Na topie

Sony prezentuje PlayStation 4 Pro - witamy się z 4K [AKT.]

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Konsole do gier

Kategoria: Gry Sprzęt do gier Konsole do gier Tematyka: Na Topie Producenci: SONY

Konsola PlayStation 4 Pro pozwoli na wyczekiwaną przez wielu zabawę w rozdzielczości 4K.

  • Sony prezentuje PlayStation 4 Pro - witamy się z 4K [AKT.]
A A

Sony obiecywało na dzisiejszy wieczór ciekawe zapowiedzi i bezsprzecznie słowa dotrzymało. Poznaliśmy PlayStation 4 Slim, a także, a być może przede wszystkim, PlayStation 4 Pro.

W tym przypadku mowa już o znacząco zmodyfikowanej wersji PlayStation 4. Przecieki sugerowały nazwę PlayStation 4.5, ale ostatecznie producent zdecydował się na bardziej marketingowe chyba PlayStation 4 Pro. Co najważniejsze, wydaje się to zasadne, ponieważ moce obliczeniowe poszybują mocno w górę.

Z ujawnionych podczas prezentacji informacji wynika, iż liczyć można na 50% wydajniejsze GPU, szybszy procesor i dysk o pojemności 1 TB w standardzie. Niestety nie znamy dokładnej specyfikacji technicznej.


Poznaliśmy za to efekty, jakich można się spodziewać? Gracze liczyć mogli będą na rozgrywkę 4K i materiały wideo w takiej jakości (chociażby w aplikacjach Netflix i YouTube), a także wsparcie dla HDTV oraz PlayStation VR.

Zapowiadana jest też kompatybilność z HDR, ale tutaj PlayStation 4 Pro nie będzie osamotnione. Dzięki aktualizacjom HDR pojawić ma się także na innych modelach PlayStation 4.

PlayStation 4 Pro

Premiera PlayStation 4 Pro planowana jest na 10 listopada. Cena wynosić ma 399.99 euro.

AKTUALIZACJA, 08.09.2016

Opublikowano dokładną specyfikację techniczną PlayStation 4 Pro. Najważniejsze różnice względem pierwowzoru to podkręcony procesor, znacznie wydajniejszy układ graficzny i większa przepustowość pamięci. Moc obliczeniowa sięgać ma 4.2 TFLOPS. Niestety, niektórzy będą zapewne rozczarowani brakiem napędu Ultra HD Blu-ray.

PS4 Pro specyfikacja

Źródło: Sony, gamepur

Odsłon: 13807 Skomentuj newsa
Komentarze

94

Udostępnij

Zobacz podobne

  1. Maciej Piotrowski
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2016-09-07 22:32

    Czyli mamy teraz zwykłego, odchudzonego hamburgera i Big Maca:) Swoją drogą ciekawe, że teraz Sony przejmuje pałeczkę jeśli chodzi o gabaryty konsoli.

    Skomentuj

    1. Hello
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2016-09-08 02:31

      Ale co za tym idzie najpewniej utrzyma opinię głośnego odkurzacza.
      mogli by jak M$ zamontować duże porządne chłodzenie aby nie buczało i nie grzało się to draństwo.

      Skomentuj

  2. raffal81
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2016-09-07 22:33

    Jeżeli te 50% szybsze GPU, szybszy procesor, pozwoli na 60fps w grach takich jakie wychodzą do tej pory na PS4, to będzie to miła sprawa, do tego cena 1600zl ? nie nooo naprawdę miło.

    Skomentuj

    1. cosby
      Oceń komentarz:

      12    

      Opublikowano: 2016-09-07 22:42

      1600 zł ???

      Licząc po kursie, dodając VAT i cło cena spokojnie stanie na 2399,00

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2016-09-07 23:08

        spokojnie :)
        2k zł a nawet i taniej.
        wspomnisz moje słowa, ale to dopiero w 2017.

        Skomentuj

      2. PolskiPolakzPolski
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2016-09-07 23:51

        Tak, od razu zróbmy 4000zł bo wcale nie było tak, że w dniu premiery PS4 kosztowało za granicą 400€, a w polsce 1800zł.

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2016-09-08 14:19

          1999zł za podstawowa.

          Skomentuj

    2. HomeAudio
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-09-08 04:57

      Znowu zaskocza Microsoft cena :) Ja tam wchodze w PS4 Pro - czekalem juz chwile i sie w koncu doczekalem ;)

      Skomentuj

  3. kubas246
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2016-09-07 22:37

    Pokazali też gameplay w 4k z nowego Mass Effect. IMO lepiej było pójść w 1080p @ 60fps i poprawę grafiki.

    Skomentuj

    1. Ladros
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-09-07 23:06

      Poszli w oba (4k lub 1080/60 - to już indywidualnie).

