Karty graficzne

Nvidia prezentuje profesjonalne karty graficzne Quadro RTX z generacji Turing

opublikowano przez Paweł Maziarz w dniu 2018-08-14

Nowa seria obejmuje modele Quadro RTX 8000, RTX 6000 i RTX 5000. Możemy liczyć na świetną wydajność, ale dostępność spodziewana jest dopiero pod koniec roku.

Tym razem Nvidia nas zaskoczyła. Producent podczas targów SIGGRAPH 2018 zaprezentował nową rodzinę kart graficznych Quadro RTX z generacji Turing, które szczególnie sprawdzą się przy renderowania fotorealistycznych scen w czasie rzeczywistym, dodawania nowych funkcji opartych o sztuczną inteligencję, a także tworzenia złożonych modeli i scen.

Nowa generacja obejmuje modele Quadro RTX 8000, Quadro RTX 6000 i Quadro RTX 5000. Niewykluczone, że niedawno ujawniona płytka drukowana pochodzi właśnie od któregoś z nowych modeli.

Nvidia Quadro RTX

Producent zastosował tutaj procesor graficzny z nowy generacji Turing, który został wyposażony nie tylko w jednostki cieniujące, ale też rdzenie Tensor (wspomagające prace nad uczeniem maszynowym i budową sieci neuronowych) oraz rdzenie RT (wspomagające algorytmy ray-tracingu). Oprócz tego wykorzystano nowe pamięci GDDR6 produkcji Samsunga.

Model Nvidia Quadro RTX 5000 Nvidia Quadro RTX 6000 Nvidia Quadro RTX 8000
Generacja Turing Turing Turing
Rdzenie CUDA 3072 4608 4608
Rdzenie Tensor 384 576 576
Ray-Tracing 6 GigaRays/sec 10 GigaRays/sec 10 GigaRays/sec
Pamięć wideo 16 GB GDDR6 256-bit 24 GB GDDR6 384-bit 48 GB GDDR6 384-bit
Cena $2300 $6300 ~$10 000

Modele Quadro RTX obsługują interfejs VirtualLink do podłączenia gogli VR, a ponadto producent przewidział możliwość połączenia dwóch takich kart za pomocą złącza NVLink.

Nvidia Quadro RTX

Karty Nvidia Quadro RTX trafią do sprzedaży w czwartym kwartale tego roku – model Quadro RTX 5000 został wyceniony na 2300 dolarów, Quadro RTX 6000 na 6300 dolarów, a topowy Quadro RTX 8000 ma kosztować około 10 000 dolarów.

Źródło: Nvidia

marketplace

Komentarze

21
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Mogliby łaskawcy dopracować swoje sterowniki. Kumpel zainstalował sterowniki dedykowane do MHW, wywalają się podczas grania w MHW z częstotliwością raz na godzinę...
    Zaloguj się
  • avatar
    Konferencja zrobila niesamowite wrazenie. W koncu sie cos ruszylo a gry na pc beda wygladac w koncu tak jak powinny !
    W koncu bedzie sie oplacac zmienic karte graficzna ktora nie tylko zwieksza ilosc FPS ale rowniez grafike upiekszy (Przeskok jak stare dx9-11) do nie do poznania ! Pozdrawiam wszystkich goraco !
    Zaloguj się
  • avatar
    Jesli bedzie jak w ostatni latach wygląda na to że:
    RTX 5000 ~= RTX 2080
    RTX 6000 ~= Titan T(?)
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Czyli 24 GB ramu kosztuje około 3700$
    Zaloguj się
    -5
  • avatar
    AMD zrobi to lepiej i taniej dlatego znajduje się w konsolach.
    Teoretyczna wartość produktu a praktyczna zależy o kupującego a Vega 20 zweryfikuje zamiary sprzedającego.Oczywiście do czasu pojawienia się Nvidia może golić swoje już wychudzone owce.
    Zaloguj się
    -7
  • avatar
    10Grays/s jest niezłym wynikiem, ale niezbyt imponującym. Topowe GPU poprzedniej generacji osiągają podobne wyniki za pośrednictwem CUDA(np. w vRayRT i oczywiście zależnie od sceny). Nie wspomniano też w jakim renderze i jak wygląda wsparcie RTX
  • avatar
    Pierwsze pytanie: Turing jest zamiast czy "obok" Volty? Czy ścieżka rozdziela się tu na linię typowo do grafiki i linię stricte obliczeniową skupioną na Deep Learningu i oferująca obliczenia podwójnej precyzji? Obawiam się, że Turing ma szczątkową liczbę jednostek podwójnej precyzji?

    Pytanie drugie: Ciekawe dlaczego Nvidia tak sceptycznie podchodzi do kwestii fabrycznie instalowanych bloków wodnych na kartach Quadro? Nawet nie można znaleźć bloku wodnego wprost dedykowanemu Quadro tylko trzeba kombinować z dostosowywaniem tych z Titanów.
    Zaloguj się