Gry komputerowe

Star Citizen: tak wygląda gra za 100 mln dolarów

przeczytasz w 1 min.

To kamień milowy dla Star Citizen. Ekipa Cloud Imperium Games postanowiła pochwalić się elementami, nad którymi obecnie pracuje.

Star Citizen statek

100 milionów dolarów – tyle pieniędzy przekazali już gracze na rozwój projektu Star Citizen. To ogromny sukces, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę, że zbiórka trwa trzy lata, a końcowego produktu wciąż nie widać. Z tej okazji jednak twórcy zrobili coś, by udowodnić, że Star Citizen nie tylko powstaje, ale i ma się naprawdę świetnie – udostępnili wersję alfa 2.0 dla wszystkich tych, którzy dołożyli się do tego sukcesu.

Dzięki tym wszystkim pieniądzom projekt Star Citizen z symulatora statku kosmicznego stal się ogromnym cyfrowym uniwersum, w którym nie tylko polatamy, ale też będziemy eksplorować powierzchnie planet, a nawet rywalizować w trybie pierwszoosobowym – gra doczekała się bowiem elementów strzelankowych. Wszystkiego tego do pewnego stopnia można wypróbować w drugiej alfie, która oddaje do dyspozycji planetę z 3 księżycami i 3 stacje kosmiczne oraz 17 misji i kilkadziesiąt wydarzeń. Jeśli jeszcze nie widzieliście, to sprawdźcie poniższy zwiastun:

I podczas gdy kolejni gracze otrzymują możliwość sprawdzenia jak się w to Star Citizen gra, ekipa nie zwalnia tempa i publikuje kolejne materiały wideo, przedstawiające elementy, które wzbogacą produkcję dopiero za jakiś czas. Mowa tu przede wszystkim o zaawansowanej eksploracji planet. Na uwagę zasługuje między innymi płynne przejście kolejne powłoki.

Dwa nowe filmiki zostały stworzone na silniku gry i koncentrują się na skalistej planecie o średnicy 1000 km. W Star Citizen będziemy mieli do czynienia z generowaniem proceduralnym, co oznacza, że planety mogą być naprawdę różnorodne i zaskakujące. Sprawdźcie zresztą sami – tak wygląda gra za 100 milionów dolarów:

Źródło: PC Gamer, RobertsSpaceIndustries

Komentarze

57
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    prime27pl
    4
    Kiedy to w ogóle będzie skończone ?
    • avatar
      Konto usunięte
      4
      "W Star Citizen będziemy mieli do czynienia z generowaniem proceduralnym, co oznacza, że planety mogą być naprawdę różnorodne i zaskakujące. "

      Generowanie proceduralne oznacza jedynie losową mieszankę elementów. Z różnorodnością i zaskoczeniem nie ma to nic wspólnego. Generowanie procesuralne daje wrażenie taniej sztuczności i 9/10 takich rzeczy wymaga ręcznych poprawek.
      • avatar
        Konto usunięte
        3
        Wszystkie te rzeczy były już 22 lata temu w Elite 2: Frontier ( https://www.youtube.com/watch?v=LqhP_e855C4 ) i zajmowało to raptem 1,44MB.
        Ciekawe jaki był koszt wydania tamtej gierki?

