Internet

Google Play zmieniło logo z okazji 10-lecia istnienia. Trudno zauważyć różnicę

przeczytasz w 2 min.

Sklep Google Play obchodzi w tym roku 10-lecie swojego istnienia. Aby uczcić ten jakże okrągły jubileusz, Google zaprezentowało nowe logo Google Play. Różnice trudno zauważyć, ale projekt ma pasować do pozostałych usług giganta.

Google Play świętuje 10-lecie istnienia i zmienia logo

Użytkownicy smartfonów z Androidem dotąd mogli nie być świadomi, że sklep z którego pobierają aplikacje i gry na swój telefon obchodzi w tym roku jubileusz 10 lat istnienia. Wcześniej, przed 2012 rokiem, przez 4 lata istniał Android Market - prekursor aktualnego Google Play.

Ewolucja Android Market w Google Play i zmiany logotypów

Google postanowiło uczcić jubileusz Google Play zmieniając logo sklepu. Nie oczekujcie jednak wielkiego zaskoczenia. Część użytkowników być może nawet nie zwróci uwagi, że grafika uległa zmianie. Zmianę logo komentuje Tian Lim, wiceprezes Google Play: „wprowadzamy nowe logo, które (...) pasuje do marki wielu naszych pomocnych produktów”.

Zmiana logo Google Play z okazji 10-lecia istnienia sklepu... to raczej delikatny lifting

W nowym logo Google Play widać przede wszystkim nieco bardziej zaokrąglony kształt ikony i mniej nasycone barwy. Całość pasuje teraz doskonale do pozostałych usług Google, w tym przeglądarki internetowej Chrome, która przeszła „lifting” kilka miesięcy temu, ale też m.in. Map Google, czy poczty Gmail. Napis z kolei pozostał niezmieniony - zarówno w kontekście czcionki, jak i koloru.

Zmiany ujednolicają usługi Google, ale czy są konieczne?

Trudno nie zauważyć, że w tym momencie niemal wszystkie usługi należące do Google identyfikują się identycznymi kolorami. Jedyne różnice, które wyróżniają osobne aplikacje to kształt ikon. Już po ostatniej aktualizacji logotypu Chrome wielu internautom nie spodobało się, że rozróżnienie poszczególnych usług Google staje się coraz trudniejsze.

A jak jest Waszym zdaniem? Jednolita kolorystyka to dobry kierunek, w którym poszło Google, czy ikony aplikacji powinny się wyróżniać nie tylko kształtem, ale właśnie barwami? Dajcie znać w komentarzu, co sądzicie o ostatniej zmianie logo Google Play.

Źródło: Google

Komentarze

4
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    yareku
    4
    Opracowanie nowego logo pewnie 2 mln dolarów kosztowało.
    • avatar
      piterk2006
      2
      Ja to "nowe" logo mam już od ponad roku więc nie wiem ocb. Chyba, że to po lewej ma być tym nowym?
      • avatar
        mol79
        1
        zdecydowanie lepiej wyważone pod względem kolorów i proporcji no i ewidentny ukłon w kierunku wyższych rozdzielczości ekranów przy mniejszym skalowaniu - bardzo przemyślana decyzja :)
        • avatar
          maziarzek
          0
          nadal wygląda jak pieczęć lucyfera:
          https://i.etsystatic.com/9437220/r/il/4ba3d4/2649409596/il_794xN.2649409596_requ.jpg

          myślę, że to nie przypadek