Oprogramowanie

Niesamowite możliwości nowego Unigine Engine - zobacz możliwości silnika na filmie

Damian  | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: Damian
62 komentarze Dyskutuj z nami

Unigine Corp pręży muskuły

Unigine Corporation jest firmą zajmującą się rozwojem autorskiego silnika graficznego Unigine, benchmarków oraz gier wykorzystujących wspomnianą technologię. Niedawno zaprezentowano materiał wideo prezentujący nowe możliwości silnika.

Silnik Unigine wiele osób może kojarzyć z produkcji popularnych benchmarków, wykorzystywanych najczęściej do testowania wydajności układów graficznych. Na tym polu firma zaproponowała do tej pory wykorzystywany w prawie każdym profesjonalnym teście benchmark Heaven oraz nieco mniej popularne, aczkolwiek oferujące duże możliwości Sanctuary i Tropics.

unigine heaven benchmark screen

Z silnika korzysta kilka gier, ale już w kolejce po najnowszą odsłonę ustawia się coraz więcej twórców gier. Z poprzedniej jego wersji korzystano w takich produkcjach jak: Syndicates of Arkon MMORPG, Tryst, Cradle, Relics of Annorath czy też Dilogus: The Winds of War. Nawet sami twórcy silnika przygotowali atrakcyjną wizualnie grę Oil Rush dla systemów Windows, Mac i Linux.

unigine engine gra oil rush

Sam silnik prezentuje się całkiem nieźle. Jego zaletami oprócz zaawansowanych opcji graficznych, nowych technologii, niemalże rewelacyjnej grafiki, wysokiej szczegółowości jest również multiplatformowość. Silnik może być wykorzystywany do tworzenia produkcji dla systemów Windows, Mac OS, Linux, mobilnego Androida, iOS oraz konsoli PlayStation 3.

unigine engine valley

Unigine Engine obsługuje takie interfejsy programowania jak DirectX 9, 10, 11, OpenGL 4.X, OpenGL ES oraz PS3. Co ważne, twórcy przygotowali silnik w ten sposób, aby prezentował on takie same możliwości niezależnie od wybranego interfejsu.

unigine engine wygląd stars

unigine engine corp valley noc

Unigine obsługuje zaawansowane technologie jak shader model 5.0, sprzętowa tesselacja, wbudowany silnik fizyczny z obsługą ciał stałych, miękkich, tkanin, płynów, wiatru oraz materiałów zniszczalnych. Obsługuje ponadto SSAO, real-time global illumination, Bokeh DoF, czy też OpenAL.

unigine engine wygląd chmury

Twórcy w nowej wersji dodali ponad 33 nowych funkcji do silnika renderowania, zwiększono szybkość przetwarzania skryptów do 20%, usprawniono działanie silnika we wszystkich systemach wykorzystujących jądro Linuksa, dodano usprawnienia dla urządzeń mobilnych w tym obsługę ekranów Retina w urządzeniach Apple iPhone.

unigine engine corp wet wygląd

unigine engine gra oil rush

Dodano wiele nowych efektów graficznych, trybów, filtrów, dodano poprawki i nowe funkcje dla technologii Flash, wzbogacono dokumentację, przyśpieszono działanie, poprawiono stabilność oraz dodano kompatybilność z interfejsem Metro UI w Windows 8.

unigine engine corp wygląd valley

Pełna lista zmian dostępna na stronach Unigine.

Jak oceniacie nową wersję silnika?
 

Więcej o Unigine:

Źródło: Unigine, Guru3D, Thegamefanatics

Komentarze

62
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    CziKilla
    17
    CryEngine 3 ma godnego rywala
  • avatar
    Konto usunięte
    8
    Na konsolach takie efekty za 10 lat.
  • avatar
    jimi83
    7
    Skyrim mogl by tak wygladac :) miodnie by bylo :>
  • avatar
    Konto usunięte
    5
    ładnie, ale moim skromnym zdaniem ciągle cryengine jest ładniejszy.
  • avatar
    bvcxz
    3
    Martwią mnie te dema Unigine, UE, czy CE. Pokazują tylko graficzne wodotryski a gra potrzebuje czegoś więcej niż silnika GRAFICZNEGO. Gdzie są prezentacje fizyki (demolki, płyny) interakcji ze środowiskiem czy możliwości programowania AI postaci?

