• benchmark.pl
  • Gry
  • Ubisoft wykręca się od błędów z Assassin’s Creed: Unity - winne AMD?
Gry

Ubisoft wykręca się od błędów z Assassin’s Creed: Unity - winne AMD?

opublikowano przez Mateusz Tomczak w dniu 2014-11-15

Miał być hit, ale z pewnością nic z tego nie wyszło.

Assassin’s Creed: Unity gra

Miał być hit, ale z pewnością nic z tego nie wyszło. Assassin's Creed: Unity to, naprawdę najdelikatniej rzecz ujmując, tytuł, któremu daleko do ideału. Ubisoft nie pierwszy już raz znalazł się w ogniu krytyki, ale jak zwykle umiejętnie wykręca się od odpowiedzialności.

Trudno dziwić się graczom, którzy atakują producenta. Wielu z nich ma bowiem duże problemy z tym, by cieszyć się rozgrywką. Nie chodzi o to, co gra oferuje, ale jak działa. Co gorsza, do błędów technicznych dochodzi tutaj kiepska wydajność, której spadki momentami są wręcz kolosalne.

Gdzie tkwi problem? Ubisoft ma rzecz jasna odpowiedź, ale nieco dziwi ona nie tylko graczy, ale jednocześnie chyba także AMD. Zdaniem producenta Assassin's Creed: Unity to właśnie na komputerach z podzespołami AMD występują problemy z wydajnością gry. Co więcej, określa się je mianem stosunkowo sporadycznych, a cały komunikat wydaje się być tak sformułowany, by spora część odpowiedzialności przeszła na AMD.

"Zdajemy sobie sprawę, że wydajność Assassin’s Creed: Unity na PC może być gorsza na niektórych konfiguracjach z procesorami oraz kartami graficznymi AMD. To nie powinno dotyczyć dużej ilości graczy, ale możecie mieć pewność, że AMD i Ubisoft będą ściśle współpracować w celu rozwiązania problemów i dostarczenia większej ilości informacji w chwili kiedy tylko będzie to możliwe."

Assassin’s Creed: Unity gra wydajność

Czy przypadkiem nie jest jednak tak, że odpowiednia optymalizacja gry była obowiązkiem producenta. Poza tym, z doniesień graczy wynika, iż problemy pojawiają się nie tylko na komputerach z procesorami i kartami graficznymi AMD, ale i Intela. Ba, narzekają też gracze korzystający z konsol, chociaż w tych znajdują się akurat podzespoły od AMD.

Tak czy inaczej, stanowisko Ubisoftu nie jest chyba szczególnie trafne. Producent wiedział przecież, na jakie platformy przygotowuje grę. Czy Wy również napotkaliście problemy z wydajnością Assassin’s Creed: Unity? Jeśli tak, to na jakim sprzęcie?

Źródło: gamingbolt, kitguru

marketplace

Komentarze

150
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Jak zwykle, "Ja nie winny to kto inny". Takie teksty to gówniarze 12 letni mówią a nie poważna firma. Chyba że ona taka"poważna".
    Zaloguj się
    100
  • avatar
    AMD? Serio? Poogladajcie jakieś gameplay'e z tego AC u youtuberów, a będzie czarno na białym, że na intelu+nvidia to samo.
  • avatar
    Na i5 4670, 8 gb ram i gtx 560 ti mam 9 - 15 klatek na najniższych w rozdzielczości hd i 1200xiles tam mam 20 - 29 klatek...BTW, troche to żałosne, gra wygląda ładnie, ale nie na tyle by mieć takie wymagania. Do tego największe spadki mam w miejscach, gdzie nie pownno ich być. Stoje twarzą do jakiegoś obrazu i 5 - 9 klatek, stoje w tłumie jak ścinają gilotyną i mam ponad 20...no kurde.
    Zaloguj się
    36
  • avatar
    Znajomy gra na XBO, mówił, że najbardziej zbugowana gra z całej biblioteki na nowego boxa. Powinni oddać pieniądze i wsadzić sobie tą grę w rzyć.
  • avatar
    hahahaha to sie obsmialem na ten komentarz, gra ktorej glownym przeznaczeniem sa konsole oparte o amd chodzi zle ale oczywiscie wszystkiemu winni czerwoni :) oj ubi ubi jak tak dalej pojdzie to ea bedzie miala mocnego konkurenta do 'nagrody' najgorszej firmy
  • avatar
    A podobno polak mądry po szkodzie. Po wpadce z Watch Dogs, które kupiłem w dzień premiery nauczyłem się, że Ubisoft podaje na premierę bety niestety... Czytając Wasze komentarze stwierdziłem, że połowa z Was niczego się nie nauczyła. Dalej kupujcie gry od Ubisoft to dalej będziecie brzydko pisząc dymani.
  • avatar
    Cygan zawinił psa powiesili tyle w temacie.
  • avatar
    Zaczęło się od watchdogs, assassins to takie szybkie pieniądze żeby mogli jeszcze wycisnąć.Teraz tylko patrzeć jak się firma zawine.
  • avatar
    Jak dzieci w piaskownicy.. ''Mamo to nie ja, to on''

