Przeglądarki WWW

Przeglądarka z wbudowanym adblockerem - wkrótce może to być standard

opublikowano przez Wojciech Kulik w dniu 2017-04-21

Na razie wbudowany adblocker dostępny jest tylko w Operze. Już niedługo dołączyć do niej mogą Google Chrome i Microsoft Edge.

Programiści odpowiadający za rozwój przeglądarki internetowej Opera pozytywnie zaskoczyli użytkowników, wprowadzając do swojego programu wbudowane narzędzie do blokowania reklam w sieci. Choć wtedy pojawiały się też głosy sprzeciwu, że odbiera się w ten sposób przychody serwisom internetowym, wygląda na to, że tą samą, a przynajmniej podobną ścieżką zamierzają pójść twórcy konkurencyjnych przeglądarek.

Jeszcze większym zaskoczeniem niż w przypadku Opery jest informacja, że adblockera w przeglądarkę wbudować chce firma Google. Wszak jest to gigant branży reklamowej w Internecie. Jak słusznie zauważa jednak Wall Street Journal, wbudowane narzędzie do blokowania reklam w Chrome może wyjść mu na dobre. Dlaczego?

Firma Google chce bowiem, by jej adblocker nie blokował wszystkich reklam w Internecie, a jedynie te irytujące. Innymi słowy, strony internetowe byłyby oczyszczane tylko z tych złych reklam, czyli tych, których Google nie uznaje za odpowiednie. Dodajmy jednak, że nie tylko Google – wytyczne pochodzić mają bowiem od organizacji Coalition for Better Ads, w skład której wchodzą również między inny Facebook, Reuters i The Washington Post.

Nie minęła nawet doba, a w sieci pojawiły się informacje, że nie tylko Chrome doczeka się wbudowanego adblockera, ale też Microsoft Edge. W tym przypadku mielibyśmy mieć podobną sytuację – blokowane byłyby reklamy oznaczone jako nieodpowiednie przez CfBA. Dla Microsoftu, który stara się maksymalnie wypromować swoje oprogramowanie, może to być bardzo dobry krok.

Wygląda więc na to, że czasy, gdy adblockera trzeba było dodatkowo instalować, odchodzą powoli do przeszłości. Przynajmniej tak widzieć chciałyby to firmy Google i Microsoft. Pozostaje bowiem pytanie, czy użytkownicy faktycznie będą chcieli skorzystać z wbudowanych narzędzi, jeżeli będą one przepuszczać – wprawdzie mniej irytujące, ale wciąż – reklamy.

Źródło: Wall Street Journal, AdvertisingAge

marketplace

Komentarze

34
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Dziwicie się ? jak w polszy reklamy po pół godziny w trakcie filmu że w końcu się zapomina co się oglądało...
    Srają reklamami na prawo i lewo w telewizji w portalach, wszędzie aż się rzygać chce. W innych krajach tego nie ma tak upierdliwego, ale polsza to przecież ciemnogród
    Zaloguj się
    13
  • avatar
    Nie dla reklam!

    Chcę to oglądam, nie chcę to nie oglądam. Plus zawsze możliwość edycji komentarzy :) Tu chodzi o jakość serwisu, nie mi na niej powinno zależeć, ale serwisowi, kto się zgadza łapka w górę :P
  • avatar
    Najgorsze w tym, że jak widzę taką reklamę 50x dziennie to mnie to bardziej zniechęca do produktu niż przekonuje.
    Zaloguj się
    11
  • avatar
    Reklamy są dla mnie stratą czasu, pieniędzy i nerwów, oraz przy okazji dezorganizują mi życie działając sugestywnie na podświadomość. Absolutnie nie uważam reklam za cokolwiek wnoszącego dobrego do szarego świata.
    Zaloguj się
  • avatar
    I ten wbudowany adblock będzie przepuszczal reklamy Google
    Zaloguj się
  • avatar
    Jestem przeciwny temu.. efekt bedzie ze adblock stanie się.. komercyjny.
    Zaloguj się
  • avatar
    Czy ktoś z Was kupił kiedyś coś, co było reklamowane podczas przeglądania jakiejś strony? Mi się nie zdarzyło.
    Zaloguj się
  • avatar
    Nikt nie zauważył, że to szczwane posunięcie. Wystarczy posmarować komu trzeba i nagle reklama wyskoczy z kapelusza. Dlatego tak radośnie wszyscy twórcy przeglądarek przyklasneli.
    Zaloguj się
  • avatar
    Wchodze na Benchmarka prawie co dzien, przez jakis czas nawet faktyczynie wylaczylem blokowanie reklam, niech maja.
    Az do momentu jak zaczelo ktoregos razu wywalac wsiekle czerwony kolor jakiegos MediaMarktu jako polowe tla strony.
    Wtedy podziekowalem.
    Dopoki reklamodawcy nie naucza sie, ze jak ktos napierdziela czerwonym po oczach i czy innymi popupami to tylko wzmaga niechec ludzi do reklam, dopóty bede blokowal.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ale taki mamy kraj, nasr... reklam na każdym płocie i na każdym skrzyżowaniu tak jakby nie było internetu. Mam sie zatrzymać autem i zapisać nr tel. czy podczas niedzielnego spaceru robić zdjęcia każdej szmacie z reklamą a nuż sie przyda.
  • avatar
    Na wp ublock zablokował mi 27 reklamy, na tvn24 24, a na takim bbc.com 11 . Potem się wszyscy dziwią, że Polacy kochają adblocka i inne tego typu dodatki.

    Dygresja dla obrońców reklam i darmowych treści w necie: zdajecie sobie sprawę, że jeśli by reklam nie było to iphony, samsungi, xboxy i inne gadżety o których tak marzycie byłyby znacznie tańsze? Za pierwszego iphona na wolnym rynku płaciło się 499$ a teraz ile? 1000$? Przecież technologia idzie do przodu, wszystko się rozwija a ceny idą do góry. Rynek się dawno nasycił. Reklama jest ostatnim narzędziem gwarantującym korporacjom i akcjonariuszom zyski. A koszty marketingu i reklamy są ogromną składową finalnej ceny dóbr, które kupuje konsument.

    Adblock wbudowany w przeglądarkę mnie jednak przeraża. Będzie przepuszczał te reklamy, których autorzy zapłacili haracz dla Google i które są zgodne z moim profilem jaki Google przypisało mojemu ID. Z drugiej strony może powstanie jakaś rywalizacja między lepiej i skuteczniej blokujących reklamy przeglądarek z punktu widzenia użytkownika.
  • avatar
    W Slimjet który jest na Chrominium już od dawna posiada wbudowane narzędzie do blokowania reklam. Opera jest jednak nr.1 przez wbudowaną obsługę VPN i kompresji stron (Opera Turbo).
  • avatar
    Polecam programik AdGuard a znikną nawet reklamy z youtuba
    https://adguard.com/...guard-windows/overview.html
    Zaloguj się
  • avatar
    To w internecie są reklamy? O_o?