Wymagania sprzętowe gry Crysis 3 - minimalne, zalecane i maksymalne

| 2012-12-04

Crysis 3 wymagania sprzętowe 

Gra Crysis 3 rozgrzewa umysły graczy, którzy karmieni coraz nowszymi wieściami dotyczącymi silnika CryEngine 3 i efektów graficznych jakie ma on oferować, spekulują od dłuższego czasu jakie wymagania będzie miała gra. Poniżej prezentujemy oficjalne wymagania sprzętowe jakie musi spełnić system komputerowy by pociągnąć nie tylko grafikę, ale i cały mechanizm gry.

Gra Crysis 3 będzie wymagała karty graficznej w pełni obsługującej biblioteki DirectX 11, dlatego gracze, którzy ostrzyli sobie na nią ząbki, ale mają akceleratory starszego typu będą musieli ścisnąć szczęki i przełknąć tę łyżkę dziegciu. Trzeba będzie pofatygować się do sklepów i wysupłać fundusze na nową grafikę. Czas by napisać list do Mikołaja, który może nową grafikę przyniesie w prezencie.

Tymczasem zachęcam do zapoznania się z wymaganiami sprzętowymi jakie zostały niedawno opublikowane. Są tym razem w trzech wersjach. Minimalnej, zapewniającej jedynie to, że gra się uruchomi, lecz raczej nie zagramy na niej ani w wysokiej rozdzielczości, ani przy choćby średnich detalach grafiki. Zalecane pozwalają na uruchomienie w większości rozdzielczości dostępnych na popularnych monitorach przy większości detali i wodotrysków graficznych. Maksymalna pozwoli cieszyć się najwyższymi rozdzielczościami i wszystkimi fajerwerkami jakie przygotowali dla nas programiści.

Zobacz test gry Crysis 3.

Minimalne wymagania sprzętowe PC:

  • System operacyjny Windows Vista, Windows 7 i Windows 8
  • Karta graficzna z co najmniej 1 GB Video RAM obsługująca DirectX 11
  • Dwurdzeniowy procesor
  • 2 GB pamięci (3 GB w systemie Vista)
  • Przykład 1 (Nvidia / Intel): Nvidia GTS 450 + Intel Core2 Duo 2,4 GHz (E6600)
  • Przykład 2 (AMD): AMD Radeon HD5770 + AMD Athlon64 X2 2,7 GHz (5200 +)

Zalecane wymagania sprzętowe PC:

  • System operacyjny Windows Vista, Windows 7 i Windows 8
  • Karta graficzna z co najmniej 1 GB Video RAM obsługująca DirectX 11
  • Procesor z 4 rdzeniami
  • Pamięć 4 GB
  • Przykład 1 (Nvidia / Intel): Nvidia GTX 560 + Intel Core i3-530
  • Przykład 2 (AMD): AMD Radeon HD5870 + AMD Phenom II X2 565

Maksymalne wymagania sprzętowe PC:

  • System operacyjny Windows Vista, Windows 7 i Windows 8
  • Karta graficzna z co najmniej 1 GB Video RAM obsługująca DirectX 11
  • Procesor z 4 rdzeniami
  • Pamięć 8 GB
  • Przykład 1 (Nvidia / Intel): NVidia GTX 680 + Intel Core i7-2600k
  • Przykład 2 (AMD): AMD Radeon HD7970 + Bulldozer AMD FX4150

Czy Wasz sprzęt sprosta grze?

Źródło: wccftech

Strefa Windows 8

Nie przegap

Komentarze (194)

  1. duszek3
    Oceń komentarz:

    13    

    Opublikowano: 2012-12-04 11:18

    Nie dopisaliście jeszcze, że w "maksymalnych" bardzo zaleca się korzystanie z tych kart w SLI/CF...

    Jeszcze w 2010 roku miałem bardzo wydajny zestaw, a teraz - ten Crysis3 nawet się nie uruchomi... Wydawać kasę na PC można bez końca!

    Skomentuj

    1. kabanosek
      Oceń komentarz:

      23    

      Opublikowano: 2012-12-04 13:35

      Kupiłem zestaw w 2009 roku w czerwcu, i jedynie co zmieniałem to karta graficzna rok temu. Nie wiem co jest problemem, gotowy zestaw, czy nie przemyślana inwestycja?

      Skomentuj

    2. kubarzadzi
      Oceń komentarz:

      -6    

      Opublikowano: 2012-12-04 15:18

      Optymalizacja siada krok po kroku i nic z tym nie zrobisz.

      Skomentuj

    3. verona
      Oceń komentarz:

      -16    

      Opublikowano: 2012-12-04 15:24

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      kupiłeś szajs to teraz masz....

      Skomentuj

    4. Nereids
      Oceń komentarz:

      11    

      Opublikowano: 2012-12-04 15:38

      Zostawiłem sobie Radeona 4850 w CrossFire, i kupiłem i5 3570k... skoro na MINIMUM wymagane jest DX11, to mogę spakować walizki, ponieważ seria 4x obsługuje tylko DX10

      Skomentuj

      1. marrcus
        Oceń komentarz:

        9    

        Opublikowano: 2012-12-04 20:07

        mam 4870, ale to są karty co mają 4,5 roku a to już wieki temu

        Skomentuj

        1. liptons
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2012-12-06 03:23

          no ale dobrze wiesz ze 5 letnie karty dalej dawaja rade, to wina DX

          Skomentuj

    5. GrUbEn95
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2012-12-04 16:33

      I właśnie w takich momentach zastanawiam się nad przesiadką na konsole, gdyż coraz częściej pecetowcy dostają porty z konsol, które są fatalnie zoptymalizowane ;/

      Skomentuj

      1. MixtapePOL
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2012-12-04 17:21

        Będziesz miał grę z mocno skompresowanymi teksturami, brak AA, dużo niższą rozdzielczością, jeszcze niższą niż w C2, ledwo 30 FPS i z obciętą fizyką. Rzeczywiście dobry powód do przesiadania się na 7 letnie konsole skoro nie ma sie kasy na kompa.

        Skomentuj

      2. hideo
        Oceń komentarz:

        7    

        Opublikowano: 2012-12-04 18:28

        na konsolach z optymalizacją ostatnio też różnie bywa jak np. spadki do 20fps w konsolowym AC3 czy ME3

        Skomentuj

      3. Wulfen
        Oceń komentarz:

        5    

        Opublikowano: 2012-12-04 19:41

        jakieś przykłady?
        jak ktoś ustawi kosmiczne rozdzielczości i 1000x msaa to niech się nie dziwi ze mu słabo chodzi.

        Skomentuj

    6. liptons
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2012-12-04 16:35

      Ciekawe jak oni upakuja ta gre do starych konsol z dx9, skoro gra na Windows XP nie ruszy nawet.

      Chyba ta czesc ukaze sie juz na nowe generacje konsol.

      Skomentuj

      1. hideo
        Oceń komentarz:

        5    

        Opublikowano: 2012-12-04 18:31

        na stare, a poza tym na konsolach się nie upycha tego co na pc najwyżej wytną conieco z grafiki, na konsolach gry się robi pod konsolę, w pc odwrotnie - kupuje się taki pc żeby gra poszła

        Skomentuj

    7. misiek710
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-12-04 17:33

      PII X4 @3.7 + HD 6870 + 4GB RAM, załapie się na zalecane?

      Skomentuj

      1. szatkus
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2012-12-04 20:29

        Gołym okiem widać, że zestaw z drugiego przykładu zalecanych jest słabszy od Twojej konfiguracji.

        Skomentuj

      2. liptons
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-12-07 05:30

        raczej mozesz grac w ustawieniach troche high kilka maksimum i rodzialka fhd

        Skomentuj

    8. Ruter19
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-12-05 16:04

      To chyba nie miales wydajnego zestawu :) ja np. kupilem plyte glowna Gigabyte za 550 zł , 4 giga DDR 3 1333, Quad 2.33Mhz, Radeon 5970 MSI :) i cisne kazda gre na 85-100% max detalach

      Skomentuj

    9. grzecho 75
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-12-05 23:56

      Czy ja wiem czy optymalizacja ja grałem w Alfę na GTS450 w rozdziałce 1440x900 na full 10 fps... jak zmniejszyłem jakość wody miałem 22 fps :d Myślę że grafika będzie jeszcze lepsza w dniu premiery :D

      Skomentuj

  2. gicior321
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-12-04 11:19

    Wszystko spoko ale zobaczymy jak z optymalizacją

    Skomentuj

  3. główny inżynier
    Oceń komentarz:

    11    

    Opublikowano: 2012-12-04 11:20

    Całe szczęście że nie mam konfiguracji Intel/Radeon albo Nvidia/Bulldozer bo po wymaganiach widać, że z gry nici ...