    Ale żeby na AMD zwalać, to coś ''cuchnie'' mi to nVidią ;-p
    Zaloguj się
    14
  • avatar
    i7 4770k 4.3ghz 2xgigabat GTX970 44-60FPS A O BŁĘDACH I PRZYCINKACH SZKODA NAWET GADAĆ
  • avatar
    HAhahahhahahahahahahaha....a fanboje Assassin mając 0,5 klatek/s i tak twierdza ze ta gra zajebista jest.
  • avatar
    Nawet nie opyla się tego ściągać z torrentów (kupować oryginału tym bardziej, bo po co męczyć się z uplay).
  • avatar
    Bzdury! Tu nie AMD a Ubisoft pojechało po bandzie i bimbało sobie z optymalizacją.
    Próbują zamydlić ludziom oczy. Ja na i7 2600k i GTX 970 przy ustawieniach Assassin's Creed: Unity - 1920x1080 / Ultra High / Shadows PCSS / HBAO+ / MSAA x4 mam fps na poziomie 30-35, no w niektórych miejscach 40
  • avatar
    Przypominam, że intel jest skazany za nieuczciwą konkurencję. To tak jak by mieć do czynienia ze skazanym przestępcą.
  • avatar
    Ubisoft ładnie skopał sprawę. Optymalizacja? Po co! Ważne, aby produkt szybko wydać! GTX 750Ti robi więcej klatek niż R9 280? Trudno, wina AMD!
    Polityka Ubisoftu staje się coraz bardziej żałosna i niesprzyjająca dla graczy. Najpierw jakieś chore cyrki z liczbą FPS-ów, które rzekomo mają zapewnić filmowe wrażenia, a teraz optymalizacja, która nie dość że jest przefatalna, to jeszcze wyraźnie faworyzuje produkty Nvidii.
  • avatar
    To jest moja reakcja na AC Unity:
    http://img.myepicwall.com/2014/11/fb4615b6389e9e193fc9227fd08def4d.gif
  • avatar
    Tu nastąpił ostateczny upadek UBISOFTU. Brak odpowiedzialności. Dziecinada, wstyd, hańba, nie wiem jak to jeszcze inaczej nazwać...
  • avatar
    Hahhaa wina AMD, nie wina AMD tylko tych buców z Ubisoftu, którzy nawet gry nie potrafią zoptymalizować. Jakoś Battlefield, Crysis i inne gry z o wiele bardziej zaawansowaną fizyką/grafiką działają. Więc?

