Technologie i Firma

Havas Voice - polski asystent głosowy B2B

przeczytasz w 1 min.

„Osobisty asystent biznesowy” – tak swojego Voice’a nazywa się Havas Media Gorup. Po co powstał i jakie konkretnie funkcje ma do zaoferowania swoim użytkownikom?

Asystenci głosowi kojarzą się głównie z odpowiadaniem na pytania o wiek aktorów, przyciszaniem muzyki czy też innymi funkcjami oferowanymi przez inteligentny dom. Havas Media Group tymczasem widzi w takim rozwiązaniu ciekawą innowację dla firm.

W mijającym tygodniu odbyła się 11. konferencja tej agencji, zatytułowana „Are you ready to change?”. To, o jaką zmianę chodzi, szybko stało się jasne. Wydarzenie to wykorzystano bowiem, by zaprezentować coś, co nazywa się Havas Voice. Jak twierdzi producent, to pierwszy na świecie asystent głosowy B2B (business-to-business) obsługujący język polski.

Havas Voice, czyli „osobisty asystent biznesowy”

Celem stworzenia Havas Voice było zwiększenie wygody i uproszczenie dostępu do danych dotyczących działań marketingowych w cyfrowym środowisku. Asystent pozwala wyszukiwać informacje za pomocą głosu i głosowo też informuje o płatności faktur i poziomie sprzedaży, statystykach profili i kampanii czy innych szczegółach projektu.

Havas Voice info

Jak tłumaczy Dominik Komar z Havas Media Group, „tworząc Voice’a, staraliśmy się uprościć sposób dostępu i korzystania z danych biznesowych, których jest z roku na rok coraz więcej”. Problemem jest bowiem to, że „obecnie w firmach, im więcej posiadają one systemów i narzędzi analitycznych, tym więcej czasu wymaga dotarcie do istotnej informacji”.

Rozwiązaniem ma być intuicyjne w obsłudze narzędzie, do którego obsługi nie trzeba przechodzić żadnych szkoleń. – „Uważamy, że używanie danych powinno być bardziej wygodne, bardziej dostępne. Biznesowy asystent głosowy mówiący po polsku może być odpowiedzią na te problemy, bo pozwala na uzyskanie jakiejkolwiek informacji natychmiast, na zasadzie pytanie-odpowiedź” – dodał Komar.

Havas Voice dzisiaj i jutro

Aktualnie Voice dostępny jest w wersji beta i jest zintegrowany z Google Analytics. Wkrótce jego funkcjonalność ma zostać rozszerzona o informacje z takich platform jak Facebook, DoubleClick Campaign Manager, adform, momondo, AppNexus, YouTube, zanox czy Tradedoubler. Więcej informacji można znaleźć na stronie projektu.

Źródło: Havas Media Group

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!