SSD

Samsung pracuje nad rozwiązaniem problemu dysków SSD 840 EVO

opublikowano przez Paweł Maziarz w dniu 2015-02-21

W przyszłym miesiącu producent udostępni nowe oprogramowanie, które powinno rozwiązać problemy ze spadkami wydajności w odczycie plików.

Samsung SSD 840 EVO dysk zdjęcie

Problem ze spadkiem wydajności dysków Samsung SSD 840 EVO jest nadal aktualny. Co prawda jakiś czas temu producent udostępnił stosowną poprawkę, ale na początku roku pojawiły się doniesienia o powrocie dolegliwości. Wkrótce użytkownicy dysków powinni otrzymać kolejną poprawkę.

Problem ze spadkiem wydajności ma wynikać z połączenia dwóch czynników – zanikiem ładunku w komórce NAND i problemami algorytmów zarządzających pamięcią NAND. O ile pierwszy z nich jest normalnym etapem działania pamięci NAND, to drugi już jest ewidentnym problemem ze strony koreańskich inżynierów.

Producent zobowiązał się, że w marcu wyda nową wersję pakietu Samsung SSD Magician, która poprawi algorytmy zarządzające komórką NAND i w efekcie rozwiąże problem ze spadkami wydajności w modelach SSD 840 EVO. Miejmy nadzieję, że tym razem na stałe.

Źródło: AnandTech

marketplace

Komentarze

51
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Mam ten dysk o pojemności 120GB. Przed pierwszym upgrade firmware dało się odczuć spadki wydajności. Wtedy spadki były nawet do 200Mb/s. Łatka wszystko poprawiła. Gdy przeczytałem artykuł o powrocie problemu sprawdziłem dysk i rzeczywiście jest problem. Znowu spadki tyle że teraz do 300MB/s :/ Mam nadzieję że to już będzie ostatnia taka akcja ponieważ mimo tego jestem z dysku zadowolony
    Zaloguj się
  • avatar
    Jak dobrze, że jednak zdecydowałem zakupić SSD HyperX Kingstona :) Żadnego problemu nie doświadczyłem, a nie było gościa, który by powiedział, żeby zamiast EVO brać HyperX. Zrobiłem jednak po swojemu i jestem z tego (póki co) bardzo zadowolony :)
  • avatar
    Troszkę z innej beczki,jest nowe firmware do 850 pro-EXM02B6Q,pytanie do red. czy już były próby updatu,jakieś refleksje...po
  • avatar
    Do użytkowników EVO. Sprawdźcie sobie transfery tym programem

    http://www.overclock.net/t/1512915/read-speeds-dropping-dramatically-on-older-files-benchmarks-needed-to-confirm-affected-ssds

    Ps. Widać że TLC to nic fajnego. Na MLC nie ma takich problemów.
    Zaloguj się
  • avatar
    Informuje wszystkich czytelnikow, ze benchmark.pl wprowadza wszystkich w blad, stosujac bledna maniere nazywania SSDkow "dyskami" - zamiast (jak jest poprawnie) "napedami" albo "nosnikami".
    Podobnie bylo w latach 90-ych, kiedy rynek sie otworzyl po komunie i Polacy zaczeli nazywac ketchup "keczupem" nie wiedzac dokladnie, jak sie wlasciwie to slowo wypowiada, bo jedynym obowiazujacym jezykiem obcym w szkolach byl dotad rosyjski.
    Dzis mamy swietny dostep do informacji, nawet (ba !) sa napisy na samych produktach oraz testy owych urzadzen na stronach angielskojezycznych - wszedzie jest slowo "drive", a nie "disk".

    W ten sposob poglebiamy "keczupyzacje" kraju i degradacje jezyka polskiego o slowa z niewlasciwego kontekstu utrwalane w wymowie powszechnej.

