Gry

Testujemy OnLive - koniec z upgrade'ami PC?

z dnia
Jakub Kralka | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: Jakub Kralka
69 komentarzy Dyskutuj z nami

Usługa OnLive - testowana wcześniej w Stanach Zjednoczonych, dostępna jest od pewnego czasu także w naszym kraju. Postanowiliśmy sprawdzić czy tradycyjne granie ma prawo czuć się zagrożone. Jedno jest pewne - to rewolucja, to przełom.

  Warto przeczytać:
 

L.A. Noire w akcji - przepiękna rewelacja

Mój umiłowany laptop Toshiba A210-16F ma już ponad trzy lata, a jego praktyczne zastosowanie to w chwili obecnej jedynie przeglądanie internetu, obsługa pakietów biurowych i wspominanie "starych, dobrych gier", najczęściej wydanych nie później niż w 2008 roku (choć z miłymi wyjątkami jak na przykład demo Dragon Age II). Jego trzon stanowi karta Radeon HD2600 oraz procesor AMD Turion 64 X2 TL-58 1,9GHz. Jak sami zapewne widzicie - złote lata ma już jednak za sobą.

Usługa OnLive miała być tym, co przywróci czasy świetności nie tylko mojemu laptopowi, ale nawet dużo, dużo starszym (mam nadzieję, że nikt się nie obrazi) rupieciom. Wymóg? Szybki internet, bowiem gry odpalane są na komputerach hen za wielką wodą, a my możemy w nie grać zupełnie nie martwiąc się o wymagania sprzętowe.

OnLive testowałem na internecie dostarczanym przez warszawską Vectrę, która zdaniem dostawcy oferuje prędkość downloadu 60 Mbps i uploadu na poziomie 5 Mbps. Mało kto w Polsce - szczególnie poza stolicą, niestety - dysponuje w chwili obecnej szybszym łączem, choć zdaniem twórców wystarczy już internet o prędkości 3 Mbps. Jak twierdzą moi koledzy, których poprosiłem o sprawdzenie jakości połączenia - może i wystarczy, ale kiepsko to wygląda.

Minimalne wymagania sprzętowe:

* Internet: 3 Mbps
* System: Windows 7 lub Vista (32 or 64-bit) lub XP SP3 (32-bit), Mac OS X 10.5.8 i nowsze
* Komputer Większość PCs i netbooków, wszystkie Maki oparte na Intelu
* Rozdzielczość: 1024x576


Zalecane wymagania sprzętowe:

* Internet : 5 Mbps
* System: Windows® 7 or Vista (32 or 64-bit) or XP SP3 (32-bit) Mac® OS X 10.6 or later
* Komputer: Dwurdzeniowy PC,
wszystkie Maki oparte na Intelu
* Rozdzielczość: 1280x720

Aby zacząć zabawę z OnLive wystarczy założyć konto na stronie internetowej, a następnie pobrać ważący 1 megabajt program. Następnie naszym oczom ukazuje się usługa, w której znajdziemy solidną porcję nowych i popularnych gier. Ciekawość sięga zenitu, ponieważ wiele z nich nie ma nawet teoretycznych szans na płynne działanie lub na odpalenie się na moim komputerze do pracy w ogóle.

Wielkim atutem OnLive jest fakt, iż większość produkcji zawiera trzydziestominutową wersję demonstracyjną. Jest to o tyle ciekawe, że w wielu wypadkach występuje ona nawet wtedy, gdy takowej wersji na rynek nie wypuścił sam producent. Na pierwszy ogień poszły produkcje takie jak Assassin's Creed II, Dakrsiders, Mafia II, ale przede wszystkim prawdziwy postrach wszystkich benchmarkowców - Metro 2033.

To działa! OnLive to cud techniki, to zwiastun rewolucji. Prawdopodobnie już niebawem gracze przestaną panicznie upgrade'ować swoje komputery, ponieważ nie będzie takiej potrzeby, a redaktorzy benchmark.pl skończą niestety w ten sposób. Już pierwszego dnia światowych testów usługa spisuje się znakomicie, a w przeciągu najbliższego roku prawdopodobnie dotrze do perfekcji.

