Konsole do gier

PS3: nie będzie niższych cen

Grzegorz Kubera | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: Grzegorz Kubera
19 komentarzy Dyskutuj z nami

Sony nie może obniżyć ceny urządzenia, na którym wciąż traci pieniądze - podają analitycy. Niezbyt to odkrywcze, prawda?

Sony, Nintendo i Microsoft walczą o dolary od graczy z całego świata. Jeśli chodzi o sprzedaż konsol do gier, na pierwszym miejscu jest Nintendo, drugie zajmuje Microsoft, natomiast trzecie ma Sony. Taką pozycję Sony zawdzięcza, jak twierdzi wielu analityków rynkowych, zbyt wysokiej cenie PlayStation 3. Gadżet japońskiego producenta kosztuje ok. 400 dol., podczas gdy Nintendo Wii kupimy za 250 dol., a Xboksa 360 za 200 dol. (wersja podstawowa). PS3 jest więc znacznie droższa od konkurentów, dlatego twórcy gier i inne firmy z branży wywierają presję na Sony, by koncern wprowadził obniżki cenowe.


Sony PlayStation 3 (Fot. Materiały prasowe)

CEO Sony Kazuo Hirai powiedział w jednym z wywiadów na targach E3, że Sony nie zamierza zmieniać cen PS3 w najbliższym czasie. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z ceny, jaką oferujemy. Zmienimy ją, gdy uznamy, że już nadszedł na to czas - stwierdził Hirai.

Obecnie wyraźnym liderem jest Nintendo, która sprzedała ponad 50 milionów konsol. Sprzedaż Xboksa 360 wynosi 30 mln egzemplarzy, natomiast PS3 odnotowało sprzedaż na poziomie 22,7 mln sztuk.

Sony traci pieniądze na każdej sprzedanej konsoli PS3. Do marca 2009 r. koncern zanotował straty wynoszące 609 mln dol. i, rzecz jasna, dotyczą one tylko PS3.

Zbyt drogi koszt produkcji PS3 sprawia, że urządzenie nie może rywalizować pod względem ceny z Xboksem i Wii. Warto jednak zauważyć, że PS3 jako jedyna konsola ma napęd Blu-ray. 

Źródło: Inf. własna

Komentarze

19
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Lukasz R1
    Tak jak pisałem wcześniej sony nie może obniżyć ceny konsoli bo ciągle na ps3 traci około 100 dolców za stukę przez to że ma napęd blue ray który jest najdroższym elementem konsoli,zamiast dać dvd podwójnej pojemności albo nawet poczwórnej bo to jest możliwe.
  • avatar
    XaRaDaS
    Ma napęd Blu-Ray, co w widocznym stopniu nie wpływa na sprzedaż. Może by zrobili ogromny nacisk reklamowy właśnie na to, bo podejżewam, że sporo ludzi o tym nie ma pojęcia po prostu i widząc ceny konsol wybiera te tańsze.

    Nie ukrywam, że jakby ceny spadły to można by wtedy kupić PS3, a takto na razie nie kupuję ;D
  • avatar
    Konto usunięte
    nikt nie zauważa że ps3 to jedyna konsola z tej trójcy której jeszcze nie udało się shackować? to na bańkę jest ważną przyczyną tego stanu rzeczy
  • avatar
    Konto usunięte
    finansowe straty rzedu miliarda usd [czy tam euro] nic ich jeszcze nie nauczyly?
  • avatar
    szawel
    A wystarczyłoby wydać wersję bez blue-ray. No ale co tam. Mnie to ni ziębi ni parzy, bo konsol nie trawie. Jak widzę celowanie za pomocą pada to mnie trzęsie.
  • avatar
    Konto usunięte
    Ciekawe co na to Mr suntzu, bo jakoś do niego nie docierają argumenty o tym, że najlepiej sprzedaje się Wii, a który ma trudność wygooglać, wyniki sprzedaży konsol;) Wii i tak mimo wszystko spzredaje się anjlepiej. Sony deko przekombinowało z blue-ray'em, mogliby tak jak napisał szawel, wydac wersję "okrojoną" bez blue-ray, pytanie tylko czy wszystkie gry zmieściłyby się na innym nośniku, ale to odrębny temat.

  • avatar
    suchy262
    Prawda jest taka, że kryzys światowy napędził ludziom stracha. W takim wypadku ludzie wybierają to co jest tańsze. No a niestety jak wiadomo cena PS3 nie jest super. WIadomo stosunek ceny do możliwości nie jest najgorszy, ale czy dużo osób na to patrzy ? No wydaje mi się, że jednak nie bardzo, co potwierdzają wyniki sprzedaży x360, które pomimo historii z rrod sprzedają się dużo lepiej.


    "after.design"
  • avatar
    Konto usunięte
    Bardziej mi chodziło o koncepcje wprowadzenia najpierw PS3 z DVD i grami np.: na płytach DVD-DL, a później wprowadzić wersje z Blue-Ray, które to czytałyby wszystkie wydane wcześniej gry, a dodatkowo wnosiły coś nowego. Konsola byłaby tańsza, zadomowiła sie na rynku, a później wydano by wersje powiedzmy premium z Blye-Ray'em. Osobiscie fun'em konsol nie jestem i pojemności każdej gry nie znam;)

    P.s.
    Co zas się tyczy wojny z Toshiba na standardy, to jak widac Sony robi mały pożytek z wygranej i niespecjalnie reklamuje atuty swojej konsoli, gdyz jak sie podliczy zakup konkurencyjnej konsoli + odtwarzacz Blue-Ray, to cena PS3 aż tak wysoka nie jest, a raczej dla Sony nie powinno byc problemem wspomnieć o tym w reklamach. Poprostu dział marketingu w Sony powinien ostro zabrać się do pracy;)
  • avatar
    Konto usunięte
    a już myślałem, że sony coś zmieni w tym zakresie :/