      Skomentuj

      1. kubas246
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2016-09-07 23:17

        Tylko przy 1080p@60fps dalej będziesz miał grafikę jak w 4k. Mi to chodziło o poprawę grafiki.

        Skomentuj

        1. Avantu
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2016-09-08 01:33

          Z tego co zrozumiałem, gry będą chodzić w 4K, ale po podłączeniu do ekranu FullHD dostaniemy wyższą jakość obrazu, np. więcej detali czy antyaliasing. Gdyby dali radę utrzymać 1080p/60 byłoby super. CoD ma działać chyba w 4k/60.

          Skomentuj

          1. kbrbabzbtb
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2016-09-08 09:58

            W wypowiedziach po prostu padło, że studio, które nie będzie chciało robić gry 4k i zostać przy 1080p wykorzysta moc nowej konsoli na lepszą grafikę.

            Skomentuj

  4. Kynareth
    Oceń komentarz:

    -7    

    Opublikowano: 2016-09-07 22:40

    2160p zdecydowanie robi różnicę w wyglądzie gier. Dobrze, że Sony podjęło taki krok. Nudno by było czekać do 2019 na nowe PlayStation, podczas gdy pecetowcy cieszyli by się wysokimi rozdzielczościami.

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      6    

      Opublikowano: 2016-09-07 23:09

      a w czym się cieszyc ? gry musza być robione pod te 4k wpierw bo samo podbicie rozdzielczości niewiele zmienia. Na PC obecnie tylko jak masz gry po modach to możesz cieszyc się dobra grafika, reszta robiona jest pod 720/1080p

      Skomentuj

      1. kbrbabzbtb
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2016-09-08 10:08

        Oczywiście, że podbicie rozdzielczości sporo daje. Niedawno przeskoczyłem z monitora 1080p na 1440p, niby niewielka różnica... Witcher 3, GTA5, Fallout 4 etc wygląda po prostu obłędnie w porównaniu do 1080p. Nie potrzebujesz żadnych modów tylko dobre gpu i monitor qhd. Co to znaczy gry muszą być robione pod 4k? Wystarczy, że nie będzie blokowana obsługa wysokich rozdzielczości.

        Skomentuj

        1. raffal81
          Oceń komentarz:

          3    

          Opublikowano: 2016-09-08 10:27

          O jakiej różnicy piszesz ? że zrezygnowałeś z AA ? gra musi mieć wysokiej rozdzielczości tekstury by naprawdę to wyglądało.
          Owszem będzie wyglądała troszkę lepiej, ale tylko troszkę.

          Odpal sobie QUAKE 2 w 4k, nadal to będzie brzydal na dzisiejsze czasy że szkoda zachodu.

          Wolałbym by jeszcze na dzień dzisiejszy programiści szli w mnogość detali, dokładność i fizykę w grach, niż na siłę dawali 4k. Wszystko musi iść w parzę z wydajnością/możliwością.

          Skomentuj

          1. kbrbabzbtb
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-09-08 10:43

            Nie ma to jak za przykład podać grę z przed 20lat i powiedzieć, patrz... w 4k nadal wygląda źle jak na dzisiejsze standardy! ; - ) Nie muszę się zastanawiać o jakich różnicach piszę bo widzę je codziennie na ekranie. Ale nie twierdzę, że rozdzielczość jest najważniejsza ani nawet w czołówce ważnych rzeczy, a postęp graficzny ma iść drogą jej podbijania bo to faktycznie będzie słaby postęp. Zgadzam się z ostatnim akapitem, powinni iść w lepsze ai, fizykę, model zniszczeń... może w końcu dogonią Crysis 1 i HL2.

            Skomentuj

          2. raffal81
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2016-09-08 12:00

            Quake to był drastyczny przykład, ale tyczy się to każdej gry, która nie ma przystosowanych tekstur pod daną rozdzielczość.

            Skomentuj

          3. raffal81
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-09-08 12:51

            Ok to włącz mi takie 4K tekstury w takim GTA5.
            To że gra zajmuje 50GB nie oznacza że ma tekstury w jakości 4K, na wielkość gry wpływa wiele czynników.

            Skomentuj Historia edycji

          4. kitamo
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2016-09-08 14:24

            rozkrompresowanymi teksturami które ze względu na silnik ładują się w locie.

            Pojemność dziś nie jest problemem i to czy gra zajmuje 20 czy 50gb po instalacji nie ma znaczenia.
            Znaczenie ma jak tekstury zaczynają się doładowywać podczas grania przy komputerach z mniejszą ilością RAM.

            Wolfenstein ma duże wymagania ? no nie ma. Podziekuj za to że ktoś miał właśnie takie podejście do tematu.

            Jak gra nie ma przystosowanych tekstur pod 4k to ich rozciąganie z 720p/1080p do 4k nic nie daje.

