Wydarzenia

Oracle Social Cloud - rozbudowa zasobów językowych

Redakcja  | Redaktor serwisu benchmark.pl
Dyskutuj z nami

Wprowadzenie wielojęzycznej analizy danych pochodzących z mediów społecznościowych

System monitorowania zasobów mediów społecznościowych, Oracle Social Cloud, rozbudowany został o możliwości zaawansowanego nasłuchiwania i śledzenia informacji pojawiających się w serwisach społecznościowych w językach indonezyjskim, fińskim, norweskim, szwedzkim, tajskim, tureckim oraz w języku polskim.

– Do 2017 r. liczba użytkowników sieci społecznościowych na świecie ma wzrosnąć do 2,33 mld, nie ma więc żadnych wątpliwości, że firmy, które chcą osiągnąć sukces, muszą również korzystać z mechanizmów społecznościowych w skali globalnej – powiedziała Meg Bear, wiceprezes działu usług Oracle Social Cloud. – Usunięcie barier językowych ma znaczenie krytyczne dla zwiększenia możliwości przedsiębiorstw w zakresie nasłuchu mediów społecznościowych, zdobywania na tej podstawie użytecznej wiedzy i angażowania się w kontakty społecznościowe w celach biznesowych. – dodaje Meg Bear.

Oracle Social Relationship Management (SRM) to usługa przetwarzania w chmurze, która pomaga firmom zarządzać kontaktami z klientami oraz skalować ich obsługę w kanałach mediów społecznościowych. Firmy mogą teraz wykorzystywać tę usługę do nasłuchiwania rozmów o ich marce, branży i konkurencji w szerszej gamie języków. Oferowana przez Oracle zaawansowana obsługa coraz większej liczby języków sprawia, że usługa Oracle SRM urasta do rangi jedynego w branży, ujednoliconego, globalnego, biznesowego rozwiązania społecznościowego. Opracowany przez Oracle mechanizm analizy tekstów, oparty na metodzie LSA (Latent Semantic Analysis ― analiza ukrytych grup semantycznych), eliminuje zbędne informacje, aby wydobyć znaczenie kontekstowe i zapewnić dokładniejsze, bardziej precyzyjne i adekwatniejsze merytorycznie zrozumienie znaczenia tekstu. Nowe mechanizmy obsługi mediów społecznościowych umożliwiają odczytywanie informacji takich, jak zamiary konsumentów, preferowanie lub niechęć do określonych produktów oraz problemy z obsługą klienta.

Dla każdego z obsługiwanych języków w ramach usługi Oracle SRM dodano także nowe źródła danych adekwatne dla danego języka, w tym specyficzne dla poszczególnych krajów sieci społecznościowe, blogi, fora i nowe serwisy internetowe, zapewniając dostęp do ponad 700 mln wiadomości dziennie. Usługa Oracle SRM oferuje interfejsy użytkownika i możliwości publikowania w 31 językach, a w przypadku 18 języków także zaawansowane mechanizmy nasłuchu słów kluczowych i korzystanie z metody LSA. Oracle udostępnia również możliwości przetwarzania języka naturalnego pod kątem zaawansowanej analizy odczuć w języku chińskim, angielskim, francuskim, niemieckim, portugalskim i hiszpańskim, przy czym liczba obsługiwanych języków wciąż rośnie.

źródło: Oracle

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!