Gry

Crysis 2 lepszy na PS3?

opublikowano przez Maciej Piotrowski w dniu 2010-04-15

Firma CryTek ujawniła, że w obecnej fazie produkcji ich najnowsze dzieło osiąga lepszą wydajność na Playstation 3 niż na konsoli Microsoftu.

Kontrowersje wokół multiplatformowego Crysis 2 stale rosną. Zaprezentowane jakiś czas temu możliwości silnika CryEngine 3 ujawniły mocne nastawienie jego twórców na pełną kompatybilność z konsolami nowej generacji. Potwierdził to zresztą jeden z szefów CryTeka.  Próbując wyjaśnić zawiłości produkcji Cevat Yerli niezbyt szczęśliwie oznajmił, że podczas prac nad Crysis 2 odrzucane są rozwiązania nie działające jednoczenie na wszystkich platformach.

Oczywiście, jak należało się spodziewać wypowiedź ta rozpętała niezłą burzę wśród zagorzałych fanów serii Crysis. Najwięcej na zapowiedzianych zmianach zyskać mieli bowiem posiadacze konsol. Okazuje się jednak, że i oni mogą mieć pewne problemy z nową produkcją CryTeka. Wczoraj jeden z wysoko postawionych pracowników studia - Carl Jones, w wywiadzie udzielonym redaktorom Playstation 3 Magazine stwierdził, że porównując wersje konsolowe Crysis 2 obecnie gra działa lepiej na platformie Sony.

"Na tę chwilę udało nam się uzyskać minimalnie lepszą wydajność na konsoli Playstation 3 w porównaniu do Xboxa 360.” – powiedział Carl Jones. I dodał – „Jestem jednak przekonany, że wszystkie produkcje korzystające z silnika CryEnigine 3 będą jeśli nie najładniejszymi, to z pewnością znajdą się w pierwszej trójce najładniejszych tytułów na wszystkie platformy.”

Źródło: tgdaily.com
 

   Interesujesz się Crysis 2? Przeczytaj inne wiadomości o tej grze

 

