Oprogramowanie

Sposób na biuro prasowe online lub firmowe centrum komunikacji

przeczytasz w 2 min.

System CRM do komunikacji społecznej

Biuro prasowe może zostać zintegrowane z istniejącą witryną firmową lub działać niezależnie.

Znacząco ułatwi to dedykowany system CRM, który przyspieszy i zwiększy wydajność pracy osób odpowiedzialnych za Public Relations.

Artykuł powstał na bazie materiałow dostarczonych przez Pressium.pl

Jeszcze do niedawna profesjonalne systemy komunikacji były dostępne jedynie dla dużych firm, które mogły sobie pozwolić na kosztowne wdrożenia dedykowanych rozwiązań. Gwałtowny rozwój modelu SaaS i coraz większa popularność aplikacji w chmurze, przyniosły zmiany także w tej dziedzinie. Pojawiły się rozwiązania takie jak Pressium.pl, które nie wymagają wdrożeń i pomocy konsultantów, a małe firmy dostrzegły zalety automatyzacji i optymalizacji działań, które są teraz w zasięgu ich budżetów.

– Do przeszłości odchodzą czasy, kiedy pr-owcy trzymali bazę kontaktów w arkuszu kalkulacyjnym, komunikaty pisali w edytorze tekstów, potrzebne dziennikarzom zdjęcia zgrywali na serwer ftp lub dysk sieciowy, a korespondencję wysyłali z programu pocztowego. Teraz mogą korzystać z rozwiązań, które łączą te wszystkie funkcjonalności, dodatkowo monitorując efekty podejmowanych działań – tłumaczy Grzegorz Teter, prezes zarządu Pressium.

Z poziomu panelu administracyjnego można tworzyć, rozsyłać i monitorować skuteczność informacji prasowych.

System integruje rozwiązania pozwalające usprawnić komunikację mailową, a także tworzy odrębną witrynę internetową, na której pojawiają się wszystkie wysyłane komunikaty. Udostępniając je, firma daje zainteresowanym wygodny dostęp do wszystkich materiałów informacyjnych, a dodatkowo, dzięki optymalizacji pod kontem SEO, wzmacnia swoją pozycję w wyszukiwarkach.

Kontakty z mediami

Automatyzacja komunikacji za pomocą mechanizmu biura prasowego online ceniona jest zarówno przez dziennikarzy, jak i pr-owców. Ci pierwsi zyskują stały dostęp do miejsca, w którym publikowane są wszystkie najistotniejsze informacje o działalności firmy, wiedząc, że oprócz samych treści znajdą tam komplet potrzebnych im materiałów, takich jak zdjęcia w wysokiej rozdzielczości, prezentacje czy filmy. Duże załączniki nie zapychają ich skrzynek pocztowych, a w razie potrzeby, w dowolnej chwili mogą odnaleźć interesujące ich informacje.

Specjaliści od Public Relations dostają z kolei świetne narzędzie, które ułatwia i przyspiesza ich pracę. System eliminuje wiele żmudnych czynności, skalując obrazy, umieszczając je w odpowiednich miejscach i generując odsyłacze. Wystarczy jedno kliknięcie aby wysłać mailem opublikowaną w biurze prasowym informację, a dzięki szczegółowym, imiennym statystykom od razu wiadomo kto się nią zainteresował.

Firmowe centrum informacji

Pressium może być wykorzystywane nie tylko do kontaktów z prasą, ale także do komunikacji wewnętrznej lub kontaktów z klientami czy dystrybutorami.  Sprawdzi się wszędzie tam, gdzie jest potrzeba informowania odbiorców o nowej ofercie czy wydarzeniach, a nie zawsze jest na to czas i miejsce, w którym można umieszczać tego typu komunikaty.

Szczegółowe statystyki pokazują ile osób odwiedziło biuro, jakie informacje ich interesowały, oraz którzy odbiorcy otworzyli i zareagowali na wysyłane do nich maile.

Wystarczy zmodyfikować wygląd i opisy biura prasowego, aby zamienić je w centrum informacji np. dla partnerów handlowych, czy stworzyć w ten sposób stronę organizowanego wydarzenia. Tak, jak w przypadku akredytacji dziennikarzy, dostęp do wybranych treści można ograniczyć jedynie do listy uprawnionych odbiorów, którzy aby z nich skorzystać, będą musieli się zalogować. Komunikację wspomoże dodatkowo kreator newsletterów, dzięki któremu oprócz opublikowanych na stronie informacji można rozsyłać dowolne maile, takie jak np. biuletyn informacyjny, czy zaproszenia na  spotkanie.

Koszty utrzymania

System Pressium można bezpłatnie testować przez 14 dni, później należy się zdecydować na jeden z trzech pakietów abonamentowych. Najtańszy pakiet Starter, przeznaczony jest dla użytkowników, którym wystarczy jedno biuro prasowe, lub centrum informacyjne, wyposażone w podstawowe statystyki. Pakiet Standard to oferta dla firm i agencji PR, które mogą prowadzić do 5 odrębnych witryn, dla różnych marek lub klientów. W tym przypadku jedna z nich może pełnić rolę tzw. biura głównego, które zbiera wpisy z pozostałych. Efekt podejmowanych działań mierzony jest za pomocą szczegółowych, imiennych statystyk, co ułatwia przeprowadzanie podejmowanie dalszych interakcji z odbiorcami wysyłanych informacji. Duże, wymagające firmy mogą skorzystać z pakietu Max, umożliwiającego prowadzenie nawet do 10 serwisów, całkowitą rezygnację z brandingu Pressium i wysyłanie dowolnych newsletterów.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!