Gry

Spore wymagania ArmA III, nie dla XP

z dnia 2011-05-23
Jakub Kralka | Redaktor serwisu benchmark.pl
96 komentarzy Dyskutuj z nami

Wiedźmin 2 był zdaje się swoistym sygnałem do ataku. Twórcy gier przestali zwracać uwagę na ograniczenia konsol i chcą wycisnąć z pecetów efekty na miarę XXI wieku.

Czego najlepszym dowodem jest chyba decyzja Bohemia Interactive. Zadanie mają o tyle ułatwione, że ArmA III ukaże się (w każdym razie: póki co) wyłącznie w wersji na PC. Dla wielu graczy oznaczać to będzie jednak konieczność aktualizacji komponentów. Wymagania są bowiem następujące:

  • Procesor Core i5 lub Phenom X4
  • 2 GB RAM
  • Karta NVIDIA GeForce GTX 260 lub ATI Radeon HD 5770 z pamięcią 896 MB

 I najważniejsze: system operacyjny Windows Vista lub 7. Gra prawdopodobnie nie ruszy na Windows XP. Poniżej porcja grafik z ArmA III. Warto nadmienić, że pochodzą one bezpośrednio z gry, co nieco rekompensuje spore (jak na standardy, do których jesteśmy przyzwyczajeni) wymagania sprzętowe.

ArmA III

ArmA III

ArmA III 
 

Więcej ze strefy gier:

Źródło: GameRevolution

marketplace

Komentarze

96
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Wymagania minimalne czy zalecane, bo to spora różnica...
    Zaloguj się
  • avatar
    "Procesor Core i5 lub Phenom X4" - w Phenomie chyba przydała by się II...
    Zaloguj się
  • avatar
    Chyba żeby slajdy zobaczyć na tym GTX260.
    Grałem ostatnio w Arma II 1920x1080 i wszystko co możliwe na max to było bardzo płynnie ale na GTX580 SLI.
    Zaloguj się
  • avatar
    Znając poprzednie wybryki Bohemia Interactive to bedą wymagania absolutnie minimalne.
  • avatar
    Nauczyłem się nie zwracać uwagi na wymagania. W większości przypadków - g**no znaczą.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ładnie to wygląda, widać postęp, bo dwójka była raczej przeciętna pod względem oprawy.
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie wierzę - na benchmarku screeny w wyższej rozdzielczości :O :P
  • avatar
    ATI Radeon HD 5770 z pamięcią 896 MB ? jaki to model z taka pamiecia ?
    Zaloguj się
  • avatar
    Ech, gdzie te czasy, gdy programiści potrafili wycisnąć ze sprzętu więcej, niż pozwalała na to technologia? Choćby taki Untreal - na 3dfx wyglądał lepiej niż kilka lat później gry na GF2. Nie było T&L, shaderów, a i tak powodował pad szczęki. Teraz? Od 2007 roku nie wydano gry, która graficznie zrobiła na mnie wrażenie. Ostatni był UT3, którym chłopaki z Epic pokazali, że z mojego ówczesnego 9600XT 128MB można jeszcze wiele wycisnąć (1024x768 w średnich).
    Powyższe zrzuty pokazują jedynie, że programiści są niewysokich lotów.
    Zaloguj się
  • avatar
    Miał być realizm? Jest realizm. Nie żadne tam bloomy i inne cuda, które niepotrzebnie upychane są w grach 'zgodnie z najnowszymi trendami". Grafika jest surowa, ale doskonała.
  • avatar
    Jak kretyni nie potrafią zoptymalizować silnika pod słabszy sprzęt to potem takie wymagania są. Jeszcze jakby jakoś wyglądała ta gra...
    Zaloguj się
  • avatar
    I to nie jest gra dla was jeśli patrzycie na grafikę...
    Zaloguj się
  • avatar
    Z tego co mi wiadomo Arma to nie jakiś tam kolejny fps miało to symulować prawdziwe strzelaniny i o ile dobrze pamiętam zawsze był tam nacisk na realizm a grafika to miły dodatek ulepszany wraz z kolejnymi częściami.
  • avatar
    Ta no pewnie. Jakoś na moim GTX'ie 260 z Phenomem II X4 945 gram w Crysisa 2 w FullHD a wymagania mówią co innego. Więc nie patrzeć na to.
    Zaloguj się
  • avatar
    powiem wam tak. napiszcie porzadny kompilator ich jezyka w ktorym programuja. np c# + inne na idealnego asemblera. oni przekonwertuja to i gra bedzie wymagala max ramu 512 mega:) do tego skrypt do przetwarzanie grafiki i bedzie smigac na kompie z przed 4 lat. dx9 wystarczy bo z niego mozna duzo wycisnac. jakis czas temu zainteresowalem sie tesalacja. z tego co zauwazylem to rzeczywiscie poprawia "jakosc" obiektow. ale patrzac szczerze na to co sie dzieje to silnik odpowiadajacy za takie obliczenia nie jest wogole zoptymalizowany. jezeli sie myle co do tego prosze mnie poprawaic:)
  • avatar
    Grałem w dwójkę i wiem jedno na bank; Nawet jakbym rozkręcił swojego E8200 do 4.2GHz to będę miał pokaz slajdów w tej jeszcze nie powstałej grze.