marketplace

Komentarze

367
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    To było chyba jasne...
    Zaloguj się
  • avatar
    Czekajcie chłopaki zaraz tu będzie Wulfen ;).A co do grafiki..i tak na PC będzie ładniejsze.Mówi to sam producent :)
    Zaloguj się
  • avatar
    A po drugie nie podał porównania do PC.To że XBOX 360 jest słabszy od PS3 to wie chyba każdy ;)
    Zaloguj się
  • avatar
    "to z pewnością znajdą się w pierwszej trójce najładniejszych tytułów na wszystkie platformy.”
    jak widać sam crytek przyznaje że crysis 2 może nie dorównać grafiką takiemu uncharted 2 czy gow3, ale jak na silnik multiplatformowy to i tak jest to spore osiągniecie.
    Zaloguj się
  • avatar
    Nom można przyznać że będzie to pewnie grafika nie do przebicia przez następne 3 lata :D.UC2 i GOW3 nawet nie dorównują CE2 :D.Zobaczymy jak to będzie wyglądało w akcji...
    Zaloguj się
  • avatar
    Poprawka CE3 ;)
  • avatar
    No niestety, ale prawda jest taka, że to konsole ograniczają w znacznym stopniu rozwój gier. Konsole stoją w miejscu jeśli chodzi o podzespoły dlatego jestem zwolennikiem osobnego tworzenia gier na konsole i na komputery osobiste, pewnie podniosłoby to koszty no ale na pewno dałoby pozytywny efekt jeśli chodzi o jakość grafiki w grach i lepszą optymalizację.
    Zaloguj się
  • avatar
    Tak to prawda,a po za tym programowanie na konsole jest dużo trudniejsze od programowania na PC,a z resztą PC pod względem gier upada,i wiem o tym doskonale,ale myśl,że mam PC który przebija parokrotnie wydajnością PS3 podpowiada mi,że jednak nie warto kupować konsoli,tylko po to,żeby mieć małe pudło na którym nie można robić bardzo wielu rzeczy tak jak na PC.Uważam,że wojna miedzy PC i konsolami nigdy nie zostanie wygrana przez obie strony.Mogą tylko wygrywać bitwy,w której zwyciężają i konsole i PC.To tyle z mojej uwagi na temat grafiki na platformach...
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie ma się co spinać na ten CE3 na PC. Wypowiedź przedstawiciela CRYTEK'a mówiąca że odrzucane są rozwiązania nie działające jednocześnie na wszystkich platformach jednoznacznie świadczą o tym, że co można było zrobić na PC'cie a nie można było na konsoli, nie będzie zrobione w ogóle. I tak o to zostajemy przy grafie sprzed 3 lat, oczywiście wymagającej sprzętu z przyszłości. Jeszcze się będą później bezczelnie chwalić jakiego to oni oświetlenia nie dodali, jakie cieniowanie, jakie algorytmy. Niestety, wszystkim czego oczekiwałem po Crysisie 2 był kolejny przełom technologiczny, a szykuje się powrót do przeszłości. Pozostaje czekać na kolejną generację konsol, żeby za jakieś 3-5 lat wyjść z "ciemnogrodu".
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie wiadomo jak to wszystko się potoczy ja obstawiam, że konsole jako urządzenia tylko do gier mają wątpliwą przyszłość, w przyszłości raczej należy się spodziewać rezygnacji z nośników na rzecz dystrybucji cyfrowej gier i oprogramowania.
    Zaloguj się
  • avatar
    To nie problem dla konsoli pobierac oprogramowanie z sieci. Masz już xbox live i dostępne tytuły w wersji elektronicznej do kupienia. A piractwo na PC nadal bardzo przewyższa skalę piractwa na konsolach więc to PC ma czarną przyszłość jako maszyna do gier.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ta branża jak każda inna kieruje się w decyzjach tym co się najbardziej opłaca. Programuje się ciężko? Pestka! Wystarczy żeby rynek był opłacalny, a pieniądze na dobrych programistów się znajdą. W najbliższym czasie można przypuszczać, że konsole coraz bardziej bedą rozwijały sprzedaż cyfrową na odległość. Wynika z tego kilka sporych plusów dla dystrybutora.
  • avatar
    Jeśli konsole nie będą się rozwijać to znaczy nie będzie można wymienić w nich grafiki np. jak w pececie to raczej upadną jak Pegasusy i inne tego typu maszyny. Zauważcie Xbox 360 wyszedł w 2005 roku i od tamtej pory poza dodaniem dysku, zmianach w oprogramowaniu itp. kosmetycznych rzeczach nic w jego podzespołach nie uległo zmianie, a ile się zmieniło w PC przez te 5 lat,
    Moim zdaniem jeśli konsole nie staną się choć trochę modularne jak pecety to marna ich przyszłość no chyba, że nowe wersje zaczną wychodzić częściej, a nie tak jak teraz co 5-7 lat
    Zaloguj się
  • avatar
    hehe a to ci nowość, przecież wszystko wygląda lepiej na ps3 niż na xboxie360...po tytule myślałem ze lepiej niż na pc, to by było niezłe....kłamstwo :D
    Zaloguj się
  • avatar
    PS3 jest lepsza technologicznie pod każdym względem jednak to, że gra musi działać również na Xboxie sprawia, że pełnie możliwości konsola Sony pokazuje dopiero przy grach robionych tylko na nią
    Zaloguj się
  • avatar
    Można się było tego spodziewać - przyłożą się do grafiki, a fabułą będzie dla niedorozwojów. Gdy strasznie obniżyły loty, stąd bardzo rzadko pojawia się coś interesującego. Nie mówię tu o wszystkich tytułach - zręcznościówki zawsze były i chyba pozostaną popularne. Smutne jest to, że obecnie tytuły takie jak Lock On, czy Dangerous Waters już praktycznie nie wychodzą. Podobnie Herosi III - piątka to tylko uproszczona wersja; zepsuty, nawet nieodświeżony kotlet.
    Zaloguj się
  • avatar
    Czy zastanawiał się ktokolwiek z was jak to się dzieje, że na sprzęcie z 2006 roku czyt. Xbox 360 obecnie są robione gry które na PC będą zapewne wymagać nowego dx10 lub lepiej dx11 ?
    zapewne czterojajowca i hajEndowej karty dx11 nie wspominając o skromnej ilości pamięci RAM gdzieś w granicach 4GB :P

    można napisać optymalizacja
    czy lepiej
    marketing?
    Zaloguj się
  • avatar
    poprawka gramatyczna. chodzi o to ze gry są robione na sprzęt z 2006 roku naturalnie, a nie są tworzone na platformie xbox. przepraszam. :P
  • avatar
    Czemu nie wprowadzą w końcu możliwości edycji komentarzy
    Zaloguj się
  • avatar
    Wulfen 5870 w metro 2033 przy max detalach w rozdzialce 1920x1200 win7 dx 11 trzyma srednio 28-32 fps (cor2duo@4.2ghz) wiem bo gram wlasnie :-) ...choc sá sytuacjie gdzie spada do 15 fps...
    Mam równiez Uncharted 2 i GOW3 wiec nie sadz ludziom kitu o przewspanialej grafice PS3 bo to nie do konca prawda ..konsole sá mocno ulomne wzgeledem pc i tyle... KONSOLA TO POPROSTU TANIE ROZWIAZANIE DLA MAS I TYLE...