    Skomentuj

    1. Maciej Lewczuk
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2012-12-04 11:29

      No tak, wyrazu "Przykład" już nie doczytałeś i od razu złośliwie starasz się komentować ;D Echhh...

      Skomentuj

      1. główny inżynier
        Oceń komentarz:

        7    

        Opublikowano: 2012-12-04 14:52

        Złośliwość nie była w żadnym razie moim zamiarem.

        Skomentuj

  4. Numik
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2012-12-04 11:25

    "Quad core GPU" - huh ?
    "Ostatnia quad core CPU" - huh ?
    "Ostatnia karta graficzna DirectX 11" - huh ?
    Ktoś tu chyba tłumaczył przy użyciu google translatora.

    No i producent też się nie przyłożył... Wymaganie czterordzeniowego procka i podawanie w przykładach dwurdzeniowego.

    Skomentuj

    1. Maciej Lewczuk
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-12-04 11:30

      Poprawione.

      Skomentuj

  5. StartX_pl
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2012-12-04 11:26

    Znając życie te wymagania sprzętowe przedstawione przez producenta są o kant du-py potłuc, większość gier pomimo wysokich wymagań chodzi bez problemu w wysokich detalach na middle-high konfigach.

    Skomentuj

  6. TheDragi
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2012-12-04 11:27

    Czekam jak cygan na kase.

    Skomentuj

  7. ToxSin
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2012-12-04 11:28

    Producenci gry sieja panizke z tymi wymaganiami. Mam kompa z 2008 c2d e8500 radeon 6870 i2gb ra mu i wszystko pieknie smiga. crysis 2 wydlug autorow gry tez mial u mnie nie chodzic a dziala plynnie przy wysokich detalach.

    Skomentuj

    1. chudyzam
      Oceń komentarz:

      23    

      Opublikowano: 2012-12-04 13:25

      Pozdrawiam podróżnika w czasie, który miał radka 6870 w 2008 roku :)

      Skomentuj

      1. rafcik_er
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2012-12-04 13:52

        pewnie chodziło mu od HD4870 :) na tamte czasy to była wypasna karta :) Tez ja miałem ale zmieniłem na nowszy model :D

        Skomentuj

      2. ToxSin
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2012-12-04 18:11

        mialem gf 9800 gtx+ po awarii wymienilem na obecna karte

        Skomentuj

        1. Vakarian
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2012-12-06 07:25

          Przez tą kratę graficzną przesiadłem się na AMD. Moja 9800GTX padła 3 dni po zakupie, wymienili na nową w ramach gwarancji, ta poszła po 1,5 roku. Niesmak do GeForce-ów pozostał :/

          Ale po Twoim komentarzu widzę że mój przypadek nie był odosobniony.

          Skomentuj

  8. naqerpl
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2012-12-04 11:39

    Na szczęście moja 670 fabrycznie jest podkręcona pod korek :)
    Skoro takie wymagania to musieli dowalić stos efektów, ale może być podobnie jak z max payne'm trójką niby na maksymalnych gtx 680 a na swojej na max ustawieniach (1080p aa itp) to spokojnie 80 fps wyciagne.

    Skomentuj

    1. chudyzam
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2012-12-04 13:26

      No tak jakbyś nie podkręcił to pewnie by się menu nie uruchomiło nawet... :P

      Skomentuj

  9. mateszcz
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-04 11:40

    mam nadzieje że mi na 250gts ruszy xd bo proc da rade

    Skomentuj

    1. randallandhopkirk
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2012-12-04 16:40

      bez problemu ruszy, bo dx11 dawali kiedyś na płytce z cda, wystarczy zainstalować i jazda !!!

      Skomentuj

      1. michalschulz1
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2012-12-04 16:54

        A w domu wszyscy zdrowi?

        Skomentuj

        1. randallandhopkirk
          Oceń komentarz:

          9    

          Opublikowano: 2012-12-04 17:04

          nie miałem nawet domu, mieszkaliśmy w 20 osób na dnie jeziora, jedliśmy łyżkę trucizny na śniadanie i codziennie pracowaliśmy po 29 godzin we młynie za 4 pensy na całe życie ..... spróbuj to powiedzieć współczesnej młodzieży .... nie uwierzą

          Skomentuj

          1. racedriver
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2012-12-04 19:07

            nie wiem co ćpasz, ale widzę, że nieźle to ryje banie

            Skomentuj

            1. randallandhopkirk
              Oceń komentarz:

              1    

              Opublikowano: 2012-12-04 20:15

              wpisz w tubie "Nareszcie Show 1948 - Podpalenie Kremla" gwarantuję że ryje jeszcze lepiej :-D

              Skomentuj

            2. juventino
              Oceń komentarz:

              0    

              Opublikowano: 2012-12-05 02:50

              nie uwierzył:)

              Skomentuj

  10. [PROTOTYPE]
    Oceń komentarz:

    13    

    Opublikowano: 2012-12-04 11:41

    Nigdy nie bylem fanem crysisa ale ciekawe ilu bedzie plakac ze ich piec sie dlawi.

    Skomentuj

    1. randallandhopkirk
      Oceń komentarz:

      6    

      Opublikowano: 2012-12-04 17:06

      Przecież cały czas płaczą że nie ma postępu w grach, a ich kompy są wykorzystane w 10 procentach :-D

      Skomentuj

    2. MixtapePOL
      Oceń komentarz:

      8    

      Opublikowano: 2012-12-04 17:25

      Ciekawe ilu konsolowców będzie plakać, ze ich konsole ledwo trzymaja 25 FPS, i braku ponad 80% efektów i grafiki z pecetowej wersji.

      Skomentuj

      1. GrUbEn95
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2012-12-04 18:21

        Ciekawe ilu pecetowców będzie płakać, że gra pomimo użycia podzespołów z wyższej półki będzie się dławić i dropić fps-y. A tak na poważnie to przestańmy się kłócić i poczekajmy do premiery. ;)

        Skomentuj

        1. PSONE
          Oceń komentarz:

          -4    

          Opublikowano: 2012-12-04 18:48

          Ciekawe ilu pc-towców będzie płakać jak wyjdzie nowa generacja konsol będą patrzeć z jęzorem na wierzchu żeby chociaż uruchomić grę na podobnym poziomie :))

          Skomentuj

      2. Pisschrist
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2012-12-05 07:47

        Gdyby zależało mi jakoś szczególnie na grafice to kupiłbym PC. Rzecz w tym, że szkoda mi wydawać mnóstwo kasy na coś, co wrażenie będzie robiło na mnie przez 20 min, a później spowszechnieje i nie będę nawet tego zauważał. A grywalność, niezależnie od platformy, zawsze jest taka sama...

        Skomentuj

  11. Szymon331
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-12-04 11:43

    Myślę że na maksymalnych powinno pójść bez problemu.

    Mnie na szczęście wystarczy średnio 30-35FPS.

    Skomentuj

  12. Pan Piksel
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2012-12-04 11:48

    ale zaba wypas!

    Skomentuj

  13. piaseq
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2012-12-04 11:59

    "Przykład 2 (AMD): AMD Radeon HD5870 + AMD Phenom II X2 565"

    Jak dla mnie to po pieronie 4 rdzenie, szczególnie, że nawet w nazwie ma X2.

    Skomentuj

    1. Maciej Lewczuk
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2012-12-04 12:19

      Wymagania przedstawiają "zalecane", a przykłady konfiguracje na jakich mimo wszystko powinno być płynnie.

      Skomentuj

    2. duszek3
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2012-12-04 21:16

      Akurat PII 565 (deneb) posiada 4 rdzenie, z czego 2, domyślnie wyłączone.

      Skomentuj

  14. domino241
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2012-12-04 12:14

    U mnie crysis 2 płynnie śmigał na niskich detalach na kompie z 2007 roku: c2d e6300, 2gb ramu 667mhz, 9800gt 512mb.

