• benchmark.pl
  • e-Sport
  • World of Tanks 1.0, mobilne World of Warships i inne plany Wargaming na 2018
Gry

World of Tanks 1.0, mobilne World of Warships i inne plany Wargaming na 2018

przeczytasz w 3 min.

Przez 12 ostatnich miesięcy firma Wargaming pracowała w pocie czoła, by w 2018 roku oddać w ręce graczy mnóstwo nowości.

World of Tanks w wersji 1.0, mobilna wersja gry World of Warships, nowości w World of Warplanes, World of Tanks Blitz i Total War: Arena oraz kontynuacja działań e-sportowych – oto plany na rok 2018, którymi firma Wargaming podzieliła się z fanami przy okazji imprezy WG Fest odbywającej się w Moskwie.

World of Tanks 1.0 – większe i ładniejsze

Marzec 2018 roku to oficjalny termin debiutu gry World of Tanks w wersji 1.0. Najważniejszą zmianą będzie przejście na autorski silnik graficzny CORE, co sprawić ma po prostu, że walki wirtualnych czołgów będą jeszcze bardziej cieszyć oczy.

Jednym z wprowadzanych systemów jest zaawansowane oświetlenie. Wargaming zdecydował się na wykorzystanie technologii globalnej iluminacji, polegającej na realistycznej symulacji efektów świetlnych, odbijających i załamujących się zgodnie z ukształtowaniem terenu. 

Twórcy zapowiadają nowe efekty wizualne, które zwiększą realizm pola walki. Modyfikacji poprawiających między innymi to, jak prezentuje się teren, woda i roślinność, doczeka się 25 map, a najlepsze, że ulepszone systemy cieniowania czy oświetlenia nie wpłyną znacząco (jak zapewnia producent) na wydajność.

Sekret tkwi w technologii strumieniowania, dzięki czemu zapotrzebowanie na pamięć grafiki jest mniejsze. Twórcy przyłożyli się też do optymalizacji poszczególnych elementów graficznych, tak by obraz wyglądał ładnie, a animacje były płynne nawet na nieco starszych konfiguracjach.

Silnik graficzny CORE to także większa czystość detali, będąca owocem renderingu opartego na fizyce obiektów. Otoczenie zyska efekty przemoczenia, a woda – odkształcenia piany morskiej. Niebo, dzięki ruchomym chmurom ma być realistyczne, a technologia Adaptive Shadow Maps poprawi dynamikę cieni.

Skoro już przy dynamice jesteśmy, warto też wspomnieć o czymś, co nazywa się „różnorodną florą wolumetryczną”. Chodzi mianowicie o widoczne efekty interakcji pomiędzy pojazdami i roślinami. Dopełnieniem całości są efekty, takie jak „bloom”, promienie bogów i aberracja chromatyczna oraz zaawansowana destrukcja obiektów (dzięki technologii Havok). 

„Aktualizacja 1.0 to radykalna zmiana. Dusza gry pozostanie niezmieniona, ale nowy silnik graficzny prowadzi do zwiększenia jakości obrazu w znacznie większym stopniu niż zwykłe podniesienie rozdzielczości. To oszałamiająca różnica i wprost nie możemy się doczekać kiedy gracze będą mogli jej spróbować” – powiedział Milos Jerabek. 

Warto też wspomnieć o tym, że wraz z grafiką odświeżona zostanie ścieżka dźwiękowa. Każda mapa ma mieć motyw przewodni, nawiązujący bezpośrednio do reprezentowanej lokalizacji. Muzyka będzie w dodatku dostosowywała się do tego, jak toczy się bitwa.

Jeżeli chcecie samodzielnie przekonać się, o jak dużych zmianach mowa, możecie pobrać program World of Tanks enCore 2018 – o, tutaj.

World of Warships Blitz – mobilne okręty

Wcześniej, bo już 18 stycznia 2018 roku odbędzie się równie ważna dla firmy Wargaming i miłośników jej gier premiera. W wersjach przeznaczonych na Androida i iOS zadebiutuje World of Warships Blitz – będzie to okazja, by toczyć morskie pojedynki niezależnie od tego, w jakim miejscu się znajduje.

World of Warships Blitz 

Do dyspozycji użytkowników tabletów i smartfonów twórcy oddają 90 okrętów: japońskich, niemieckich, rosyjskich i amerykańskich, reprezentujących cztery klasy: niszczycieli, pancerników, krążowników i lotniskowców.

World of Warships Blitz screen

W World of Warships Blitz będzie można rozgrywać misje PvE i toczyć bitwy w trybie 7v7 (także multiplatformowo). Thaine Lyman z Wargaming Mobile zapowiada, że tytuł ten zaoferuje „krótkie bitwy, precyzyjne sterowanie i imponujący zestaw okrętów”. Jeden z nich (Aurora) możecie otrzymać za darmo, jeśli zarejestrujecie się przedpremierowo.  

Pozostałe projekty firmy Wargaming

Aktualnie najważniejszym tytułem mobilnym w ofercie firmy Wargaming jest World of Tanks Blitz. Wydawca pochwalił się, że gra została już pobrana ponad 90 mln razy (z czego 20 mln w tym roku). Plany na rok 2018 są następujące: poprawa trybu widza, wprowadzenie chińskiego drzewka i koncentracja na e-sporcie.

Nie można w tym miejscu nie wspomnieć, że ponad 300 pracowników Wargaming Mobile (wraz z zespołami zewnętrznymi) aktualnie rozwija 10 projektów mobilnych – o kilku z nich dopiero usłyszymy.

Pozostałe plany firmy Wargaming obejmują między innymi dalszy rozwój gier Total War: Arena (pojawi się między innymi nowa mapa: Przełęcz Augustusa i nowy dowódca w postaci Spartacusa) i World of Warplanes (nowe możliwości ulepszania maszyn, amerykańskie i rosyjskie bombowce oraz nowe tryby gry). Bardzo istotny w 2018 roku będzie również e-sport.

Źródło: Wargaming

Komentarze

10
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    kombajn
    1
    A w tych przykładowych zdjęciach to które ma być na nowym silniku? To po prawej? Bo to po lewej wygląda lepiej. Zresztą silnik, silnikiem ale gra dalej jest kretyńska ileż można grać w Team Deathmatch. Zrobili by singleplayer z fabułą to bym pograł. To multi jest nudne jak flaki z olejem. Rozegrałem ~10k bitew i nie mam ochoty na ani jedną więcej.
    • avatar
      RapujaceFistaszki
      0
      Esport w grze, której rezultaty zależą tylko i wyłącznie od rzutu kostką :D