Gry wyglądają zawodowo i działają płynnie, bez względu na ich wymagania sprzętowe. Jedyną zauważalną wadą jest jak na razie opóźnienie pomiędzy sterowaniem a tym, co widzimy na ekranie (zrozumiałe z racji natury systemu). Mam nadzieję, że zostanie ono wyeliminowane, ponieważ mniej więcej ćwierć sekundy wielkiej różnicy nie sprawia, ale jednak skutecznie szpeci zabawę, szczególnie gdy w grę wchodzą każde sekundy na oddanie strzału.

Co może zabić OnLive? Piraci mają przechlapane. Kto wie zatem czy tym samym twórcy już niebawem nie będą wkrótce dystrybuowali swoich gier wyłącznie za pomocą systemów takich jak OnLive. Z drugiej jednak strony wielu graczy może się w związku z tym rozwiązaniu sprzeciwiać. Zwłaszcza, że gry umieszczone w ramach usługi nie są tak tanie jak na przykład na allegro.

Jedno jest jednak pewne. Na naszych oczach rozgrywa się własnie historia. OnLive to najlepszy pomysł dla graczy wszystkich nacji i upodobań od czasu wynalazienia internetu. OnLive dziś nie wejdzie szturmem do naszych domów, ale za pięć lat może mieć pozycję mniej więcej taką, jaką dziś ma Steam. A kto wie? Być może pomysł jest jeszcze lepszy niż mi się wydaje i za te pięć lat zdetronizuje "pudełka" ze sklepowych półek? Poniżej obrazki z gier.

Źródło: OnLive

Komentarze

69
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    b1tzz
    Żartujecie, tak? hahaha xD Przecież ja ponad miesiąc temu już grałem na OnLajwie
  • avatar
    synn1993
    Testowanie przez pierwszy rok jest za darmo...
    Nie polecam na razie, jeszcze daleko do perfekcji. Na łączu 6 M/b opóźnienia są zbyt duże żeby grać komfortowo a do tego grafika jest na kiepskim poziomie
  • avatar
    magros
    musisz ? naprawdę musisz?
  • avatar
    d i l
    Czyli wprowadzenie tej usługi na nasz rynek (cokolwiek to znaczy) nie zmienia niczego opierając się na informacji z minirecenzji - te same zalety i wady tego tworu ;)
    http://www.benchmark.pl/mini-recenzje/OnLive_-_czyzby_pierwszy_krok_do_przyszlosci.-3561.html
  • avatar
    scoobydoo19911
    Ja byłem szybszy od redakcji
    Zapraszam do mojej mocno średniej mini-recenzji
  • avatar
    Patrick.
    Ja mam neta 2mb i sobie nie zagram : (
  • avatar
    Konto usunięte
    "uploadu 60 Mbps i downloadu na poziomie 5 Mbps." to niezłe łącze masz, przeważnie dają więcej downloadu niż uploadu ;)
  • avatar
    boniu
    Fajnie działa. Tylko mam wrażenie jakbym oglądał film na youtube 480p na całym ekranie. Opóźnienie jest spore i ciężko grać mi w FPSy.
    Jak pojawią się serwery w EU i będą ludzkie ceny to ma racje bytu.
  • avatar
    Konto usunięte
    Usługa podobna ma być bez abonamentu a opłata będzie pobierana jedynie za dostęp do gry. Jakość nie powala ale jest źle nie jest. No i trzeba wziąć pod uwagę to że serwery są w USA. W europie mają być pod koniec tego roku więc bardzo możliwe że opóźnienia zlikwidują i poprawi się jakość
  • avatar
    Konto usunięte
    Ale wpis :/ edytować nie można
  • avatar
    Grinch
    Niem a to racji bytu z prostej przyczyny. AMD, Intel, Nvidia i cała reszta producentów sprzętu komputerowego na tym stracą - a to za duża siła :)
  • avatar
    scoobydoo19911
    intel raczej nie straci(chociaż różnie to z tymi kolosami bywało) na tym bo procki dla "graczy" to tylko jakiś tam mały procent jego produkcji
  • avatar
    AIberto
    "uploadu 60 Mbps i downloadu na poziomie 5 Mbps." Czy przypadkiem nie pomylone zostało up z down?

