Gry

W najbliższym czasie Microsoft zaprezentuje DirectX 11

z dnia
Michał Szukała | Redaktor serwisu benchmark.pl
13 komentarzy Dyskutuj z nami

W ciągu najbliższych dwóch tygodni Microsoft zacznie mówić o nowej wersji DirectX. Oficjalnie nowe API ma zostać zapowiedziane na konferencji technologicznej Gamefest 2008, organizowanej 22 i 23 lipca przez koncern z Redmond. Inne źródła mówią o 26 sierpnia bieżącego roku. Tak, czy inaczej, premiera nowego DirectX nastąpi wkrótce.

Co nowego pojawi się w jedenastej wersji API? Wśród najważniejszych funkcji wymienia się zmianę procesu renderingu, umożliwiającą wsparcie dla Tessellation/Displacement, a także obsługę wielowątkowości podczas generowania grafiki oraz Shader Model 5.0 z nowym typem shaderów, najprawdopodobniej związanych z przetwarzaniem fizyki.

NVIDIA i ATI zapowiadają swoje karty graficzne ze wsparciem dla DirectX 11 na przyszły rok. Wtedy również najprawdopodobniej pojawi się finalna wersja nowego API – zapewne najpierw w postaci dodatku do Visty, a później jako integralna część Windows 7.

Komentarze

13
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Errata: Data trwania Gamefest 2008 to 22 i 23 LIPIEC w Seattle.
    Dodatek: Impreza w Londynie jest datowana na 6 SIERPIEŃ, zaś w Tokjo na 4 i 5 wrzesień.
  • avatar
    W rzeczy samej, July to lipiec, a nie czerwiec - poprawiłem informację dotyczącą targów Gamefest.
  • avatar
    no może by zrobili coś z efektywnym wykorzystaniem Crossfire albo SLi
    teraz te technologie robią sie standardem.. To samo tyczy się proców
  • avatar
    Najważniejszym usprawnieniem w DX11 ma być ponoć przystosowanie do pracy z dwoma/czterema rdzeniami graficznymi, czyli definitywnie skończą się wszekie problemy ze sterownikami i wydajnością kart połączonych w tryb SLI i CrossFire.
  • avatar
    DX11 :) dobre ale szkoda że tak jak z DX10 nie zagości na XP choć może wraz z ukazaniem się jedenastki, wtedy już starsza dziesiątka może zagościć na XP. Miejmy taką nadzieje :P
  • avatar
    Jestem ciekawy co wniesie nowego "jedenastka". 10.1 prawie nic nie wniosło. Chyba raczej dużych róznic między efektami w 10 a 11 nie mogli osiągnąć w tak krótkim czasie.
  • avatar
    a może tylko kolejny sposób na sprzedaż kolejnej nieudanej wersji systemu, jaką ma być Windows 7? Życzę im jednak, by i Win7 i DX11 były tak dobre, jak rozreklamowane ;)
  • avatar
    Mówicie, że DX10 nic nie wniósł.
    A zunifikowane shadery? Geometry shaders?
    Podmiana tekstur bez udziału CPU?
    To jest 'nic' ?

    Owszem, w efektach graficznych nie dużo się zmieniło. To samo można uzyskać przy użyciu DX9. Tu chodzi o zmiany, które nie są widoczne gołym okiem. Zmiany w procesie renderowania.

    Dlatego też wersja ta jest DX10, a nie DX9.0d/e/f

    Nie jestem szczególnym zwolennikiem DX10 - sam nie używam.
    Ale renderowanie grafiki jest szybsze na DX10 - mimo 'ociężałej Visty'