    Nie widziałem ani jednego dema Unigine prezentującego zachowanie NPC albo działania fizyki. Chciałbym wiedzieć czy da się na nim zrobić remake Preya albo Portala, bo strategię ze stateczkami (OilRush) to na wszystkim da się zrobić.
  • avatar
    Konto usunięte
    2
    Świetny.. Z chęcią bym pograł w grę z tym silnikiem ;)
  • avatar
    Konto usunięte
    2
    unreal engine 4 ma wieksze możliwosci
  • avatar
    Konto usunięte
    2
    Nie żeby coś, ale 3. render jest tak słaby, że ujmą byłoby to porównać nawet z CryEngine 1! Serio- nowe silniki renderujące wyrastają jak grzyby po deszczu, ale prawdą jest to, że CryEngine 3 deklasuje wszystko. Bo nie dość, że jak na razie wygląda najlepiej, to ma jeszcze możliwość rozwinięcia skrzydeł w przyszłości bez potrzeby robienia nowej wersji! Czyli CE3 jest najbardziej wydajnym i skalowalnym silnikiem graficznym!
    A co za tym idzie- gdyby pokazał na konsolach swoje pełne możliwości przy okazji Crysis 3, to konsolki zaczęłyby się chyba jarać :P

    Serio- UnrealEngine i CryEngine są obecnie wystarczające, tworzenie nowego silnika nie ma najmniejszego sensu, szczególnie, że o ile w ogólnych landscape'ach spisuje się nieźle, to przy szczegółowych scenach po prostu ssie. I to bardzo kiepsko...
  • avatar
    Andari
    1
    ładnie to wygląda :>
  • avatar
    ADR15
    1
    Dobrze to wygląda.
  • avatar
    Pener
    1
    Bardzo ładne zwłaszcza ten lasek na trzecim zdjęciu
  • avatar
    Kieresz
    1
    hahaha unigine...w demku w ktorym prawie nic nie ma gra zamula na wiekszosci kart...a co dopiero jakby wielki swiat na tym zrobili...
  • avatar
    damianox89
    1
    Silnik o tyle ciekawy ze mozna by sie pokusic o jakas gre z pełni otwartym swiatem. Nie mowie tu o jakiejs nowej czesci Gothica, bo ta seria skonczyła sie na G2 Noc Kruka, ale coś z serii TES czemu nie :) Miłym zaskoczeniem była by jakas autorska gra specjalnie pod ten silnik :) O grach mmorpg nie ma co marzyc z taka grafika, ale kto wie - poczekamy zobaczymy :)
  • avatar
    pakulec
    0
    czaaaad!
  • avatar
    Mateusz200949
    0
    piękne ;]
  • avatar
    projectdarkstar
    0
    Elegancko
  • avatar
    Sakret
    0
    mega to wygląda.
  • avatar
    Konto usunięte
    -2
    Silniki graficzne ją są. Teraz trzeba zaczekać na nową generację konsol XBOX i Playstation by podnieść wymagania minimalne gier.

    Deweloperzy projektują gry pod możliwości konsol a na PC co najwyżej dodawane jest dziś lepsze oświetlenie lub dokładniejsze tekstury. Czyli takie elementy które można tanio dodać lub usunąć bez wpływu na samą rozgrywkę i grywalność. Nowe konsole staną się nowym minimum dla twórców gier. A specyfikacja zapowiada się ciekawie: Xbox 720 to PowerPC 12 rdzeni (po 4 wątki), 5GB pamięci, GPU AMD typu GCN.