            Jak w obecnych grach odpalisz sobie 4k to możesz co najwyżej zyskać na tym że wyłączysz sobie AA - większej ilości detali nie zobaczysz bo ich po prostu nie ma.

            Odpal sobie skyrima z teksturami uhd to zobaczysz na czym polega roznica, inaczej jest to na poziomie takim samym jak upscaling (bo przecież na tym on wlasnie polega).

            Skomentuj Historia edycji

          5. raffal81
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-09-08 14:48

            To daj tytuły tych gier, z chęcią sprawdzę.

            Skomentuj

          6. kitamo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-09-08 16:28

            Skyrim nie ma tekstur przystosowanych do 2k/4k, tylko po modach jak sobie je dograsz.
            Nie ma gier z takimi teksturami, chyba ze sa to tekstury generowane proceduralnie ale nie znam takiej gry.

            Skomentuj

          7. PogromcaBlacharni
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-09-08 15:07

            "jak instaluję grę, która waży 50GB to tam nie ma tekstur w wyższej rozdzielczości niż fullhd i nie zauważę żadnej różnicy? "

            Co to jest tekstura "fullhd" ? Czy ty wiesz o czym mówisz?

            Skomentuj

          8. PogromcaBlacharni
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2016-09-09 16:47

            no to co to jest ta "tekstura fullhd"? Odpowiesz w końcu czy nie?

            Skomentuj

      2. silvver
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-09-10 12:20

        "gry musza być robione pod te 4k"
        a te 4K to nie ma być upscale z fullHD? PS4 Pro raczej jest za słabe, żeby na "normalne" 4K

        Skomentuj

        1. Kynareth
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2016-09-10 16:38

          Tworzone teraz gry pod PS4 Pro będą mieć dostępne tekstury w wyższych rozdzielczościach. To udzieli się także grom pecetowym.

          Skomentuj

    2. PogromcaBlacharni
      Oceń komentarz:

      -14    

      Opublikowano: 2016-09-08 02:28

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      Blacharze cieszą się swoimi rozdzielczościami, bo są blacharzami. Dla konsolowców liczy się bardziej jakość oświetlenia, zaprojektowanie poziomów(warstwa artystyczna oprawy), ilość różnorodnych obiektów, a dla blacharzy rozdzielczość, sztuczne wyostrzenie z obwódkami i sterylność na maksa. Stąd konsolowcy wcale na 4k nie czekają.

      Skomentuj

          1. raffal81
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-09-08 18:24

            Spoko, do nich to i pentium 100 wystarczy.

            Skomentuj

          2. Friss
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2016-09-08 14:53

            Dużo ludzi ucieknie na PS4?
            A mi się wydawało, że właśnie ilość graczy na PC rośnie i dlatego MS idzie w PC, Sony wydaje swój streaming gier , a nawet i nintendo podobno coś z PC myśli.

            Skomentuj

        1. PogromcaBlacharni
          Oceń komentarz:

          -4    

          Opublikowano: 2016-09-08 13:12

          "Czy tak z du..y wyciagnąłes te swoje śmiechu warte wnioski? "

          blacharze, z definicji, uwielbiają np mody pogarszające grafikę czy ogólnie nienaturalność oprawy- hiper blur, hiper kontrast, obwódki od przesadzonego wyostrzenia.
          Tutaj przykład podniety blacharni:
          https://www.youtube.com/watch?v=PECqrhxhpTA
          z bliska mega wyostrzenie a to co znajduje się dalej niż 30-50m pociągnięte mega blurem.

          Film ma 330 000 wyświetleń i zdecydowana większość to łapki w górę. Czy trzeba jeszcze jakiegoś dowodu na to czym się podnieca blacharnia?

          A co do konsolowców, gdyby dla konsolowca czymś niezbędnym do grania było 4k albo 60fps, to przerzuciłby się na pc. Stąd dla konsolowca kosmiczne rozdzielczości- przynajmniej na razie- nie są aż tak istotne, a bardziej musi sobie cenić inne zalety konsol.


          Poza tym trzeba odróżnić graczy pc od blacharzy!

          Skomentuj Historia edycji

          1. PogromcaBlacharni
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2016-09-08 13:58

            ad1.
            Zalety konsol to:
            -Konsolowe exy. Zazwyczaj mają dobrą grywalność(dla mnie) i bardzo dobre wykonanie zarówno od strony technicznej jak i artystycznej(dzięki temu np seria uncharted z ps3 niewiele się zestarzała i remaster wciąż wygląda dobrze).
            -Wygoda użytkowania.
            -Stosunek cena/jakość

            ad 2.
            wiem co to dof i nie mam nic przeciwko niemu, tylko akurat w tamtym modzie co dałem do niego filmik nie działa on prawidłowo. Dof jest tam ustawiony dość sztywno, tzn nawet patrząc się w dal, otoczenie na którym skupiona jest kamera/wzrok i tak dalej jest rozmyta (a powinno się rozmywać to co jest bliżej).