    Skomentuj

    1. Phurret
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2012-12-04 20:36

      A to ciekawe. Ja mam do tej pory C2D 7300 (podkr. na 3.5GHz) i GF 9600GT (podkr. na 750MHz) i na wysokich detalach bez AA mam wystarczającą dla mnie płynność. Niestety w najbliższym czasie żegnam się z tym cudnym zestawem.

      Skomentuj

  15. Dunny
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-04 12:18

    Zalecane wymagania sprzętowe PC:

    Procesor z 4 rdzeniami
    Pamięć 4 GB
    Przykład 1 (Nvidia / Intel): Nvidia GTX 560 + Intel Core i3-530
    Przykład 2 (AMD): AMD Radeon HD5870 + AMD Phenom II X2 565

    Od kiedy te procesory są 4 rdzeniowe ?

    Skomentuj

    1. Maciej Lewczuk
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2012-12-04 15:07

      Zalecane to nie znaczy konieczne ;)

      Skomentuj

  16. loccothan
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2012-12-04 12:20

    I tak ten Engine jest skalowny i na 100% jak wydadza grę poleci na DX10... Zobaczycie a może nawet na DX9

    Skomentuj

    1. immpyrc
      Oceń komentarz:

      -4    

      Opublikowano: 2012-12-04 14:04

      Jest szansa że pogram na xp?
      Pamiętacie jaka afera była z ustawieniami very high na xp w jedynce?

      Skomentuj

      1. chudyzam
        Oceń komentarz:

        -3    

        Opublikowano: 2012-12-04 15:35

        Dlaczego sfera?..

        Skomentuj

        1. immpyrc
          Oceń komentarz:

          4    

          Opublikowano: 2012-12-04 17:09

          W Crysis 1 Very high-ustawienia miały być tylko dla win vista(dx10)
          Okazało się jednak że po prostym zabiegu w plikach konfiguracyjnych można było odpalić grę w xp na najwyższych ustawieniach i jeszcze na dodatek płynniej działała

          Skomentuj

          1. randallandhopkirk
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2012-12-04 17:40

            Co z tego że można było odpalić very high na win xp skoro i tak była różnica w jakości grafiki na korzyść dx10 a do tego momentami były błędy w grafice.

            Skomentuj

            1. Szymon331
              Oceń komentarz:

              2    

              Opublikowano: 2012-12-04 19:04

              Zgadza się. Na DX10 oświetlenie było bardziej naturalne, takie "duszne".

              Na DX9 nawet po modach, usprawnieniach i odblokowaniach efektów graficznych nie dało się osiągnąć tego czegoś.

              Skomentuj

              1. Wulfen
                Oceń komentarz:

                0    

                Opublikowano: 2012-12-04 19:57

                albo nie widziałeś crysisa na dx9 po podmienieniu cfg albo kłamiesz. Oświetlenie jest IDENTYCZNE, jedynie cienie i woda wydają się minimalnie gładsze(tylko aby to dostrzec potrzebna jest lupa).

                Skomentuj

                1. randallandhopkirk
                  Oceń komentarz:

                  2    

                  Opublikowano: 2012-12-04 20:21

                  Sprawdzałem wielokrotnie u siebie i widać różnicę, subtelną ale wyraźną w jakości oświetlenia i cieniach - ciężką do wychwycenia na screenshotach - ale jednak widoczną w czasie gry.

                  Skomentuj

                2. Szymon331
                  Oceń komentarz:

                  0    

                  Opublikowano: 2012-12-04 22:41

                  Widać to Ty nie grałeś w Crysisa 1 na DX10 na maksymalnych detalach bo różnica była zauważalna gołym okiem.

                  Skomentuj

                  1. Wulfen
                    Oceń komentarz:

                    -1    

                    Opublikowano: 2012-12-04 23:53

                    widziałem i porównywałem całkiem nie dawno, tak jak i gamespot http://www.gamespot.com/features/crysis-directx-10-vs-directx-9-6182140/

                    Skomentuj

              2. Wulfen
                Oceń komentarz:

                2    

                Opublikowano: 2012-12-04 19:59

                http://www.gamespot.com/features/crysis-directx-10-vs-directx-9-6182140/

                Skomentuj

            2. Wulfen
              Oceń komentarz:

              -1    

              Opublikowano: 2012-12-04 19:54

              nie, nie było praktycznie żadnych różnic.

              Skomentuj

  17. blade1010
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-04 12:30

    Jest błąd zamiast FX4150 powinno być FX8150 :)

    Skomentuj

    1. git444
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2012-12-04 13:08

      Mimo wszystko nie stawiałbym fx i 2600k (jeśli chodzi o gry) obok siebie. Chyba, że po ich testach wyszło, że architektura modułowa daje rade w tym tytule.

      Skomentuj

      1. ALEKS_D_RAVEN
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2012-12-04 15:15

        ubisoft w zalecanych wymaganiach Far Cry 3 też podał ten model FX a nie 8150. Może zaczną wykorzystywać ten model.

        Skomentuj

      2. szatkus
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-12-04 20:25

        Nikt ich nie stawia obok siebie. Jest tylko napisane, że zarówno na jednym i na drugim gra na maksymalnych ustawieniach będzie działać płynnie.

        Skomentuj

  18. kbrbabzbtb
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-12-04 12:37

    Lubię tą firmę ale jednocześnie jestem zdania, że te ".... only!" to czyste zagrywki biznesowe. Wydaje mi się, że nie ma przeszkód by dzisiejsze gry, pisane w zamyśle pod 7 letni sprzęt miały jakieś problemy z uruchamianiem na XP czy karcie dx9 chyba, że producent postara się o to. To nie są żadne teorie spiskowe, każdy kto się zetknął z korporacjami wie, że takie są ich taktyki. To są niezależne firmy ale biznes jest wspólny.

    Gra pewnie będzie niezła, w kwestii dx11 też będzie chyba dużo bardziej dopracowana niż poprzednik. Ta fala krytyki przy C2 pewnie ich trochę zabolała.

    Skomentuj

  19. SkyBH
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2012-12-04 12:44

    Jak dla mnie te wymagania to kolejny żart typu kurcze muszę wydać pieniądze na coś nowego tym bardziej że idą święta i trzeba kase wyciągnąć ;) jak na razie nie widziałem gry która wymaga 4 rdzeni czy nawet 8GB ramu:) . Tak samo było z wieloma premierami np max payne co to miało nie być jakie wymagania i co ludzie z 2 rdzeniami i 2GB ramu i karta przed 2 lat pograli na max fakt nie mówię tu o rozdzielczości Full HD ale pograli z wysokimi ustawieniami. Jak postarają się na dobrym portem to takich wymagań nie będzie. Ale czas pokaże do premiery jeszcze długo pozdrawiam.

    Skomentuj

    1. BeatX
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-12-04 13:39

      SkyBH: to chyba w Battlefield 3 nie grales, w trybie multiplayer 64 graczy, grafika na ultra itp ;]
      bez 4 rdzeni zapomnij o plynnej rozgrywce.
      4GB wystarczy, do uruchomienia i plynnej rozrywki, ale dorzucajac kolejne 4GB zwieksza sie drastycznie czas wgrania kolejnej mapy (mysle, ze trzykrotnie)

      Skomentuj

  20. sentiel28
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2012-12-04 12:49

    Powinienem sobie spoko pograć na maxa
    I52400 + 8gb Ram + GTX670

    Skomentuj

  21. piotrmagierowski
    Oceń komentarz:

    -28    

    Opublikowano: 2012-12-04 12:51

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    MOJ I7 2700K SKRECONY NA 5GH PLUS GTX 680 GIGABITE SKRECONE NA 1200 GRE CRISIS 3 ZJE NA SNIADANIE NIE DAJAC NAWET 40 PROCENT HAHAHAHAHAHAHAHAHA

    Skomentuj

    1. rrrrrr
      Oceń komentarz:

      9    

      Opublikowano: 2012-12-04 13:39

      Pochwal się jeszcze konsystencją swojej kupki.

      Skomentuj

      1. piotrmagierowski
        Oceń komentarz:

        -10    

        Opublikowano: 2012-12-04 17:30

        Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

        kupe to moge zrobic ci na chacie na tego twojego trupa glabie kultury troche

        Skomentuj

        1. filo301
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2013-04-25 15:14

          i kto to mówi?!

