Karty graficzne

Przecieki z AMD

user testowy | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: user testowy
Dyskutuj z nami

Często polegamy na informacjach dotyczących jeszcze nie wypuszczonego na rynek sprzętu pochodzących z różnych portali szukających sensacji, albo z wywiadów przeprowadzonych z gadatliwymi Tajawańczykami. Jednak tak naprawdę najbardziej wiarygodnym źródłem informacji są same firmy, które od czasu do czasu wypuszczą na wolność kilka cennych informacji, trochę wcześniej niż zamierzano. Tym razem winowajcą jest firma AMD, która potwierdziła nowe nazewnictwo dla swoich nadchodzących kart graficznych i dostępny w nich zestaw funkcji.

W poście, który można przeczytać na oficjalnej stronie for Teamu ATI, pewien administrator zwący się ATi_Guy, zamieścił link do dokumentu w formacie pdf dotyczącego interfejsu programowania aplikacji DirectX 10.1. Wygląda na to, że dokument pochodzi z AMD. Mowa w nim o jeszcze nie zaprezentowanych kartach graficznych Radeon HD 3800, bazujących na 55 nanometrowym chipie, a także obsłudze standardu DirectX 10.1 i PCI Express 2.0. Jeśli przez ostatnie tygodnie śledziliście zalew plotek ze świata kart graficznych, wiecie zapewne, że seria Radeon HD 3800 ma stać się oficjalną nazwą dla nadchodzących produktów opartych na procesorze graficznym RV670, który ma pojawić się 15 listopada.

Ujawniony dokument reklamuje także DirectX 10.1 wraz ze szczegółami dotyczącymi API i nowej obsługi globalnej iluminacji oraz filtrów antyaliasingowych. AMD twierdzi, że DirectX 10.1 pozwoli twórcom wykorzystywać „indexed cube map arrays i shadery geometrii do efektywnego stosowania globalnej iluminacji w czasie rzeczywistym, nawet w przypadku tysięcy fizycznie modelowanych obiektów w złożonych, interaktywnych scenach.”

AMD twierdzi, że DirectX 10.1 przyniesie ulepszony antyaliasing, co pozwoli na zastosowanie „nietypowych filtrów antyaliasingowych w shaderach pikseli.” Firma wyjaśnia, że „nietypowe filtry mogą zapewnić lepszą jakość tam, gdzie standardowe MSAA mają problemy, czyli na przykład w oświetleniu HDR i technikach odroczonego cieniowania. Więcej szczegółów znajdziecie tu.

teamati.com/DirectX... (plik PDF).

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!