    Testowałem onlive na łączu vectry down:24mbps i up:1Mbps - duży plus że to faktycznie działa, ale opóźnienia w reakcji na sterowanie były wystarczające żeby wymienione wyżej 'metro' uczynić niemalże niegrywalnym - celowanie to katastrofa jeśli dowolny cel jest celem ruchomym, dirt2 też był przez to straszny - jedyne gdzie opóźnienia nie psuły zabawy to było lego harry potter :) nawet jak się grało w 2 osoby
  • avatar
    synn1993
    a tak po za tym to jest dobry sposób na sprawdzenie jakiejś gry przed np. zakupem
  • avatar
    1wilq
    Kiepsko to działa... spore opóźnienia.. przez co precyzyjny strzał to marzenie!! jakość obrazu również nie powala.. może i to przełomowy "wynalazek" ale jeszcze nie teraz... za rok za dwa.. jak będzie bardziej dopracowany. testowany był u mnie na necie 25/1 Mbps
  • avatar
    Yezos
    Nie wygryzie innych usług z prostej przyczyny. Gdy nie mamy internetu to gramy. W przypadku tej usługi bez internetu jesteśmy w ciemnej dupie :)
  • avatar
    Konto usunięte
    download 13.5 Mb/s i upload 1Mb/s - efektywne, faktyczne a nie obiecane przez providera na papierze, a gry tak laguja ze sie grac nie da.... generalnie tragedia i minie jeszcze milion lat zanim to bedzie moglo zastapic dobrego PCta z 3 screenami ;)
  • avatar
    radoslaw999
    U mnie na necie 6MB nie chce się odpalić pokazuje, zę jest złe łącze. Najważniejsze są pingi tutaj a nie sama prędkość :/
  • avatar
    Fourth Illusion
    generalnie to tez jest jakas reklama warszawy ze ma dobre lacza ? wg mnie w kazdym wiekszym miescie sa szybkie szerokopasmowe lacza krakow poznan wroclaw gdynia itp itd nie mowiac o upc czy aster ;] ja sam nie nazekam na osiedlowych isp lacze symetryczne 20/20 jest o wiele lepsze od np 60 na 5 ;] no ale coz
  • avatar
    Jozio
    To będzie dobre za 5-6 lat jak internet w Polsce będzie normalnie dostępny, puki co nie zagraża to benchmarkowi :D! Dodam że w Polsce już ktoś miał pomysł na takie coś, ale to jest inwestycja około 2mln zł za same servery które by to odtwarzały. To by musiało mieć 2x większą serverownie od NK xD
  • avatar
    Jozio
    A dodam, szkoda że człowiek od newsa nie dodał jakiś info o sprzęcie na którym to jest przetwarzane :P
    Co do onlive to niech wchodzi, będzie większe wzięcie na konsole co za tym idzie większe zniżki na gry :D!
  • avatar
    paankracyk
    Lubie wchodzic na benchmark, zeby poczytac o nowym sprzecie i sorry, ale ten artykul jest po prostu straszny. Po ekstazie autora pomyslalem najpierw, ze to tekst sponsorowany, ale przeciez wlasciciel uslugi nie ma w Polsce swojego przedstawicielstwa wiec skad taki plytki tekst? Technologia jest nadal testowana, nie ma duzego zainteresowania producentow i wydawcow, ekspansja jest niepewna a autor pogral w kilka tytulow i juz wrozy sukces? Slowem nie wspominajac o lagach, ktore przeciez od lacza az tak nie zaleza - mozesz miec i z tysiac gigabitowe lacze, ale jesli bedziesz strudmieniowal fpsa za oceanem zawsze bedziesz mial odczuwalnego laga, bo sygnal musi w tym czasie przebyc te tysiace kilometrow i nic na to nie poradzi szybkie lacze. A serwerow w Polsce narazie sie nie planuje. Nie wspomniano takze slowem o tym, ze sygnal przesylany jest tylko w 720p, co na telewizorach moze i tak bardzo nie boli, ale na PC-cie z monitorem full HD wyglada juz tak sobie. Nie wspominajac o tym, ze sygnal jest kompresowany, dzieki czemu nigdy nie zobaczymy tak ostrego i dobrego obrazu jak na wlasnych kompach. I nie zmieni sie to predko, bo gdybysmy chcieli przesylac nieskompresowany sygnal musielibysmy wysylac dziesiatki gigabajtow materialu naraz. Nie wspomniano o abonamencie, ani o niewielkiej narazie bibliotece gier. Chmura - kiedys, ale niepredko. Przelom dzisiaj? Najwieksza rewolucja od czasow wynalezienia internetu? Smieszne.
