Gry komputerowe

Nvidia PhysX w Assassin’s Creed IV - to się nazywa dym

z dnia 2013-12-20
Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
50 komentarzy Dyskutuj z nami

Najnowsza aktualizacja do pecetowej wersji gry Assassin’s Creed IV dodaje rozszerzone efekty graficzne wykorzystujące technologię Nvidia PhysX.

Assassin’s Creed IV gra dym

Najnowsza aktualizacja do pecetowej wersji gry Assassin’s Creed IV dodaje rozszerzone efekty graficzne wykorzystujące technologię Nvidia PhysX. Wśród nich znalazł się dym zrealizowany z większym rozmachem. Tak, dym. Naprawdę dużo dymu.

„Turbulencje i efekty cząsteczkowe zostały połączone, aby tworzyć dym o dużej objętości, który widziany jest po wystrzale z pistoletu i muszkietu, po rzuceniu bomby, a także wydobywa się z kominów. Dym dłużej się unosi, ma większą objętość i wchodzi w interakcje z bohaterami i elementami takimi jak wiatr czy deszcz. Wraz ze zmianą pogody zmianie ulega też zachowanie dymu” – napisał przedstawiciel firmy Nvidia.

I rzeczywiście tak jest. Dym wprowadza prawdziwy chaos, często nie widzimy nawet naszych przeciwników. To może być zabawne. Ale czy na dłuższą metę rzeczywiście jest to coś, czego byśmy sobie życzyli? Zobaczcie zresztą sami jak to działa:

Aktualizacja jest już dostępna, a jej rozmiar to 700 MB.

Ten artykuł pochodzi ze strony benchmark.pl

Gra Assassin’s Creed IV poza komputerami osobistymi wyszła także na konsole Xbox One, PS4, PS3, Xbox 360 i Wii U.

Źródło: Kotaku, PCGamer

marketplace

Komentarze

50
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Po lewej stronie jest mniej dymu (wygląda jak by jego ilośc była ograniczona celowo). Po prawej stronie jest więcej dumy. Koniec. Zapłać 1500zł za kartę graficzną by mieć więcej dymu!
    Zaloguj się
    18
  • avatar
    Wszystko super, gdyby tylko ten dym wpływał na dezorientację przeciwników a nie gracza...Tak to tylko buzię w "tenczu" widzę
  • avatar
    z ilością dymu to przesada
  • avatar
    Całkiem fajnie się zachowuje. Podoba mi się, jak wiatr zwiał dym z bomby dymnej :D
    Tylko za dużo go po wystrzale z broni. Kilka strzałów i więcej go niż z tej bomby dymnej...