            Skomentuj Historia edycji

          2. PogromcaBlacharni
            Oceń komentarz:

            -4    

            Opublikowano: 2016-09-08 14:46

            powiedz mi czy to jest realistyczna głębia ostrości?

            http://i.imgur.com/7HAXf0v.png

            Ani zdrowy wzrok, ani aparat tak nie działa(a mam akurat lustrzankę, z możliwością uzyskania bardzo płytkiej głębi ostrości i wiem jak działa dof).
            To co widać na obrazku i wcześniej na filmiku wygląda jak jakaś mocna wada wzroku na poziomie -10 dioptrii albo więcej. Po prostu niezależnie w jaki punkt patrzysz wszystko co oddalone dalej niż te 30-50 metrów od postaci/kamery jest mega rozmyte. No ale jak tobie to odpowiada, to widocznie jesteś blacharzem...

            Skomentuj

          3. PogromcaBlacharni
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2016-09-09 16:52

            Chochlik

            czyli ten screen:
            http://i.imgur.com/7HAXf0v.png

            nie pogarsza grafiki? ok. Tylko potwierdzasz to o czym mówiłem o blacharzach, dla nich rozmycie obrazu wyglądające jak 360p wcale nie jest pogorszeniem jakości. Inny z kolei blacharz uważa, że wyostrzenie obrazu powodujące wyraźne obwódki oraz szare słońce jak tutaj

            http://i.imgur.com/iBMrPbv.jpg

            jest fotorealistyczną grafika :D

            Skomentuj

          4. PogromcaBlacharni
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2016-09-09 16:54

            a po co ci ruchome elementy jak ty grasz z takim obrazem na którym nic nie widać:
            http://i.imgur.com/7HAXf0v.png
            http://i.imgur.com/gE0Niab.png

            Skomentuj

          5. Szarlej_pl
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-09-10 17:50

            taaaaa za cholere nic nie widac

            http://cdn.mos.cms.futurecdn.net/21df27fe0c43218189a316a4831456da.png

            Skomentuj

          6. hrabin1
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-09-20 20:09

            domniemam, że się pod te swoje wypociny trzepiesz .... musisz mieć w uj bogate życie seksualne, o intelektualnym nie wspominając... jesteś smutny tępy uj nastawiony na prowokacje i nic poza tym... nie wiem jakie traumy cię spotkały, ale chyba nawet ci nie współczuje... współczuje za to czytelnikom... a może zamiast sondy to głosowanie nad banem ? :)

            Skomentuj

  5. Orlyyyy
    Oceń komentarz:

    -10    

    Opublikowano: 2016-09-07 22:40

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    Bla bla bla. Doom scrackowany przez CPY zapraszam na torrenty

    Skomentuj

    1. palmall
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-09-08 00:35

      55 GB? Masakra... :)))

      Skomentuj

  6. Roller Mobster
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2016-09-07 22:41

    Zaraz jeden bąbel z drugim będzie pisał, że PC w tej cenie wydajniejszy da sie złożyć :D

    Skomentuj

    1. raffal81
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-09-07 22:45

      No teraz to będzie lekki problem, za 399E, ale z chęcią jak wyjdzie ps4pro, zobaczyłbym takie porównanie ;)

      Skomentuj Historia edycji

        1. Roller Mobster
          Oceń komentarz:

          -4    

          Opublikowano: 2016-09-07 23:01

          Prosta sprawa.

          Skomentuj

          1. kitamo
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2016-09-08 09:33

            chyba demo forzy apex.

            Skomentuj

          2. V1ntage
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-09-08 13:56

            Z tym autobusem to trochę nie do końca trafne porównanie. Kupowanie konsoli można by porównać bardziej do różnych segmentów samochodowych.

            Konsola to taki hatchback - ma wszystko co potrzeba, nowe technologie, jest w sam raz na dzisiaj, ale szafy nie przewieziesz

            PCet to bardziej kombi wyższej klasy - gdzie masz zachowane cechy samochodu hatchback a dodatkowo więcej miejsca, możliwości, mocniejszy silnik i więcej luksusu, w dodatku szafę do bagażnika włożysz

            Mając hatchbacka i chcąc przewieźć szafę dzwonisz po firmę przewozową, tak samo jak mając konsolę i chcąc napisać tekst w Wordzie musisz mieć dodatkowo laptopa

            Skomentuj

          3. raffal81
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-09-08 14:53

            Zapomniałeś dodać że te kombi kosztuje więcej ;]

            Skomentuj

          4. ma.rcin
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-09-08 22:31

            ps.Co to ma niby byc? Bez żartów. Mowa jest o realnej grafice a nie kreskówce która pójdzie na pececie z biedronki. Ide spac