  • avatar
    d i l
    Czy ja mam przywidzenia, czy wcześniej pisało, że usługa dostępna od niemal godziny w Polsce - z całym szacunkiem, ale w takim wypadku to powielenie tekstu scoobydoo19911 i to w dużym uproszczeniu.
  • avatar
    piezol
    Onlive to usługa, która może totalnie zniszczyć granie.
    Pomijając oczywiste problemy techniczne, jakie się z nią wiążą (i jakie ona odejmuje), każde odpalenie gry miałoby wymiar łaski korporacji wobec gracza. To coś po stokroć gorszego od wszelkich DRMów, czy zbierania informacji o graczu. W tym wypadku nie ty decydujesz, w co grasz, lecz korporacja. Załóżmy, że ich plan dojdzie do skutku- nikt nie będzie kupował komputerów, bo wystarczy mały 'dekoderek' podłączany do TV. To korporacja decyduje o tym, w co grasz- korporacja stawia twórcom gier warunki, jak nie, to gry nie ma. Oczywiście, jest jeszcze 'normalna sprzedaż', ale kto by się nią przejmował, kiedy można mieć mały dekoderek? Filtracja gier, polityczna poprawność, wszystko, co będzie 'nie w smak' będzie zagrożone. O wyższych cenach nawet nie mówię, bo nie jest aż tak ważne. O tym, że taki pomysł może całkowicie pogrzebać ducha gry, i tak już mocno nadszarpniętego przez popularyzację konsol, też nie chce się rozwodzić- zachowajmy choć odrobinę optymizmu.
  • avatar
    derekpl
    LLLLLAAAAAAggggggiiiiiii............
  • avatar
    avalanche
    Mieszkam w stanach, w domciu mam łącze 30Mb/5Mb - i testuje onlive od kilku dniu, i muszę przyznać ze faktycznie świetny pomysł. Jeżeli chodzi o przycięcia to w ogóle nie występują ale to z kolei ze ping mam w granicach 20ms. Jedyne do czego sie można przyczepić to jakoś grafiki, ale tragicznie nie jest.
  • avatar
    destras
    Wątpię żeby to się przyjęło na dużą skalę i dłuższą metę. Ogólnie wolę starego dobrego PCta. Nie ma to jak radość z rozpakowywania nowych kart grafocznych, cpu itd. :D
  • avatar
    Bambo1983
    Ja tam nie wiem.. żadnego opóźnienia nie widzę szczerze mówiąc :) nawet to niezłe.. choć rozdziałka mogłaby być troszkę wyższa :/
    Szybkość połączenia mojego providera to w testach na speedtest.net - down: 70-90Mbps, up:5-40Mbps; w zależności od tego z którym serwerem.
    Przy teście połączenia z serwerem np z NY (provider w USA: Optimum Online) wychodzi 15-25Mbps down. i 5-15Mbps upload. Nie wiem z którym servem łączy się podczas korzystania z OnLive ale pingi w granicach 35-100ms mam. Także nie ma co narzekać, a materiału jest sporo :))
  • avatar
    Konto usunięte
    Triale są faktycznie niskiej jakości ale działają przyzwoicie.
    Myślę, że system będzie dla nas atrakcyjny gdzieś tak za 5, 6 lat jak zdobędzie rynek zachodni i pojawi się wsparcie lokalizacyjne.
    Jedno jest pewne - to doskonała alternatywa dla braku dem gier. Zdecydowana większość oferuje 30min darmowej zabawy a to jest nieoceniona możliwość wyrobienia sobie opinii o tytule przed kupnem w ciemno.
    Super sprawa!
  • avatar
    constantine86
    Uznanie dla piszącego za znalezienie ciekawego tematu, ale nad stylem trzeba jeszcze popracować.
  • avatar
    RV6x6
    Do wysokiej klasy rozgrywki to nigdy nie bedzie mialo sensu, fizyka jest nie do pominiecia, zawsze beda opoznienia ktorych w swoim pc miec nie bedziesz.
    Choc patrzac na aktualny stan i trendu na rynku kiedy to byle co zastepuje o wiele lepsze rozwiazania.Kto wie, moze na swiatlowodach.Osobiscie mam nadzieje ze to zdechnie.
  • avatar
    maac821
    Pomysł nieziemski, acz news spóźniony o kilka miesięcy :)

