Filmy / seriale / VOD

Netflix na dużym minusie, a Disney+ dogania HBO Max

przeczytasz w 2 min.

Netflix zaliczył olbrzymi spadek, a Disney+ dogonił HBO Max – tak w skrócie można podsumować lipcowe zestawienie najpopularniejszych serwisów streamingowych w Polsce.

Netflix i HBO w dół, Disney i Amazon w górę

Po nieznacznym odbiciu w czerwcu Netflix znowu stracił bardzo wielu użytkowników – w lipcu ofertą serwisu zainteresowało się o milion osób mniej. Mało tego, wynik na poziomie 12,54 mln (choć utrzymuje on Netflix na niezaprzeczalnej pozycji lidera) jest słabszy o ponad dwa miliony względem styczniowego (14,66 mln). 

Na (znacznie mniejszym, ale wciąż) minusie jest również HBO Max, do którego zajrzeć postanowiło 4,29 mln użytkowników. Można powiedzieć, że serwis został już dogoniony przez Disney+. Usługa, która na polskim rynku dostępna jest dopiero od półtora miesiąca, przyciągnęła 4,22 mln osób. Warto też wspomnieć o czwartym miejscu, ponieważ wskoczył na nie Amazon Prime Video, zaliczając bardzo duży wzrost (o 0,69 mln użytkowników). 

Większość usług zanotowała gorsze wyniki. Wystarczy zwrócić uwagę na fakt, że w czerwcowym rankingu każdy z serwisów z pierwszej dziesiątki miał więcej niż 2 mln użytkowników, a w lipcowym na 10. miejscu uplasował się Viaplay z wynikiem 1,18 mln. To pokazuje znaczący spadek zainteresowania usługami VOD. Sugeruje także olbrzymią stratę serwisu Polsat Box Go (w czerwcu miał 2,2 mln użytkowników, teraz ma mniej niż Viaplay). Bardzo duży spadek zaliczył także Player. 

Te słabsze wyniki w żadnym razie jednak nie powinny być zaskoczeniem. Mamy wszak okres wakacyjny, w którym nie zbyt wielu premier – szczególnie serialowych. 

Najpopularniejsze serwisy streamingowe w Polsce – lipiec 2022:

  • Netflix ma 12,54 mln użytkowników (o 0,97 mln mniej niż w czerwcu)
  • HBO Max ma 4,29 mln użytkowników (o 0,13 mln mniej niż w czerwcu)
  • Disney+ ma 4,22 mln użytkowników (o 0,53 mln więcej niż w czerwcu)
  • Amazon Prime Video ma 2,99 mln użytkowników (o 0,69 mln więcej niż w czerwcu)
  • CDA ma 2,68 mln użytkowników (o 0,15 mln więcej niż w czerwcu)
  • Player ma 2,45 mln użytkowników (o 0,71 mln mniej niż w czerwcu)
  • CANAL+ ma 2,37 mln użytkowników (o 0,04 mln mniej niż w czerwcu)
  • TVP ma 2,13 mln użytkowników (o 0,33 mln mniej niż w czerwcu)
  • WP ma 1,86 mln użytkowników (o 0,18 mln mniej niż w czerwcu)
  • Viaplay ma 1,18 mln użytkowników (wcześniej poza rankingiem)

(Liczba użytkowników w badaniu Gemius/PBI nie oznacza liczby subskrybentów, lecz wszystkich osób, które przynajmniej raz odwiedziły dane serwisy VOD: poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację).

Źródło: Gemius/PBI, Wirtualnemedia

Komentarze

15
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    pawluto
    4
    Po obejrzeniu serialu The Boys z Amazon - Rewelka !
    Efektuy specjalne są na tak wysokim poziomie że oglądanie tego przypomina pierwsze oglądanie Terminatora 2 gdzie szczęka wypadała nam co kilka minut...
    • avatar
      BombaX
      3
      Zebranie w siedzibie Netflix: Jesteśmy na minusie, użyszkodnicy uciekają... Podnieśmy ceny żeby wyrównać straty. Semms legit
      • avatar
        kitamo
        1
        Netflix, amazon, disney +, HBO - w sumie to mi wystarcza.
        Na kazdej platformie cos tam ogladam i jest cos wartego uwagi, żadna nie jest idealna.
        • avatar
          kabat
          1
          Netflix to dno
          • avatar
            sn00p
            -1
            Netflix, Disney+, CDA. Tak to wygląda u mnie.
            • avatar
              Warmonger
              0
              Disney+ dają z Netią, HBO Max z UPC. Natomiast nie widzę żadnego operatora, który dawałby Netflixa w gratisie.
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                pytanie, czemu niektóre z tych serwisów się nie skonsolidują, dając odbiorcom lepszą ofertę? ja nie mam najmnijeszej ochoty płacić co miesiąc nawet za 2 serwisy.

                jednocześnie w ich planach są wyłącznie abonamenty. nie ma za to żadnej oferty typu pre paid, abym płacił wtedy, kiedy oglądam. nie oglądam, nie płacę. tak przecież działały kiedyś wypożyczalnie kaset VHS, a później już na mniejszą skalę wypożyczalnie DVD.