użyciu karty graficznej GeForce GTX 680 i najwyższych ustawieniach procesory z niemal każdej półki cenowej wypadały niemal identycznie. Tylko tani Pentium z niskim zegarem lekko odstawał od stawki.

4A Games zapowiadał ekstremalne wymagania sprzętowe, lecz można stwierdzić, że nawet GTX 650 Ti z tanim procesorem dobrze sobie poradzi w najnowszym Metrze.

Źródła: pctuning, guru3d

marketplace

Komentarze

34
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Ostatni test jest troche bez sesnu. Zdecydowanie za slaba karta na takie ustawienia. Dlatego wszytskie procki wypadaja tak samo.
    Zaloguj się
  • avatar
    po pierwsze...AA jest zbyteczne w tej grze....bez AA gra i tak wyglada swietnie...po drugie te testy prawdopodobnie sa z wbudowanego benchmarku ktory bardzo zaniza faktyczne wyniki.....przyklad....gtx 680 ma w nim 47 fps a faktycznie na tej karcie gra rzadko kiedy spada ponizej 60fps....
  • avatar
    różnica miedzy no aa, a SSAA x4 jest 70klatek(90-20) a różnica w jakosci mała :/
    Zaloguj się
  • avatar
    Wyniki testów zapewne pochodzą z wbudowanego w grę benchmarka. Co do procesorów, to metro ma niewielkie wymagania a z wszystkich lokacji w grze to właśnie ten benchmark powinien najbardziej obciążać zarówno gpu jak i cpu.

    Jeśli chodzi o rozbieżność pomiędzy wynikami z pctuning a guru3d, to guru3d testowało grę z patchem który już wyszedł i drastycznie poprawia wydajność na kartach amd. Dziwne że redaktor tego nie zauważył :/

    U mnie w benchmarku na PhenomII 955 (3,2GHz) i HD6870 (950/1150) oraz wszystkich ustawieniach na VHQ (AA i Physx wył):
    1080p - avg 20,14fps
    720p - avg 32,82fps

    procek 4,1GHz, NB 2600MHz, GPU j.w.
    1080p - avg 20,81
    720p - avg 33,07
    Zaloguj się
  • avatar
    U mnie po wymuszeniu Direct 9 w plikach ini miałem już wystarczającą wydajność (by trafić wroga) na HD4830. Fixa nie wgrywałem.
    Najgorsze dla mnie w tej grze były siedliska pająków... nie cierpię ich :/ Po za tym bardzo fajna gra z dwoma zakończeniami. Ja niestety miałem te złe :P
  • avatar
    Bez sensu test bo jest już łatka, która niweluje przekłamania oraz spadki klatek na kartkach AMD.
    Warto by go powtórzyć.
    Zaloguj się
  • avatar
    Gra przed patchem na kartach AMD robiła w niektórych miejscach 2-3 fps'y, a nawet na minimalnych nie dało sie przejść misji na bagnach.
    Po patchu 1.0.0.2 gra chodzi prawie non stop w 60fps'ach na VeryHigh 1440x900 bez AA (gra i tak ma piękne wygładzanie wbudowane FXAA).
  • avatar
    "GTX 650 Ti z tanim procesorem dobrze sobie poradzi w najnowszym Metrze"

    ciekawe na pclabie stwierdzili że potrzebna jest karta najszybsza z najszybszych
    Zaloguj się
  • avatar
    A może by tak zakupić oryginał i pobrać ze Steama fix dla kart AMD?
    Ciekawe że u mnie na najwyższych ustawieniach w FHD jest ponad 40klatek (powierzchnia) i 60 (v-sync, w pomieszczeniach)
    A kartę posiadam 6970
  • avatar
    Ja na obecnym konfigu na maksymalnych ustawieniach w full HD i najnowszych sterownikach potrafię mieć spadek fps do 15 w momencie gdzie wydawałoby się, że karty nie powinny mieć dużo do roboty. Mam nadzięję, że popracują nad jakimś solidnym patchem :/
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Drodzy redaktorzy chyba się trochę obijacie bo PCLab już zrobiło bardzo sensowny test kart graficznych i procesorów.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    kolega ma fx 6100 4.0 Ghz i karte asus 660 i gdy właczy wszysko to mu sie kisi ....jak wyłączy AA to ma z 30 -50 fps
  • avatar
    graficznie jak dla mnie to jak TR 2013 a wydajność! Haha bez komentarza...
    jak oni robią te gry że na jednych działają w miarę a inne są daleko w tyle
    chyba po marketingowemu NV opłaciło taki stan rzeczy... łatki poprawiające.... porażka
  • avatar
    Pierwszy news zaliczony :) Co prawda "umknął" mi gdy byłem z daleka od komputerów, ale i tak jestem zadowolony :)
  • avatar
    Właśnie dzisiaj przeszedłem Metro Last Light, gra jest super, co do wydajności i optymalizacji na moim kompie na ustawieniach Very High bez AA 1920x1080 mam stałe 60 klatek na sekunde, co w przypadku Metro 2033 nie zdażało się zbyt często, tekże optymalizacja się poprawiła.
  • avatar
    (..)
  • avatar
    1-GeForce GTX-Titan/6GB max fps 78,1
    2-GeForce GTX-680/2GB max fps 59,2
    3-GeForce GTX670/2GB max fps 51,8
    4-GeForce GTX660TI/3GB max fps 43,9
    5-Radeon HD 7970/3GB max fps 43,4
    6-GeForce GTX660/2GB max fps 39,8
    7-GeForce GTX570/ max fps 36,8
    8-Radeon HD 7950 boost/3GB max fps 37,3
    9-GeForce GTX560TI/1GB max fps 31,8
    10-GeForce GTX460/1GB max fps 24,2
    12-Radeon HD 7850/2GB max fps 21,4
    12-Radeon HD 6970/2GB max fps 16,8
    13-Radeon HD 6950/2GB max fps 14,3
    14-Radeon HD 6870/1GB max fps 12,1