Na topie

Intel szykuje nowe procesory Pentium i Core i3 z serii Haswell

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Procesory

Na moment przed premierą desktopowych procesorów Broadwell i Skylake, Intel planuje jeszcze wydać modele z generacji Haswell.

Intel Haswell procesor

AA

Intel przygotowuje się do premiery desktopowych procesorów Broadwell i niedługo później wypuści modele Skylake, ale nie zapomina też o obecnej generacji Haswell Refresh – wkrótce trafią do niej nowe układy z serii Pentium oraz Core i3.

Producent planuje wydać siedem procesorów: Pentium G3260, G3260T, G3460T i G3470 oraz Core i3-4170, i3-4170T i i3-4370T. Specyfikacja nie jest dla nas tajemnicą, bowiem nowe modele, względem poprzedników, pracują z taktowaniem wyższym o 100 MHz – wszystko przy zachowaniu takiego samego współczynnika TDP.

Procesory Pentium dysponują dwoma rdzeniami, 3 MB pamięci podręcznej trzeciego poziomu i zintegrowanym układem graficznym HD, natomiast w przypadku modelu Core i3 są to już dwa rdzenie z technologią HT (cztery wątki), 3 MB lub 4 MB pamięci podręcznej L3 i wydajniejsza grafika HD 4400/4600. Wersje niskonapięciowe (dopisek T) charakteryzują się niższym współczynnikiem TDP, ale za to pracują z niższym taktowaniem.

Model Rdzenie/wątki Taktowanie Pamięć L3 Grafika TDP
Pentium G3260 2/2 3,3 GHz 3 MB HD 53 W
Pentium G3260T 2/2 2,9 GHz 3 MB HD 35 W
Pentium G3460T 2/2 3,0 GHz 3 MB HD 35 W
Pentium G3470 2/2 3,6 GHz 3 MB HD 53 W
Core i3-4170 2/4 3,7 GHz 3 MB HD 4400 54 W
Core i3-4170T 2/4 3,2 GHz 3 MB HD 4400 35 W
Core i3-4370T 2/4 3,3 GHz 4 MB HD 4600 35 W

Nowe procesory powinny uplasować się na tej samej półce cenowej co poprzednicy – za Pentiumy trzeba będzie więc zapłacić 64–93 dolary, a za Core i3 już 117-157 dolarów.

Źródło: CPU-World

Odsłon: 12817 Skomentuj newsa
Komentarze

27

Udostępnij
  1. Alladen
    Oceń komentarz:

    11    

    Opublikowano: 2015-03-27 19:03

    Ale to już było i powróci jeszcze więcej. A tak na serio kiedy wyjdzie jakaś generacja która będzie prawdziwym przeskokiem. Bo na razie widzę tylko wzrost 5-10 % względem poprzedniej generacji

    Skomentuj

    1. niewiem6666
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2015-03-27 22:42

      Jak będzie grafen w masowej produkcji

      Skomentuj

      1. znik70
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-03-30 14:09

        akurat to intela nie skłoni by dać nam szybsze scalaki.

        Skomentuj

    2. at0m0wy
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2015-03-28 17:23

      Ja mam dalej dwie maszyny i7 880 i5 750 :) Oba od kilku lat spisują się bardzo dobrze. Wymiana po 5-6 latach jest naprawdę eko.

      Skomentuj

      1. Lord_Nikkon
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2015-03-28 18:31

        Sam mam jedną maszynę z I7 870 i nie mogę powiedzieć o niej złego słowa. Wszystko chodzi jak marzenie i jedyne co naprawdę boli w płytach pod LGA 1156 to brak porządnego wsparcia dla SATA3. Procki były lutowane, nie jak teraz, z pastą która skuteczniej od poziomu technologi blokuje OC. Mój I7 870 jeszcze bardzo długo będzie w codziennym użytku bo nie ma sensu zmieniać skoro wszystko chodzi na nim bardzo dobrze.

        Skomentuj

      2. Daniel303
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2015-03-30 11:53

        Ja w domu mam Core i3 540, podstawka 1156. Po około 5 latach dalej procek się trzyma i nie narzeka! Podkręca się śmiało do najwyższej wersji w swojej rodzinie. NA razie nie widzę sensu zmieniania sprzętu na nowszy bo ten co mam spisuje się świetnie!

        Skomentuj

    3. znik70
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-03-30 14:08

      wyjdzie dopiero jak się uda coś zrobić AMD. jak widać intel bardzo powoli odświeża procesory, bo nie musi. nie ma konkurencji.