    pozdro
    Zaloguj się
  • avatar
    mnie też zadziwia bo 2005 rok to przecież czasy Pentium 4 i Athlona 64 co dowodzi, że te wymagania są w znacznym stopniu lobby na rzecz producentów kart graficznych.
    Zaloguj się
  • avatar
    Tylko popatrzcie jak 4A Games musiało obciąć grafikę w METRO 2033 żeby ruszyło na konsolach(i tak to wygląda dupowato).To samo crysis.Crytek powiedział że ce2 jest zbyt mocny na konsole.Ludzie KASA KASA KASA.Dla nich liczy się kasa.Jakby Crytek zrobił crysis 2 TYLKO na PC to boje się pomyśleć jak te UC2 itp by leżały przy takim tytule,ale cóż zobaczymy jak to będzie...
    Zaloguj się
  • avatar
    Pentium D już były na rynku, a Core2 Duo wchodziły na rynek.
    Co do bebechów Xboxa to jego GPU jest odpowiednikiem tak naprawdę Radeona 1900 XT, na tej Karcie Crysis tnie niemiłosiernie więc pytam jak to się przekłada na wymagania odnośnie pecetów
    Zaloguj się
  • avatar
    Np. GPU Playstation 3 ma moc jak 2x6800GT lub jednego 7900GTX,więc teraz wiesz jak bardzo technologicznie konsole odstają od PC...
    Zaloguj się
  • avatar
    ten zrzut ekranu do ktorego zapodales link to chyba jakis benchmark gry albo cos... mam gre na kompie C2D8400@4.2ghz, P45, 4gb ram, sapphire 5870 win7 64 bit 24'' 1920x1200 .. przy wlaczonym wszystkim co sie da za wyjátkiem Antyalisingu (przy tej rozdzialce nie jest zwyczajnie do niczego potrzebny) podczas wedrowek po kanalach jest srednio 28 - 30 fps , przy zadymach na zewnatrz klatki spadajá do 12 fps ale jest takich momentow tylko kilka ...
    Tylko widzisz rozdzielczosc textur i efekty czásteczkowe powodujá wtedy opad szczeki ! jestem wybredny jezeli chodzi o grafe ale jak do tej pory Metro 2033 jest BEZAPELACYJNIE NAJLEPEIJ WYGLADAJACA GRA NA WSZYTKIE PLATFORMY wláczajac GOW3 itd.. I nie faworyzuje tutaj zadnej ze stron ... poprostu konsole ze wzgledu na mocno juz przestarzale uklady graficzne nie wyswietla takiej grafy.. Owszem GOW3 jest gra bardzo dobrá i niezwykle widowiskowá ale nia ma tam jakis super zaawansowanych wodotryskow grfaicznych swiatlocieni itd..
    Zaloguj się
  • avatar
    Najlepszym rozwiázaniem jest poprostu zakup mocnego kompa , PS3 I Xboxa 360 i po sprawie :-)

    pozdro
  • avatar
    Jest i druga strona medalu, mianowicie konsole wymagają OPTYMALIZACJI kodu. W okresie, gdy dominowała Vista, programiści najwyraźniej uznali, że mogą lekką ręką sięgać po kolejne gigabajty ramu, a właściciel pieca wszystko zniesie i pójdzie do sklepu po lepszy sprzęt. Gdy do dyspozycji jest tylko 512MB i dużo mniejsza moc obliczeniowa, trzeba zacząć kombinować.
    Niestety najprostszym sposobem jest zredukowanie wielkości tekstur, które w śmiesznej rozdzielczości oferowanej przez konsole i tak są rozmazane, ale na PC czy nawet porządnym laptopie straszą pikselozą.
    Jednak w przypadku drugiej części Crysisa, ten problem nie występował. Na kilku zaprezentowanych screenach w wysokiej rozdzielczości musiałem dobrze poszukać, aby odnaleźć jakiekolwiek niedoskonałości grafiki. No cóż, chyba pozostaje tylko czekać na recenzje.
  • avatar
    No tylko z tego co widziałem(bardzo wiele razy,bo mój kuzyn ma konsole ps3 i te twoje najlepsze gry na świecie)jak grałem UC2 przeszedłem jedną misję i wyłączyłem,grafika jest ładna,ALE NIE NAJLEPSZA!!!.Wszystko jest na chama przykryte HDR i Bloom.Jak się do ściany zbliżyłem to uświadomiłem sobie,że ta giera nie ma szans z crysis a co dopiero crysis 2.Więc ty przestań pieprzyć głupoty,bo jesteś tak nasiąknięty tym fanboystwem jak gąbka.To,że to nie jest PC nie usprawiedliwia faktu,że PS3 jest po prostu stare...To samo było jak wyszło PS2 i XBOX.Wszyscy mówili,że są na niej najlepsza grafika i w ogóle.Co się okazało??.Niecały rok później PC z powrotem dostało miano króla grafiki.I to samo jest z PS3,ono nie będzie mieć nowych części,a PC ciągle się rozwija.Ciągle jest modernizowane,ciągle są wypuszczane nowe podzespoły.Więc Wulfenie,najpierw sprawdź sobie gry na PC w max detalach i rozdzielczości(i jeszcze dx11),to wtedy sobie uświadomisz jak bardzo się mylisz względem Pc..
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie wiem jak można porównywać w ogóle crysis'a 1 z uncharted 2. Uncharted 2 to nawet far cry 2 nie przebija pod względem graficznym żałosne.
  • avatar
    nomad93-Tylko,że far cry 2 nie dorównuje Crysisowi ;).Nie wiem,dlaczego do tej gry far cry 2 porównujesz...Powiem to jeszcze raz.Crysis ma otwartą przestrzeń-UC2 nie.Crysis ma swobode działania-UC 2 nie.Crysis ma większe powierzchnie-UC2 znowu nie.Crysis ma wysokiej jakości oświetlenie i tekstury-UC2 częściowo.Crysis ma zaawansowaną fizyke-UC2 nie.W Crysise można latać i jeździć-UC 2 ponownie nie.I tak wygląda sprawa crysis vs UC2
    Zaloguj się
  • avatar
    A po za tym tutaj jest dowód