          Skomentuj

    2. git444
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2012-12-04 13:45

      Nie dając nawet 40% czego? Klatek wymaganych do płynnego grania?
      Różne tu ludzie mają komputery, raz mocniejsze, raz słabsze(ja), ale myślę, że gówno ich obchodzi jaki ty masz komputer. Jakby ich obchodziło to by weszli na twój profil i zobaczyli, a potem dopiero zaczęli by ci bić brawo za tak duże "skręcenie" i7.

      Skomentuj

    3. piotrmagierowski
      Oceń komentarz:

      -6    

      Opublikowano: 2012-12-04 17:32

      tak to jest jak zal dupe sciska i smiga sie na takich gownach

      Skomentuj

      1. mati0706
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2012-12-04 18:59

        Nie ma się czym wywyższać. A poza tym, kultury człowieku.

        Skomentuj

    4. pat1ryk
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2012-12-04 19:44

      Skręcasz I7? Tzn palisz je, czy jesteś z Malezji?

      Skomentuj

  22. DyndaS
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2012-12-04 13:06

    Te maksymalne wymagania to pewnie tak jak w przypadku Max Payne 3...

    Skomentuj

  23. Amshel
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-04 13:24

    mam gtx460 768OC, 4GB ram 1600 i athlonx4 3.0. na minimalnych ruszy, na srednie detale w czystej teorii powinno wskoczyc. ale musicie zdawac sobie sprawe, ze po 2-3 miesiacach wyjdzie patch optymalizujacy gdzie nawet na slabszych niz obecne minimalne ruszy :)

    Skomentuj

    1. tommyt1983
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2012-12-04 13:40

      Amshel - Crysis3 Alpha na gtx460 na srednich ladnie smigała ;) jak dasz max rozdzialke 1600 i wylaczysz AA to i na high pewnie popykasz ;) oczywiscie nie w 60fps ale te 30 powinno byc ;)
      Co do ONLY DX 11 to straszny fail tymbardziej ze gra beedzie takze na konsole . Powinny dac wsparcie chociaz dla dx 10 bo co ma powiedzec czlowiek ktory 2,5 roku temu dal ponad 1,5 klocka za gtx 295...
      Zaraz pewnie wysyp kart na allegro z rodzinki GTX 2xxx i HD4xxx bedzie ;)

      Skomentuj

  24. chudyzam
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-04 13:30

    Nie ma paniki paniki, nie ma paniki - jest dobrze :)

    Po raz kolejny zastanawia mnie zestawienie kart graficznych. 5870/GTX560? Poważnie? 5870 robi miazgę z 560ątki... Albo dali za mocne AMD do przykładu albo za słabą nVidię

    Skomentuj

  25. Dawid0ss_z
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2012-12-04 13:52

    Trochę porażka z tym dx11, bo nie mam zamiaru kupować nowej karty graficznej. Obecna wydajnościowo w pełni daje sobie radę. Szkoda.
    Pozdrawiam

    Skomentuj

    1. Terrorek
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-12-04 14:28

      moze jakies pacze wyjda ;)

      Skomentuj

      1. luk9400
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-12-04 17:26

        Albo odpowiednia "Torrent Edition". Z tym DX 11 to kpina bo na moim GTX 280 spokojnie by poszedł na średnich z tym >30FPS. A tak to mają jednego kupca mniej.

        Skomentuj

    2. loccothan
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2012-12-04 23:51

      druga sprawa bratan to że na byle czym to sens z grania zanika więc min 1500zł albo zieloni 4GB ok 2380zł Porażka z tymi cenami (1200-1500 jest do przyjęcia) pozatym nowy Hardware tuż za rogiem lepiej poczekać na HD 8970 4GB lub 6GB i tyle jestes napewno gotowy na next gen. Ale jeszcze muszą się postarać żeby Gra wyglądała a nie tylko miała w wymogach DX11.1 PZDR

      Skomentuj

  26. kcpr11
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2012-12-04 13:58

    Ciekawe czy mi na I5 2500k is HD6950 @900mhz pojdzie na full w 1080p.

    Skomentuj

    1. The_White
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-12-04 16:41

      Mi alpha na i5 2500k @ 4.3GHz i HD6970 na full w 720p śmigała w ok. 40fps... więc pełniak powinien lepiej :)

      Skomentuj

  27. Terrorek
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2012-12-04 14:26

    Zobaczcie jak lata ten 1 ptak na filmi okolo 5 sec oraz te motule okolo 30 sec .. zenada..

    Skomentuj

    1. dragoniczny
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2012-12-04 18:31

      aha... podczas walki z przeciwnikiem i strzelania będziesz się gapić na ptaki i "motule"

      Skomentuj

  28. GunarDAN
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-12-04 14:48

    Mam nadzieję, że za wymaganiami idzie naprawdę nowa jakość grafiki.

    Skomentuj

    1. proxxu
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-04-02 17:24

      nie bardzo ;)

      Skomentuj

  29. wdowa94
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-04 14:51

    Pierwsza gra która ambitne wykorzysta Teselację. Widząc wymagania i ilość wodotrysków (ale nie byle jakich, cukierkujących obraz), zaczynam się obawiać iż mój HD6850 przestanie wydalać ;)

    Skomentuj

    1. hideo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-12-04 18:22

      z teselacją w fullhd to już 6850 przy Crysis 2 nie wydalał, trzeba było zjechać z rozdziałką

      Skomentuj

      1. Szymon331
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-12-04 19:08

        Teoretycznie lekko szybszy HD 5850 też w Crysis 2 w DX11 nie dział płynnie w full HD. Najlepsze że ścinało czasami i w 720p.

        Natomiast dwa razy szybszy GTX580 nigdy nie pokazuje mniej niż 30FPS niezależnie od ustawień.

        Skomentuj

  30. trybcio86
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-04 14:53

    Jak gra bedzie zoptymalizowana tak jak far cry 3 to sie nie boje ze komus przy rekomendowanym sprzecie bedzie scinac lub zacznie miec spadki fps do 3 kl/s. ja mam fx 6300 i gtx 660 wszystki smiga powyzej 30 kl/s i spadkow zadnych nie ma wiec da sie popracowac nad plynnoscia gry ..da sie!!!

    Skomentuj

  31. Rad3c
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-04 15:41

    No i dobrze ! Osobiscie bardzo mnie jego wymagania ciesza, w koncu zobaczymy dx 11 a nie dx9.0c + kilka efektów z 11. Znajac CryEngine wymagania sa adekwantne do prezentowanej grafiki wiec powinno urywać dupe ;]

    Skomentuj

    1. webmaniack
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-12-04 17:31

      Popieram, niech w końcu wykorzystają moc nowoczesnych kart graficznych. A jakby jeszcze zrobili dobrą optymalizację, to mogłoby być cudo.

      Skomentuj

      1. szatkus
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-12-04 20:34

        Akurat u nich optymalizacja stała na bardzo wysokim poziomie.

        Skomentuj

  32. Lewy648
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-12-04 15:56

    Mimo wszystko liczę, że mój 8800GTX jednak odpali mi tę gierkę. Jakoś nie mogę w to uwierzyć, że może już nastać kres legendy, której przez 6 lat nie straszna była żadna gra :) W końcu ta karta jak i na przykład GTXy 2xx czy Radeony HD48xx mają jeszcze całkiem sporą moc obliczeniową więc dlaczego ma to być niewykorzystane tylko dlatego, że nie mają obsługi kilku efektów, które oferuje DX11?

    Skomentuj

  33. Shylios
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2012-12-04 15:59

    Maksymalne wymagania? Czyli w razie lepszego sprzętu gra od nowa zacznie gubić klatki?

    Skomentuj

    1. Maciej Lewczuk
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2012-12-04 17:17

      Czytałeś treść, czy tylko fragmenty i nie wiesz o co chodzi? Tuż przed listami konfiguracji jest akapit, który to wyjaśnia. Zapraszam do zapoznania się z nim.

      Skomentuj

      1. Shylios
        Oceń komentarz:

        5    

        Opublikowano: 2012-12-04 17:25

        Przeczytałem tylko akapit, przepraszam :)

        Skomentuj

  34. tom36816
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-12-04 16:26

    Że co? Nie pogram sobie na na GTX260 a ktoś inny na GT430 będzie śmigać bo mu obsługuje DX11? Mam nadzieje że straszą tylko.