        Z drugiej strony zobaczcie jaka różnica w grafice!
        • avatar
          loctor
          3
          Zamiast "Star Citizen: tak wygląda gra za 100 mln dolarów" powinno być "Star Citizen: tak wygląda największy przekręt w historii gier komputerowych".
          • avatar
            limera1n
            2
            moim zdaniem porównując nakłady przekazane już na tą grę a jej obecny stan to jest ... kiepsko. W dodatku mamy już rok 2016 a końca produkcji nie widać na horyzoncie
            • avatar
              kombajn
              2
              Yhy wszystko ładnie ale jak wygląda gra? Bo jak na razie w dalszym ciągu widzę demo technologiczne. A mnie interesuje gra - fabuła, rozgrywka, czy to będzie kolejne durnowate mmo z team deathmatch dające 15 minut rozrywki czy coś sensownego w co będzie można pograć. Ja bym chciał wiedzieć jak to się ma np do trylogii Mass Effect. Czy może przeciwnie bliżej będzie do np Star Conflict (dla nie wtajemniczonych War Thunder w wersji kosmicznej również studia Gajin) .
              • avatar
                t800mm
                2
                Twórcy wykonują kawał dobrej roboty. Mogą służyć jako przykład dla innych firm jak powinna wyglądać komunikacja z użytkownikami. To jest bardzo ambitny projekt w fazie produkcji. Jak zostanie skończony to będą już dostępne masowo kaski VR, dla których ta gra (świat) jest stworzona. Bardzo dobry mają system proceduralny, i świetnie to wygląda.
                • avatar
                  Atak-Snajpera
                  1
                  LOL! Ta planetka jest 3,4 raza mniejsza niż nasz księżyc lub 2,3 raza niż pluton ,która uchodzi za planetę karłowatą.
                  • avatar
                    playground
                    1
                    czyli jeśli ktoś ma teraz 15-18 lat i dołoży się do gry bo chciałby pograć w to cudo to jak ja skończą to będzie miał 30 pare lat i gry mu z głowy wyjdą =] no chyba ze ktoś kupuje grę dla swojego niemowlaka na zaś ;]
                    • avatar
                      tobexor
                      0
                      to jest ta gra co ma zajmować ponad 150GB i mająca uptade-dy po 20GB ?
                      • avatar
                        Mati-PL
                        0
                        Ech, jak ja uwielbiam polską mentalność - jak jest coś innowacyjnego, wprowadza zawirowanie na rynku i jeszcze ostro powodzi się z kasą, to to musi upaść, być przekręt i samym złem. Pomimo DOWODÓW świadczących zupełnie co innego.

                        Chyba zacznę spisywać tych wielkich wieszczy, którzy wiedzą już z góry jak skończy się ten czy tamten projekt, a po premierze to ja będę ich trollował jak to byli pewni siebie...

                        Śledzę ten projekt od samego początku i znam go niemal od podszewki więc jeśli ktoś ma jakieś pytanie czy wątpliwości to śmiało. I nie są to moje teorie i wytłumaczenia tylko fakty poparte dowodami w postaci wpisów czy video-sprawozdań.

                        Już tyle razy pisałem dlaczego ta gra nie ma jeszcze daty premiery albo czemu produkcja wydaje się posuwać powoli że nie będę się znów rozpisywał. Dodam tylko że Star Citizen powstaje 3 lata - gry pokroju Fallout 4 czy AC powstają w 4 minimum.

                        Pozdrawiam
                        • avatar
                          bodziokrak
                          0
                          Gość odpowiedzialny za cały projekt zapętlił się swojej perfekcji, chce wszystko dopieścić, chce dodać wszystko co obiecał, to jest niewyobrażalny bezkres, nikt tego nie będzie w stanie ogarnąć, nawet jeśli wyjdzie to z fazy beta, czy nawet otrzymamy końcowy produkt, okaże się że jest mnóstwo defektów, bugów, niezliczonych rzeczy do poprawy, co bardzo szybko znudzi potencjalnych graczy, albo poprostu
                          gra sama umrze. Wielu graczy przekonało się że całkowita swoboda, brak ograniczeń też nie jest dobra. Kto to przetestuje, grę która była tworzona przez 5-6lat, napewno nie producent chyba że poświęci kolejnych kilka lat, ale raczej zrobią to gracze. Nie jestem wróżką, ale moje zdanie jest takie że to się nie uda, nawet jeśli gra zostanie wydana.
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            -1
                            "To kamień milowy dla Star Citizen. Ekipa Cloud Imperium Games postanowiła pochwalić się elementami, nad którymi obecnie pracuje."

                            BUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
                            • avatar
                              Wujek Ze
                              -2
                              No i kozak, oby tak dalej, oby jak najszybciej do finałowego produktu. Odnośnie tytułu, to po co tyle razy o tym wspominać. Już raz kiedyś napisałem, 100mln $ to mały wydatek za taką grę. Ogromne studia zaczynają od takiej sumy by wydać produkt, który się zwróci, bedzie popularny i grywalny. SC2 oficjalnie kosztował około 100 baniek i nie jest tak zaawansowany jak Star Citizen.
                              • avatar
                                Dunny
                                -2
                                Star Citizen Alpha 2.0 Gameplay Trailer. To wygląda jak żywcem na enginie Dooma 3 .
                                • avatar
                                  kaalus
                                  -2
                                  O rany ale bieda ze sterowaniem, zupełny brak płynności, wygląda jakby koleś nie był w stanie nawet poziomo ustawić tego statku, żenada.