Wydarzenia

Świąteczne e-zakupy i wydajność serwerów

przeczytasz w 2 min.

Wydajność serwerów i przedświąteczna gorączka zakupów.

Jak wynika z badania przeprowadzonego w listopadzie 2014 roku na zlecenie Poczty Polskiej, prawie 80 proc. Polaków planuje zrobić świąteczne zakupy w sieci. Ale czy do takiego obciążenia jest przygotowana infrastruktura firm prowadzących handel w Internecie?

W związku z nasileniem ruchu w Sieci wynikającym z przedświątecznej internetowej gorączki zakupów, firmy, które sprzedają swoje produkty przez glogbalną Sieć powinny upewnić się, czy ich zaplecze techniczne jest stabilne. Co więcej, powinny one też sprawdzić czy wydajność serwerów dostosowana jest do spodziewanej liczby odsłon stron WWW oraz obsługi zamówień online.

O tym jak duży może być wzrost ruchu w Internecie związany z rynkiem e-commerce i zakupami online świadczą dane firmy ATM. Maksymalny ruch w sieci ATMAN w połowie  grudnia 2013 roku wyniósł 174 Gb/s, natomiast w połowie grudnia tego roku już 240 Gb/s. W obu wypadkach pest on ponad dwukrotnie większy niż normalnie.

Trend wzrostowy powinien utrzymać się także w najbliższej przyszłości. Polacy coraz więcej wydają na zakup dóbr i usług. Jednocześnie nie chcą rezygnować z atrakcyjnych cenowo ofert. Choćby z tego powodu odwiedzają e-sklepy, które bardzo często proponują ceny niższe niż w tradycyjnych sklepach. Nie bez znaczenia jest także możliwość łatwego porównania cen tego samego produktu w różnych e-sklepach. Dla firm rozwijających kanały sprzedaży on-line, przedświąteczna gorączka zakupów jest jednak nie tylko doskonałą okazją do pomnożenia swoich przychodów, ale też wyzwaniem. Gwałtowny wzrost liczby zamówień on-line wymaga bowiem przygotowania zaplecza technicznego, tak by strony www były stabilne, a zamówienia realizowane bez najmniejszych niedogodności – powiedział Robert Paszkiewicz, Dyrektor Marketingu i Rozwoju Biznesu, ATM S.A.

Poniżej przedstawiamy najważniejsze elementy, na które przed świątecznym szczytem zakupów musi zwrócić uwagę firma sprzedającaswoje usługi lub towary w sieci. Sa to:

  1. dostępność strony WWW –  właściciel e-sklepu może zapewnić sobie techniczną stabilność, w tym ciągły dostęp do strony www, decydując się na sprawdzonego dostawcę usług centrów danych, zapewniającego wysoką jakość. Wybierając miejsce dla naszej strony www, warto upewnić się, jaki poziom dostępności gwarantuje dostawca. Chodzi m.in. o systemy zasilania, w tym agregaty prądu z zapasem paliwa czy systemy UPS.
  2. szybki i stabilny dostęp do sieci – łączność telekomunikacyjna musi umożliwić ładowanie strony internetowej w ułamkach sekund. Dlatego przy wyborze centrum danych warto sprawdzić, czy dostawca usług kolokacyjnych i hostingowych posiada też odpowiednio rozbudowaną infrastrukturę sieciową.
  3. jakość usług dostawcy – firmy, które dzierżawią serwery w centrum danych, muszą zweryfikować, czy dostawca umożliwia ich szybkie uruchomienie, a także gwarantuje odpowiednie bezpieczeństwo. Warto sprawdzić, czy istnieje możliwość takiego doboru komponentów, aby jak najlepiej wykorzystać posiadaną infrastrukturę.
  4. monitorin strony WWW 24/7 – dla wielu firm e-commerce duże wsparcie zapewniają systemy monitorujące dostępność strony WWW oraz liczbę odsłon. W momencie, gdy system natrafi na jakiekolwiek błędy, informuje o tym uprawnioną osobę, np. administratora. Ma ona wówczas możliwość reakcji i zminimalizowania strat. W e-handlu szybka reakcja jest kluczowa –. sSzczególnie przed Świętami.
  5. zabezpieczenie przed atakami – stabilność e-sklepu mogą zapewnić zabezpieczenia serwerów przed coraz popularniejszymi atakami DDoS, polegającymi na zajęciu wszystkich wolnych zasobów sieci (Distributed Denial of Service – rozproszona odmowa usługi).

źródło: ATM

 

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!