    Za rok czeka nas przełom w grafice równie duży jak w roku 2006 gdy pojawił się Xbox 360 oraz Unreal Engine 3 razem z Gears of War.
  • avatar
    Konto usunięte
    -2
    Panie Damianie. Myślę, że jako autor newsów szanującego się portalu o grach powinien pan poświęcać więcej czasu na poprawne redagowanie postów, ewentualnie po napisaniu dać post komuś do korekty. Powtórzenia, powtórzenia i jeszcze raz powtórzenia. Dane tłumaczone z wersji angielskiej?
  • avatar
    Anonim20
    -3
    oh ah i w ogóle kontra na CE3+ ? Bitch please demo technologiczne nic więcej jedynie w unreal heaven będzie coś podobnego a w grach tego nie będzie jak zwykle
    UE3 był słaby nie wspomnę o niskim FOV i doczytujące się tekstury
    Crysis vs dowolna gra na UE3 wiadome ,że wygra Crysis
    UE3 też promowali super demami ,po przecenie gaciami z logiem UE3 i wyszedł słabeusz na tle innych silników(Framework,RED Engine,Cry Engine itp.) nawet dodanie DX11 nic nie pomogło
    Crytek wydał upgrade do CE3 czyli CE3+ (a.k.a 3.5) i są już na finishu w pracach nad enginem który jest za potężny na na next geny nawet.
    Pierwsza gra na U.E 4 (super duper EX dla PC) wygląda cukierkowo
    animowana szata graficzna zawsze ukryje nie dociągnięcia i niską jakość ,nie popisali się zbytnio twórcy
    Epic Games ( jak po uju robią epic gry)
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    bardzo ładny
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Silnik robi wrażenie. Pewnie równie wielkie wrażenie zrobi cena konfiguracji będącej w stanie płynnie generować taką grafikę w grach. ;)
  • avatar
    adivxv5
    0
    Unreala 1 sobie bym zażyczył, na tym silniku.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    CryEngine 3

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KppTmsNFneg

    Możliwości tego silnika są olbrzymie.
  • avatar
    Kobrar
    0
    Porządny silnik na OpenGL. Biorąc pod uwagę modne ostatnio hejcenie Win8, mogą na nim sporo zarobić.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Góry,lasy,woda to kojarzy się z 3d markiem i testami Nature:)
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Silnik nawet fajny. Nie wiedziałem nawet, że na YT można niektóre filmiki w 3D oglądać.
    A tak z innej beczki moglibyście napisać jakiegoś newsa o tym, że Chmielarz odszedł z PCF, a samo PCF zostało przejęte w całości przez Epic.
  • avatar
    MiKo400
    0
    Unigine Engine wygląda świetnie jednak ma on pewną wadę ( zresztą jak większość znanych mi silników graficznych). Mianowicie obiekty oddalone są bardziej fotorealistyczne niż obiekty które są blisko i przylegają do czegoś np. roślinność do kamienia po prostu spłaszczone.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Do gier takie efekty niech dadzą. Jest potencjał.
  • avatar
    kitin
    0
    Ciekawe jaki sprzęt potrzebny, żeby udźwignąć to w przynajmniej HD :E
  • avatar
    Fourth Illusion
    0
    Ten las i mgla cos mega piekne :) wyobrazilem sobie Skyrima z takimi widokami :) poprostu szczeke wyrywa.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Silnik nie zrobił na mnie żadnego wrażenia, unreal engie 4 i podrasowany ce3 wyglądają o wiele lepiej nie wspominając juz o silniku SE.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    nie,no cudnie to wygląda:D
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Ładno to, ale co z tego, skoro moja 460 nie uciągnie takich detali w Full HD ;(
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    poprawka, miało być "Ładne to..."
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Jeszcze trochę a zobaczę taką samą jakość jak za oknem.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Moje 2x gtx470 Pierdnie i się zepsuje :D
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Piękne. Tylko patrzeć jak kolejni producenci gier RPG wykorzystają ten silnik
  • avatar
    bankaigoku
    0
    Chodzą także plotki , że oprócz gier wymienionych w artykule w następnych latach Call Of Duty ma śmigać na Unigine ;)
  • avatar
    gizmo84
    0
    Jak to się wszystko zmieniło od silników wykorzystywanych w Prince of Persia...