Gry

Rzeczywistość wirtualna w Unreal Engine 4

z dnia
Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
9 komentarzy Dyskutuj z nami

Dzięki nowym narzędziom możliwe będzie kreowanie wirtualnej rzeczywistości w wirtualnej rzeczywistości.

Unreal Engine 4 VR

O tym, jak potężne możliwości oferuje stworzony przez specjalistów Epic Games silnik Unreal Engine 4 nie trzeba raczej przekonywać nikogo, kto widział cokolwiek, co powstało przy jego użyciu. A jeśli trzeba – to zachęcamy do sprawdzenia newsów spod jego tagu. Tworzenie gier na nim musi więc być przyjemnością, a wkrótce będzie dawało jeszcze więcej frajdy.

Panowie z Epic Games zaprezentowali bowiem jak edytor prezentuje się w rzeczywistości wirtualnej. Tak, dobrze czytacie: wkrótce pojawi się możliwość projektowania gier od wewnątrz. I to wygląda tak świetnie, jak brzmi.

Tworzenie wirtualnej rzeczywistości w wirtualnej rzeczywistości

Nowe narzędzia zostały zaprezentowane podczas wczorajszej audycji na żywo. Umożliwiają one tworzenie, przesuwanie i modyfikowanie obiektów 3D za pomocą interfejsu określanego przez twórców jako „wirtualny iPad”. Na jego „ekranie” wyświetlane są wszystkie menu i narzędzia, co rekompensuje brak monitora.

Działania, takie jak „przeciągnij i upuść”, odbywają się za pomocą czujników ruchu i wskaźników laserowych. Projektant zagłębia się w kreowany przez samego siebie świat, zakładając gogle, takie jak Oculus Rift czy wykorzystane w prezentacji HTC Vive. 

„Edytujesz rzeczywistość wirtualną w rzeczywistości wirtualnej. To dosłowne przeniesienie filozofii WYSIWYG (what you see is what you get). Gra wygląda dokładnie tak, jak ją widzisz” – mówi Tim Sweeney z Epic Games.

Robienie gry jak granie w grę

Projektant tworzący grę z wykorzystaniem nowych narzędzi Epic Games w rzeczywistości sam ląduje w samym jej centrum. Tworzenie wirtualnego świata daje więc tu tyle samo, a może nawet więcej frajdy niż samo granie. Tego typu interfejs jest też, nie ukrywajmy, znacznie bardziej intuicyjny.

Słowa jednak słowami – zobaczcie sami:

Narzędzia nie są jeszcze dostępne. Szczegóły na temat ich udostępnienia powinny zostać przekazane w połowie marca – na 16. dzień tego miesiąca planowana jest kolejna audycja na żywo, a więc to może być ta data.

Źródło: Polygon, PC Gamer

Komentarze

9
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    freezoid
    wydaje mi się że brak precyzji to przekreśla na dzień dzisiejszy
  • avatar
    DaroBenchmarkPC
    Dziwne, że ten gościu się nie przewalił gdy latał po mapie :P
    i jeszcze te chaotyczne ruchy kamery.
  • avatar
    musslik
    To się nie sprawdzi nasz zmysł wzroku nie został stworzony po to by mieć kilka centymetrów od oczu ekran...
    -2
  • avatar
    Konto usunięte
    Straszne gówno, ręce opadają, minusujcie
  • avatar
    arturho7
    To raczej wirtualny Minecraft, jedynie budowanie otoczenia gry z gotowych elementów a nie projektowanie.
  • avatar
    krystianbog
    Na początku myślałem, że te wskaźniki to miecze świetlne.