    Hajs się musi zgadzać.
    Zaloguj się
  • avatar
    Podobno to też Far Cry 4 można ukończyć w około 15 min to też wina AMD.
  • avatar
    wystarczy poczytać, że grafy w rodzaju radka 270 są do tej gry za słabe a przecież to nie są słabe grafy, chociaż jestem fanem serii AC to poczekam na ten tytuł jak zmienię kompa na nowszy (albo kupię ps4)
    Zaloguj się
  • avatar
    Powitajmy nowego lidera pazernosci i lenistwa. Przed Panstwem: Ubisoft (teraz EA musi znowu sie postarac bo juz malo kto o nich mowi w tym kontekscie).
    Teraz AMD powinno miec ich w dupie, razem z Sony i Microsoftem i nie kiwnac palcem dla poprawy jakosci gry na konsolach, oferujac klientom cos gratis w zamian za kupno tego szajsu. Jak sprzedaz stanelaby w miejscu to Ubi by sie zesralo ze strachu przed bankructwem bo 3/4 PCtowcow i tak jej nie kupi i to nawet nie ze wzgledu ze nie chca zaplacic tylko nie dziwie sie ze nie chca kupowac bubla a placic jak za pelnowartosciowy produkt. Jak nigdy nie popieram piractwa, tak teraz sam bym sciagnal. Moze by sie czegos nauczyli.
  • avatar
    Zdjęcia oraz filmy z bugami ACU trochę tego jest, miłego oglądania
    http://kotaku.com/assassins-creed-unity-has-the-best-glitches-1657939797
    Zaloguj się
  • avatar
    gnojki dostały w łapę od nvidii żeby gra lepiej chodziła u zielonych, ale że słabo chodzi nawet u zielonych... to wyszło jak wyszło.

