"Na skalę przemysłową wodór otrzymuje się następującymi metodami:
Poprzez konwersję realizowaną podczas przepuszczania alkanu nad parą wodną, np. metanu:
CxH2y + 2xH2O → (2x+y)H2 + xCO2
CH4 + 2H2O → 4H2 + CO2
Przez reakcję pary wodnej z koksem w reakcji Boscha:
C + H2O → CO + H2
termiczny rozpad CH4:
2CH4 –T=2000 °C→ C2H2 + 3H2
reakcje metanu z tlenem:
2CH4 + O2 → 2CO + 4H2
"
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wod%C3%B3r#Otrzymywanie
Tyle w temacie zastępowania paliw kopalnych.
Oczywiście jest jeszcze elektroliza, ale wtedy wodór staje się tylko nośnikiem energii i to nośnikiem o niskiej sprawności, nie będącym żadną konkurencją (pod względem kosztów) dla akumulatorów.
A paliwa kopalne baaardzo powoli się kończą, ceny ropy też ostatnio, po tym jak USA odkryło ogromne złoża w łupkach, spadają, a nie rosną.
Nie chodzi o to by króliczka złapać, ale by gonić go. Tyle można powiedzieć w temacie samochodów na wodór. Nie mają żadnej przyszłości, bo lepszy efekt można uzyskać stosując akumulatory (cena, koszty eksploatacji, osiągi). No, ale zawsze fajnie mieć taki prototyp w portfolio marki.
7
bvcxz
Mam złe wieści dla Ciebie. Zgadnij jaki silnik napędza samochód na wodór z ogniwami paliwowymi.
I panel z Carmackiem, Luckeyem, Abrashem i Batmanem (Atman Binstock) http://www.youtube.com/watch?v=SHv9T3M2FKs
1
bvcxz
Pokazali nowy prototyp. Dużo lżejszy, z wyższą rozdziałką (prawdopodobnie dwa wyświetlacze), 90 Hz (Epic wygadał się), śledzenie pozycji 360 stopni, soczewki, które nie są już sferyczne.
"Interestingly, you can only memory map about 700 megs of virtual address space, which is a bit surprising for a 32 bit OS. I expected at least twice that, if not close to 3 gigs. We sometimes have a decent fraction of this mapped."
Jeśli pytasz poważnie to odpowiadam:
a) brak problemów z wirtualną przestrzenią adresową, która jest zawsze większa od fizycznej. Linus Torvalds twierdzi, że powyżej 1GB RAM powinno się iść w 64-bity
b) obsługę pełnych 4GB przez pojedynczy proces. A tak na 32-bitowycm Windows program może dostać tylko 2GB (na Linuksie 3GB), bo pozostałe 2 są zarezerwowane dla kernela. Na 64-bitowym, nawet 32-bitowy program dostanie całe 4GB.
Pamiętasz tytuł prezentacji Abrasha z początku roku?
"What VR Could, Should, and Almost Certainly Will Be within Two Years"
Dwa lata. Gdzieś w 2015 pewnie CV1 zobaczysz.
0
bvcxz
Widzisz wszystko na opak. Wyjdzie i będzie tańsze (i lepsze) niż bez Facebooka. Pierwsza wersja konsumencka ma być sprzedawana po kosztach (lub nawet nieco poniżej) żeby rozkręcić rynek. To byłoby niemożliwe bez funduszy Facebooka.
Tylko trochę cierpliwości, szczególnie, że teraz jeszcze PeCetom brakuje trochę wydajności na stereo 1440p (lub więcej) w 90 fps.
I trudno teraz wyrokować, bo Denver jest całkowicie odmienny od A57 czy innych ARM-ów. Z jednej strony to in-order-execution, z drugiej 7 instrukcji na cykl i jakiś uberskomplikowany mechanizm (128MB) cache.
Na Linuksie 3GB na proces (pozostałe 1GB dla kernela), na Windows domyślnie 2GB, ale jest przełącznik pozwalający udostępnić 3GB. Po za tym masz rację.
Chinol podniecił się PAE, a ono nie ma większego sensu przez w/w ograniczenie i ogólnie niską wydajność.
"Z resztą trochę chyba w kulki lecą, bo modele broni wyglądają identycznie jak w UT3, a sam silnik wygląda tylko na lekko podrasowany."
Modele są tymczasowo pożyczone od UT3, ale zachowanie broni jest nowe. To jest wczesny etap, gdy skupiają się na gameplayu. Modele i grafikę będą robić później.