    http://www.youtube.com/watch?v=aZR5IvXGMts
    Zaloguj się
  • avatar
    A co do metro 2033 to kupa dymów i kurzu sprawia za ta gra jest tak wymagająca postacie w tej grze wyglądają przeciętnie a ich model poruszania jest słaby w porównaniu do crysis'a 1 (gra z 2007). co do samych postaci http://grrr.pl/images//2010/03/Metro-2033-game-1.jpg to koleś jest niezbyt realistyczny a twarzowo przypomina plastusia. http://www.istartedsomething.com/wp-content/uploads/2006/08/directx10_face.jpg Ludzie najpierw się przypatrzcie dopiero komentujcie
  • avatar
    Mixtape całkowicie się z tobą zgadzam podałeś nawet znakomity przykład ale mnie źle zrozumiałeś ja nie porównuje far cry2 do crysis'a tylko że far cry 2 jest graficznie ładniejszy od UC2 a każdy wie że crysis bez problemu pod względem grafiki przebija far cry 2.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ech.. LOL:

    A tak i się miło pojechało (w granicy rozsądku) po różnych środowiskach zetkniętych ze środowiskiem komputerowym/graczy a tu i wyskoczyło że podczas pisania sesja się skończyła i piękny tekst szlag trafił..

    Więc wszystkim w temacie mówię/piszę: LOL
  • avatar
    nomad93-No źle to sformułowałem ;).Ale masz racje,Metro 2033 z PhysX jest kosmicznie źle zrobiona,ja grałem jeszcze na gtx275 z physX na 1680x1050 to jak walnął granat to mi się komp zawiesił :D.Teraz mam radka 5850 i dx11..Nie jest tak źle.Z tą śmieszną tesselacją na 1680x1050 wyciskam max 34fps ;/.Takie to METRO 2033.Jak Crysis,jedynie do czego się nadaje to Benchmarki i nic więcej ;)


    tjindy-No lol...wiesz jak tu wpadł Wulfen ze swoimi opiniami to widzisz co się narobiło...
    Zaloguj się
  • avatar
    W Uncharted 2 każdy piksel był renderowany w czasie rzeczywistym.Ilość renderowanych pikseli przekraczała 720p. Pojemność wyrażona w trójkątach i wielokątach tej gry przekraczała 1080p(dokładnie 1,2 miliona) trójkątów w każdej ramce podczas animacji.
    Pokaż mi grę na pc w której teren zbudowany jest z takiej ilości wielokątów co w Uncharted 2 i Killzone2 nie wspomnę o God of War3.
    I nie ośmieszajcie się tekstami typu że w PS3 siedzi leciwy GPU bo nie tędy droga zapomnieliście o procesorze Cell który wspomaga grafikę przetwarza różne efekty.
    Cały ten DX11 nic specjalnego nie wprowadza stoi w miejscu PS3 ogarnia ten DX11 palcem w dup...
    Cell może robić za grafikę jakby ktoś nie wiedział PC to nie PS3 inna architektura inna bajka.
    Moc PS3 tkwi w architekturze i procesorze cell.
    W PS3 tak nie dawno zwolnili dodatkowej pamięci 70MB z optymalizowali system w PS3 który pobierał 120MB teraz jest tylko 50MB czyli dodatkowe 70MB zostało wolnego do dyspozycji czyli gier.
    70 MB dodatkowej pamięci dla konsoli to nie w kij dmuchał jeszcze nie takie fajerwerki efekty graficzne zobaczymy a najlepszym na to dowodem będą jeszcze gry jak Gran Turismo 5 Uncharted3 i Killzone3.
    I przestańcie bronić się tym Crysis w kółko przecież tam już jest przestarzała grafika.
    Nie piszczcie głupot że Crysis2 i CryEngine3 jest gorszy od Crysisa CryEngine2.
    Kolejna bzdura że po roku po premierze PS2 odstawała graficznie od PC-tów.
    4 rok idzie PS3 i trzyma poziom a nawet przewyższa to o czymś świadczy.
    Zaloguj się
  • avatar
    Crysis może nie składa się z tak dużej liczby trójkątów, wielokątów bo ta gra jest z 2007 roku ale posiada wiele cech graficznych których niema np. UC 2. Więc przede wszystkim liczy się efekt wizualny anie suche dane.
    Zaloguj się
  • avatar
    Tylko jak na razie widzę na ekranie efekty wizualne a nie suche dane i to jest FAKT.