            Skomentuj

          5. ma.rcin
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-09-08 22:25

            To będzie chodzić w 4k jak chodzi w teraz w full hd. Nie bądźcie śmieszni i naiwni.Przed premierą ps 4 miały być cuda a wyszło jak wyszło a wy dalej we wszystko wierzycie.Konsole maja dużo zalet ale na pewno jedna z nich nie jest grafika.W końcu może pogracie w full hd przy 60 kl/s ale tylko dzieciaki mogą wierzyć ze średniej klasy karta graficzna i gówniany procesor amd, może mieć i 20 rdzeni, obsłużą taką rozdzielczość. 4k to tylko chwyt marketingowy i nie rozumiem czym tu się podniecać bo jak pisałem wcześnie wolałbym na waszym miejscu stabilne 60 kl/s przy full hd i efektami graficznymi dostępnymi na pecetach niż pseudo 4k.Narazie.

            Skomentuj

  7. Eternal1
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2016-09-07 22:52

    Gdzieś czytałem że SONY zamierza udostępnić opcję wyboru rozdzielczości. Wtedy można będzie wybrać 1080p @ 60FPS.

    Skomentuj

    1. codowiec9
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-09-07 23:52

      Podeślesz linka kolego?

      Skomentuj

      1. Eternal1
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2016-09-08 08:02

        Przecież pisze że "gdzieś" :)
        Gdybym pamiętał, podał bym źródło.

        Niemniej teraz widzę że na SONY live meeting też były o tym wzmianki. 1080p lub 4k do wyboru a wiadomo że różnica FPS będzie spora.

        Skomentuj

    2. actchris
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2016-09-08 13:16

      W trakcie rozmów jakie przeprowadzali pracownicy PlayStation już po konferencji, deweloperzy potwierdzili obecność trzech ustawień:
      Tryb 4K - efekty graficzne zostaną stonowane, a obraz będzie wyświetlany w 4K. Niektóre efekty będą nieobecne, inne - ograniczone.
      Tryb 1080p/60 - gra zadziała w 1080p i celować będzie w 60 klatek na sekundę (nie będzie to jednak stałe 60 FPS). Efekty będą lepsze niż w wersji 4K.
      Tryb 1080p/30 - płynność zostanie co prawda zablokowana sztywno na 30 FPS, ale włączone będą wszystkie efekty graficzne i podkręcone na maksa.
      To od gracza będzie zależało, w jaki sposób chce grać. I podobnych ruchów możemy spodziewać się raczej w wielu innych grach, gdyż Sony sugeruje deweloperom, by ich gry działały w ten sposób.

      Przy okazji:

      Horizon: Zero Dawn | Gameplay Trailer - PS4 Pro 4K
      https://www.youtube.com/watch?v=61djP_FPVFw

      Rise of the Tomb Raider 4K Gameplay - PS4 Pro
      https://www.youtube.com/watch?v=G9xJNjFBN3E

      MASS EFFECT ANDROMEDA Gameplay 4K - PS4 Pro
      https://www.youtube.com/watch?v=jrNhQ5b1JX0

      PS4 Pro 4K mix:
      https://www.youtube.com/watch?v=teXguj8kMiM

      Skomentuj

        1. actchris
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2016-09-08 13:35

          Żenada, wolę kompa + konsolę.

          Skomentuj

          1. kitamo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-09-08 16:32

            żenada. wole konsole + kompa

            Skomentuj

        1. cincin27
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2016-09-08 09:44

          PC kupujesz raz i masz spokój na 4-5 lat.
          Różnica w cenie zakupu sprzętu (PC vs konsol) jest niwelowana przez znacznie wyższe ceny gier, płatność za multiplayera (Gold/PSN) i dodatkowe akcesoria (np. pad kosztuje 200-250zł).

          Skomentuj

    1. sapsa
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-09-08 10:06

      jak dobrze pamietam sony wymaga zeby tytul dziala na obu konsolach tak samo np. 720@60 i dodatkowo gra obslugujaca neo/pro moze korzystac z dodatkowej mocy . np. detekcja czy grasz na neo/pro i wtedy masz 1080@60 albo 2k upscale 4k.
      Taka ala opcja grafiki z pc-tów.

      Sony także wymaga od developerów (source: reddit ama), że gra musi mieć ten sam content na obu konsolach więc pewnie różnica może być w teksturach i fps-ach

      Skomentuj

    2. PogromcaBlacharni
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2016-09-08 15:27

      widziałem horizon i wcale nie odniosłem wrażenia że wygląda lepiej niż na poprzednich pokazach.