    Skomentuj

    1. wdowa94
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2012-12-04 17:37

      A ja mam nadzieję że nie straszą, tylko dają do zrozumienia, że w końcu trzeba iść w przód!

      Skomentuj

  35. Pafel
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-04 16:31

    w crysisa 2 spokojnie na gtx275 mogłem grać w FHD na ultra bez przycięć. crysis3 już na tej karcie nawet się nie uruchomi....

    Skomentuj

  36. Adrianos_69
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-04 16:59

    Mi na pewno odpali na gtx 560. Nie jestem zbytnim fanem teslacji, niby fajne, ale nie urzekające. Lepszy efekt dają tekstury w hd

    Skomentuj

  37. Patrick.
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-04 17:13

    Minimalnie musi być karta z DX11, czyli jak mam kartę z DX10 to sobie nie zagram ?

    Skomentuj

    1. Maciej Lewczuk
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-12-04 17:15

      Wstępnie tak to właśnie wygląda ;/ Ale może jednak będzie jakiś port na starsze układy. Inaczej też będę musiał kupić nową kartę.

      Skomentuj

      1. Patrick.
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-12-04 18:43

        No to bardzo się zawiodłem.. Po co mam kupować nową kartę, skoro obecna radzi sobie bardzo dobrze z nowymi grami ? Sens zmiany sprzętu widzę dopiero po wypuszczeniu na rynek nowych konsol. Możliwe, że będzie jakiś port, lub będzie opcja włączenia DX10 lub DX11, bo tak trochę nie chcę mi się w to wierzyć.

        Skomentuj

  38. Pisschrist
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-12-04 18:15

    Ciekawe jak na X360 będzie wyglądał... Wiadomo, że gorzej niż na PC, ale ciekaw jestem ile będzie prawdy w słowach Yerliego- że na konsoli spróbują emulować część efektów DX11. A nawet jak nie wyjdzie- i tak kupię ;]

    Skomentuj

  39. Skeletor
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-04 18:22

    Myślę, że i5 tak na 4.2 i dobra 670-tka pociśnie grę bez stresu na maksa, a takie konfigi ma już sporo narodu.

    Skomentuj

  40. pentaggon
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2012-12-04 18:29

    Jeśli ktoś lubi ambitne tytuły to niech pogra w grę pod tytułem Miasmata. Ta gra może pretendować do miana największego odkrycia 2012 roku.

    Skomentuj

  41. Andari
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-04 18:45

    mam nadzieje że u mnie pójdzie, najwyżej karte grafiki zmienia na coś a la 8850 :V

    Skomentuj

  42. dziarsky
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-04 19:06

    Wymagania nie powinny rosnąć, programiści zwyczajnie nie optymalizują gier jak trzeba. Od lat hadware pędzi a software nie nadąża (być może specjalnie - w końcu to jest czysty biznes).

    Skomentuj

    1. PSONE
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2012-12-04 19:26

      To jest czysty biznes dla podzespołów tu jest wytłumaczenie i taki to piec do gier :(

      "Sami twórcy sprzętu komputerowego strzelili sobie w stopę. Ludzie, którzy nie myślą nad swoją przyszłością! Wiele firm już nie produkuje gier na PC albo wycofuje się z tego rynku - bo co chwila wchodzi nowy, niekompatybilny i pełen problemów sprzęt - a pisząc grę pod konkretną konsolę - programiści piszą dobry, niemal bezproblemowy produkt. Dlaczego kiedyś okaże się, że zbytnia pazerność i niepohamowana chęć zysku będzie przyczyną docelowego zmniejszenia zysków części tego segmentu IT? To proste. Ludzie się już obecnie bardzo zmęczyli nieustannymi problemami z niekompatybilnością ("a Twoja karta nie obsługuje DirectX 11 a moja tak i ja sobie pogram, a Ty nie"), błędami itd. Co się stanie, kiedy w końcu firmy niemal w ogóle zrezygnują z tworzenia gier na PC? Ano, zastój na tym rynku - po co bowiem kupować nowe komputery, po co zwiększać ilość RAM? Po co nowe procesory? Tylko gry komputerowe wymuszały aż taki postęp w dziedzinie PC. I co 3-6 lat system Windows. Z tym, że za przemyślanym, kontrolowanym i rozsądnym rozwojem to myślę każdy z Nas jest na "tak".
      Jeśli użytkownicy coraz mniej będą mieli ochotę na kupowanie co rok nowej karty grafiki a do tego nowego komputera, który pożera gigantyczne ilości Watt - bo nikomu nie chciało się optymalizować gier (a producenci kart grafiki zacierają ręce) - sprzęt, jak i zużycie energii oraz wszystko dookoła wydaje się być nieuzasadnione - klienci w końcu coraz bardziej porzucą ten segment i przeniosą się na konsole do gier, co już ma pomału miejsce"

      "Karty grafiki. W tym segmencie rynku jest dokładnie taki sam bajzel, jak w pozostałych - zwiększanie ilości tranzystorów przy braku optymalizacji sprzętu i kodu doprowadziło do dzisiejszej sytuacji.Dzisiaj układy graficzne i tempo ich wdrażania jest tak oszałamiające i bezsensowne (średnio co 9 miesięcy nowy układ graficzny) - ich mylące i wprowadzające w błąd nazewnictwa skutecznie utrudniały i do dzisiaj utrudniają dobry wybór karty grafiki. Blokowanie uruchamiania nowych gier na tylko nieco starszych układach ("Twoja karta nie obsługuje DirectX 150. Idź i kup nową za trzy tysiące, bo nie chciało się Nam optymalizować kodu, więc zablokowaliśmy możliwość uruchomienia gry na karcie sprzed zaledwie roku. I tak jesteś idiotą, wi

      Skomentuj

      1. PSONE
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2012-12-04 19:27

        Ta krótkowzroczność będzie jeszcze długo wykorzystywana, ponieważ wchodzą ciągle nowe generacje dzieci i młodzieży, która daje się nabierać na te same hasła. Jedni podniecają drugich: "wow, wyszedł nowy procesor graficzny - teraz w rozdzielczości 8000x8000 będziesz miał półtorej klatki na sekundę więcej".
        I co to za nowe karty graficzne?

        Dzisiejsza branża IT dziedziny PC, software i hardware przypomina hamburgera, z którego na siłę zrobiono tortillę i kebab w jednym. Ani to smakuje, ani wygląda, ani to poręczne. Jeśli zamawiam hamburgera, to chcę poczuć jego smak. A jak tortillę, to chcę tortillę.



        Skomentuj

        1. GrUbEn95
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2012-12-04 19:37

          Nieco kontrowersyjna wypowiedź, choć ciężko się z nią nie zgodzić.

          Skomentuj

  43. Artik
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2012-12-04 19:21

    Mało który sprzęt to pociągnie i na pewno oczywiście wyjdzie na PS3 i XBOX bo jak by inaczej hhahaaa.

    Skomentuj

  44. pat1ryk
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-12-04 19:41

    Hahaha, nie no leże.

    Crysis 2 działał na 8600GS a to ten sam silnik przecież. Ale co tam, gra tylko dla DX11 wygląda lepiej w media markcie, więc wywalmy inne biblioteki, a że w konsoli działa na DX9 to nieistotny szczegół.

    Czyli kolejna gra z liniową fabułą, klaustrofobicznymi mapkami i prowadzeniem gracza za rączkę, dziękuje postoje. Dla mnie ta seria skończyła się na Warhead.

    Skomentuj

  45. RexRX
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-04 20:13

    Te wymagania z kosmosu wzieli. Ale wiadomo że gry muszą się rozwijać.

    Skomentuj

  46. nikemax34z
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-04 21:24

    Wymagania nie są znów takie duże

    Skomentuj

  47. gaijin88
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-04 21:37

    Te wymagania napewno przesadzone. 5 Dni temu zaopatrzylem sie w Core i3 3220 + 8GB DDR3 od Kingstona, do tego Radeon HD6870 1GB GDDR5 ktorego bylem zmuszony zakupic bo umarl moj wysluzony HD4870 i mysle ze uciagnie jakos ;)

    Skomentuj

  48. Kowal99
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-12-04 22:38

    No kur#a !
    Grafika od kilku lat jest ciągle na PODOBNYM poziomie a wymagania znacznie wyższe.