      Skomentuj

  2. snilmerg
    Oceń komentarz:

    9    

    Opublikowano: 2015-03-27 19:13

    Nigdy bo Intelowi się to nie opłaca. Może co roku wypuszczać popierdywane serie ze wzrostem wydajności na poziomie 5-10% pomimo, że technologia pozwala mu na znacznie więcej, ale zwyczajnie mu się to nie opłaca bo i tak procesory schodzą jak ciepłe bułki.

    Skomentuj

    1. Lord_Nikkon
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2015-03-28 18:36

      Intelowi po porstu nie zależy na krótkotrwałych zyskach, Dla niego ważne jest aby mieć stałe (choćby mniejsze) przychody i utrzymując się trochę przed AMD, budując markę, która może jest droższa ale lepsza od konkurencji. Gdyby wprowadzili procesory o 50% szybsze (co zapewne dałoby się zrobić) wykończyli by AMD a tym samym narazili na procesy antymonopolowe, które miał np MS. Mądrze robią a że AMD z swoimi prockami przypomina ucieranie d... szkłem to już nie problem Intela. Ja sobie bardzo bym życzył takiej sytuacji jaka jest między AMD a Nvidią, gdzie na zażartej konkurencji korzystamy my - użytkownicy. AMD dało ciała ale i tak mu życzę aby pewnego dnia zaczął się ponowny wyścig zbrojeń jaki widzieliśmy wiele lat temu.

      Skomentuj

      1. znik70
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-03-30 14:13

        już wykończyli, i to bezsensowną wojną patentową. amd potencjalnie będzie kupione przez samsunga, i dopiero to może skłonić intela do wzrostu wydajności, lub rozsądnej obniżki cen.

        może stać się inaczej. po potencjalnym przejściu amd przestanie robić x86, i intel sam pozostanie na "polu chwały" ze swoją tragicznie niewydajną architekturą x86. będzie drogo, i powooooli, a z powodu patentów na tą architekturę nikt nie będzie wchodził. to są skutki patentowania algorytmów, i np. list instrukcji.

        Skomentuj

  3. kondrad12
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2015-03-27 19:22

    Po co 3260/3470 skoro mamy G3258, który jest tańszy? :D

    Skomentuj

    1. MarTum
      Oceń komentarz:

      8    

      Opublikowano: 2015-03-27 19:38

      Racja. Przecież tylko 95% użytkowników komputerów nigdy nie podkręcało procesora i nie ma o tym bladego pojęcia :)

      Skomentuj

      1. BariGT
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2015-03-27 19:58

        Znać sie trzeba było 15 lat temu. Obecnie nawet średnie płyty oferują automatyczne OC procesora. Dla takiego pentiuma 1GHz w góre to całkiem sporo

        Skomentuj

        1. Wasek
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2015-03-27 20:32

          Masz absolutną rację tylko, że większość przeciętnych ludzi nie widziała swojej płyty głównej. Ja mam OC Genie jako przycisk na płycie od MSI. Ale jak masz do czynienia z laikiem to nawet nie wie, że procesor można podkręcić i co to w ogóle jest OC.

          Skomentuj

          1. koloziom
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2015-03-27 21:32

            Masz rację, nie każdy wie, że można podkręcić proca, ale prędzej czy później i tak się ten ktoś dowie, że można coś takiego zrobić z jego G3258, to pewnie go podkręci, chociaż do tych 4 GHz. Poradników w internecie, nawet takich, który zrozumie nawet "najinteligentniejsza osoba inaczej".
            A co do tej oferty Intela: meh, bez rewelacji, ale kto się czegoś innowacyjnego spodziewał?

            Skomentuj

          2. Wasek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-03-28 04:23

            Ja używam G3258 i nie kręcę na 4 GHz.
            OC jest bardzo trudne dla przeciętnych ludzi. Dla niektórych sprawy komputerowe to tak jak dla Ciebie dajmy na to zaawansowana akrobatyka - dla akrobatów pestka - dla Ciebie nie sądzę.

            Skomentuj

          3. BariGT
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-03-28 19:32

            Ale porównanie. Zawodowa akrobatyka wymaga lat treningu itd. Podkręcenie tego pentiuma na 4Ghz to minuta w biosie vcore na 1.25v i mnoznik na 40 i powiedzmy 30 minut linxa dla pewności. Filmów na YT sa miliony.
            Po co brałeś odblokowany procesor?

