Gry komputerowe

Need for Speed: Rivals tylko w 30 fps

opublikowano przez Mateusz Tomczak w dniu 2013-08-26

Dlaczego zdecydowano się na taki krok?

Need for Speed: Rivals gra 30 fps

Nie tak dawno informowaliśmy, że Battlefield 4 na konsolach nowej generacji zadziała w 60 fps. Myślicie, że po nadejściu PlayStation 4 i Xboxa One będzie to już standardem? Nic bardziej mylnego, o czym bardzo szybko przekonuje nas przykład Need for Speed: Rivals.

Ea poinformowało, że w najnowszej odsłonie tej wyścigowej serii uświadczymy jedynie 30 fps. Co gorsza nie dotyczy to jedynie PlayStation 3 i Xboxa 360, ale również PC i wspomnianych konsol nowej generacji. Dlaczego zdecydowano się na taki krok? Okazuje się, że "winowajcą" jest tutaj system All Drive.

"To jest nasz wybór, aby móc postawić na to, co naszym zdaniem jest bardzo ważne dla naszego typowego gracza - wyświetlanie na ekranie w tym samym czasie jak największej ilości obiektów. W All Drive wszystko może się zdarzyć. To jest kluczowa innowacja w tej grze. Nie mamy trybu dla jednego gracza, co-op lub multiplayera. Tutaj wszystko dzieje się płynnie. Stawiamy przede wszystkim na rozgrywkę, ponieważ uważamy, że 30 fps daje zadowalające doświadczenia."

Oby tylko system All Drive okazał się rozwiązaniem naprawdę ciekawym, dla którego warto zrezygnować z płynności obrazu na poziomie 60 fps.

Źródło: softpedia, eurogamer.net

marketplace

Komentarze

60
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    EA to tak na serio ?
    Zaloguj się
    32
  • avatar
    Haha. Tyle w temacie. Nie ma to jak grać w gry wyścigowe w 30 klatkach.
    Zaloguj się
    21
  • avatar
    No trzeba będzie liczyć na jakiegoś zdolnego modera, który wypuści patch odblokowujący przynajmniej 60 klatek na sekundę.
    Zaloguj się
    17
  • avatar
    Jednym słowem żałosne...
  • avatar
    I wygląda na to, że nowe konsole w dalszym ciągu będą znacznie ograniczać mocne komputery - lipa
    Zaloguj się
    14
  • avatar
    Ciekawe czy odnotują "zadowalające" zarobki.
  • avatar
    Ciekawe co jeszcze zrobi EA żeby całkowicie uśmiercić legendę gier Need for Speed...
    Zaloguj się
  • avatar
    Próbują się tłumaczyć a to pewnie tylko i wyłącznie z powodu nikłej wydajności nowych konsol.
    Na PC bedzie można jeszcze obejść takei zabezpieczenie, ale konsole niestety muszą cierpieć ;)
    Zaloguj się
  • avatar
    Spoko moko czekoloco, na PC i tak sie odblokuje wiec jest gitez, a EA chyba chce podzielic los krytyki i wstydu microsofta od graczy i reszty.
  • avatar
    FFS, dzisiaj za 1000zł można kupić taką kartę, która powinna uciągnąć dwa NFSy w 60 FPS, a oni się zasłaniają detalami.
  • avatar
    To i tak nie będzie jedyna gra na konsolach w 30fps o czym pisałem na pewnej stronie poświęconej konsolom - za co mnie zresztą zjechali ;D

    Sam mam kurczę konsole, ale jestem realistą, a nie ciemną masą. W końcu przyjdzie czas, w którym gry będą musiały być ładniejsze od reszty (zabieg marketingowy) co wymusi obniżenie płynności.

