Internet

Najlepszy polski sklep internetowy

z dnia
Paweł Mnichowski | Redaktor serwisu benchmark.pl
18 komentarzy Dyskutuj z nami

Komputronik.pl to najlepszy sklep internetowy w Polsce - wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez tygodnik "Wprost" i Money.pl. Tym samym wyprzedził 70 czołowych polskich e-sklepów, które zostały poddane testom pod kątem 60 różnych kryteriów.

Komputronik.pl wyprzedził między innymi konkurentów w kategorii "Elektronika i AGD" - najbardziej konkurencyjnej spośród wszystkich ocenianych. Jednocześnie okazał się jedynym sklepem internetowym w rankingu, który przekroczył barierę 80 punktów.

  Warto przeczytać:
 

„Tegoroczny ranking wskazuje na dwie istotne kwestie. Pierwsza, która dotyczy nas bezpośrednio, to znaczna przewaga nad konkurencją. Uzyskaliśmy o 10% lepszy wynik od wicelidera zestawienia i aż 130% lepszy niż uzyskany przez najgorzej ocenioną placówkę w rankingu. Druga kwestia związana jest z ciekawym trendem, z którym mamy do czynienia na całym polskim rynku e-commerce. Otóż internauci coraz większą uwagę zwracają na renomę i zaufanie do sklepu internetowego, jak również na szybką i sprawną realizację zamówienia. Niskie ceny, które w praktyce dość często okazują się fikcją, nie są już tak ważne, jak miało to miejsce kilka lat temu” - mówi Piotr Zieliński, Kierownik Działu Sprzedaży Internetowej Komputronik SA.

Według platformy e-commerce Shopper w tym roku wartość zakupów w sklepach i na aukcjach internetowych sięgnie 15 mld zł. W zeszłym roku było to 13,5 mld zł. Komputronik.pl korzysta z dobrej koniunktury - w listopadzie 2010 roku liczba zrealizowanych przez ten sklep zamówień przekroczyła 1 700 000. W okresie od stycznia do listopada br. - a zatem jeszcze przed świątecznym boomem zakupowym - Komputronik.pl rozesłał około 250 tysięcy produktów do swoich klientów.

W ofercie Komputronik.pl znajduje się obecnie blisko 24 000 produktów. Około 6-9 tysięcy jest dostępnych od ręki, a więc znajduje się w magazynie centralnym sklepu. W marcu 2010 roku liczba producentów, z którymi współpracuje Komputronik.pl, osiągnęła rekordową liczbę 500. Do listopada br. ta liczba wzrosła o kolejnych 60 marek. To między innymi efekt tego, że w końcu 2009 roku e-sklep zadebiutował w segmencie sprzętu AGD.

O rankingu
Warunkiem uczestnictwa w rankingu Money.pl i tygodnika "Wprost" była popularność sklepów wśród internautów. Z każdej kategorii, monitorowanej stale w ramach Megapanelu, w kategorii E-commerce/sklepy autorzy zestawienia wybrali po 15 sklepów, które w ciągu roku poprzedzającego badanie odwiedziła największa liczba osób. Tam, gdzie Megapanel uwzględniał wyniki mniej niż 15 sklepów, kategorie zostały połączone. W sumie wzięto pod uwagę 7 kategorii: Elektronika i AGD, Zdrowie i uroda, Kultura i rozrywka, Model, Podróże, Sklepy specjalistyczne, Sklepy wielobranżowe. Witryny, które przeszły przez pierwsze sito, od września do listopada poddano surowej ocenie testerów. W rankingu zaprezentowano najlepsze 10 sklepów w każdej kategorii. Sklepy oceniano na podstawie 60 kryteriów, podzielonych na 10 grup.

Źródło: Komputronik

Polecamy artykuły:    
Fotogaleria: obudowa jakiej jeszcze nie było
TOP-10: Monitory
GeForce GTX 580 - najszybsza w rodzinie

Komentarze

18
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Najlepszy? Chyba w tych samych kategoriach, co Apple. Marketing i tyle. Ceny ma wzięte z dupy, marna obsługa. Podziękuję :D
  • avatar
    mamy teraz obraz tego jak bardzo skorumpowane są firmy i jak łatwo je przekupić
  • avatar
    Cóż tylko te ceny to oni mają mega kosmiczne - nieraz CONAJMNIEJ 20% wyższe za dokładnie ten sam produkt w porównaniu do innego sklepu... Nie jest to coś "nie zauważalnego"...