            Skomentuj

          4. Martines
            Oceń komentarz:

            -3    

            Opublikowano: 2015-03-29 12:57

            Przykład nie do końca trafiony, ale daje do myślenia. To, że ty szybko opanujesz podkręcanie procesora, nie znaczy, że taki Kowalski z równą łatwością sobie z tym poradzi, szczególnie gdy samo opanowanie podstaw obsługi komputera jest dla niego dużym wyzwaniem.

            Skomentuj

          5. znik70
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-03-30 14:18

            raczej przy okazji ktoś z rodziny zajrzy jak jak to często robię. i potem okazuje się że sprzęt śmiga aż miło. tyle że zwykle robi się OC, plus dodatkowa optymalizacja i czyszczenie systemu ze śmiecia.

            przeciętny user ogranicza się do wciśnięcia przycisku z zielonym świecącym kółeczkiem i kreseczką :) zwykle w systemie jest tylko jeden aktywny user, bez hasła na który windows automatycznie się loguje. więc przeciętny user wciska "magiczny" przycisk, i czeka aż pojawi się pulpit.

            Skomentuj

        2. AkaRyupl
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2015-03-27 23:31

          Tak działa automatyczne OC, że jak podkręciłem proca to wywalało po teście :). Niestety trzeba to własnoręcznie robić, bo inaczej nic nie wyjdzie.

          Skomentuj

          1. Wasek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-03-28 04:24

            Bullshit. Trzeba zobaczyć czy nie ma aktualizacji, która by naprawiła ten błąd a nie od razu, że nie wyjdzie dopóki nie zrobisz tego sam.

            Skomentuj

          2. mjwhite
            Oceń komentarz:

            4    

            Opublikowano: 2015-03-28 06:56

            automatyczne OC daje dość wysokie napięcie na proca i potem może w teście wywalać.

            Skomentuj

          3. Lord_Nikkon
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2015-03-28 18:40

            Dokładnie. Kiedy podkręciłem mojego 3930K za pomocą mechanizmu na RIVF to dowalił tak do pieca, że aż za głowę się chwyciłem. Pal sześć temperatury (mam chłodzenie wodne) ale po prostu żal procka. Dla mnie wszelkiego rodzaju automaty są dobre do wstępnego podkręcenia a potem się eksperymentuje z stabilnym napięciem. Dobre na początek, dla bardziej zaawansowanych lepiej robić samemu - pańskie oko konia tuczy.

            Skomentuj

    2. AkaRyupl
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-03-27 23:30

      Po to by można było grać w część nowych tytułów o zablokowanej obsłudze 2 wątkowych procesorów :). Pentiumy w tym momencie są niestety już przeżytkiem - chyba, że ktoś potrzebuje kompa do biura.

      Skomentuj

    3. kondrad12
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2015-03-28 11:30

      Hmm.. Ja jeszcze pół roku nie miałem bladego pojęcia o komputerach, złożono mi zestaw tutaj na benchmarku z Pentiumem G3258 - napisali, że jest odblokowany mnożnik, i że będe mógł sobię podkręcić do 3.8Ghz na stockowym chłodzeniu. Oczywiście w ogóle nie wiedziałem o co z tym chodzi :D Wszedłem w pierwszy lepszy poradnik na purepc i ogólnie wszystko zajęło mi 30min max (testy stabilnosci zajęły większość czasu). OC w tych czasach jest tak banalnie proste, że trzeba korzystać z tego daru. Więc Wasek jeśli piszesz, że oc jest "bardzo trudne" to jesteś w błędzie :/

      Skomentuj

      1. Lord_Nikkon
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2015-03-28 18:43

        Nie jest trudne. Trzeba (jak ty i każdy z nas) poczytać, popatrzeć na YT. Są właściwie poradniki do każdej kombinacji procka z płytą. Ja przez wiele lat (od czasów chyba AMD Athlona) nie robiłem OC bo jakoś nie potrzebowałem. Jednak jak poszedłem w LGA 2011 to po prostu żal było aby procesor z K na końcu leżał odłogiem. Podkręciłem (zaliczyłem parę zwiech po drodze) i nie żałuje. Teraz muszę jeszcze pobawić się grafikami ale z drugiej strony nie narzekam na braki.

        Skomentuj

  4. Adriano6293
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2015-03-28 17:19

    Wow niezle was Intel kosi, $157 za core i3?? Ten procesor powinien kosztowac nie wiecej niz $99 i to za 3.7Ghz :)

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!

Psst... Chciałbyś przetestować naszą nową stronę? :)