Ciekawostki

THQ też wybiera PhysX !

przeczytasz w 1 min.

Jak dobrze pamiętacie, w ostatnich tygodniach już dwie firmy wybrały fizyke dostarczaną przez nVidie - Electronic Arts2K Games. Do tego grona dołączyła nowy uczestnik - THQ Inc., która jest znana z takich tytułów jak: Dawn of War, Company of Heroes, S.T.A.L.K.E.R., Warhammer 40k.

“Technologia NVIDIA PhysX zapewnia zapierające dech efekty fizyczne  w grach a dzięki niej nasze produkty są najbardziej konkurencyjne i innowacyjne na rynku” - powiedział Roy Tessler, wiceprezes studiów produkcyjnych THQ. „Oferująca wsparcie dla CPU i GPU technologia PhysX likwiduje dotychczasowe ograniczenia przy projektowaniu atrakcyjnych środowisk i zapewnieniu w grach ekstremalnych wrażeń.”

PhysX jest obsługiwana na wszystkich głównych platformach i może być obsługiwana przez CPU, bądź GPU, który obsługuje CUDA (oczywiście to drugie da dużo lepsze efekty). Co ważniejsze, PhysX skaluje się wraz ze wzrostem wydajności sprzętu, zapewniając wyższą wydajność i bogatsze środowiska na platformach wykorzystujących wiele procesorów graficznych.

“Interakcje fizyczne są coraz ważniejsze we wnoszeniu realizmu do rozgrywki dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni, że THQ wybrało PhysX jako platformę dla swoich gier.” - powiedział Ujesh Desai, wiceprezes działu procesorów graficznych GeForce w firmie NVIDIA.

Więcej informacji o PhysX możecie znaleźć na stronie nvidia.pl/physx.

Komentarze

11
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Jeszcze inni dorzucą się do koszyka wsparcia i PhysX zacznie mieć rację bytu.
    • avatar
      Promilus
      0
      Zapierające dech w piersiach to są efekty graficzne, efektowne wybuchy, płomienie, refleksy, cienie itp. Fizyka zapierająca dech w piersiach? Nie bo to nawet nie drugi a trzeci plan...
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        "PhysX jest obsługiwana na wszystkich głównych platformach i może być obsługiwana przez CPU, bądź GPU, który obsługuje CUDA (oczywiście to drugie da dużo lepsze efekty). Co ważniejsze, PhysX skaluje się wraz ze wzrostem wydajności sprzętu, zapewniając wyższą wydajność i bogatsze środowiska na platformach wykorzystujących wiele procesorów graficznych."

        Testowalem Physx Enjoyment pack 2, czy jakoś tak.
        Tam jest taki test z wodą. Można przełączyć się z GPU na CPU. Przy dużej ilości płynu na procesorze animacja zwalniała, ale nie zmieniało to obciążenia procesora (pracował jeden rdzeń). Także przy przełączaniu z GPU na CPU nie zmieniało się obciążenie CPU.

        1. Zawsze myślałem, że Physx ma odciążać procesor poprzez przejęcie obliczania fizyki. Obciążenie CPU jest stałe!

        2. Obsługa Physx przez CPU jest bardzo słaba i nie zoptymalizowana. Co z posiadaczami kart ATI, zostanie obsługa przez CPU? Myślę że to nie uczciwa konkurencja.

        3. Czy jedna karta graficzna poradzi sobie z grafiką i fizyką? (Warmonger mnie nie przekonuje bo jest brzydki i beznadziejny. Poza tym jak strzela się do płótna to się je dziurawi a nie przecina.) Chyba jednak rozwiązania multiGPU to dla wszystkich niedaleka przyszłość ;-)
        • avatar
          Gakudini
          0
          Bardzo ładny propagandowy tekst.
          Teraz zacznie się pisanie gier... a potem pojawi się DX11 z obsługa fizyki i łatwym SDK, będzie działać na dowolnym sprzęcie... i pozamiatane.
          W końcu kiedyś 3D działało głównie na kartach voodoo, dopóki M$ nie wypuścił Direct3D (DX) i nie pojawiła się malutka firma nVidia... Walka o fizykę dopiero się zaczyna.
          Jakiś czas temu nVidia wypuściła język GC do programowania gForce'ów i nic z tego nie wyszło. Tylko jedna grę widziałem która z tego korzystała.
          Jeśli chodzi o gry PC to władzę nadal ma M$ i będzie tak jak on powie. A jak nVidia zrobi sterownik PhisX'a na linuxa? To po co taki standard panom z M$?
          • avatar
            nadro
            0
            Ale nV musi im nieźle płacić skoro robią z tego tyle szumu. "The Way It's Meant to Be Played" robi swoje, a później mówią, że ich karty są tak bardzo wydajne... To pokazuje jak dobre karty produkuje AMD-ATI, które ponownie są wydajniejsze od zielonych konkurentów, mimo, że to pod produkty nV jest optymalizowana większość gier. Ciekaw jestem jak szybko w Bullet'cie zostanie zaimplementowany OpenCL, bo mimo, że silnik jest darmowy i posiada bardzo wygodną licencję to jego możliwości są bardzo duże, brakuje tylko wsparcia dla obliczeń na GPU i wtedy będzie już zdecydowanie bardziej atrakcyjny od PhysX'a.
            • avatar
              force
              0
              to o co chodzi w Xboxie? jest majkrosoftowy, a ma grafe od ATI i Havok?! ło co tu biega?