    Skomentuj

  49. kbrbabzbtb
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-12-05 08:44

    @Stanisław Anioł

    W porównaniu do podzespołów PC to Xbox 360 za 800pln jest tak tani, że podchodzi pod indyjski Tata Nano. Jeden się zepsuje to kupujesz następny i prawie tego nie czujesz finansowo.

    PC jako branża w nic lepszego nie ewoluuje i nie... z-ewoluuje (na bank nie ma takiego słowa). Masa ludzi jest świadoma, że ten `exclusive dx11 content` na pc to pic na wodę, a i z fps są jakieś cyrki biorąc pod uwagę jaka wydajnościowo jest różnica między GTX680, a tym co siedzi w konsoli.

    Skomentuj

  50. mszark
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2012-12-05 09:50

    Wydać parę tysi na kompa, żeby sobie żabki i motylki pooglądać. Bo przecież grając zwraca się ogromną uwagę na takie pierdółki.

    Skomentuj

  51. damianeros
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-05 15:13

    no to z moją zasikaną grafiką mogę tylko pomarzyć :(

    Skomentuj

    1. Dawid0ss_z
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-12-05 16:33

      W mordala, a czemu zasikaną ? :-D

      Skomentuj

  52. Dr4goN
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-05 15:55

    i5 3450, Asus GTX 660Ti OC DCUII, 8GB DDR3 1600MHz.
    Powinno być spoko

    Skomentuj

    1. Dawid0ss_z
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-12-05 16:34

      Stary, ale trzymasz go już w ręku czy jeszcze w spodniach ? (żart) ;-)

      Skomentuj

  53. mati3910
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-05 16:43

    No się nieźle twórcy popisali, mam nadzieje że jednak dodadzą chociaż obsługę DX10 bo co z tego że resztę kompa mam dobrą i5-750, 4GB 1600 jak mój poczciwy GTX 260 tego nie pociągnie... A myślałem że chociaż jeszcze następny rok na nim sobie spokojnie pogram, Far Cry 3 na wysokich w FullHD, AC3 na wysokich, nawet Crysis 2 chodził pięknie a tu Crysis 3 i dupa :) Założe się że GTA V będzie już lepiej zoptymalizowane :)

    Skomentuj

  54. silnoreki2000
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-05 22:42

    "Maksymalne wymagania sprzętowe PC: Karta graficzna z co najmniej 1 GB Video RAM obsługująca DirectX 11 "

    Rozumiem, że wystarczy GT520 2GB ?

    Skomentuj

  55. Oldboy
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-06 02:15

    Moim zdaniem strasza tymi wymaganiami Bedzie to kolejny port z konsoli I raczej z butow nie powyskakujemy jak mialo to miejsce z Crysis 2 Ladna grafika ale bez rewelacji i rewolucji niestety :(

    Skomentuj

    1. Vakarian
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-12-06 07:44

      Czegoś tu nie rozumiem, większa część komentarzy to stękanie "o kurka.. ruszy na mojej machinie?". Ty z kolei piszesz że z papci nie wyskoczymy, to czego Ty oczekujesz od grafiki w grach wideo skoro i tak na swoim sprzęcie pewnie ledwo CoD ciągniesz.

      Jest to tak często spotykane i nazwałbym to chorobą, naśmiewa się z konsol, z tą różnicą że konsolowcy zagrają w nowego Crysisa... i to wszyscy.

      Skomentuj

  56. Oldboy
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2012-12-06 10:14

    Vakarian mi po oc smiga Crysis 2 wiec 3 zapewne tez bedzie nie musze miec kapa za 4 tysie Tata kupil to sie ciesz i nie oczerniaj Crysis byl kiedys wyznacznikiem skoku graficznego niestety konsolizacja to zmienila

    Skomentuj

    1. Vakarian
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2012-12-06 11:57

      Tata kupił :) wystarczy spojrzeć w informacje o użytkowniku, mam 27, od 6 lat zarabiam na siebie. Teraz to ja Tacie mogę kupić kompa. Po drugie wymieniłem komputer na nowy niedawno, poprzedni miał 6 lat, żebyś nie myślał że wydaję co roku "4 tysie" na nowe podzespoły.

      Skomentuj

    2. PSONE
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2012-12-06 15:36

      "konsolizacja to zmienila"

      Ile razy jeszcze bedą pisać te pierdoły Crysis1 już dawno jest na konsolach a zwróć uwagę z którego roku są konsole 2005/2006 gdzie na piecu jeszcze nie było tej gry a jak się ukazała(w 2007) to był nie lekki problem żeby grać na przyzwoitym poziomie na pc.

      Kolejny przykład to gra Red Dead Redemption grafika i otwarty świat na najwyższym poziomie 30 razy większy niż w Crysis1. Obejrzyj filmik do konca i zobacz sobie piękną grafikę z efektami jak na 6 letniej konsoli wygląda to zajeb...
      Pokaż mi pc z 2005/2006 roku gdzie by pociągnął taką grafikę z tak otwartym światem.

      http://www.youtube.com/watch?v=hYxy_Pmo9mA&hd=1

      To jest twoim zdaniem "konsolizacja to zmieniła" he za rok wejdzie nowa generacja konsol ciekawe co wtedy napiszesz :)
      Teraz z Crysisem3 polowa pewnie sobie nie pogra a na konsoli do tej pory ruszy bez jakichkolwiek problemów a czy to będzie 720p czy 1080p to huk z tym fan będzie ten sam i graficzka ładna.
      Najważniejsze aby gameplay poszedł w parze z grafiką i już będzie git.
      Nawet nie będę wspominał o exach na konsolę które jeszcze mają wyjść wielkie produkcje wielki FUN i o to chodzi.

      Tak na prawdę to sam piec się pogrążył piractwo i ......
      Sami twórcy sprzętu komputerowego strzelili sobie w stopę. Ludzie, którzy nie myślą nad swoją przyszłością! Wiele firm już nie produkuje gier na PC albo wycofuje się z tego rynku - bo co chwila wchodzi nowy, niekompatybilny i pełen problemów sprzęt - a pisząc grę pod konkretną konsolę - programiści piszą dobry, niemal bezproblemowy produkt.

      Karty grafiki. W tym segmencie rynku jest dokładnie taki sam bajzel, jak w pozostałych - zwiększanie ilości tranzystorów przy braku optymalizacji sprzętu i kodu doprowadziło do dzisiejszej sytuacji.Dzisiaj układy graficzne i tempo ich wdrażania jest tak oszałamiające i bezsensowne (średnio co 9 miesięcy nowy układ graficzny) - ich mylące i wprowadzające w błąd nazewnictwa skutecznie utrudniały i do dzisiaj utrudniają dobry wybór karty grafiki. Blokowanie uruchamiania nowych gier na tylko nieco starszych układach ("Twoja karta nie obsługuje DirectX 150. Idź i kup nową za trzy tysiące, bo nie chciało się Nam optymalizować kodu, więc zablokowaliśmy możliwość uruchomienia gry na karcie sprzed zaledwie roku.

      Skomentuj

  57. Oldboy
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2012-12-06 10:35

    Vakarian nie sztuka kupic kapa z core i7 i grafika za tysiaka Sztuka to kupic w miare taniego kapa i go sporo podkrecic albo wiedziec jak przedluzyc zycie swojemu OC czyni cuda powiadam wam hehehehe

    Skomentuj

    1. Vakarian
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2012-12-06 12:27

      Procesor wykręcony do 4,3GHz, karta graficzna o 50MHz na rdzeniu i o 50MHz na pamięci (efektywnie 200MHz). Wiem jak wykorzystać możliwości OC moich podzespołów :)

      "konsolizacja to zmieniła" zabawne, przyjdzie czas i pojawią się next geny, jestem ciekaw na co Ty i Tobie podobni ludzie będziecie zganiać słabą grafikę w grach, przecież nie na swój sprzęt.

