Avatar użytkownika

bvcxz

data dołączenia:

Moje komentarze (299)

    • Avatar użytkownika bvcxz
      bvcxz
      Tymczasem https://forums.geforce.com/default/topic/809388/don-t-you-dare-nvidia-/
      3
      • Avatar użytkownika bvcxz
        bvcxz
        "Na skalę przemysłową wodór otrzymuje się następującymi metodami:
        Poprzez konwersję realizowaną podczas przepuszczania alkanu nad parą wodną, np. metanu:
        CxH2y + 2xH2O → (2x+y)H2 + xCO2
        CH4 + 2H2O → 4H2 + CO2
        Przez reakcję pary wodnej z koksem w reakcji Boscha:
        C + H2O → CO + H2
        termiczny rozpad CH4:
        2CH4 –T=2000 °C→ C2H2 + 3H2
        reakcje metanu z tlenem:
        2CH4 + O2 → 2CO + 4H2
        "
        http://pl.wikipedia.org/wiki/Wod%C3%B3r#Otrzymywanie

        Tyle w temacie zastępowania paliw kopalnych.

        Oczywiście jest jeszcze elektroliza, ale wtedy wodór staje się tylko nośnikiem energii i to nośnikiem o niskiej sprawności, nie będącym żadną konkurencją (pod względem kosztów) dla akumulatorów.

        A paliwa kopalne baaardzo powoli się kończą, ceny ropy też ostatnio, po tym jak USA odkryło ogromne złoża w łupkach, spadają, a nie rosną.

        Nie chodzi o to by króliczka złapać, ale by gonić go. Tyle można powiedzieć w temacie samochodów na wodór. Nie mają żadnej przyszłości, bo lepszy efekt można uzyskać stosując akumulatory (cena, koszty eksploatacji, osiągi). No, ale zawsze fajnie mieć taki prototyp w portfolio marki.
        7
        • Avatar użytkownika bvcxz
          bvcxz
          Mam złe wieści dla Ciebie. Zgadnij jaki silnik napędza samochód na wodór z ogniwami paliwowymi.
          8
          • Avatar użytkownika bvcxz
            bvcxz
            http://community.pcgamingwiki.com/page/blog/_/features/port-reports/pc-report-borderlands-the-pre-sequel-on-linux-r162
            0
            • Avatar użytkownika bvcxz
              bvcxz
              I panel z Carmackiem, Luckeyem, Abrashem i Batmanem (Atman Binstock) http://www.youtube.com/watch?v=SHv9T3M2FKs
              1
              • Avatar użytkownika bvcxz
                bvcxz
                Pokazali nowy prototyp. Dużo lżejszy, z wyższą rozdziałką (prawdopodobnie dwa wyświetlacze), 90 Hz (Epic wygadał się), śledzenie pozycji 360 stopni, soczewki, które nie są już sferyczne.

                Carmack http://www.youtube.com/watch?v=nqzpAbK9qFk

                Iribe i Abrash http://www.youtube.com/watch?v=KS4yEyt5Qes
                2
                • Avatar użytkownika bvcxz
                  bvcxz
                  Carmack o kaszance jaką miał na 32-bitowym iOS:

                  "Interestingly, you can only memory map about 700 megs of virtual address space, which is a bit surprising for a 32 bit OS. I expected at least twice that, if not close to 3 gigs. We sometimes have a decent fraction of this mapped."

                  http://www.bethblog.com/2010/10/29/john-carmack-discusses-rage-on-iphoneipadipod-touch/
                  0
                  • Avatar użytkownika bvcxz
                    bvcxz
                    Jeśli pytasz poważnie to odpowiadam:
                    a) brak problemów z wirtualną przestrzenią adresową, która jest zawsze większa od fizycznej. Linus Torvalds twierdzi, że powyżej 1GB RAM powinno się iść w 64-bity
                    b) obsługę pełnych 4GB przez pojedynczy proces. A tak na 32-bitowycm Windows program może dostać tylko 2GB (na Linuksie 3GB), bo pozostałe 2 są zarezerwowane dla kernela. Na 64-bitowym, nawet 32-bitowy program dostanie całe 4GB.
                    1
                    • Avatar użytkownika bvcxz
                      bvcxz
                      Star Wars i Civ 5 objęte są Steamplay, czyli mają jeden klucz na wszystkie 2/3 systemy.
                      0
                      • Avatar użytkownika bvcxz
                        bvcxz
                        Pamiętasz tytuł prezentacji Abrasha z początku roku?

                        "What VR Could, Should, and Almost Certainly Will Be within Two Years"

                        Dwa lata. Gdzieś w 2015 pewnie CV1 zobaczysz.
                        0
                        • Avatar użytkownika bvcxz
                          bvcxz
                          Widzisz wszystko na opak. Wyjdzie i będzie tańsze (i lepsze) niż bez Facebooka. Pierwsza wersja konsumencka ma być sprzedawana po kosztach (lub nawet nieco poniżej) żeby rozkręcić rynek. To byłoby niemożliwe bez funduszy Facebooka.

                          Tylko trochę cierpliwości, szczególnie, że teraz jeszcze PeCetom brakuje trochę wydajności na stereo 1440p (lub więcej) w 90 fps.
                          2
                          • Avatar użytkownika bvcxz
                            bvcxz
                            To się okaże. Nvidia zarzeka się:

                            " 64-bit Tegra K1 is the world’s first 64-bit ARM processor for Android, and completely outpaces other ARM-based mobile processors."

                            http://blogs.nvidia.com/blog/2014/08/11/tegra-k1-denver-64-bit-for-android/

                            I trudno teraz wyrokować, bo Denver jest całkowicie odmienny od A57 czy innych ARM-ów. Z jednej strony to in-order-execution, z drugiej 7 instrukcji na cykl i jakiś uberskomplikowany mechanizm (128MB) cache.
                            0
                            • Avatar użytkownika bvcxz
                              bvcxz
                              Na Linuksie 3GB na proces (pozostałe 1GB dla kernela), na Windows domyślnie 2GB, ale jest przełącznik pozwalający udostępnić 3GB. Po za tym masz rację.

                              Chinol podniecił się PAE, a ono nie ma większego sensu przez w/w ograniczenie i ogólnie niską wydajność.

                              2
                              • Avatar użytkownika bvcxz
                                bvcxz
                                "Z resztą trochę chyba w kulki lecą, bo modele broni wyglądają identycznie jak w UT3, a sam silnik wygląda tylko na lekko podrasowany."

                                Modele są tymczasowo pożyczone od UT3, ale zachowanie broni jest nowe. To jest wczesny etap, gdy skupiają się na gameplayu. Modele i grafikę będą robić później.

                                Więcej na wiki https://wiki.unrealengine.com/Category:Unreal_Tournament
                                1