Gry

W najbliższym czasie Microsoft zaprezentuje DirectX 11

przeczytasz w 1 min.

W ciągu najbliższych dwóch tygodni Microsoft zacznie mówić o nowej wersji DirectX. Oficjalnie nowe API ma zostać zapowiedziane na konferencji technologicznej Gamefest 2008, organizowanej 22 i 23 lipca przez koncern z Redmond. Inne źródła mówią o 26 sierpnia bieżącego roku. Tak, czy inaczej, premiera nowego DirectX nastąpi wkrótce.

Co nowego pojawi się w jedenastej wersji API? Wśród najważniejszych funkcji wymienia się zmianę procesu renderingu, umożliwiającą wsparcie dla Tessellation/Displacement, a także obsługę wielowątkowości podczas generowania grafiki oraz Shader Model 5.0 z nowym typem shaderów, najprawdopodobniej związanych z przetwarzaniem fizyki.

NVIDIA i ATI zapowiadają swoje karty graficzne ze wsparciem dla DirectX 11 na przyszły rok. Wtedy również najprawdopodobniej pojawi się finalna wersja nowego API – zapewne najpierw w postaci dodatku do Visty, a później jako integralna część Windows 7.

Komentarze

13
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    mehtron
    0
    Errata: Data trwania Gamefest 2008 to 22 i 23 LIPIEC w Seattle.
    Dodatek: Impreza w Londynie jest datowana na 6 SIERPIEŃ, zaś w Tokjo na 4 i 5 wrzesień.
    • avatar
      0
      W rzeczy samej, July to lipiec, a nie czerwiec - poprawiłem informację dotyczącą targów Gamefest.
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        no może by zrobili coś z efektywnym wykorzystaniem Crossfire albo SLi
        teraz te technologie robią sie standardem.. To samo tyczy się proców
        • avatar
          0
          Najważniejszym usprawnieniem w DX11 ma być ponoć przystosowanie do pracy z dwoma/czterema rdzeniami graficznymi, czyli definitywnie skończą się wszekie problemy ze sterownikami i wydajnością kart połączonych w tryb SLI i CrossFire.
          • avatar
            belker
            0
            DX11 :) dobre ale szkoda że tak jak z DX10 nie zagości na XP choć może wraz z ukazaniem się jedenastki, wtedy już starsza dziesiątka może zagościć na XP. Miejmy taką nadzieje :P
            • avatar
              Dragon
              0
              Jestem ciekawy co wniesie nowego "jedenastka". 10.1 prawie nic nie wniosło. Chyba raczej dużych róznic między efektami w 10 a 11 nie mogli osiągnąć w tak krótkim czasie.
              • avatar
                Bartek Żak
                0
                a może tylko kolejny sposób na sprzedaż kolejnej nieudanej wersji systemu, jaką ma być Windows 7? Życzę im jednak, by i Win7 i DX11 były tak dobre, jak rozreklamowane ;)
                • avatar
                  Konto usunięte
                  0
                  Mówicie, że DX10 nic nie wniósł.
                  A zunifikowane shadery? Geometry shaders?
                  Podmiana tekstur bez udziału CPU?
                  To jest 'nic' ?

                  Owszem, w efektach graficznych nie dużo się zmieniło. To samo można uzyskać przy użyciu DX9. Tu chodzi o zmiany, które nie są widoczne gołym okiem. Zmiany w procesie renderowania.

                  Dlatego też wersja ta jest DX10, a nie DX9.0d/e/f

                  Nie jestem szczególnym zwolennikiem DX10 - sam nie używam.
                  Ale renderowanie grafiki jest szybsze na DX10 - mimo 'ociężałej Visty'