    zastanawiałem się czy nie ściągnąć dema z torrentów, ale jak zobaczyłem słupki wydajności to sobie odpuściłem nawet to ;p
    Zaloguj się
  • avatar
    chcą zrobić z ludzi durniów, każdy kto sie interesuje tematem wie ze ubisoft podjął współprace z nvidią, nawet specjalnie nvidia wypuściła sterowniki pod te grę a za niedorobiony produkt oskarżają amd, kto tu robi te gre AMD?
  • avatar
    Jak widać współpraca Nvidii z Ubi bardzie skoncentrowała się na tym żeby dowalić posiadaczom Radeonów niż na tym żeby gra w ogóle działała na jakimś przyzwoitym poziomie.
  • avatar
    i5 4670K@4.2, 8GB RAM, r9 270x od biedy mozna pograc jak nie ma szybkiej akcji :D inaczej pokaz slajdow
    10-22 FPS tyle pokazuje fraps, nie wazne czy ustawienia beda na wysokie czy srednie
    Zaloguj się
  • avatar
    No podejscie maja zwyczajnie zarabiste. Spitulili gre a teraz szukaja winnego. Ogolnie jakos mnie to nie dziwi ale mimo wszystko to oni produkuja gre na okreslony sprzet (zwlaszcza mowie o konsolach), chociaz z tego co wiem to i tak na konsolach dziala lepiej niz na PC. Znajomy porownywal wersje PS4 i Xbox One i o dziwo XO wypada lepiej z teoretycznie slabszym hardware. Na PC to pojechali juz po calosci. Unity kupie. Za rok, uzywke za £10. Lubie AC ale nie nagrodze Ubi swoja kasa za nowy egzemplarz. Nie tym razem.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ja nie wiem czy oni są tak bezczelni żeby wypuszczać niedopracowaną grę czy po prostu nie umieją tego dobrze wytestować przed wydaniem ? ...
    Zaloguj się
  • avatar
    A jak w newsie o dobrych ocenach AC było to mnie minusowano że napisałem że ubishit w łapę dało.
  • avatar
    Im zawsze jest "przykro" i dalej robią swoje !!
  • avatar
    Bezpodstawne tłumaczenie się. Po tym co widziałem na YT stwierdzam, że gra została wypuszczona na rynek w wersji Alpha z absurdalnymi i żenującymi błędami. Jak można taki produkt wypuścić na rynek? To chyba The Forest, który jest w fazie Alpha jest mniej zbugowany niż ten Assasin's Creed.
  • avatar
    Phenom II x4 965 BE @ 4.0ghz + HD 5750 i w AC:U mam ~14fps na minimum :) kumpel z i7 + gtx 670 ma ok ~23fps. Optymalizacja tej gry to porażka większa od "łocz dogza"
  • avatar
    Nvidia GameWorks. Zielony terror trwa. Szkoda, że sami sobie strzelają w stopę. Core i5 + GTX 970 i 60FPS na detalach LOW, ha ha ha ha. Dziecko prosi rodziców o nowego żiforsa za 1600 zł, aby móc grać na najniższych detalach w nowego asasina. A kiedy płacze i tupie nóżkami ze złości, to najczęściej idzie na pclab i najeżdża na właścicieli cpu/gpu AMD.
  • avatar
    Dla mnie stało się jasne że Ubisoft nie będzie optymalizować swoich gier kiedy przy premierze któregoś AC (3 albo 4, nie pamiętam już) jeden z wysoko postawionych pracowników w wywiadzie na pytanie o słabą optymalizację powiedział, ze po co komu optymalizacja, jak gra chodzi za wolno to kupuje się nową kartę graficzną i procesor i problem sam znika, jak widać firma nadal zajmuje takie stanowisko.
  • avatar
    Ubisoft nie dość, że nie chciało im się popracować nad optymalizacją to jeszcze standardowo stworzyli grę działającą płynnie tylko na nVidii. To już któryś z kolei Asasyn, który na Radeonach chodzi o kilkadziesiąt procent wolniej niż na GTX-ach z tego samego segmentu wydajnościowego. Jak dla mnie po prostu nVidida jako sponsor podpłaca Ubi żeby Ci robili gry działające dużo lepiej na ich kartach. Nie jest to w porządku. Aktualnie mam nVidię, ale zastanawiam się czy nie przejść na Radeony, a oni żeby przekonać takich jak ja stosują zasady nieuczciwej konkurencji.
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie marnujcie klawiatur. Reakcja Ubi:
    http://reactiongifs.me/wp-content/uploads/2014/04/crying-money-woody-harrelson-zombieland.gif
  • avatar
    Czyli teraz kolej NA Far cry 4 i The crew? Przyznam się żę ściągałem AC żeby obadać co i jak ale jeśli na topowych kartach chodzi jak mucha w smole to mi się odechciało ściągać. No chyba że to nowa forma walki z piractwem przez UBISHIT
  • avatar
    To nie są błędy ani Ubi, ani AMD itp.
    Są to tylko i wyłącznie błędy w oprogramowaniu Animusa :D
  • avatar
    Ale to ładnie idzie. 4 lata temu złożyłem kompa na Phenomie 2 X2 (obecnie 3 rdzenie) 4 GB ramu i hd 5770 za 1700 zł. Wszystkie gry chodziły z reguły na maxa (COD MW, MW2, black ops 1 i 2, need for speedy, nawet black flaga odpaliłem na normalnych w 40 fps'ach...) a dzisiaj za 1700 z przypuścmy Phenomem II X4 (OC), HD 7850 i 8 GB ramu AC unity na low 20 FPS'ach... To jest śmieszne. Za 5 lat będe musiał dać (na dzisiejsze) 5000 zł żeby pograć na "normalnych" ustawieniach?
    Zaloguj się
  • avatar
    Dla mnie Ubisoft skończył się w 2005 roku na Silent Hunter III później to już grzybica nastąpiła.
  • avatar
    Ta ich współpraca doprowadziła do tego, że już nawet karty nvidii nie są w stanie pociągnąć tej gry.
    Chyba jednak współpraca z AMD przynosi więcej korzyści (patrz Battlefield 4) bo pomimo bugów, ta gra jednak działa, da się w nią grać i osiąga 60 fpsów na ultra z pojedynczym procesorem graficznym, a to co zaprezentował Ubiszajs to żart w dodatku kiepski.

    Najbardziej mnie dziwi i śmieszy to, że ludzie za to coś płacą.
  • avatar
    Accountant's Greed: Unity :D
  • avatar
    Nic nowego bylejakość w cenie.