    God of War 3 na PS3 jest tego przykładem i jak na razie pierwsze skrzypce gra PS3 pod względem graficznym.

    Możliwości PS3 zobaczymy jeszcze w takich tytułach jak Gran Turismo 5 Uncharted3 i Killzone3.Kolejna poprzeczka zostanie podniesiona wysoko.

    A pózniej to już kolejna generacja (PS4) i zacznie się bajdurzenie że po roku konsola nie będzie miała startu graficznie do PC szkoda słów.
    Resztę zostawiam wulfen-owi bo konkretnie piszę wie co w trawie piszczy.

    Życzę powodzenia na blaszanych pudełkach.


  • avatar
    Co za bambry konsolowe, nic do was nie dojdzie przez was crysis 2 już nię będzie tym samym.
    Zaloguj się
  • avatar
    Wulfen i KILZONE nic was nie przekona że konsole tak naprawdę nie grają pierwszych skrzypiec to jest prawda czy chcecie tego czy nie. Te zdanie autorstwa redaktorów benchmark'a wszystko wyjaśnia--Może to oznaczać, że Crysis 2 w wersji na komputery PC stanie się ofiarą ułomności konsol. Ci którzy się bezprecedensowo na tym znają mają wątpliwości a to już mówi za siebie. Tutaj znajduje się to zdanie, pod filmem http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Trailer_tygodnia_Crysis_2_Technology-28059.html
  • avatar
    Ehem,KILLZONE widziałeś filmik który pokazałem.Zobacz go sobie dokladnie do końca,i zastanów się dobrze czy mówiłeś racje co do GOW3,UC2...Aa Wulfen jest tak nasiąknięty marketingiem i fanboystwem,że szkoda gadać ;/
  • avatar
    Ludzie jak tak czytam te wypowiedzi to naprawde jestem zalamany, porownujecie gry na konsolach ktore maja pare ladnych lat, taki x360 wszedl pod koniec 2005 roku.

    prawie 4,5 roku temu, dla sprzetu elektronicznego,komputerowego to jest przepasc, nie zapominajmy ze za konsole x360 zaplacimy dzisiaj 600-700zl a za taka cene to do PC dokupimy sobie sredniej klasy karte graficzna, wiec najezdzanie na konsole jaka ona slaba zla i w ogole jest bezsensowne.

    Cofnijcie sie 5 lat do tylu i zobaczcie jak wygladaly gry na pc, gdy konsole wchodzily w tym 2005 roku, a pozniej ps3 to malo ktora gra mogla sie z nimi rownac, nie mowiac juz o grach na konsole ktore maja czesto stale fps rzedu 60fps.

    Owszem dzisiaj juz to sie zmienia, sa granice sprzetu, granice jego mozliwosci, dlatego srednio co pare miesiecy, ja wiem co pol roku wymienia sie cos w PC, a to dysk twardy a to procesor a to cos innego.

    Wielka zaleta konsol jest to ze przy pisaniu na dana konsole nie ma problemu z optymalizacja, gdzie w przypadku PC jest to trudne, trudne by gra dzialala na roznej konfiguracji.

    jezeli sie doczekamy nowych konsol, nowej generacji to znowu bedzie ta sama sytuacja ze przez najbllizsze 2 lata PC bedzie troche w tyle, pozniej czas ktory plynie nie ubłagalnie bedzie dla konsol ich zmorą.
    Zaloguj się
  • avatar
    hehe ale sie uśmiałem to czytając :D Jak dzieci w piaskownicy
    Zaloguj się
  • avatar
    - hej, gramy w pixelki?
    - jasne dawaj,
    - zobacz jaki mam ladny pixelek,
    - nie, moj ladniejszy,
    - o kurcze no tak, przegralem ;(
    - ale fajna gra co?
    - no super mega,
    - to lepsze niz prawdziwa miodnosc, grywalnosc w innych grach
    - RACJA!!!
    Zaloguj się
  • avatar
    PS3 nie powiedziała ostatniego słowa w Killzone3 będą wykorzystane kolejne efekty.

    - Ambient occlusion / contact shadows
    - Shadows on transparent geometry
    - More efficient anti-aliasing
    - Dynamic radiosity
    - usprawniony MSAA

    Deferred Rendering to przyszłość.
    Zaloguj się
  • avatar
    Tak się tutaj kłócicie, że to tam lepiej wygląda, a tam gorzej. Piszecie o możliwościach, piszecie suche fakty, a prawda jest taka że najlepszy gry to chyba we flashu są, bo większość z was nie może się oderwać przez dobre pare godzin od ekranu komputera... Więc po co te wszystkie kłótnie skoro tak wiele nas łączy :D

    Jestem szczęśliwym posiadaczem PS3 od premiery GoW3. Tylko dla tej gry kupiłem :) Skońćzyłem w 100% po 60h przed konsolą w 5 dni :P Tak po 12h dziennie przed ekranem, oczy bolały, ale nie dało się oderwać... Nie jestem fan boyem, ale uważam że jeżeli coś jest "lepsze" jak w tytule news'a dla mnie oznacza to, że trudniej się oderwać od gry.