    W chwili obecnej opóźnienie rzędu 200ms irytuje okrutnie, jednak po postawieniu serwerów w Europie ten problem zostanie zmarginalizowany. Czyżby czekała nas mała rewolucja? Uważam, że start OnLive jest wydarzeniem na miarę premiery PSX:)

    Mniejsza zresztą o PCty. Przy nich zawsze pozostanie ogrom hardcorowych graczy, oraz tysiące produkcji niezależnych. Konsole natomiast nie będą miały już racji bytu. Wystarczy odbiornik OnLive wbudowany w TV + kilka bezprzewodowych padów. Ceny gier nie są też już tak konkurencyjne, jak te na PC.

    Strzelam też, że za 5 lat OnLive będzie już można odpalić na każdym smartphonie. Tu ograniczeniem jest opóźnienie sieci GSM, ale czy przypadkiem LTE oraz 4G tego nie rozwiązują?

  • avatar
    Tomo666
    5 mbps do 1280x720 ale wypas :D mam ps3 jak jest gra ma wersje pc to gram na pc żeby mieć full hd a nie kraty na ekranie. Jak ktoś gra na 17 calach to niech sobie gra ale ile ludzi kupiło by takie maleństwo jak za grosze można tv z full hd kupić choćby 32" to i tak kosmiczna różnica. A po za tym kto będzie napędzał rynek jak nie gracze :D
    A dla kogoś kto gra na piratach to i tak wyjdzie taniej kupić fermi 480 co na dziś jest mocarną maszynką do mięsa niż kupić 6 gier bo lepiej kupić raz fermi i ściągnąć te 6 gier a potem kolejne.
  • avatar
    _Doman_
    Nie moge u siebie przetestowac uslugi, poniewaz aplikacja twierdzi ze mam poblokowany ruch na portach UDP. Czy jest jakas mozliwosc obejscia tego problemu?
  • avatar
    Hidden
    Testowałem i mam mieszane uczucia. Gry na fullHD wyglądają co najmniej marnie, na pewno fani graficznych detali będą mieli ten serwis gdzieś dopóki nie wprowadzą wyższej jakości i fullHD.

    Następny problem to opóźnienia, w/g autora 250 ms szpeci zabawę, ja wręcz twierdzę że ją NISZCZY. Oczywiście jeśli mieszkamy w pobliżu serwera, to około 50 ms jest akceptowalne, ale nie więcej. Dopóki onlive nie postawi serwerów w Niemczech albo przynajmniej Francji, to sens korzystania z tej usługi w tym kraju jest żaden.

    Dalsza lawina problemów to konieczność posiadania szybkiego internetu, co prawda dziś o taki coraz łatwiej ale pozostaje pytanie "a co jeśli nie mam?". Kompa mogę przewieź gdziekolwiek i grać, netu ze sobą nie wezmę.