    Ale i tak mam zamiar kupić PS4.
  • avatar
    Ta gra miała bardzo małe szanse aby u mnie zawitać. Z tym newsem spadły one do zera.
  • avatar
    Że tak powiem : hu#$ia jak grzyb !
  • avatar
    Tłumaczenia tak samo durne jak twórców GRID 2 w sprawie braku kokpitów hahahahahaha pękam ze śmiechu kolejny NFS szit nadjeżdża ! Ja osobiście czekam na The CREW może to będzie przyzwoita samochodówka która mnie zatrzyma na dłużej.
  • avatar
    W sumie to i tak co za różnica. Te gry spod znaku NFS są już od dawna nudne jak flaki z olejem. Moim zdaniem czas na emeryturę ale pewnie pazerni na łatwą kasę i drogie dziwki prezesikowie z EA muszą jeszcze uciułać trochę grosza wciskając znudzonym graczom tandetny produkt, którego nazwę powinni przemianować z NFS Rivals na NFS 30 FPS albo po prostu FPS.
  • avatar
    ha! gaaaayyyyyyyyyyyy!
  • avatar
    mam nadzieje, że sprzedaż okaże się tak niska, że nie ujrzymy kolejnej części tego paranoidalnego tasiemca...
  • avatar
    Podczas rozgrywek multiplayer-owych gracze oczekują jak najlepszej responsywności i płynności (czyli 60fps+) oni narzucają handicap 30fps powodzenia...
  • avatar
    No szkoda troche, ale za pewne beda wychodzily gry w 60 FPS bo i takie sa na x360 i ps3.
    WYjda konsole to i tak za pewne sprzedaz bedzie zadowalajaca, ludzie narzekaja i sie nie dziwie, ale co do czego to i tak zakupia nowe zabawki.

    Konsole zyja i zyc beda z jednego malego powodu, siadasz wlaczasz grasz, sama przyjemnosc, a jak wiadomo przyjemnosc to nie tylko grafika, ale caloksztalt gry.
  • avatar
    Ja gram w 30 FPS tylko w sytuacji gdy mój komputer nie jest w stanie wyświetlić więcej a myślę że Frostbite 3 działał by u mnie dość dobrze więc nie wiem dlaczego EA zabiera graczom swobodę w wyświetlaniu klatek, na pewno znalazły by się osoby, które mogą sobie pozwolić na wyświetlanie większej ilości FPS mimo systemu All Drive.
  • avatar
    Z tym ich tłumaczeniem w sprawie FPS jest tak samo jak z tym silnikiem którego rzekomo PC nie są w stanie uciągnąć.
  • avatar
    spoko w przeciągu kilku lat będą zmuszeni zejść na poziom 15 kl/s ze względu na system all idiots... Ludzie nie widzicie że po prostu im się nie chce walą w kulki aż miło a i tak znajdą się jelenie którzy to łykną lub fani tego gatunku... Mam nadzieje że się mylę ale... wiadomo EA...
    Zaloguj się
  • avatar
    30fps?! czyli w porządnej akcji jakieś 20-30fps
    Zaloguj się
  • avatar
    a wy i tak kupicie bf4 a płaczecie o takie coś
  • avatar
    Obejrzałem gameplay z linka podanego w tekście. Gra jest bardzo ładna ale framerate faktycznie kuleje. Tyle, że kiedyś grałem na X360 w jakieś wyścigi i było to samo. Przy padzie i tego rodzaju arkadowych produktach to jakoś funkcjonuje i da się grać. Gdybym miał na kierownicy wykręcać czas w RBR z taką płynnością to wszystkie drzewa moje.

    Ale blokowania tego na pc nie łapię. EA przyjmie kolejną dostawę hejtów.

  • avatar
    NFS 5 i tyle w temacie. Jeden z najlepszych NFS-ów w historii i jedna z najlepszych samochodówek na PC określano NFS Porsche 2000.

    Ta gra tak wysoko poprzeczkę zawiesiła że od tamtej pory żaden NFS nie osiągnął tego. Od kokpitu bo tryb kierowcy fabrycznego, ta gra faktycznie uczyła jechać samochodem, można było zablokować sprzęgło chociaż by czy dosłownie zobaczyć co się stanie jak się wchodzi w zakręt z prędkością 150km/h. Tu nie było prostego jechania.

    Bez kierownicy traciło się 50% jakości gry.

    EA zamiast bawić się w kolejne dresiarskie wcielenia NFS-a powinna zrobić reaktywacje i lepszą grafiką, fizyką NFS 5.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    szkoda łącza na ten syf...
  • avatar
    Wgl mi taka blokady nie przeszkadzają. Dobrze jest mieć nieduże wymagania :)
    Zaloguj się
    -5
  • avatar
    + brak singla = żegnamy serię NFS :D
  • avatar
    Pewnie to wynikło z prostego faktu że nie są w stanie lub jest to dla nich nie opłacalne, tak zoptymalizować gry/silnika aby utrzymać framerate na odpowiednim wysokim poziomie i prawdopodobnie zjazdy poniżej 30 FPS będą dość częste. A granie w wyścigi przy takim framerate na szybkim monitorze jest kompletnie niemożliwe - oczopląs po chwili gwarantowany.
    Zaloguj się