    Dla mnie nie liczy się grafika, tzn ta sucha na papierze. Tylko to co moje oczy widzą :P Pozdrawiam fanów PS3 Wulfena i Killzone'a dobrze radzą, pozdrawiam też fanów PC i CryEngine'a :) Też dobrze radza :P
    Zaloguj się
  • avatar
    KILLZONE-Może ja ci przedstawię jakie efekty ma Crysis Warhead??.To se lepiej odpuść te wychwałki...
    Zaloguj się
  • avatar
    Co do pamięci RAM (XDR) to zapotrzebowanie na nią malało od samego początku.Najpierw trzeba się zastanowić czym jest XDR w PS3. W pewnym uproszczeniu można ją porównać do L3 ponieważ efektywnie taktowana jest zegarem rdzeni i co 3 cykle ładuję wszystkie SPU (latency XDR to 1.25/2.0/2.5/3.33 ns). To główna optymalizacja jaką poczyniono przy projektowaniu procesora do PS3 - nowe zadania dla SPU mogą startować co 3 cykle PPE.
    Wracając do ilości dodatkowego RAM który znaleźli softwarowcy jest dość znaczna. Dla przykładu G-bufor w Killzone 2 zajmował raptem 32MB XDR przy 720p. Co do samej rozdzielczości to ważne aby każdy element był podobnej rozdzielczości na osi głębokości (depth buffer). PS3 jest stworzone do Deferred Rendering (po tą są właśnie 128-bitowe rejestry ). Ktoś wspomniał o oświetleniu - CPU spokojnie sobie radzi ze słońcem w czasie rzeczywistym i dynamicznym światłem (+MSAA).

    Dużo gier które wyglądają znaczenie lepiej w 720p niż wiele w 1080p. Sapera też można mieć w 1080p. Gra z natywnym 1080p - WipEoutHD?
    Wielu z Was nie rozumie co oznacza słowo grafika. To nie tylko sama rozdzielczość.
    Jest jeszcze fizyka, AI, oświetlenie, mechanika. Realistyczny wiatr i deszcz potrafi zjeść ogromne pokłady mocy sprzętu.Fakt jest taki, że nie wiecie nic o tej konsoli, a jedynym argumentem i faktem jaki znacie jest to, że GPU jest robione we współpracy z Nvidia i ma 256MB pamięci.Problem w tym, że większość exów od SONY na tą konsolę hula na CPU, a nie na GPU.
  • avatar
    Moc PS3 nie drzemie w ilości pamięci na pokładzie tylko w jej wydajności. Np DDR3-1333MHz montowane w komputerach mają przepustowość 10,6 GB/s, montowane w PS3 25,6 GB/s.
    Zaloguj się
  • avatar
    PS3 magistrala FlexIO ma prędkość 35GB/s (dla przykładu PCIExpress x16 v2.0 ma prędkość 16GB/s).
    Generalnie moc PS3 to w znacznym stopniu architektura. Cell ma 1 rdzeń PPU ( powerpc ) i 7 rdzeni SPU ( synergistic processing unit ). Słowo "synergistic" jest tu kluczem, bo oznacza kompletne współdziałanie. Jest to zrealizowane inaczej niż wielordzeniowość znana z PC czy Xbox360. W przypadku PS3 rdzenie mają jednoczesny dostęp do tych samych obszarów pamięci bez czekania na swoją kolej jak ma to miejsce w przypadku architektury np. intelowskiej. Przy wykorzystaniu szybkich DMA daje to możliwość jednoczesną możliwość przetwarzania informacji leżących w tym samym obszarze pamięci. Wykorzystuje się to przy post-processingu opartym na SPU - wiele efektów nakłada się praktycznie w tym samym czasie i jedyne kolejkowanie jest powodowane synchronizacją wątków SPU zbudowaną na api zbliżonym libspu2. Oznacza to, że 7 wątków pracuje jednocześnie nie czekając aż procesor pozwoli wykonać im zadanie. Teoretycznie więc pewne rzeczy da się po prostu zaprogramować na działające 7 razy szybciej. Jako przykład podaję czasami efekt light-bloom. Wymaga on 3 etapów - gaussian blur w poziomie, w pionie i miksowanie rezultatu. Jeśli masz framebuffer, to jednoczesny dostęp do niego przez SPU pozwala ci zaprogramować ten efekt na 3 wątkach, które działają jednocześnie. W uproszczeniu jeden piksel framebuffera zostanie przetworzony tak, jakby processing wymagał jednego, a nie trzech etapów.
  • avatar
    Podsumowując, dzięki architekturze PS3 można:
    - ładować większe tekstury ( dekompresja w locie i rasteryzacja poza pamięcią wideo, duża tekstura jest podzielona na mniejsze, deferred rendering )
    - podrasować funkcjonalność GPU poprzez dodanie wirtualnych procesorów
    - wykonywać post-processing
    - zminimalizować zużycie pamięci poprzez renderowanie fragmentami ( jeśli masz np. rozdzielczość 1280x720, to nie musisz tworzyć takiego dużego bufora, może stworzyć mniejszy i blitować fragmentami na ekran, przez wykorzystanie DMA i wątku SPU można to robić błyskawicznie ).
    - Uncharted 2 pokazuje, że można również zasymulować vertex shader na SPU ( KZ2 robił to tylko z pixel shaderem, przy czym oświetlenie też na SPU było zrobione.
    Zaloguj się
  • avatar
    Siedzicie od lat na przestarzałej architekturze PC-towej.
    Nie wyobrażam sobie PS4.

