Filmy / seriale / VOD

Netflix w dół, HBO Max w górę

przeczytasz w 2 min.

Netflix zaliczył kolejny miesiąc „na czerwono”, właściciele serwisu HBO Max z kolei znowu mają powody do radości. Choć ten pierwszy wciąż ma miażdżącą przewagę, ta stopniowo topnieje.

Netflix traci użytkowników w Polsce. HBO Max – zyskuje

Minął kolejny miesiąc i Netflix znowu stracił abonentów w Polsce. Tym razem odeszło ponad 210 tysięcy osób, a w ciągu dwóch miesięcy – przeszło pół miliona. Nieco słabsza oferta i kontrowersyjne decyzje powodują spadki… na których korzysta konkurencja.

Przede wszystkim powody do zadowolenia ma HBO Max. Po świetnym wyniku w marcu (a więc pierwszym miesiącu obecności w Polsce), udało mu się zainteresować swoją ofertą kolejne setki tysięcy osób w naszym kraju. 

Dystans HBO Max do Netfliksa wciąż jest olbrzymi, ale – jakby nie było – maleje. Pomagają w tym mocne premiery, takie jak Batman z Robertem Pattinsonem, polski serial Odwilż czy Diuna, a wkrótce doczekać mamy się nowej części Fantastycznych zwierząt. 

Wzrosty i spadki – tak zmienia się sytuacja VOD w Polsce

Mocny wzrost (o ponad 300 tysięcy osób) zaliczył także CANAL+, a i CDA ma powody do zadowolenia. 

Niewielki spadek odnotował Player, wciąż jednak zajmujący trzecie miejsce w rankingu, a z olbrzymią utratą widzów mierzy się Polsat – w obu swoich serwisach VOD. Prawie 700 tysięcy osób mniej zapłaciło też za Amazon Prime Video. Pełne zestawienie przedstawia się następująco… 

Serwisy streamingowe w Polsce – VOD w kwietniu 2022 roku:

  • Netflix ma 13,82 mln użytkowników (o 0,21 mln mniej niż w marcu)
  • HBO Max ma 5,95 mln użytkowników (o 0,39 mln więcej niż w marcu)
  • Player ma 4,02 mln użytkowników (o 0,19 mln mniej niż w marcu)
  • CANAL+ ma 3,17 mln użytkowników (o 0,31 mln więcej niż w marcu)
  • CDA ma 3,1 mln użytkowników (o 0,24 mln więcej niż w marcu)
  • TVP VOD ma 2,75 mln użytkowników (o 0,26 mln mniej niż w marcu)
  • Polsat Box Go ma 2,74 mln użytkowników (o 1,01 mln mniej niż w marcu)
  • Polsat Go ma 2,4 mln użytkowników (o 0,37 mln mniej niż w marcu)
  • WP ma 2,19 mln użytkowników (o 0,09 mln mniej niż w marcu)
  • Amazon Prime Video ma 1,97 mln użytkowników (0,69 mln mniej niż w marcu)

Disney+ też może odebrać użytkowników Netfliksowi

Skurczyć bazę abonentów Netflix w Polsce może również Disney+, który zadebiutuje już w przyszłym miesiącu. Podobną tendencję widać globalnie. W ciągu pierwszego kwartału bieżącego roku serwis koncernu Walt Disney Company zyskał prawie 8 milionów użytkowników; w tym samym czasie Netflix stracił ich kilkaset tysięcy. 

Źródło: Gemius/PBI, Wirtualnemedia, Netflix, Walt Disney Company

Komentarze

11
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    que_pasa
    16
    Sam zrezygnowałem. Średnie pozycje jak dla mnie, i za dużo promowania tęczowych kolorów.
    • avatar
      Krzysiak_PL_GDA
      10
      Tak tylko przypominam Amazon Prime Video za 49,99zł na 12 MIESIĘCY !!!
      • avatar
        zack24
        2
        Niech się gonią z tymi planami taryfowymi. Kupuję za 5 dych amazona na cały rok i za podobną kasę N z tym, że na miesiąc. Wtedy oglądam zaległości i później mogę odpocząć od tych wszystkich nowości netfliksowych.
        • avatar
          Gnom_Z_Piany2
          1
          netflix w dół, ale wciąż przewaga 2x nad hbo.
          jednak netflix się ostro przejechał. idąca w dziwacznym kierunku poprawność polityczna, po prostu zniechęca. brakuje tylko serialu w netflixowym stylu z azjtą w roli głównej, mieszka I okrzykniętym przez netflixa królem polski.

          btw. jak chcą walczyć ze współdzieleniem kont, niech walczą. wolna droga. szybciej się pozbędą abonentów :) poza tym w netflixie brak jest oferty typu matrix, gdzie wybieram wg. upodobań jakość oraz ilość wyświetlaczy, a jeszcze lepiej abym dla każdego wyświetlacza mógł zdefiniować jakość, i niech do tego prawidłowo naliczą cenę, abym chętnie płacił.
          no i jeszcze oferta. dla jednego czy dwóch seriali na 100% nie zainteresuję się ofertą.
          • avatar
            NiemenCrystal
            1
            Czy wiecie, że szkło kryształowe wykorzystywane jest też w znanej biżuterii firmy Swarovski? Założyciel firmy i twórca legendy marki, Daniel Swarovski, sam produkował szkło kryształowe do swojej biżuterii, a jego autorska receptura jest tajna do dziś. Macie okazję ozdobić swój dom/mieszkanie i wydobyć z niego jeszcze więcej piękna dzięki misom i wazonom ze szkła kryształowego! Podrzucam wam link do takich mis i wazonów, serdecznie polecam
            https://niemencrystal.com/kategoria-produktu/misy-i-wazony/
            • avatar
              stalkerpl
              0
              tego chłamu na netflixie nie da się oglądać, daja najwieksze dziadostwo oni myślą że Polacy nie widzą jaka jest oferta za granicą wiec nie dziwie się ze ludzie rezygnują
              • avatar
                baertus11
                0
                Platforma udostępniająca media powinna być bezstronna i na równi traktować upodobania Użytkowników. To ma być wolność wyboru że oglądam to lub tamto a nie stawianie warunków: oglądasz to co według poprawności politycznej masz oglądać. Przez takie wymuszenia uzyskuje się wręcz odwrotny efekt co do zaprezentowania "innej drogi". Jeśli N nadal będzie stawiał, że to nie widz jest najważniejszy i jego wybory tylko że N jest najważniejszy to efektem będzie dalszy odpływ abonentów. Podniesienie wysokości płatności czy wprowadzenie reklam jeszcze to przyśpieszy. A że przestrzeń nie lubi pustki.. to może się pojawić gracz, który wyautuje N. A tak z innej beczki... ciekawe ile milionów osób korzysta z mniej legalnych źródeł... wstawienie tego do porównania w ankiecie byłoby bardzo interesujace