      Skomentuj

        1. PogromcaBlacharni
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2016-09-09 16:57

          mocniejsze bryle to akurat ty powinieneś sobie kupić jak dla ciebie szare słońce i obwódki dookoła postaci wyglądają fotorealistycznie

          Skomentuj

  8. Orlyyyy
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2016-09-07 23:44

    O admin się popłakał

    DOOM-CPY ;)

    Skomentuj

        1. kristof080
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2016-09-08 08:19

          Troche glupio sie smiac z ludzi, ktorzy pod wzgledem finansowym, nie stoja tak wysoko jak ty.
          Jak czytam twoje posty, to mysle ze to ty jestes takim chorym na umysle dzieciakiem, do tego poszkodowanym przez Sony. Musieli ci wsadzic naprawde duza parowe w odbyt.

          Skomentuj

  9. PogromcaBlacharni
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-09-08 02:22

    "Z ujawnionych podczas prezentacji informacji wynika, iż liczyć można na 50% wydajniejsze GPU"

    O! Widzę że benchamark.pl też ma problem z liczeniem procentów.
    Czego teraz w tej szkole uczą na matematyce jak ludzie nie radzą sobie z procentami :|

    Skomentuj

  10. Hello
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-09-08 02:24

    Ale napęd Bluray bez 4K.
    Poskąpili.

    Skomentuj

  11. HomeAudio
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-09-08 04:55

    piotreeek
    bleebleble

    Z jakiej krainy przybywacie? I jak zle wam ta bylo ze w tak przedziwny sposob leczycie swoje kompleksy? Dziwne stworzonka... czytanie waszych komentarzy to jak suchanie orangutanow - tylko: "hue hue hue hue" i "buahahahahahahha"

    Skomentuj

    1. PogromcaBlacharni
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2016-09-08 13:39

      "tylko: "hue hue hue hue" i "buahahahahahahha""


      Typowy poziom umysłowy blacharni.

      Skomentuj

  12. djgromo
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-09-08 07:34

    Jednej rzeczy nie rozumiem. Do tej pory wszyscy mówili, że nie ma materiałów Full HD w technologii HDR i nie da się tego odpalić w takiej rozdzielczości na Netflixie np. PS4 ma dostać HDR przez aktualizację. Co to konkretnie oznacza? Że np. w specjalnej wersji aplikacji Netflix uda nam się odpalić film w HDR w Full HD na PS4? Jeśli tak to będzie to jedyne urządzenie które będzie to potrafiło. No chyba że sami dodadzą wsparcie dla HDR w tej rozdzielczości tylko dla wybranych gier.

    Skomentuj

  13. Gonsiorr
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-09-08 07:44

    Żal konsole gonią 4K a PC wchodzą w 5K.

    Skomentuj

    1. kristof080
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-09-08 08:04

      Telewizja kilka lat temu weszla do FullHD, i dalej tego nie widac. Tak samo z komputerami jest. 4K jest, ale raczej dla garstki uzytkownikow. To jest zal.

      Skomentuj

    2. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-09-08 14:27

      nie ma ani jednej gry pod 4k a Ty mówisz ze PC wchodzą w 5k :)

      Skomentuj

  14. kristof080
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-09-08 08:01

    Po tej prezentacji zastanawiam sie, czy platforma Xbox przetrwa do nastepnego roku.
    I czemu niektorzy uwazaja, ze Sony zrobilo kogos w balona.
    To dobry krok. Teraz wymiana hardware co dwa lata, jak kart graficznych w komputerach. Tym bardziej, ze na starej konsoli tez wszystkie gry beda chodzily. Moze brzydsze, ale tu wybor ma juz uzytkownik.
    Piotrek, sam jakis czas temu pisales, ze jak PS4 bedzie obslugiwac 4K, to pierwszy polecisz do sklepu. Trzymam cie za slowo.

    Skomentuj

    1. Sith44
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-09-08 08:40

      Z tego co wyczytałem do PS4PRO nie ma BR4K, 2K i upscaling do rozdzielczości 4k to takie trochę pseudo PRO ale jak brzmi ;) Nie sądzę aby deweloperzy rzucili się na przygotowywanie ekstra fajerwerków na wersję PRO bo to kosztuję a hajs musi się zgadzać, chyba że zamierzają zaorać te 40 mln klientów. Pewnie po wydaniu Scorpio od razu przygotują PS5. Na dzień dzisiejszy to chyba XONE S to najtańszy odtwarzacz 4K na rynku i tym MS może odebrać część klientów Sony.

