Na topie

Przeglądarka z wbudowanym adblockerem - wkrótce może to być standard

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Przeglądarki WWW

Na razie wbudowany adblocker dostępny jest tylko w Operze. Już niedługo dołączyć do niej mogą Google Chrome i Microsoft Edge.

Przeglądarka z wbudowanym adblockerem - wkrótce może to być standard

A A

Programiści odpowiadający za rozwój przeglądarki internetowej Opera pozytywnie zaskoczyli użytkowników, wprowadzając do swojego programu wbudowane narzędzie do blokowania reklam w sieci. Choć wtedy pojawiały się też głosy sprzeciwu, że odbiera się w ten sposób przychody serwisom internetowym, wygląda na to, że tą samą, a przynajmniej podobną ścieżką zamierzają pójść twórcy konkurencyjnych przeglądarek.

Jeszcze większym zaskoczeniem niż w przypadku Opery jest informacja, że adblockera w przeglądarkę wbudować chce firma Google. Wszak jest to gigant branży reklamowej w Internecie. Jak słusznie zauważa jednak Wall Street Journal, wbudowane narzędzie do blokowania reklam w Chrome może wyjść mu na dobre. Dlaczego?

Firma Google chce bowiem, by jej adblocker nie blokował wszystkich reklam w Internecie, a jedynie te irytujące. Innymi słowy, strony internetowe byłyby oczyszczane tylko z tych złych reklam, czyli tych, których Google nie uznaje za odpowiednie. Dodajmy jednak, że nie tylko Google – wytyczne pochodzić mają bowiem od organizacji Coalition for Better Ads, w skład której wchodzą również między inny Facebook, Reuters i The Washington Post.

Nie minęła nawet doba, a w sieci pojawiły się informacje, że nie tylko Chrome doczeka się wbudowanego adblockera, ale też Microsoft Edge. W tym przypadku mielibyśmy mieć podobną sytuację – blokowane byłyby reklamy oznaczone jako nieodpowiednie przez CfBA. Dla Microsoftu, który stara się maksymalnie wypromować swoje oprogramowanie, może to być bardzo dobry krok.

Wygląda więc na to, że czasy, gdy adblockera trzeba było dodatkowo instalować, odchodzą powoli do przeszłości. Przynajmniej tak widzieć chciałyby to firmy Google i Microsoft. Pozostaje bowiem pytanie, czy użytkownicy faktycznie będą chcieli skorzystać z wbudowanych narzędzi, jeżeli będą one przepuszczać – wprawdzie mniej irytujące, ale wciąż – reklamy.

Źródło: Wall Street Journal, AdvertisingAge

Odsłon: 4537 Skomentuj newsa
Komentarze

27

Udostępnij
  1. KENJI512
    Oceń komentarz:

    12    

    Opublikowano: 2017-04-21 13:16

    Nie dla reklam!

    Chcę to oglądam, nie chcę to nie oglądam. Plus zawsze możliwość edycji komentarzy :) Tu chodzi o jakość serwisu, nie mi na niej powinno zależeć, ale serwisowi, kto się zgadza łapka w górę :P

    Skomentuj

    1. Niepiskoj
      Oceń komentarz:

      -9    

      Opublikowano: 2017-04-21 14:45

      Tak to jest jak się coś pozornie za darmo dostaje, chcesz jakości to trza płacić a nie płakać że reklamy są. Zapisz sobie gdzieś to ci w życiu łatwiej będzie, że dostajesz to za co płacisz, a jak nie płacisz pieniędzmi to w inny sposób (oglądając reklamy) tylko wtedy cię traktują jak gorszego klienta, no bo przecież za darmo.

      Skomentuj

      1. Adriian
        Oceń komentarz:

        10    

        Opublikowano: 2017-04-21 15:39

        "chcesz jakości to trza płacić", ta jasne, np na benchmarku krótki artykuł rozbijany na 8 stron, żeby kliknąć 8 razy i wyświetlić reklamę 8 razy zamiast tylko raz - to jest ta jakość?

        Skomentuj

      2. kosiarz007
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2017-04-21 22:44

        Przecież państwowa telewizja nie jest darmowa ;s

        Skomentuj

  2. raffal81
    Oceń komentarz:

    11    

    Opublikowano: 2017-04-21 13:49

    Najgorsze w tym, że jak widzę taką reklamę 50x dziennie to mnie to bardziej zniechęca do produktu niż przekonuje.