    Dziękuję za uwagę.
    Zaloguj się
  • avatar
    KILLZONE bardzo ciekawie gadasz, duzo informacji, faktow itp. o niektorych sam nie wiedzialem mimo iz jestem szczesliwym posiadaczem ps3 ;P
    tylko mam jedna rade do dla Ciebie :) tutaj konsole i konsolowcy nie sa lubiani z tego co juz mozna bylo zauwazyc w nie jednym news'ie a polemika z ludzmi zwlaszcza z takimi jak STALKER__PL__ jest bez celowa :) Ty mozesz wiedziec swoje a on i tak zawsze ma swoja racje, taka prawda ktora juz widac od dawna
    poza tym niech oni sobie graja w "grafike" skoro sa tacy ograniczeni i chca tylko lepszej grafiki ponad grywalnosc etc

    PS3 FTW !! =P
    Zaloguj się
  • avatar
    ale co to wogóle z aporównanie crysis2 będzie grą z powiedzmy otwartą przestrzenią, porządną fizyka i interakcją z otoczeniem i co najważniejsze będzie na dużo większą sklalę niż uncharted 2. tam autorzy dadzą nam pewną swobodę aby osiągnąć dany cel. a w uncharted2 trzeba iść według pewnego schematu zamyślanego przez twórców. a to daje im większe możliwości przy tworzeniu grafiki bo nie muszą tworzyć mega wilkiej mapy i innych rzeczy. oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy służą do tego aby lepiej zaprezentować dany produkt więc takie kłótnie są bez sensu.
  • avatar
    Marnujecie czas na bezcelowe kłótnie zamiast se pograć w tym czasie ^^. Ja mam dostęp na stancji do wszystkich 3 platform i wiadomo z nudów gra się we wszystko i wątpię czy ktokolwiek podczas grania zastanawia się nad jakimś odrobinę lepszym cieniem czy rozbłyskiem. Racja jest jedna i jedyna że lepiej zagrać w coś w "gorszej" grafice która i tak jest bardzo dobra niż nie grać wcale. Grając praktycznie we wszystkie tytuły warte uwagi na konsole mogę podzielić kilka stwierdzen które już padły min to, że nie zawsze jest zachowana płynnośc i to czuć ewidentnie podczas grania ze jest sztywne 30FPS albo i mniej tak więc jeżeli gra by była na wszystkie platformy wybrał bym PC właśnie z tego względu. Poza tym ja lubię otwarte gry a niestety takich coraz mniej. Wszystko jest piękne ale chodzenie od checkpointa do checkpointa mnie nie bawi. Największą ironią jest to że większość gier które mamy raz się przeszło i koniec. Gra się jak coś to forza i tekken ale i tak większość czasu to CS 1.6, half life 1 tudzież UT po lanie. I teraz jak zadać sobie pytanie w jakim kierunku to wszystko idzie to zobaczymy że tylko wyssanie kasy od nas i tutaj ameryki nie odkryłem że gry które się przechodzi po kilka razy to są gry sprzed kilku lat. Ci którzy mieli przyjemność pogrywać w RTC Wolfensteina, quake'a czy juz wymienione UT i HL1 więdzą o czym mówie. Oczywiśće jest wiele innych świetnych gier np mafia, wc3, heroes 3, thps2 czy chociazby hitman 1,2. W to się grało grubymi godzinami, a teraz?
    Zaloguj się
  • avatar
    Pewnie sprzedaż wersji na konsole znokautuję tą na PC.
    Zaloguj się
  • avatar
    Już nie gadaj tak 200zł bo nowości kupowałem po 179zł a na allegro zawsze można trafić za 150zł.Można jeszcze wymieniać po 30 zł jak kto chce.
    I jeszcze jedno wydając taką kwotę wiem że mi gra pójdzie na 100% będzie chodzić płynnie i dostaje dopracowany tytuł.
    A ty z każdym nowym tytułem będziesz się motał kombinował i buchał złością że coś nie tak jest na PC-cie to gra będzie zwalniać to 15 klatek na sekundę albo zawieszka przez system i inne ustrojstwa.
    Już widzę ten lament kiedy wyjdzie Crysis 2 a my na konsolach będziemy grać już bezstresowo w ten tytuł.
    Zaloguj się
  • avatar
    Uwielbiam te wojny PS3 vs X360, które i tak do niczego nie prowadzą!
    Tylko wykłócanie się o to u kogo są mniej poszarpane są cienie...:/
  • avatar
    http://www.youtube.com/watch?v=7qK3PE0suAE
    co wy na to konsolboye ??? już balas w majtach ze strachu że kupiliście shit hahaha jak ja lubię cisnąć lamki
  • avatar
    My też lubimy cisnąć takie lamki kolejny tytuł który przyciśnie blaszane pudełka.