  • avatar
    co sie trzepiacie ja widziałem na twitch ze gość grał na intelu 5xxx ,16gb ddr4, 3x980gtx i było płynnie haha trzeba byc debilem albo milionerem oczywiście napisałem to w ironni - ludzi powinni zamykac za tego cos
  • avatar
    Zaprawdę powiadam wam, wszystkiemu winni są producenci podzespołów, bo nie potrafią zrobić dobrych, żeby sprostały takiej grze jak AC: Unity. Idąc dalej, to wy gracze jesteście partaczami, bo przecież daliśmy wam niesamowitą grę, a wy nie potraficie docenić poklatkowego grania. Już więcej wam nie damy tak zoptymalizowanej gry, od teraz wszystkie nasze gry będą nie optymalizowane i wymagania minimalne ustawiamy na dzień dzisiejszy: Windows 12, DDR8 128 GB triple qvadro, procesor kwantowy 5 Thz, grafika to przynajmniej quad sli GTX 1500 lub R15 390. Miejsce na dysku 150TB.
  • avatar
    kazda zmaina sceny wymaga dobrze napisanego programu, jak sie chce za duzo zarobic, to potem nawet deszcz jest winny..Podzespoly konsol sa tym razem, w stosunku do ich cen, bardzo dobrze dopracowane...porownywanie do PC sensu nie ma,, za 110 $ (cena kompletnej MB) zadna MB w budowanym na niej i5 nie potrafisz zbudowac...
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Amen!!!
  • avatar
    Wydać na bebechy 3k żeby płynnie pograć w grę za 100, bezcenne :D
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    ps gra grywalna na 760gtx4g na ultra z fxaa da sie grac ....a co dopiero jak niektorzy tu pisza na medium , tylko trzeba 16giga ramu miec do tej gry jak i i7
    Zaloguj się
    -6
  • avatar
    Jeżeli autor dobrze przetłumaczył to co czytam to nie widzę żadnego zwalania winy. Przecież wszędzie piszą że gorzej działa na konfiguracjach AMD, nie tylko na krajowych serwisach. Każdy to wie kto się interesuje. Nawet historycznie sprawę biorąc to odkąd pamiętam (gram od 20 lat) na AMD zawsze bywały rzadko ale jednak różnice i problemy. Dotyczy to CPU od K6 i starych Athlonów począwszy po Radeony za czasów 3dfx do dzisiaj i złą sławę ich sterowników. Nic dziwnego że nikt się na świecie temu nie dziwi. Albo urodziliście się dzisiaj albo graliście w nie tak dużo tytułów przez te wszystkie lata, albo tylko od kilku lat. Ten 1% zawodził od zawsze (od co najmniej kilkunastu lat), to normalne i z czasem to poprawią, nie ma się czym przejmować ani obrażać jak fanboy AMD i to za prawdę. Minimalne różnice w architekturze CPU jak i GPU istnieją i gry muszą być troszeczkę inaczej zoptymalizowane pod każdy z nich. Ubisoft nie napisał że to wina AMD. To pańska wyobraźnia.
    Zaloguj się
    -6
  • avatar
    Tak wlasnie jest pisze o tym od dawna , prawda niektorych w oczy kole , AMD i RADEONY to tylko klopoty ...
    Zaloguj się
    -11
  • avatar
    Nie rozumiem tych pretensji, wszyscy chcieli "nextgenowości" to ją macie. Tylu detali i jakości grafiki nigdzie na PC nie było. To nie jest trochę więcej, to jest masakrycznie dużo szczegółów na ulicach. Do tego zaawansowane cieniowania i efekty. Jak chcecie to mieć płynnie to trzeba mieć wydajny proc i grafikę.
    Wystarczyło do mojego podkręconego 5 lertniego i7-870 dokupić gtx970 i spokojnie da się grać na ultra w 50 fps.

    Tak jak ACU nie ma na starych konsolach, tak i nie będzie działać na starych pecetach.

    A jeśli Nvida maczała palce w optymalizacji AC, to co tu się UBI dziwi, że źle działa na AMD, durnie.
    Zaloguj się
    -13
  • avatar
    FX6300, 12GB Ram, GTX970 ~40fps na max
    i5 4690k 8GB Ram, GTX970 ~40-60 fps na max detal.