      Producenci dobrze wiedzą co robią, wypuszczą grę w DirectX19, Shader Model 8.0 i z wymaganiem 64GB ramu do uruchomiena. Kto to im kupi jak rynek graczy komputerowych jest zalany średniakami i pirackimi kopiami, mało kto ma kompa z GTX680 czy HD7970 i ma wszystkie gry w swojej kolekcji oryginalne. Na konsole jest łatwiej bo jedna niezmienna konfiguracja i praktycznie brak piractwa (przynajmniej PS3, z Xbox360 z tego co mi wiadomo sprawa ma się trochę gorzej), dodając do tego PlayStation Store Czy Xbox Live z mnóstwem dodatków do ulubionego tytułu, czysty zysk.

      Skomentuj

  58. M2000
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-06 13:57

    No dobra panowie mam i5 2500k i 7850 oc plus 8 Gb RAM-u mam rozumieć,że za słaby sprzęt na maks details and Full HD :D szok hehe

    Skomentuj

    1. PSONE
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2012-12-06 15:49

      8GB RAM :]

      Konsole 512MB i jedziem z koksem ;)

      Skomentuj

  59. Artik
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-06 15:10

    @Stanisław Anioł
    Tak brakuje na konsoli AA, 1080p, i lepszych tekstur. Dlatego jestem zwolennikiem nowych konsol i PC na którym tandem klawiatura i mysz jest lepsza zwłaszcza w FPP
    Nie powiem. Mam PS3 i są gry w które lepiej mi się gra na konsoli nie mówiąc o exclusive np. seria Resident Evil lub Dead Space, ale użycie snajperki i dokładne celowanie padem to pomyłka.
    Przepaść graficzna pomiędzy konsolami i PC zaczyna być dobrze widoczna. Porównajmy np. takie, nie najnowsze Crysis 2, Battlefield 3 i wiele innych.

    Skomentuj

  60. Abbott
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-06 18:05

    :/ juto zamawiam pc za 3k
    Radeon HD7870
    Intel Core i5 2500K
    oczywiście o full detalach mogę zapomnieć :(

    Skomentuj

    1. M2000
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-12-06 19:22

      i to jest właśnie nieco dziwne :D

      Skomentuj

    2. rubberface
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-01-09 23:48

      Myślisz, że sobie nie pograsz w FHD? Stary te wymagania są razem z 3D. Zresztą i tak są zawyżone. Silnik ten sam więc nie ma obawy. Pograsz. Mam I5 2500 (OC) 8GB 1600MHz RAM GTX670 i wychodziłoby na to, że też miałbym się obawiać, bo za słaby procesor i karta. To jest reklama i taka sama ściema jak z DX11 Only.

      Skomentuj

  61. Abbott
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-06 21:19

    Osobiście zaczynam bać się o gry na pc, z resztą już jest źle bo GTA V jest robione z myślą o konsolach, a żeby było na pc Rockstar wymyśliło jakąś śmieszną petycję, którą to 150tys graczy ''pecetowych'' ma zatwierdzić :/

    Skomentuj

    1. Vakarian
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-12-07 02:42

      Robią z myślą o konsolach bo zarobią co najmniej 2 razy więcej jak na PC. To jest właśnie bolączka komputerów, za dużo tu piractwa :/

      Skomentuj

  62. Rozpitalacz1908
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-06 23:29

    crysis 4 rok wydania 2013 GTX 880 jak nie więcej
    czego to ludzie nie wymyślą żeby zarobic ;D

    Skomentuj

  63. GameManiac
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2012-12-07 01:05

    A ja mam PS3 i mam wyjebane bo gram w GRY!!!!A NIE W GRAFIKE i SPRZĘT!!!!

    Skomentuj

  64. ghostraiderv2
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-12-07 04:15

    Dobrze, że nie jestem fanatykiem gry na 1980x1080 wiec sadze ze moj gtx 670 da rade :)

    Skomentuj

    1. auros222
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-01-19 11:40

      To sie robi smutne kupujesz PC który ma być na 3 lata nie mówie tu że ma śmigać wiecznie w 60fps bo zaraz ktoś sie pewnie przysapie ale bez jaj , w jeden rok kupuje i7 2600k 10gb ramu gtx 570 golden sample i wyjdzie jakiś babol bez optymalizacji i ledwo 680 to ciągnie nie minie rok to może na średnie będą chcieli 690...

      Skomentuj

  65. Celdur
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-07 09:05

    A ja mam wyj****e i7 2600k + 2x GTX670 + 8GB 2133mhz

    Skomentuj

  66. MrEidosPL
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-07 09:50

    A ja nie muszę przejmować się wymaganiami, bo mam konsole :)

    Skomentuj

  67. duszek3
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-07 11:59

    Akurat serii Crysis bliżej do miana benchmarka/reklamy CE3 niż do typowej, konsolowej 'gry'. Ale traktuj ją sobie, jak chcesz...

    Skomentuj

    1. MrEidosPL
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-12-07 19:19

      Zgadzam się z tobą że crysis 3 to reklama CE3 i zdaje sobie sprawę że gra może być trochę gorsza graficznie ale dla mnie się to nie liczy. Dla mnie ważne jest by wyglądały tak samo lub lepiej niż w tes: oblivion.

      Skomentuj

  68. GameManiac
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-12-07 16:35

    PS 3 pamiec grafiki wynosi 256 MB i daje rade powiedzcie sami czy RDR albo KILLZONE 3 czy kultowy GOW(niedlugo nowa czesc czekam z niecierpliwoscia) wyglada żle na PS3??? :) a ram to zaledwie 512 MB moze grafika nie miazdzy ale czy gramy w gry czy w sprzet???Kłócicie się o coś co nie ma sensu każdy gra na czym lubi :) Czerpcie przyjemność z gier a nie grafiki ku..a ludzie,co ta grafika tak was podnieca każdy na PC instaluje gre i pierwsze co robi wchodzi w opcje zmienia rozdzielczosc, tekstury itp :) A ja poprostu siadam przed TV ,zarzucam płytke,łapie dualshock 3, rozkręcam kino w 5.1 że trzęsą się ściany i jade z tematem i mam gdzieś ,odrobine lepszą grafike :)

    Skomentuj

    1. MrEidosPL
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-12-07 19:25

      Ja się z tobą zgadzam w stu procentach. Kupiłem PS3 nie dla grafiki tylko dlatego by móc wreszcie zagrać w Mafia 2, Gta 4, lub nawet tego bardziej ubogiego BF3. Mam to gdzieś że gra jest brzydsza lub ma trochę mniej funkcji. Dla mnie ważna jest albo fabuła gry albo cały fun który ona daje.

      Skomentuj

  69. gicior321
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-10 14:50

    ps3:) i like

    Skomentuj

  70. adbej
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-17 06:36

    a ja mam taki sprzet jak na razie

    System operacyjny , Windows 7
    Karta graficzna 896MB Video RAM obsługująca DirectX 10
    Dwurdzeniowy procesor 4GB pamięci
    Przykład 1 (Nvidia / Intel): Nvidia GTX 275 + Intel Core2 Duo 3,16,317ghz (E8500)
    Pujdzie mi?
    Pisac na maila:adbej@wp.pl
    GG:8390371

    Skomentuj

  71. adbej
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-17 06:40

    Mozecie sobie prownac moja karte GTX 275 z GTS 450 1GB
    Moja to przebija tamta karte GTS450 1GB wiec nie wiem jak bedzie z crysis 3?

    Skomentuj

  72. adbej
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-12-17 06:40

    http://www.hwcompare.com/

    Skomentuj

  73. 1zboro1
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-01-10 21:07

    Według mnie lepiej konsole kupic bo w kompa trzeba caly czas doplacac i wwalac kase

    Skomentuj

  74. mktiger
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-01-30 19:23

    a to Core i3-530 jest procesorsem 4-rdzeniowym ?? hmmm nie wiedzialem

    mam C2Q 8400 na hd 6870 - beta zaraz po uruchomieniu dzialala znosnie, w tej chwili mam takie spadki fps ze nie wiem o co chodzi - nawet w menu - jest 200 fps gdy zaczne ruszac myszka to spada do 10 !!!!

    Skomentuj

    1. DENIOZTAC
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-02-03 10:39

      Stery najnowsze wgrałeś .