    No ale jednak mają nieraz produkty gdzie raz - nigdzie indziej nie można ich dostać, dwa że bez żadnych problemów mogą takowy sprowadzić do innego , nam najbliższego sklepu,nawet jeżeli jest w punkcie na drugim końcu Polski... 3 kwestia jest taka że nieraz może warto dopłacić te 20%, ale nie mieć problemów z Gwarancją, i późniejszymi problemami z wysyłką, ale to już zależy od konkretnego produktu i gdzie go kupimy, bo tańsze sklepy "stacjonarne" też są...
  • avatar
    najlepszy bo ma masę sklepów i ludzie kojarzą ich z solidną firmą, co nie znaczy że tanią :-)
  • avatar
    Ale sie usmiałem wczoraj dostałem moja myszke i teraz umwaga po jakim czasie? Po 2.5 tygodnia. Szanowny pan sprzedawca nie podniusl ani razu telefonu a w infolinni caly czas ta sama spiewka. Dobiero szef infolinii pofatygowal sie i wyslal mi ja po wielu moich interwencjach.
  • avatar
    BestCarOfTheYear - od 30 lat zawsze Fiat ;) śmiech na sali panowie...
  • avatar
    artykuł sponsorowany? :) "Źródło: Komputronik"
  • avatar
    Najlepszy był zanim wszedł na giełdę :) sam kupowałem tam kompa i byłem zadowolony

    Ale potem :) obsługa się trochę popsuła - zamówiłem /z odbiorem osobistym/ pamięci i coś tam jeszcze - czekałem z tydzień a potem okazało się, że nie ma całego towaru :)

    Kupowałem jeszcze kartę graficzną u nich:)- ale najpier zadzwoniłem i kazałem odłożyć

    Ale jak zaczęli zdzierać na cenach to sobie odpuściłem komputronik

    A potem przeszedłem do Agito.pl - tam zacząłem kupować - wiadomo cena się liczy.

    Uwagi dla komputronika:
    - nie można cały czas jechać na "dobrej opinii"
    - zastanówcie się nad cenami bo jak dobrze się poszuka to taniej można sieci w "nie dla idiotów" :)
    - zakup internetowy z założenia powinien być tańszy, ale ktoś o tym zapomniał
    - strona internetowa działa beznadziejnie wolno/ potrafi się bez powodu wywalić/ - a mam łącze 25MB

  • avatar
    Zamówiłem tam kiedyś obudowę do komputera, wysłałem kasę przelewem i… cisza 14 dni minęło i dalej nic. Dopiero po moim telefonie okazało się, że obudowy nie ma i czekają na dostawę ale niewiedzą kiedy ona będzie. Oczywiście przed kupnem była dostępna . Po co powiadamiać klienta, że nie ma towaru kasę zwrócili mi dopiero po tygodniu. Na stronie wygląda super rzeczywistość nie jest już tak różowa osobiści nie polecam tego sklepu.
  • avatar
    A mi się zdarzyła kiedyś zabawna rzecz związana z komputronikiem. Zamówiłem jakiś towar w tym sklepie, a dostałem 2 paczki. Druga zawierała zasilacz do innego klienta. Zadzwoniłem do tego kolesia że jestem szczęsliwym posiadaczem w/w zasilacza (telefon był podany), a on że już teklamował a ci ciągle wmawiali mu, że towar jest w drodze. Natomiast szczytem arogancji był późniejszy telefon od pracownika komutronika, czy bym na swój koszt nie odesłał tego zasilacza do nich. Po kilku dniach sami przysłali kuriera.
  • avatar
    artykul sponsorowany, hehe

    komputronik faktycznie jest dobry, duzy wybor, wiele salonow firmowych, obluga tez mila i kompetentna (przynajmniej ja mialem szczescie na taka trafic).

    ale jedno ale, i to chyba najwazniejsze: za wysokie ceny.
  • avatar
    Ja raz zamawiałem kartę graficzną w komputroniku , na kartę czekałem 2 tygodnie !!! Po 2 tygodniach ucieszony otwieram pudełko , a tu nie ta karta jakiś gorszy model mi podrzucili . Zgłosiłem reklamacje , po długich konsultacjach (chyba tydzień) , doszli do wniosku że zwrócą mi pieniądze , na kasę czekałem miesiąc !!!! Taki to dobry sklep ;D
  • avatar
    Redakcjo. Czy posmarowanie kasy to w dzisiejszych czasach ostateczne warunek na promowanie czego się da. ? ehh znowu oczywiście ucierpi na tym niedoświadczony klient :/ hmm Dajmy na to to 7 letni Krzysio z 50 letnim ojcem co nie mają o komputerach pojęcia ,wiec czytają( chyba od 10 lat) ,ze "komputronik" to najlepszy sklep! Więc idą tam wywalać kasę w błoto :/...Dla mnie ten sklep to są jaja i ewidentne jechanie na "marce" , nic więcej..
    Kiedyś odwiedzałem ich salon na Solidarności 82 i za każdym razem wychodziłem z uśmiechem i irytacja.Tam sprzedawcy są nauczeni tak aby każde gówno polecić i powiedzieć ,ze jest "dobre"(mniej więcej tak samo jak ci z mediamrktów) .Sklep internetowy też nie lepszy, nie można się dozownic, sprzedawcy nie maja o niczym pojęcia, nie mogą się nawzajem dogadać itp, ceny z kosmosu przynajmniej o 30% większe-pewnie za "renomę"sklepu...haha
  • avatar
    Nie ma co się obrażać na cudze interesy, niech im się wiedzie, a Ci co chcą to i tak kupią gdzie indziej. Zresztą prowadzenie sieci sklepów także poza internetem wygląda trochę inaczej niż zarządzanie magazynem lub przekazywaniem zamówień do producenta. Proponuje wynająć powierzchnię handlową w markecie i posprzedawać :D