    Znając życie, mimo większej ilości dymu z pistoletu wrogowie będą nas widzieć a gdy zwieje dym z bomby, to dalej nas nie zauważą.
    Fajnie by było jakby zrobili jeszcze takie szczegóły :P
    Zaloguj się
    11
  • avatar
    Oni chyba nigdy pistoletem skałkowym nie strzelali :d
  • avatar
    Assassin's Creed IV: Świąteczne Odkurzanie Edition :D
  • avatar
    "Dym wprowadza prawdziwy chaos, często nie widzimy nawet naszych przeciwników."
    Ale pewnie przeciwnicy widzą nas.
  • avatar
    Przesada. Niektóre momenty tak ale ogólnie za dużo.
  • avatar
    nienaturalny ten dym
    Zaloguj się
  • avatar
    Ciekawe czy dym jest dostepny na nowych konsolach ktore posiadaja grafike od Amd ktora nie wspiera Psyhx. Jesli by tak bylo to juz wiadomi ze ten caly psyhix to tylko sciema abt kupowac karty Nv
    Zaloguj się
  • avatar
    Mam pytanie apropo Physx'a. Będę sobie niedługo składał nowego kompa i chciałbym się dowiedzieć czy aby korzystać z w/w funkcji potrzebuje dwóch kart graficznych? Ponieważ wyczytałem kiedyś w zagranicznym poradniku od AMD że nie można crossować dwóch kart z innych "rodzin" np. Radeona r290 i r260 ponieważ nie będzie to kompatybilna konfiguracja, czy tak samo jest w przypadku nVidii? Ponieważ nie uśmiecha kupować mi się dwóch 780-ek z czego jedna miałaby być tylko do obliczeń dymu itd. Czy można po prostu mieć jedną mocną kartę nVidii i uruchomić w płynności 60fps np. takiego Assassina?
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie wiem. Może ja to źle interpretuję - czyli jeżeli chcę żeby gówno było widać na ekranie i żeby wszystko zasłonił zajebisty dym to włączam physx tak ?
  • avatar
    ...
    http://i.imgur.com/ClGQMab.jpg
  • avatar
    Ogółem zauważyłem że najwięcej hejtują posiadacze kart AMD albo Ci którzy widzą to tylko na filmikach.
  • avatar
    Ide zobaczyc jak to sie ma do wymagan ;))) sprawdze czy moj sprzet to pociagnie ;)))
    Zaloguj się
  • avatar
    Różnica PRZEOGROMNA . Dym jaki był taki jest (może troche go więcej) + spadek fps... nieopłacalna funkcja ;/
  • avatar
    Dym może i spoko, ale takielunek to już woła o pomstę do nieba.
  • avatar
    Na Titanie będzie płynnie?
  • avatar
    Wygląda jakby strzelał co najmniej z armaty, a nie muszkietu. PhysX nie wszędzie pasuje. W Hawkenie go wyłączyłem, bo nie dość, że FPS niższy to jeszcze mniej na ekranie widać i bardziej rozprasza, ale już np. w Borderlands 2 wygląda to zarąbiście i trochę żałuję, że mam teraz kartę od AMD.
  • avatar
    Wygląda to fantastycznie, poza tym dym reaguje na wiatr i strasznie realistycznie wyglądają oddane strzały. Szkoda że przed premierą PS4/One nie dali tego wcześniej.

    --->ArkadioNachyl - oczywiście
  • avatar
    Po włączeniu PhysX w Metro LL kiedy rzuciłem granat i on wybuchał gra się wieszała. Bez PhysX ten problem nie występował. Ktoś jeszcze tak miał?
  • avatar
    Przekombinowane, lepiej nie ściągać tej aktualizacji. Bardziej realistyczny dym jest w większości przypadków bez PhysX.
  • avatar
    Głupota! pudło chyba tak w ten dym weszlii że nie wiedzą którędy do wyjścia.
  • avatar
    a jak się podkręci kartę Nvidii bez odpowiedniego chłodzenia to dopiero będzie dym :)
  • avatar
    to nie jest dym tylko parodia dymu
  • avatar
    Ta gra to największy hłyt nvidi jaki świat ujrzał w neo world. Mam q6600 3GHz gtx260 core 216 4 Gb ramu i w tej grze na grafice maks bez ustawień bodajże odbić gra jest płynna włączamy ino odbicia gra staje wręcz w miejscu. Ta gra nie jest absolutnie warta uwagi no może na piracie warto se zagrać. Dodam że w BF 4 w singlu na ulytra mam od min 27 do średnich w okolicy 37-40 wiec przemilczę silnik w ac4.

    Pozdro dla tych co kupili kolejny bełkot handlowy
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Mogli to zostawić dla obliczeń CPU, ludziom się tylko kiszą dodatkowe wątki i moduły w dzisiejszych prockach.
  • avatar
    Jesteście w błędzie. Ten dym to zamierzony efekt, gdyż jego źródłem jest kadzielnica zdobyta w misji w klasztorze na przylądku Clawdrake. Nie będę robił spoilera, ale powiem tylko tyle, że opium zawsze było w cenie szczególnie dla pozyskania nowych wyznawców mrocznego Pendraka.
  • avatar
    już lece do sklepu po nową gre i karte nvidii ! więcej dymu woooow !
    nie no fajnie że coś udoskonalają swoją droga przy strzelaniu akurat mniej dumu jest bardziej realistyczne :)
  • avatar
    Co za dużo, to niezdrowo - w końcówce filmu 10% sceny, 90% dymu. Ciekawe czy jakby oprogramowali pierdnięcia, to też by były widoczne.
  • avatar
    Po prostu EN-VI-DIA - tyle...
  • avatar
    Co będzie w przypadku prochu bezdymnego ? :-)
    Wesołych