Nowa Toyota Auris. Premiera w dniach 18-19 lipca 2015

przeczytasz w 2 min.

Najlepiej sprzedający się w Europie i Polsce model Toyoty doczeka się odświeżonej wersji już w weekend 18-19 lipca 2015.

Auris1

Zmodyfikowana Toyota Auris swoją premierę będzie miała już w weekend 18-19 lipca bieżącego roku. Odświeżony model otrzyma nowe jednostki napędowe i systemy bezpieczeństwa oraz nowe elementy wyposażenia. Zmianie ulegnie również stylistyka nadwozia.

Nowa Toyota Auris zaoferuje klientom bogatą paletę jednostek napędowych, złożoną z silników Diesla, benzynowych oraz wykorzystujących technologię hybrydową. Auris w wersji hybrydowej pochwalić się może zużyciem CO2 na poziomie 79 g/km i średnim zużyciem paliwa wynoszącym 3,5l/100 km. Co warto dodać, udział wersji z napędem hybrydowym w Europie wynosi 50% i wykazuje tendencje rosnące, a liczba nabywców tej wersji napędowej przekroczyła 200 tys., czyniąc Aurisa najlepiej sprzedającą się hybrydą na europejskim rynku.

Auris2

Zmiany stylistyczne objęły przednią i tylną część nadwozia, pociągnęły za sobą zmiany konstrukcyjne, dzięki którym nowy Auris wydaje się mocniej osadzony na drodze i przenosi swój środek ciężkości nieco niżej. Przeprojektowany przedni zderzak poszerza optycznie sylwetkę auta, a przednie reflektory zostały wyposażone w technologię LED, zarówno w przypadku świateł do jazdy dziennej, jak i świateł mijania. Tył samochodu również został optycznie poszerzony i dorobił się nowych reflektorów.

Wnętrze Aurisa zyskało na harmonii, konsola centralna jest uproszczona, a użyte materiały lepiej spasowane. Zegary umieszczone zostały w podłużnych tubach, a między nie projektanci wkomponowali 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego. Całkowicie zmieniony został panel centralny, który za taflą szkła mieści zintegrowany wyświetlacz dotykowy oraz elementy sterowania samochodem. Toyota zadbała również o nowe wzory tapicerki i ujednolicone podświetlenie całego wnętrza.

Auris3

Wśród oferowanych silników znajdziemy stare i sprawdzone jednostki benzynowe 1,33 Dual VVT-i (99 KM), 1,6 Valvematic (132 KM) oraz nową, 4-cylindrową 1,2 Turbo o mocy 116 KM, z momentem obrotowym na poziomie 185 Nm, dostępnym w szerokim zakresie od 1500 do 4000 obr./min. Wśród silników Diesla jednostka 2,0 D-4D została zastąpiona silnikiem 1,6 D-4D o mocy 112 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 270 Nm i dostępnym w zakresie 1750-2250 obr./min. Silnik 1,4 D-4D został zaś zmodernizowany. Alternatywną i chyba najciekawszą jednostką napędową pozostaje wspomniany wcześniej silnik hybrydowy o mocy 136 KM.

Celem Toyoty jest uzyskanie maksymalnej, 5-gwiazdkowej oceny w testach zderzeniowych Euro NCAP, dlatego nowy Auris będzie wyposażony systemy aktywnego bezpieczeństwa, wykorzystujące działanie kamery i czujnika laserowego umieszczonych na przedniej szybie pojazdu.

Drzwi Otwarte nowej Toyoty Auris odbędą się w dniach 18-19 lipca 2015, a ceny zmodyfikowanego modelu zaczynają się od 59 900 złotych.

Źródło: Toyota

Komentarze

16
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    michael85
    1
    Powiedzmy sobie szczerze. Kogo poza kilkoma nawiedzonymi idiotami obchodzi emisja CO2, który w dodatku stanowi tylko kilka procent gazów cieplarnianych w atmosferze i tylko w kilku procentach jest emitowany przez człowieka?! Mnie interesują osiągi, parametry jezdne. Nie widzę tu nawet informacji w ile sekund to przyspiesza do setki. Kolejne bezsensowne i szkaradne wozidło jakich wiele na dzisiejszym rynku. Toyota dobre auta dawno pochowała. Supra, Celica to były samochody. Dziś chyba tylko GT86 jest jakąś atrakcją tego producenta.
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      "Auris w wersji hybrydowej pochwalić się może zużyciem CO2 na poziomie 79 g/km"

      Chyba jakiś błąd z tym zużyciem CO2.