Więcej na wiki https://wiki.unrealengine.com/Category:Unreal_Tournament
Nvidia Shield Tablet dostanie niezłego kopa - nadchodzi wersja z potężnym Tegra X1
25 komentarzyDyskutuj z nami!Wodorowe auto Toyota Mirai już za miesiąc, swoje modele planują Honda i BMW
42 komentarzyDyskutuj z nami!Poprzez konwersję realizowaną podczas przepuszczania alkanu nad parą wodną, np. metanu:
CxH2y + 2xH2O → (2x+y)H2 + xCO2
CH4 + 2H2O → 4H2 + CO2
Przez reakcję pary wodnej z koksem w reakcji Boscha:
C + H2O → CO + H2
termiczny rozpad CH4:
2CH4 –T=2000 °C→ C2H2 + 3H2
reakcje metanu z tlenem:
2CH4 + O2 → 2CO + 4H2
"
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wod%C3%B3r#Otrzymywanie
Tyle w temacie zastępowania paliw kopalnych.
Oczywiście jest jeszcze elektroliza, ale wtedy wodór staje się tylko nośnikiem energii i to nośnikiem o niskiej sprawności, nie będącym żadną konkurencją (pod względem kosztów) dla akumulatorów.
A paliwa kopalne baaardzo powoli się kończą, ceny ropy też ostatnio, po tym jak USA odkryło ogromne złoża w łupkach, spadają, a nie rosną.
Nie chodzi o to by króliczka złapać, ale by gonić go. Tyle można powiedzieć w temacie samochodów na wodór. Nie mają żadnej przyszłości, bo lepszy efekt można uzyskać stosując akumulatory (cena, koszty eksploatacji, osiągi). No, ale zawsze fajnie mieć taki prototyp w portfolio marki.
Linux - baza gier sukcesywnie się powiększa
35 komentarzyDyskutuj z nami!Sony SmartEyeGlass - tymi okularami Japończycy mogą zagrozić Google
12 komentarzyDyskutuj z nami!Carmack http://www.youtube.com/watch?v=nqzpAbK9qFk
Iribe i Abrash http://www.youtube.com/watch?v=KS4yEyt5Qes
Alcatel POP 2 pierwszym smartfonem z Windows Phone i 64-bitowym procesorem
8 komentarzyDyskutuj z nami!"Interestingly, you can only memory map about 700 megs of virtual address space, which is a bit surprising for a 32 bit OS. I expected at least twice that, if not close to 3 gigs. We sometimes have a decent fraction of this mapped."
http://www.bethblog.com/2010/10/29/john-carmack-discusses-rage-on-iphoneipadipod-touch/
a) brak problemów z wirtualną przestrzenią adresową, która jest zawsze większa od fizycznej. Linus Torvalds twierdzi, że powyżej 1GB RAM powinno się iść w 64-bity
b) obsługę pełnych 4GB przez pojedynczy proces. A tak na 32-bitowycm Windows program może dostać tylko 2GB (na Linuksie 3GB), bo pozostałe 2 są zarezerwowane dla kernela. Na 64-bitowym, nawet 32-bitowy program dostanie całe 4GB.
Dziewiąty dzień Latobrania w sklepie Muve - Dark Souls, Quake IV, Rage i nie tylko
9 komentarzyDyskutuj z nami!Oculus Rift + GoPro - oto przyszłość szkolenia chirurgów
11 komentarzyDyskutuj z nami!"What VR Could, Should, and Almost Certainly Will Be within Two Years"
Dwa lata. Gdzieś w 2015 pewnie CV1 zobaczysz.
Tylko trochę cierpliwości, szczególnie, że teraz jeszcze PeCetom brakuje trochę wydajności na stereo 1440p (lub więcej) w 90 fps.
Qualcomm rozpoczyna testy potężnego układu Snapdragon 810
19 komentarzyDyskutuj z nami!" 64-bit Tegra K1 is the world’s first 64-bit ARM processor for Android, and completely outpaces other ARM-based mobile processors."
http://blogs.nvidia.com/blog/2014/08/11/tegra-k1-denver-64-bit-for-android/
I trudno teraz wyrokować, bo Denver jest całkowicie odmienny od A57 czy innych ARM-ów. Z jednej strony to in-order-execution, z drugiej 7 instrukcji na cykl i jakiś uberskomplikowany mechanizm (128MB) cache.
Acer prezentuje Chromebooka 13 - wydajny, niewielki i energooszczędny
16 komentarzyDyskutuj z nami!Chinol podniecił się PAE, a ono nie ma większego sensu przez w/w ograniczenie i ogólnie niską wydajność.
Tak wygląda Team Deathmatch w nowym Unreal Tournament
40 komentarzyDyskutuj z nami!Modele są tymczasowo pożyczone od UT3, ale zachowanie broni jest nowe. To jest wczesny etap, gdy skupiają się na gameplayu. Modele i grafikę będą robić później.
Więcej na wiki https://wiki.unrealengine.com/Category:Unreal_Tournament