    Wreszcie, modding! Jak mamy modować gry które nie posiadają kodu a hostuje je serwer? Mody to wręcz sedno bardzo wielu gier na PC.

    Na sam koniec - ceny. Nie tylko są nieraz wyższe od cen dostępnych gdzie indziej, ale w dodatku nie uzyskujemy wersji offline gry! Tak więc jeśli z jakiegoś powodu chcemy mieć tą samą wersję i spróbować ją na naszym brand new PC, ZONK! Płacić mamy drugie tyle!

    Myślę że onlive to wybór dla "biednych", kto ma trochę kasy raczej kupi konsolę a kto ma jeszcze więcej, raczej kupi mocny PC (albo oba). A ten kto nie ma to prawdę powiedziawszy nic nie kupi bo go nie stać.
    Jeszcze sporo musi się w onlive zmienić i poprawić zanim to będzie jakaś alternatywa dla graczy.
  • avatar
    Mati-000
    rozumiem, że za wielką wodą stoją potężne serwery do których możesz się podłączyć na swoje konto na którym udostępniają dane gry. Takowa gra jest zainstalowana jedna na serwer i tylko część plików "stoi" na twoim kawałku tego serwera. W związku z tym ciekawe czy będzie jakaś full opcja czyli wykupienie sobie miejsca i dowolne modyfikacje gier lub chodziarz dostęp do savów. A może nawet wybranie parametrów serwera
  • avatar
    Konto usunięte
    Ja mocno kibicuje tej usłudze bo naprawdę mam już dość zabawy z ciągłymi upgradeami kompa.
  • avatar
    Konto usunięte
    Pieprzycie o lagach, pieprzycie o 720p... itd. W Korei Południowej i części państw azjatyckich już od jakiegoś czasu trwają prace nad modernizacją internetu. Gdy się skończą, łącza, w które będą wyposażeni tamtejsi mieszkańcy mają w stanie udźwignąć telewizję o jakości 24 lepszej niż współczesne HD. Prędzej czy później takie coś dotrze i do nas. Ciekawe czy wtedy będą lagi na OnLive i TYLKO 720p :]
  • avatar
    kkastr
    Podsumujmy. Dzięki Onlive nowe gry chodzą na starym sprzęcie w niskiej rozdzielczości, z kiepskiej jakości skompresowaną grafiką, z opóźnionym czasem reakcji i bez płynnej animacji. W dodatku serwery nie muszą paść lub być zapchane by w ogóle nie dało się grać. Z Onlive wystarczą nieco większe pingi niż zwykle i koniec zabawy.

    Poza tym nie czarujmy się. Skoro duże zachodnie firmy mają tak często problemy z ciągłą i płynną pracą serwerów to z Onlive pewnie będzie podobnie.
  • avatar
    czechoww
    Zarejestrowałem się, pobralem malutki starter i już grałem :)

    W sumie ciekawa alternatywa. Jeśli będą lokalne serwery i wyeliminują lagi to wg mnie będzie to spore zagrożenie dla konsol. PC raczej specjalnie to nie zaszkodzi a przynajmniej nie przez najbliższe lata. Jakoś nie widzę póki co technicznych możliwości strumieniowania obrazu z gry w wysokiej jakości przy obecnej technologii, ale nigdy nie wiadomo :)

    Niewątpliwy plusem jest szybkość działania usługi. Klik i grasz. Do tego podgląd rozgrywki innych, ciekawie zrobiony interfejs.

    Ja bym to nazwał kolejną konsolą a konkurencji nigdy za wiele, więc tylko się cieszyć. Można śmiało powiedzieć ze obok x-a i psa mamy teraz onlive. Niestety tylko w usa bo u nas nie da się grać i jakiego byś łącza nie miał to i tak opóźnień nie przeskoczysz.

    Ja dla siebie widze zastosowanie jedno na dzień dzisiejszy - zamiast instalować dema to odpale onlive i szybko sprawdze czy dany tutuł jest warty uwagi :)


  • avatar
    Coyot
    Powiem tak - słyszałem o tej usłudze ale nie testowałem jej.