      Skomentuj

  15. Kam9000
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2016-09-08 09:09

    Ta specyfikacja po prostu nie może wyświetlić 4k. Mówcie co chcecie, ale to nadal rx 480 z obniżonymi taktami. Możecie liczyć na coś w rodzaju 1440p (lub ciut wyżej) plus upscaling.
    Już nawet ram (8GB) nie pozwala na to. Te 512mb udostępnionej dodatkowej pamięci nie wystarczy do 4k, czego by nie zrobili. Marketing jak się patrzy. Ciekawe ile z tego było odpalone na pc ;d
    Chociaż cena wydaje się rozsądna, tak czy siak jak dla mnie 1080p i 60fps jest ok, wyżej niż 1440p to już marnowanie mocy według mnie

    Skomentuj

    1. LuckyNumber8
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-09-08 13:16

      https://www.youtube.com/watch?v=HTn1BVOLLxA

      Po tym filmie widać, że do 30 fps w 4K starczy taka karta, a ten filmik nie uwzględnia przecież nawet optymalizacji pod konsole, gdzie te same GPU jest lepiej wykorzystane jak na PC. Co do dodatkowej pamięci, to z tym również na konsoli lepiej to wygląda, wiec dodatkowe 512MB nie jest tak małą ilością. Poprzednia generacja miała 512MB w całości, a ciekawe czy odpaliłbyś gta 5 na PC przy takiej ilości (nie da rady)

      Osobiście wolałbym zobaczyć jeszcze lepsze gpu w ps4 pro, ale no cóż, przynajmniej cena będzie w miarę ok, a dodatkowe fps i jakość obrazu zawsze się przyda

      Skomentuj

      1. Kam9000
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2016-09-08 17:43

        Litości 22 a średnio 28 to nie 30. Ewidentnie żeby osiągnąć frame rate taki jak na zwyklym ps4 ale w 4k będzie trzeba zjechać mocno z detalami. Będzie im bliżej do pecetowego low niż high lub podwyższyć rozdzielczość tylko trochę i zastosować upscaling do 4k.
        4k zjada dodatkowe 2GB Vram w porównaniu do FULL HD. Więc nie wiem czy te 512mb cokolwiek zmieni. Obecne gry na konsolach już "wymaksowują" dostępny limit i to w FULL HD. Te 512mb nic praktycznie nie da, jeżeli gra pojawi się w 4k to tak jak wyżej napisałem, rozpocznie się cięcie grafiki i tekstur i to spore.
        Optymalizacja pod konsole nic tu nie zmienia, cudów na kiju się nie spodziewajmy. Myślałem, że po licznych porównaniach konsol z 750ti, gdzie ten drugi często wygrywał mamy to za sobą. Optymalizacja na konsole pozwala na większą kontrolę nad zasobami, ale magicznych mocy to ona GPU nie dodaje.

        Skomentuj

          1. Kam9000
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-09-08 19:13

            Pozostawię to bez komentarza. Nie chce mi się nawet tracić na Ciebie czasu.

            PS sami twórcy stwierdzili, że na 4k natywne nie ma co liczyć...

            Skomentuj Historia edycji

    2. PogromcaBlacharni
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2016-09-08 14:51

      da radę w 4k tylko trzeba obniżyć detale. Dla mnie taki tryb od razu odpada.

      Skomentuj

  16. sapsa
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-09-08 09:54

    Dlaczego źródło nie posiada linku ? obawa, że to copy-wklej ? Czy przeklejka z innego portalu, która tez podała "Sony" ?

    Drażni mnie to... sorry

    Skomentuj

  17. raffal81
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2016-09-08 10:33

    Mogliby też zrobić jakąś akcję w stylu, oddaj starą ps4 dopłać i weź PS4PRO ;]

    Skomentuj

    1. Fenio
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2016-09-08 12:33

      I zupę ugotują na tych używanych PS4 ? Firma potrzebuje pieniędzy a nie używanego sprzętu skoro sprzedają nowy.

      Skomentuj

      1. raffal81
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2016-09-08 12:38

        Mogą wysłać biednym dzieciom do afryki ;] niech robią z nimi co chcą ;PPP

        Skomentuj

          1. raffal81
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-09-08 14:25

            Wydawanie od tak hajsu nie boli tylko głupich, pieniądze trzeba szanować.
            Tu wcale nei chodzi o to czy boli czy nie, ale szkoda mi schować stare do szafy, czy też bawić się w sprzedaż na allegro. Ale już rozwiązałem problem, stare PS4 dostanie członek rodziny ;)

            Skomentuj Historia edycji

          2. raffal81
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-09-08 15:18

            A dlaczego uważasz że nie mam do innych szacunku ??? coś sobie uroiłeś ;]

            Skomentuj

          3. raffal81
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-09-08 16:55

            Każdy widzi i słyszy to co chce widzieć i usłyszeć ;]

            Jeżeli biedne dzieci z Afryki miałyby z tego jakąś korzyść to jestem za, mogą to być również biedne dzieci w INDIACH, jak i w POLSCE, jeden kij. Nie twórz dziwnych scenariuszy ;]

            Skomentuj

          4. kitamo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-09-08 17:36

            Ale mogli by zrobić bonusa dla tych co już maja ps4 - np. gierka jakas albo cos podobnego.

