Karty graficzne

Back 4 Blood to 120-ta gra z DLSS (a F.I.S.T wygląda bajecznie z ray-tracingiem)

przeczytasz w 1 min.

NVIDIA nie zwalnia tempa i ogłasza, że już 120 gier może się pochwalić obsługą DLSS. Chwila... Już 121, bo właśnie zadebiutował Alan Wake Remastered. Ale o tej grze może już następnym razem...

Technika NVIDIA DLSS powstała nieco w cieniu sprzętowego ray-tracingu, ale okazała się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Przypomnijmy, że do jej obsługi niezbędna jest karta GeForce serii RTX, czyli wyposażona między innymi w rdzenie Tensor.

Kolejne gry z obsługą NVIDIA DLSS i ray-tracingiem

Początki DLSS były skromne, bowiem gry z jej obsługą można było dosłownie policzyć na palcach jednej ręki. Obecnie już ponad 100 tytułów może się pochwalić wsparciem DLSS, więc śmiało można powiedzieć, że pomysł NVIDII odniósł pełen sukces.

Oto dwie nowe gry w których zaimplementowano obsługę DLSS - a w drugiej z nich również ray-tracing, jak i NVIDIA Reflex.

Back 4 Blood - DLSS i FSR

Prosto od twórców Left 4 Dead ląduje kolejna gra o strzelaniu do zombie. Nic nowego? Nie szkodzi, to po prostu nigdy się nie nudzi... Gra została wyposażona zarówno w technologię NVIDIA DLSS, a jak i FidelityFX Super Resolution. Z zaawansowanego skalowania mogą więc skorzystać właściciele praktycznie każdej (w miarę nowoczesnej) karty graficznej.

Dzięki DLSS na 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 4K UHD mogą liczyć nawet posiadacze GeForce RTX 2060.

Back 4 Blood - wydajność z DLSS

F.I.S.T - ray-tracing, DLSS i NVIDIA Reflex

Z kolei F.I.S.T to bajecznie wyglądająca platformówka, w której mamy do czynienia nie tylko z DLSS, ale i ray-tracingiem (odbicia, globalne oświetlenie, kaustyka).

Ray-tracing powoduje, że dopiero po włączeniu do akcji DLSS możemy liczyć na 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 4K UHD na karcie GeForce RTX 3060 Ti.

F.I.S.T - wydajność z DLSS

Przypominamy również, że do 28 października trwa promocja, w której można zdobyć za darmo grę Strażnicy Galaktyki.

Komentarze

10
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    szymcio30
    1
    Jakie to zdobycie gry za darmo skoro trzeba kupić kartę za kilka tysięcy złotych? Natomiast w F.I.S.T wcale nie wygląda tak bajecznie. Jeśli chodzi o Ray tracing to zdecydowanie bardziej jest on widoczny w The Ascent niż w FIST
    • avatar
      StaryZgred
      0
      Ten FIST to jakiś żart? RT ON i OFF i zero różnicy. Errata. Teraz widzę że DLSS by ON/OFF a RT po obu stronach ON.
      • avatar
        kronic
        -2
        Dokładnie Ray gówno .Tja jasne zpierdalam w fps akcja rozpieducha i chu rozglądam się i podziwiam odbicie w kałuży albo cień na ścianie no proszę ,a fizyka w grze i destrukcja otocznia w dupie od dekad.Granatnik i czarna plama na ścianie to jest żenua ala COD.
        • avatar
          Marekpe
          -15
          ray-tracing w nie których grach to jak z fikcyjnym covidem,jest ale go nie widać.