    Skomentuj Historia edycji

    1. Snack3rS7PL
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2017-04-21 15:11

      Czyli jednak wywołuje jakieś emocje? Tak to właśnie ma działać. "Nieważne jak mówią, ważne by mówili"

      Skomentuj

      1. Orlyy
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2017-04-21 15:18

        Tylko o tym się nie mówi tylko wkurza

        Skomentuj

  3. Eternal1
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2017-04-21 14:08

    To w internecie są reklamy? O_o?

    Skomentuj

  4. Snack3rS7PL
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2017-04-21 15:10

    Reklamy są dla mnie stratą czasu, pieniędzy i nerwów, oraz przy okazji dezorganizują mi życie działając sugestywnie na podświadomość. Absolutnie nie uważam reklam za cokolwiek wnoszącego dobrego do szarego świata.

    Skomentuj Historia edycji

    1. Radical
      Oceń komentarz:

      -10    

      Opublikowano: 2017-04-21 15:29

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      Oczywiscie zdajesz sobie sprawę że gdyby nie reklamy to dostęp do np benchmark.pl musiał by być płatny prawda? :)

      Skomentuj

      1. sedarpl
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-04-21 18:53

        @Radical: No i w czym problem ?!
        Wolałbym zapłacić za treści na odpowiednio wysokim poziomie + moderacja komentarzy - niż czytać  śmieciowe klikbajty przeplatane reklamami.

        Skomentuj Historia edycji

      2. korki45
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-04-21 19:28

        Poważnie?

        Skomentuj

      3. benutzer
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2017-04-21 21:33

        Na wp ublock zablokował mi 27 reklamy, na tvn24 24, a na takim bbc.com 11 . Potem się wszyscy dziwią, że Polacy kochają adblocka i inne tego typu dodatki.

        Dygresja dla obrońców reklam i darmowych treści w necie: zdajecie sobie sprawę, że jeśli by reklam nie było to iphony, samsungi, xboxy i inne gadżety o których tak marzycie byłyby znacznie tańsze? Za pierwszego iphona na wolnym rynku płaciło się 499$ a teraz ile? 1000$? Przecież technologia idzie do przodu, wszystko się rozwija a ceny idą do góry. Rynek się dawno nasycił. Reklama jest ostatnim narzędziem gwarantującym korporacjom i akcjonariuszom zyski. A koszty marketingu i reklamy są ogromną składową finalnej ceny dóbr, które kupuje konsument.

        Skomentuj

        1. pablo11
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2017-04-22 15:43

          Oprocz pierwszego iphone, iphone poczatkowo byly urzadzeniami slabszymi sprzetowo od konkurencji(nadrabialy softem), teraz nie ma duzej roznicy.

          Skomentuj

      4. Snack3rS7PL
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-04-30 12:39

        To bym nie wchodził na benchmark.pl - proste : ), z innymi stronami już się pożegnałem, bez żalu, zawsze istnieją jeszcze prawdziwi pasjonaci, którzy nie robią artykułów sponsorowanych, a których wiedza jest znacznie obszerniejsza. Jeśli mam być szczery, to takie strony mają dla mnie sens, tylko dlatego, że skupiają społeczność osób o podobnych zainteresowaniach z którymi można wymienić poglądy i podyskutować, czasem rozwiązać problem a już przede wszystkim dlatego, że tworzone przy nich są popularne fora dyskusyjne - mające dla mnie największą obecnie wartość zbierające sporo użytkowników.

        Skomentuj Historia edycji

  5. Orlyy
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2017-04-21 15:17

    I ten wbudowany adblock będzie przepuszczal reklamy Google

    Skomentuj

  6. legoras
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2017-04-21 15:25

    Jestem przeciwny temu.. efekt bedzie ze adblock stanie się.. komercyjny.

    Skomentuj

  7. Fenio
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-04-21 16:23

    W Slimjet który jest na Chrominium już od dawna posiada wbudowane narzędzie do blokowania reklam. Opera jest jednak nr.1 przez wbudowaną obsługę VPN i kompresji stron (Opera Turbo).