    Faktycznie - dostęp do gry błyskawiczny, każdą grę można przetestować w 30 minut.

    Działanie? Cóż - ja na łączu 25 mb/s miałem wrażenie jakbym grał na 10 - 15 fpsach, to było wręcz niegrywalne. Ale podpatrzyłem jak to u ludzi chodzi - i tam to działa płynnie, więc zapewne jest to wynik odległości... Co do grafiki cóż - jest co najmniej słabo wyraźna... Widać kompresje...

    Czy rewolucja czy ewolucja ciężko stwierdzić za + napewno można doliczyć brak sensu upgradu sprzętu ,instalacji itd itd ale

    -brak neta - brak gry
    -liczba danych wysyłanych i odbieranych zapewne jest stosunkowo duża, a limity danych internetu mobilnego zazwyczaj nie są oszałamiające. Więc grając w terenie raczej używa się taki internet (po coś te laptopy się kupuję) - więc trochę coś jakby nie teges z ideologią... Bo raczej siedząc w domu ma się dostęp do konsoli i normalnego komputera jak ktoś posiada...
    -gry wykupuje się na 2 lata! Nie na własność!
    -brak jakichkolwiek modyfikalności gier, jesteśmy już totalnie skazani na DLC wydawców...

    Czy się przyjmie - czas pokaże...
  • avatar
    Tobiasz931
    Świetny sposób na zabicie gier komputerowych. Nikt nie będzie kupywał nowych kart itd. nikt nie będzie ich produkował, producenci będą mniej zarabiać i nie będą mogli produkować gier na wydajniejszy sprzęt, bo go nie będzie, poza tym będzie się płacić za granie, mieć beznadziejny czas połączenia, płacić więcej za internet, a w większości przypadków nie mieć w ogóle dostępu do takiego połączenia. Jeśli to się powiedzie, to będzie początek końca dla gier. Ja tam wole mieć fajną maszynę, która jest dobra nie tylko do gier, a gry mieć na własność, bez żadnych ograniczeń, bez dodatkowych błędów, gównianej jakości i dużego czasu połączenia. Fakt, komp dużo kosztuje, ale jak się go dobiera z głową, czyli max wydajności do ceny (po co procek za 4000zł o jakieś 10% wydajniejszy od tego za 800zł?), to warto poświęcić te pieniądze dla tego komfortu.

    PS: ćwierć sekundy opuźnienia szpeci zabawe?????? To jakiś żart? Nie wyobrażam sobie gry z takim opóźnieniem. Myśle że te 50ms mooooże by jakoś uszło, ale na pewno nie dla hardcorowego grania na necie, gdzie każde 10ms bywa ważne, a dochodzi jeszcze opóźnienie serwera na którym się gra. Muszą chyba użyć transmisji danych szybszej od światła, jak w Mass Effect 2 xD (światło potrzebuje jakieś 25ms aby dotrzeć stąd do USA, a co dopiero jak się doliczy czas podróży informacji przez kable itd...)
  • avatar
    bartus2003
    To mój net http://www.speedtest.net/result/1176272843.png Czyli z reguły 3mb/3mb jednakże onlive się nie uruchomi ponieważ jest on zbyt wolny, wg mnie minimum net to 4Mega.
    Słyszałem o tej usłudze gdzieś z pół roku temu albo jeszcze dalej.

    To jest świetne, nie mogę się doczekać :D
  • avatar
    lysy2000
    Jak dla mnie rewelacja.

    Mój 4 letni laptop FSC 2x 1.6, 2gb ram, ati x1100 (128MB), Vista, Internet z Vectry 16Mb/2Mb(up) i wszystko chodzi płynie (OnLive wykorzystywał średnio 8-10Mb łącza). SZOK!

    Oczywiście opóźnienie jest ale postawią serwery w Europie i będzie rewelacja.

    Co do grafiki miejscami jest widoczna pikseloza - tak jakbym oglądał film i czasami pojawiały się artefakty :D

    Tak czy siak na moim laptopie nic nie chodziło, a teraz każda nowa gra!