      Skomentuj

  75. mily546
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-01-31 13:33

    Ciekawe czy GTx 480 800mhz na rdzeniu i AMD phenom 1090t 4.0GHZ dadzą radę z pociągnąć tą gierkę na ultra :DD

    Skomentuj

  76. DENIOZTAC
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-03 10:37

    Powiem wam nie martwcie się gra jest dobrze zoptymalizowana na moim niby karta na minimum.
    Core 2 Qad Q9650 3.0ghz oc 3.76GHZ
    8gb ram DDR 2 oc 1120 mhz
    HD 5770 1gb core Clock 850 MHz Memory Clock 4800 bps / MHz
    OC core Clock 890 MHz Memory Clock 5300 bps / MHz
    Idzie średnio 42 klatki minimum 36 przy detale HIGHT i filtrowanie średnie cos tam dalej nie pamiętam.
    przy rozdziałce 1600*900 Więc spoko optymalizacja jest skoro grafa na minimum mało co po OC a ciągnie ładnie.

    Skomentuj

  77. kregmor
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-03 12:27

    Ja tam wole mega lapa nad blaszanym PC
    Mam Alienware m18x R2
    i-7 3630m
    7970m crossfire
    16 gb ram 1600MHz
    512 SSD w Raid 0

    Wiec Crysis 3 na maxa podłączony do samsung C 8000 40 cali bedzie fajnie smigał :- )))))))))))))))))))))))))

    Skomentuj

    1. proxxu
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-02-04 22:22

      tak a ja mam alienware m32423513453453451353053x i tez działa na full:O

      Skomentuj

  78. proxxu
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-04 22:18

    haha co wy gadacie ;) mi na samsungu np550p5c-t02pl na najniższej ciągnie na zintegrowanej karcie graficznej... dla niedowiarków mogę posłać screeny ;) przez to że gra załącza mi się przez orgina działa tylko niestety na zintegrowanej.. próbowałem wszystko ale nie da rady załączyć na nividii;/ więc jak tak działa to nie opowiadajcie ze na pc wam nie działa;) jak karta tylko ogarnia dx11 to każdemu pójdzie ;)

    Skomentuj

    1. KriS_xXx
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-02-05 14:24

      Pozdro Kregmor, u mnie m17xR4: i7 3740, gtx 680m, 16gb ram corsair 1600mhz + ocz vertex 4 ssd=] tez nie powinno byc problemu, a przeciez zawsze mozna jeszcze podkrecic;)

      Skomentuj

  79. digiart23
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-16 11:56

    Phenom II x6 1045T + HD 6870 + 8GB Ram HyperX Kingston CL10
    Na jakich ustawieniach pójdzie ??
    Z góry THX

    Skomentuj

  80. puszka9
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-21 00:18

    mam pytanie czy na karcie Nividia GeForce 405 pójdzie gra??? mam wersie biblioteczki DX 11

    Skomentuj

  81. steny
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-21 20:00

    No jeżeli na moim sprzęcie 2500k 4,5 Ghz OC + 7950 1100/1575 nie zagram płynnie (płynnie czytaj 40-50fps) na przynajmniej msaa 2x to będzie ze mną źle :( Bo co to za przyjemność zmniejszać detale albo grać bez wygładzania :( Co ja powiem moim kolegą... Że mi się crysis 3 przycina ? :( No way!!!

    Skomentuj

  82. arczi02
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-21 21:58

    A wiec rozwieje wasze wątpliwości na moim Phenom ll x6 T1100 4ghzOC+2x6850 w CF + 16GB ram na wysokich detalach w rozdzielczosci 1920x1080 mam srednio 35 fps

    Skomentuj

  83. arczi02
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-21 23:09

    Ale nie jest tak źle po zainstalowianiu sterowników do wersji 13.2 beta6 które poprawiają skalowanie w CF na ultra detalach mam 25-45 fps na poprzedniej wersji sterowników 13.1 miałem jakieś 10-30 fps na ustawieniach ultra

    Skomentuj

  84. Carloss047
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-22 11:27

    Mam parę pytań do bardziej obeznanych w kwestii peceta : ) ... *sam jestem zielony i niewiem co kupić
    Posiadam GTX 550 Ti / ale mój proc i płyta domaga się wymiany ...
    -Czy opłaca mi się brać jakiś z rodziny i5 ? (myśle o takim na pare lat)
    Coś pokroju 3570K ....
    -Czy do tej karty brać coś "słabszego" ?
    Zależy mi żeby m.in Crysis 3 działał należycie
    "niestety miałem pecha co do karty bo kupiłem na przełomie tych lepszych, zastanawiam się czy pociągnie Crysis'a"

    Skomentuj

    1. RaaKoo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-03-06 16:43

      pójść /pójdzie ale tnie się , niezbyt zadowalająca rozgrywka zobacz:
      http://www.youtube.com/watch?v=7nXcbgLm03k

      Skomentuj

  85. steny
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-22 14:32

    Grafika pociągnie ale zaszaleć nie zaszalejesz :) i atakuj Sandy Bridge coś pokroju 2500k i Minumum Asrock P67 PRO 3 :)

    Skomentuj

  86. steny
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-02-22 14:38

    Jak dla mnie niegrywalne 2500k 4,5Ghz OC + 7950 1100/1575 Spadki fps 22-60fps :hmmm:
    Wyłączenie AA nawet nie pomaga a detale mam na maksa :-P
    Ja tam czekam na jakieś nowe stery nie wiem jak wy :innocent:

    Skomentuj

    1. arczi02
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-02-22 16:00

      Wgraj najnowsze stery 13.2 beta6 dają niezłego kopa.

      Skomentuj

  87. Carloss047
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-22 17:17

    dzięki za info : ) . tylko jeszcze jedna sprawa co do procka
    Jaki lepszy . : (i5 2500K) VS (i5 3570K) ?
    Proszę o radę, sugerując się co jest lepsze (nie patrząc czy ma się jeden z nich) . ewentualnie kto ma to niech powie czy jest zadowolony ... :)
    z góry dziękuje za fatygę /...

    Skomentuj

  88. steny
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-02-22 18:33

    Te procki w grach są porównywalne jak chcesz robić OC bierz 2500k tam płyta główna też będzie tańsza a temperatury w porównaniu z Ivy Bridge niższe tyle ;p

    Skomentuj

  89. JackMuzyk
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-25 06:43

    2500k d0 4,6 7970 ghz w croosie ssd i i tak przycinki duze majac wszystko na full fhd lacznie z aa x16 i mmsa x8..:/ plynnie jest dopiero przy wylaczeniu aa i msaa :( pobiore jeszcze sterowniki i się porobi testy :/

    Skomentuj

  90. kepisty
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-03-01 07:47

    Ja chyba wysiadam. Maksymalne spełniam wymagania, a na pierwszym etapie rozgrywki (na statku podczas deszczu) Crysis 3 rwie...
    - Intel i7-3930K
    - GeForce GTX 670
    - 8GB RAM

    damn!

    Skomentuj

  91. zingo
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-03-02 13:10

    Haha! no bez jaj!
    Wind 7 64 bit. Płyta gł. Asus Rampage II GENE.
    Proc. i7-930/2.8GHz.
    Ram. 3x2GB DDR3 1333MHz.
    Grafika. Radeon HD5970 Asus 2048MB GDDR5

    Na minimalnych wymaganiach w singlu, z wyłączeniem wszystkich wygładzeń itp. Mam 30-25 fps czasem skoczy do 40 ale tylko w ułamku sekundy. Ktoś sobie jaja robi. Żeby jeszcze ta gra miała jakiś otwarty świat, to bym zrozumiał.

    Skomentuj

    1. proxxu
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-04-02 17:21

      Cłzłowieku nie wiem co ty masz pokopcone w systemie albo w jednostkach fizycznych jak ni na lapku z zeszłego roku działa wszystko na ultra z mssa 4x i mam ~30 klatek spokojnie ;)

      Skomentuj

  92. RaaKoo
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2013-03-05 13:16

    Ja mam amd apu 5600k radeon zintegrowany hd 7560d 8gb ram gra poprostu lata , nie duża kasa za procek a wydajny na maxa

    Skomentuj

  93. dawidzielony
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-03-30 14:41

    nawet na minimum mi nie pójdzie ;/

    Skomentuj

  94. stalkerpl
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-06-04 10:05

    ta gra jest zdecydowanie przereklamowana, żałuje ze kopiłem ja

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Od komentujących wymagamy przestrzegania netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!

207 komentarzy