    Skomentuj

  8. shadowman333
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2017-04-21 18:38

    Czy ktoś z Was kupił kiedyś coś, co było reklamowane podczas przeglądania jakiejś strony? Mi się nie zdarzyło.

    Skomentuj

    1. shoken
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-04-21 20:08

      Nie ma takiej opcji,kazdy ma cos co reklamowano w internecie,zobacz na komputer jaki masz i sprawdź czy te podzespoły nie były reklamowane,zobacz gry w które grasz i sprawdź czy nie byly reklamowane,przypomnij sobie filmy które oglądałeś i sprawdz czy nie byly reklamowane itd itd każdy ma cos co było reklamowane.Nawet sprawdź artykuły spożywcze ,leki,ubrania i później zobaczysz ze większość czego używasz było gdzieś w internecie reklamowane.

      Skomentuj

      1. Yogii26
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-04-22 01:31

        Bardziej miał na myśli to czy po zobaczeniu reklamy od razu poszedłeś do sklepu i kupiłeś reklamowaną rzecz. A to że ona była reklamowana to nie ma wątpliwości :)

        Skomentuj

    2. Smuga
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-04-24 08:02

      To nie ma nic do rzeczy i jak widzę niektórzy wciąż nie rozumieją jak to działa. Reklama po pierwsze działa na PODŚWIADOMOŚĆ. Po drugie - niemal ZAWSZE widząc dwa produkty - nieznany oraz mocno rozreklamowany - instynktownie wybierzemy znany bo "sprawdzony" itp. I nie ma tu żadnych wyjątków typu "ja się nie kieruję/sam wybieram" bo to zwykłe pierdu pierdu.

      Skomentuj

  9. taki jeden
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2017-04-21 20:08

    Nikt nie zauważył, że to szczwane posunięcie. Wystarczy posmarować komu trzeba i nagle reklama wyskoczy z kapelusza. Dlatego tak radośnie wszyscy twórcy przeglądarek przyklasneli.

    Skomentuj

    1. pablo11
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-04-22 15:47

      Czerwona reklama mi osobiscie wisi. Uzywalem internetu od dawna i sie prZyzwyczailem do omijania ich wzrokiem. Teraz sa addblocki. Ale na komorce zainstalowalem ff dla ublocka wlasnie z uwagi na scam na benchmarku, ktory pikal na sciszonym telefonie i blokowal strone

      Skomentuj

  10. taki jeden
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-04-21 21:30

    Ale taki mamy kraj, nasr... reklam na każdym płocie i na każdym skrzyżowaniu tak jakby nie było internetu. Mam sie zatrzymać autem i zapisać nr tel. czy podczas niedzielnego spaceru robić zdjęcia każdej szmacie z reklamą a nuż sie przyda.

    Skomentuj

  11. benutzer
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-04-21 21:38

    Na wp ublock zablokował mi 27 reklamy, na tvn24 24, a na takim bbc.com 11 . Potem się wszyscy dziwią, że Polacy kochają adblocka i inne tego typu dodatki.

    Dygresja dla obrońców reklam i darmowych treści w necie: zdajecie sobie sprawę, że jeśli by reklam nie było to iphony, samsungi, xboxy i inne gadżety o których tak marzycie byłyby znacznie tańsze? Za pierwszego iphona na wolnym rynku płaciło się 499$ a teraz ile? 1000$? Przecież technologia idzie do przodu, wszystko się rozwija a ceny idą do góry. Rynek się dawno nasycił. Reklama jest ostatnim narzędziem gwarantującym korporacjom i akcjonariuszom zyski. A koszty marketingu i reklamy są ogromną składową finalnej ceny dóbr, które kupuje konsument.

    Adblock wbudowany w przeglądarkę mnie jednak przeraża. Będzie przepuszczał te reklamy, których autorzy zapłacili haracz dla Google i które są zgodne z moim profilem jaki Google przypisało mojemu ID. Z drugiej strony może powstanie jakaś rywalizacja między lepiej i skuteczniej blokujących reklamy przeglądarek z punktu widzenia użytkownika.

    Skomentuj

  12. skalak23
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-04-22 09:08

    Polecam programik AdGuard a znikną nawet reklamy z youtuba
    https://adguard.com/...guard-windows/overview.html

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!