    Dziekuje za uwage :)
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Powtarzam sie w slusznym celu, podobnie jak powtarzaja sie bledy, ktore trzeba zwyczajnie skorygowac.
    Nie cytuj mi tu Wikipedii, bo to zadne miarodajne zrodlo - kazdy moze wyedytowac wpis na zasadzie, co zauwazyl i zaobserwowal. A tak wlasnie sie dzieje, ze nieuswiadomieni uzytkownicy plota brednie o "dyskach", ze az ktos edytyujacy wpis w Wiki to zauwazyl i opisal. Tam nie ma odniesienia, czy dany zwrot jest prawidlowy, czy nie - tylko jak ludzie mowia. A mowia niepoprawnie. Tak samo, jak ludzie mowia "pieńcet złoty" (i nie daj, Boze - jeszcze pisza) - gdyby byla podoba kategoria w Wiki, to zwrot taki rowniez tam by sie znalazl. Tyle tylko, ze - jeszcze raz podkresle - to dalej jest zwrot nieprawidlowy. I tym gorzej, ze polskie sklepy to dalej walkuja, a uzytkownicy korzystajacy z portali takich, jak Benchark.pl - podchwytuja i utrwalaja. Znasz powiedzenie o klamstwie powtorzonym milion razy ? No wlasnie. To juz wiesz, ile pracy trzeba, zeby to naprostowac, wiec nie dziw sie, ze sie powtarzam.
    I bede teraz upierdliwy, bo uwazam za wielkie zlo owa "keczupyzacje" jezyka. Redakcji Benchmark.pl wlasciwie to roznicy nie zrobi, jak bedzie nazywac SSDka, wiec nie ma nic korzacego w autopoprawkach i nazywaniu rzeczy wlasciwie. Podkresle, ze to sa komputery, informatyka - i tutaj nie ma miejsca na niescislosci.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    A ja mam taki dysk i mowa tu o problemach gdzie transfer spada poniżej dwóch megabajtów na sekundę i ja tak mam a jak Wy macie po 200, 300 MB to albo nie macie dysku o którym mowa albo dane, które macie na dysku trzymacie na nim nie dłużej niż 30 dni.
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    Mi Win 8.1 akurat wczytuję się ok 7 sec. A co do dysku mam 120GB i żadnych problemów z transferami od początku.
    Zaloguj się
    -3
  • avatar
    Mam 240gb wersję tego dysku i nie zauważam żadnych problemów. Przerzuciłem parę plików które zalegały od dawna z ssd na hdd prędkości może nie powalały ale to raczej wina prędkości zapisu hdd :) Testy syntetyczne chyba mogą nie wykazywać czy akurat ten problem występuje. Subiektywnie oceniając, nie widzę problemu.
  • avatar
    Mam 840 Evo od przeszło roku i póki co nie doświadczyłem tego problemu. Zdaje się, że dotyka on dysków na których są archiwizowane dane. Komórki NAND nie są wówczas dostatecznie często odświeżane, bo też nie ma żadnych odwołań do nich.
    Zaloguj się
    -12
  • avatar
    A tak z ciekawości zapytam, ile wczytuje się Wam Windows 7 od momentu pojawienia się napisów, do momentu wyświetlenia puplitu? Mi na hybrydzie 22 sek.
    Zaloguj się
  • avatar
    mam akurat dysk 840 pro i żadnych problemów tak to jest gdy chce sie trochę zbic z ceny i badziew pchają do dysku
  • avatar
    Mam ten dysk w laptopie z SATA II. W HDtune pokazuje odczyt na poziomie 170MB, zaś na AS SSD ok 250 odczyt i zapis. Czy wszystko jest ok?
    Zaloguj się
  • avatar
    Witam wydaje mi się że problemem nie jest sam dysk lecz kontroler pod który jest podpięty. np w moim przypadku gdy miałem poprzednią płyte na z77 miałem różnice w transferze koło 250mb niz na tej co mam teraz z z97. Mam 2 te dyski spięte w raid 0 i odczyty mam na poziomie 1098.71 MB/s a zapis 988.84 MB/s. System ma jakies 3 miechy.
    żadnych spadków wydajności nie zauważyłem a dysk zapełniony w 70%
    pozdrawiam
  • avatar
    dodam jeszcze ze dyski te są po 250Gb
    ach to edytowanie:)
  • avatar
    Mój EVO 250gb. SEQ zapis 373 odczyt 327
    4K 28,81 / 67,48
  • avatar
    Magician od Samsunga pokazuje odczyt 400 zapis 357mb/s Firmware z grudnia 2013 :D