• benchmark.pl
  • Gry
  • Pillars of Eternity - premiera kasowej gry z Kickstartera opóźniona
Gry

Pillars of Eternity - premiera kasowej gry z Kickstartera opóźniona

przeczytasz w 2 min.

Studio Obsidian zapowiedziało, że premiera gry Pillars of Eternity zostanie opóźniona.

pillaris of eternity premiera opóźniona

Studio Obsidian Entertainment poinformowało o opóźnieniu premiery gry Pillars of Eternity, która znana wcześniej pod roboczą nazwą Project Eternity osiągnęła spory sukces w kampanii w usłudze Kickstarter.

Po raz pierwszy o produkcji usłyszeliśmy we wrześniu 2012 roku, kiedy to wystartowała zbiórka pieniędzy na stworzenie gry. Jak się okazało, twórcom w szybkim czasie udało się zebrać fundusze znacznie przekraczające minimalny próg finalizacji projektu, który wynosił 1,1 mln dolarów.

Łącznie podczas trwania akcji w usłudze Kickstarter, pieniądze na ukończenie gry wpłaciło niespełna 74 tysięcy osób, co przełożyło się na uzbieranie kwoty wynoszącej prawie 4 mln dolarów (3,986,929$). W zamian za dodatkowe fundusze twórcy obiecywali, jeszcze bardziej rozbudować grę, czy też dodać do niej nowe elementy.

pillars of eternity screen

Gra Pillars of Eternity to klasyczna produkcja typu cRPG, osadzoną w świecie fantasy, łącząca w sobie to co znane i lubiane z takich gier jak Baldur's Gate, Icewind Dale oraz Planescape Torment. Sama gra wykorzystuje znany już silnik Infinity Engine i niewykluczone, że ucieszy rzesze graczy rozgrywką oferującą izomeryczny tryb widoku. Tak jak to zwykło bywać w podobnych produkcjach, w świat gry gracze nie wyruszą sami, a będą mogli skompletować sobie własną drużynę i dobierać do niej kolejnych towarzyszy w trakcie rozgrywki. To wszystko w połączeniu z wciągającą i rozbudowaną fabułą oraz wyrafinowanymi dialogami ma pozwolić graczom wrócić do czasów świetności takich produkcji jak chociażby Wrota Baldura.

Wracając jednak do głównego tematu, początkowo twórcy planowali premierę gry w I połowie bieżącego roku, docelowo miała to być wiosna. Teraz wiadomo, że twórcy tego terminu nie zamierzają dotrzymywać. Jak informuje Josh Sawyer – jeden z twórców gry, zespół potrzebuje więcej czasu na ukończenie gry.

Twórcy nie chcą jednak zdradzić nowej daty premiery gry, informując jedynie, że dopóki nie będą naprawdę blisko udostępnienia gry, nie opublikują jej daty premiery. Jak zapewniają, dzięki temu, że nie są wydawcą gry nie wiążą ich konkretne terminy i mogą pozwolić sobie na solidne dopracowanie gry, której rozmiary z uwagi na zebranie prawie cztery razy większej kwoty w Kickstarterze, znaczącą się zwiększyły – stąd też potrzeba więcej czasu na jej ukończenie.

Jak się okazuje, studio Obsidian ma w swoich szeregach nieco ponad 100 deweloperów, przy czym jedynie 20 do 25 osób pracuje bezpośrednio nad Pillars of Eternity. Cała reszta zajmuje się ostatnimi szlifami nad zapowiedzianą na marzec grą South Park: Kijek Prawdy, którą studio szykuje dla firmy Ubisoft. Po ukończeniu South Park, pracujący nad nim deweloperzy wspomogą prace nad Pillars of Eternity.

Obecnie więcej niż połowa zawartości gry jest już wykonana, przynajmniej jeśli chodzi o fazę Alpha, która może pojawić się już na wiosnę. Twórcy w momencie osiągnięcia fazy beta planują udostępnić grę w ramach usługi wczesnego dostępu Steam Early Access. Natomiast pełna wersja gry powinna zadebiutować jeszcze w bieżącym roku w cyfrowej dystrybucji za pośrednictwem Steam i GoG wliczając w to opcję wolną od zabezpieczeń DRM. Gra pojawi się w wersjach dla systemów Windows, Mac OS X i Linux.

Źródło: Polygon, Eurogamer, Obsidian

Komentarze

9
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    2
    Eh. Szkoda, że znowu opóźniona. Przecież to będzie genialna gra. Ulepszony Baldur's Gate z piękną grafiką.
    • avatar
      Konto usunięte
      2
      Cześć ludziska. Jeżeli zwróciliście uwagę na "Pillars of Eternity" i chcecie poznać więcej szczegółów na temat gry to zapraszam do obejrzenia materiałów, które na bieżąco przygotowuje. Każda aktualizacja zamieszczana przez twórców jest przeze mnie tłumaczona i przedstawiania w formie materiału wideo :). Pozdrawiam

      Pillars of Eternity - Aktualizacja #69 (Trailer / Gameplay) | ♦ Newsy z Gospody! ♦
      http://youtu.be/tgy4WykLp0s

      Pillars of Eternity - Aktualizacja #70 (Obszary, Postaci, Interfejs) | ♦ Newsy z Gospody! ♦
      http://youtu.be/NXenfuPmXQ8

      Pillars of Eternity - Aktualizacja #71 | Klasy postaci - Łotrzyk, Łowca | ♦ Newsy z Gospody! ♦
      http://youtu.be/wBJTY5-q3ig
      • avatar
        masta_rops
        0
        Pół alfy dopiero zrobiona? HEHE jakoś nie widzę tego w tym roku, może pod koniec 2015. Ale zgodnie z modą na steam będzie można już ja kupić na wiosnę early aces i zostać testerem, oczywiście gra została sfinansowana już dawno temu na kickstarterze (zrbrała prawie 4 razy tyle ile chcieli zebrać).
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          To, że obsidian czeka z premierą to tylko dobra wieść. Ich gry były zwykle przyspieszane przez wydawców i potem wychodziło różnie - Kotor 2, Alpha Protocol, NWN2...

          Może, jak będą mieli tyle czasu, ile trzeba, to wydadzą wreszcie hit :)
          • avatar
            Rebal
            0
            A powiedziałem sobie że moją ostatnią grą będzie nasz polski Wiedźmin 3.
            A teraz mam mętlik w głowie, bo chyba szykuje się BigBang taki jaki był 14 lat temu.

            Jednak gdy się tak dłużej zastanowię...przychodzi mi do głowy pytanie: Co nowego może być w przygodowych i ciekawych RPGach ?
            Jakkolwiek by nie było to nowe zagadki to tylko są inną formą zmiennych.
            Zapewne będą podobne misje jak: "Zły czarownik zaczarował mojego przyjaciela, proszę pomóżcie mi bo widzę że nie obce wam rozwiązywanie problemów i walka."