            Skomentuj

          5. kitamo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-09-08 23:58

            ja pierdykam, po to by zadbac o swojego klienta a nie powiedzieć mu "sory po 2 latach wrzucamy nowa konsole na rynek a Ty możesz ją sobie kupic, i nawet nie myśl o kupnie Scorpio"
            Tak właśnie zatrzymuje się swojego klienta na swoim podwórku by można było mu później sprzedawac swoje gry a nie cudze.
            Serio ciężko Ci ogarnąć jak działa rynek ?
            Towar w promocji też traktujesz jak głaskanie upośledzonego dziecka ?
            A system lojalnościowy znasz ? mowi Ci to cos czy każda rzecz z osobna trzeba tłumaczyć ?

            MS poszedł krok dalej - masz mozliwosc kupna jednej gry za jedną cene na dwie platformy - to tez jest nie do zaakceptowania dla Ciebie ?
            Wydaje mi się ze zrozumiesz jak dorośniesz bo nie chce mi się wierzyc ze masz więcej niż 15 lat skoro tak do tematu podchodzisz.

            Skomentuj

          6. kitamo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-09-10 17:34

            NV niczego nie musi robic, może jeśli zechce.

            MS co zrobił ? dodali kompatybilność wsteczną. Przeciez mogli wydac te wszystkie gry od nowa w formie remasterów , jednak tego nie zrobili i pomimo ze kompatybilność wsteczna jest utrudniona to postawili na nią.
            Teraz posiadacze gier z X360 mają szanse w czesc z nich pograc na nowych konsolach.
            To jest wlasnie zabieg lojanlosciowy i promowanie swojego produktu.

            Doszkolic to Ty się musisz niestety skoro tego nie dostrzegasz.

            Skomentuj

        1. Fenio
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2016-09-08 15:12

          Tak, tak, albo niech Ci wyślą PS4 Pro za darmo. Chyba dorosły chłopczyk jesteś to już nie wypada tak bujać w obłokach.

          Skomentuj

          1. raffal81
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-09-08 15:19

            Za darmo nie chce.

            Skomentuj

  18. gieteiks
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-09-08 11:15

    Jeszcze tylko klawiatura i mysz to kupuje i stawiam pod moonitor

    Skomentuj

  19. juventino
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-09-08 16:35

    Brak UHD Blu-ray?! I oni to reklamują hasłem 4K? Gorszy i tańszy Xbox One S ma taki odtwarzacz. Przecież to nie są wielkie koszty, co też im znowu go tych głów strzeliło? Uznali, że możliwośc odtwarzania mp3 to już szczyt ich łaski? ;0

    Skomentuj

    1. raffal81
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-09-08 16:57

      Przyznaje rację, trochę boli brak 4K BR.

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2016-09-08 17:34

        no nie przesadzajmy, średniaka a nie porządnego :)

        Skomentuj

          1. panipizza
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2016-09-08 23:04

            Piotras jeszcze jeden taki tekst i powiem twojej mamie, że znowu wyzywasz starszych w internecie.

            Skomentuj

        1. panipizza
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2016-09-08 22:59

          Piotruś kotek, kiedy rozmówca nie zniża się do twojego poziomu to nie wyjeżdżaj z polszczyzną podwórkową, bo to nie jest podwórko, a my nie jesteśmy twoimi kolegami. no i ja się pytam człowieku dumny ty jesteś z siebie zdajesz sobie sprawę z tego co robisz?masz ty wogóle rozum i godnośc człowieka?ja nie wiem ale żałosny typek z ciebie ,chyba nie pomyślałes nawet co robisz i kogo obrażasz? Szkalujesz obrażasz swojego rodaka Polaka. brak mnie słów ale jakbyś miał pojęcie chociaz i sięgnął po pismo święte i poczytał sobie to może byś się odmienił .nie wiem idz do kościoła bo widac już dawno szatan jest w tobie człowieku ,nie lubisz kościoła to chociaż siedz cicho i nie obrażaj innych ludzi .

          Skomentuj

      1. PogromcaBlacharni
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2016-09-09 17:08

        Ja akurat jestem właśnie bardziej zainteresowany hdr niż większą rozdzielczością. Takie 4k nie robi na mnie zbytnio wrażenia, za to włączenie hdr zobaczy nawet półślepy i tutaj już widzę wyraźną poprawę jakości wartą kupna nowego TV/konsoli. Poza tym sam HDR nie powinien praktycznie spowodować spadku wydajności(gry już teraz są renderowane w wysokiej dynamice, ale potem kompresowane przez tone mapping aby normalne tv mogły wyświetlić taki obraz).
        Czekam tylko aż pojawią się tv z porządnym hdr(taki który ma z 1000 nitów+dobre wygaszanie) w miare rozsądnej cenie i biore ps4 pro + TV HDR.

        Skomentuj

  20. Adios6293
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2016-09-08 19:13

    Pre-Order zlozony :P

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!