    Dwójka strasznie męczyła procesor. Skoro tu pisze że potrzeba 4 rdzeni to jak znam życie na dwóch rdzeniach będzie pokaz slajdów niezależnie czy ma się HD 5770 czy GTX580...
    Zaloguj się
  • avatar
    Druga fotka wygląda jak z 2003 roku
  • avatar
    Tak pewnie, wygląda nawet jak z 1993 roku ;-P
    Oby znowu optymalizacji nie popsuli... Bo Arma II to nawet teraz (po kilkunastu poprawkach) działa średnio i to na dobrych kompach.
  • avatar
    Wymagania te podane sa dla lamerow - bo przeciez nie napisza takim, ze procesor ma miec 4 rdzenie - tylko nazwami procesorow - zeby bylo jeszcze latwiej - tymi co teraz mozna kupic w sklepach, a najlepiej, zeby caly zestaw kupic w sklepie :)
  • avatar
    Nareszcie :)
  • avatar
    Siemka jak myślicie pójdzie na moim sprzęcie na maxa?,ja wiem ze jeszcze nikt nie grał, ale przypuszczalnie w rozdz 1680?Gram grafika mnie rozpierd..... dawno takiej nie widziałem ,ciekawe jak z klimatem,może wreście pogram w coś bo ostatnio po 30% juz nie chce mi się w daną grę grać.Ostatnio wróciłem do far cry 1 i normalnie z szokowałem się jaka niezła grafa w tamtych latach była,a sam klimat nie do opisania już chyba z 10 raz przechodzę ja:)
    Zaloguj się
  • avatar
    Gra robiona pod PC więc nie dziwcie się, że takie wymagania ma. Już dwójka wyglądała przecudnie a trzecia część to już apokalipsa.
  • avatar
    A arma 2 obsługuje cross?
    Zaloguj się
  • avatar
    Mam nadzieje że ta gra zerznie mojego kompa ^^ (CF w planie.)
  • avatar
    No to gratulujemy :)
    Gra zapewne sprzeda się tylko w kilkunasty tysiącach egzemplarzy.
    Po fotach nie widzę rewelacji by miała nie pójść na XP.
    Producent ośmiesza się czymś takim i sam już na starcie wprowadza na porażkę.
    Podobna grafika była na BBC2 i chodziło to super na mniejszych wymaganiach i na XP.
  • avatar
    Jak minimalne to wymagania to trochę przesadzili z "optymalizacją". No chyba, ze takie wymagania będą rekompensowane przez odpowiednie doznania wizualne. Ale znowu nie można tego tak dosłownie traktować. W ile to już gier grałem na pełnych detalach na komputerze, który lekko przebijał minimalne i daleko mu było do zalecanych. Jak by napisali do jakich konkretnie te wymagania ustawień i docelowej płynności to co innego. pożyjemy zobaczymy...

    No i brak obsługi Windows XP... Jak przedmówca napisał już... Nie widzę graficznego uzasadnienia dla takiego kroku. Jak jeszcze będzie gra w DX9 to już wgl jakiś absurd. Poprzednia ArmA II była chyba w DX9 i miała podobna grafikę. Wnioskuje z zamieszczonych fotek, w których nieco Photoshopa mogło być.

    I mam nadzieje, że jak już robią takie wymagania to stwierdzą, ze ich gra jest tak "nowoczesna", że za pomną dodać rozdzielczości 4:3 i 5:4... W Wiedźminie i Bulletstormie takie niechlujstwo programistów się zdarzyło...

    I tak...
  • avatar
    Heh, przez ostatnie kilka lat to grałem jedynie w civ4, 5 i Bioshock. Nie mam do tego kompa. Różnica w przypadku teraz a kilka lat temu jest taka że wtedy gry były miodne, fabularne, barwne... teraz jest piękna grafika wymagająca grzałki o mocy miliona wat i kosztująca krocie a gry są płytkie jak talerz do drugiego dania. Dramat. Odkopię sobie dziś Baldur'a albo Fallout'a... a za kasę na to GTX580 czy jak jej tam kupie sobie wycieczkę na Islandię i pojadę wieloryby pooglądać. 'To masakra jest Panie Fistach'...
  • avatar
    Żeby mw3 wyglądało tak jak ArmA 3 :d
  • avatar
    i5 Sandy Bridge, czy poprzednia generacja??? I czy to minimum czy zalecane???
    Zaloguj się
  • avatar
    no kurde w koncu moze oduczy to rozbestwionych dzieciakow siedzenia na xp. rzygac sie chce od tego, panowie ten system to jeden wielki smietnik w porownaniu do obecnych. do przodu sie ruszcie. XP nie zyje!
    Zaloguj się
  • avatar
    to są wymagania minimalne. a A2 faktycznie jest różnica podczas gry na procku 2r a 4r. tych co twierdzą że screeny trącą fotoszopą - pozdrawiam serdecznie - wyjdźcie na dwór do ludzi. to nie CoD gdzie mapkę przebiegniesz dookoła całą ze wszystkimi zakamarkami w 2 minuty. w armie by przebiec mapę chernarus lub takistan w którymkolwiek kierunku możesz zablokować klawisz W i wyjść na 12h z domu a i tak nie dobiegniesz do końca. gra znosi wszystkie denerwujące ograniczenia występujące u innych producentów gier. jak chcesz to biegasz latasz jeździsz czym tylko wolno i nie jest zniszczone.
    ram 8gb / 775 C2Q / SLI GTX560ti / gra się płynnie, przycinki czasem występują.
    dzieci idą grać w CS 640x480 bo fpsy i hedy nie wchodzą, reszte kumatych zapraszam do zabawy

    [HUD]Arma2-DK

  • avatar
    Nie no nie chce mieć sevena ;/
  • avatar
    WAŻNE!

    Podane wymagania są to wymagania zalecane.

    Jeden z developerów gry potwierdził, że na sprzęcie tego typu gra odpali na ustawieniach Średnich/Wysokich (chociaż stawiam na to pierwsze).

    Jak znajdę, to dam bezpośrednio link do tego posta ;]
    Zaloguj się