    Ubi podało wymagania długo przed premierą, ale ludzie oczywiscie muszą się burzyć, no bo przecież na ich Celeronach i Athlonach 64 x2 gra klatkuje... A teraz możecie mnie zminusować.
    Zaloguj się
    -45
  • avatar
    To idąc tym tropem to wg Ubisoftu to na konsolach powinny zawinić sterowniki i api od microsoftu oraz Sony.

    Ciekawe czy w przypadku sony nie pomylili APi, które maja zastosować.
  • avatar
    nie dość ze zawaliło optymalizację na PC i Next genach to wini AMD za obie??sorry ale na next genach sterowniki i api dostarczają twórcy poszczególnych konsol.
  • avatar
    Ta gra nie przebije GTA 4 w kategorii optymalizacji. Brawo Ubisoft, powinni za to dostać rekort Guinessa
    Zaloguj się
  • avatar
    Taakk AMD, zwalac bo niby to oni najczesciej winni. Na i5 4440 i GTX 650 Ti Boost, 8 GB Ram, na low i jedynie tekstury na wysokim da sie jakos grac, choc momentami tnie non stop. Tekstury na low to kilka lat wstecz, brzyydko ale reszta nawet na low jest widowiskowa dosc. Po ustawieniu na maximum, plynnosc w sumie taka sama ale przycinki co 2 sek i nie da sie grac wogole i zeby skokow nie bylo trzeba zejsc na low. Gra naprawde wciaga ale te 'skoki' odpychaja. Poza tym to chyba kazda nowa gra jest dosc zbugowana ale Unity przszlo na next GEN, z tym akurat. Szkoda, bo gra fajna.
  • avatar
    U mnie na G3258 4,5Ghz 12GB ram + 260X 2GB w 1360x768 wszystko na low textury na high, jest średio 30 fps, ale czasami są frezzy, i spadkii.
  • avatar
    Ta, jasne. na steamie aż się roi od "recenzji" ludzi z 780Ti + 3770K@4,2GHz, w których żale na oprawę techniczną leją się strumieniami. Ale według producenta problem jest tylko na AMD :X. W dodatku widać po testach, że wcale nie jest tak jak mówią i gra muli na wszystkim, nawet na najlepszym sprzęcie jaki można kupić. Tymczasem gra wygląda nie lepiej niż Wiedźmin 2.
  • avatar
    GDZIE DO CHOLERY JEST UPDATE 1.3.0 ?! GRACZE CZEKAJĄ!
  • avatar
    No cóż, nV płaci nie małe pieniądze żeby tytuły były optymalizowane pod jej karty a często też sama macza paluszki w kod żeby był na tyle optymalny na ile chcą/za ile zapłacili...
    AMD nic od siebie nie dało to teraz się zaczyna szantażyk... żenua...
  • avatar
    Ubisoft to najgorszy moloch, z tradycja wrogiego przejmowania mniejszych ambitniejszych firm.
  • avatar
    jak nastepne wydanie ukladu APU do konsol bedzie o 30 % szybciejsze od tego ,ktory teraz mamy, na kogo wine zrzuca...

    Jakoby AMD zaczal juz nowa wersje w tech 20 nm wykonana dostarczac----

    Jak by pieknie bylo, gdy AMD jakis tam ukald 2*4 rdzenie na bazie tego nowego rdzenia zrobil i go w duzych tabletach zainstalowal...
  • avatar
    http://www.youtube.com/watch?v=fNBmawEGtfk

    Odpowiedź Ubisoftu na zarzucane grze problemy. To już nawet nie jest śmieszne. Ubi zrobiło kupę i usilnie próbuje nas przekonać, że to czekolada. I pamiętajmy, że są to ci sami ludzie, którzy rok temu (przy premierze Black Flag) żalili się, że ich wypowiedzi odnośnie optymalizacji są wyrwane z kontekstu i przeinaczane.