    http://www.youtube.com/watch?v=2lBM7hQpmm0

    Przestań takie efekty jak ten deszcz czy oświetlenie jest już na PS3 niczym żeś nie zaskoczył ale nie powiem na poziomie w końcu jakieś postępy.
    Zaloguj się
  • avatar
    stalker__PL__ pomijam juz to ze jest to TECH DEMO. tam nie ma ani jednego efektu ktorego niebyloby na ps3. wolumetryczny dym jest w killzone 2 i resistance 2(wlasciwie to mgla unoszaca sie nad woda) a mokre powierzchnie lepiej wygladaja w heavy rain.
    Zaloguj się
  • avatar
    a tak pro po to ludzie widzieli ten filmik i widzą że PC wygrywa z konsolami tylko PS3 boye mówią że konsola też taką grafikę ma tylko że ja nigdy nie widziałem czegoś takiego na konsolach
    http://www.youtube.com/watch?v=7qK3PE0suAE
    Zaloguj się
  • avatar
    Dobra jeszcze raz zobaczcie sobie jak to wszyscy krzyczeli i pisali że to ściema renderowany film słynny trailer z E-3 Killzone2.
    PO lewej słynny render po prawej pełna wersja gry która wyszła i co powiecie.

    http://img115.imageshack.us/img115/3449/kz205vs08vw0.jpg


    Wyszło jeszcze lepiej...
    Nagle wszyscy zapomnieli jak to fanboje ujadali że to zwykły render itp.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ostatnio sprawdzałem bo mam cały czas PS2 i wszystkie filmy renderowane w grach na PS2 są o wiele gorsze niż same gry na PS3 przykład Killzone i God of War.
    Nie ma to jak konsole tutaj dopiero dostajemy ten prawdziwy skok w grafice co 6 lat.
    A co mamy na PC-tach kupują karty graficzne co roku za gruby szmal pobiera to prądu temperatury że jajka można gotować podniecają się jakimś jednym nowym efektem albo Crysisem już starym gdzie do tej pory nic szczególnego w grafice się nie pojawiło.
    Zaloguj się
  • avatar
    Panowie oc to całe pierdolamento na której platformie jest lepsza grafika? Owszem jest wazny element gry ale przecież ważniejsza jest grywalność i fabuła. Bez tego nawet grafika jak z fimu avatar dużo by nie zdziałała. Taki przykład DRIV3R miał być kierem gta3 i vice city od których była dużo ładniejszy i nawet można bylo w nim pływać a rynku nie zdobył.
  • avatar
    Wiadomo ze konsole sa do tylu w porownaniu do pc ale sa one specjalnie przeznaczone do gier w koncu wiadomo ze latwiej zrobic ladniejsza grafike i zoptymalizowac dla jednej platformy vide xbox/ps
    Pc to multi platforma sluzy do wielu rzeczy oprocz grania i takie klotnie to kretynizm ktory ma was w czyms dowartosciowac ? MAsz konsole lub pc to idz sie nia naciesz a nie szukanie dowodow na ladniejsza grafike xD
    K$%*#@ istne przedszkole :/
    Zaloguj się
  • avatar
    Ciekawe co na to powie Wulfen i reszta konsolowców :D >>>
    http://new.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Najwazniejsze_silniki_gier_cz._1-2798/strona/8878.html
    Zaloguj się
  • avatar
    Przeczytałem w pocie czoła całą tą dyskusję i wniosek nasuwa się jeden. Osoby wynoszące na piedestał grafikę w Crysis prawdopodobnie nie widziały na oczy żadnej ekskluzywnej gry na PS3, ani Xboxa360, ba! śmiem twierdzić, że Crysisa widziały ostatnio tylko na YT. To już nie jest ta sama gra co w 2008 a odnoszenie się do niej jako punktu wysokiego poziomu graficznego jest po prostu śmieszne. Zlitujcie się nad swoim koniem i dajcie mu siana.
  • avatar
    Albo ktoś nie słuchał wywiadu do końca, albo nie rozumie angielskiego. Gościu powiedział, że na tamtą chwile to wersja PS3 wygląda lepiej, ale to gdzie to wygląda lepiej się ciągle zmienia. Krótko mówiąc PS3/Xbox360 to będą takie same okrojone wersje silnika CryEngine2, no i oczywiście najlepszy będzie silnik na PC CryEngine3 - który jak widać na tech demach będzie sporo lepszy od CE2.
    Co do wypowiedzi powyżej, to od 2007 roku CryEngine2 jest wciąż najlepszym silnikiem graficznym i zmieni się to z wyjściem CryEngine3.
    PC ftw!