Gry

Capcom wykorzysta Mantle API w swoich nowych grach

opublikowano przez Paweł Maziarz w dniu 2014-11-21

Koncern AMD i studio Capcom podjęły współpracę, które zaowocuje powstaniem kolejnych gier ze wsparciem dla technologii Mantle API.

AMD Mantle API logo

Prace nad interfejsem programowania Mantle API nabierają tempa, a kolejne firmy są zainteresowane jego implementacją w swoich grach. AMD właśnie poinformowano o podjęciu współpracy ze studiem Capcom, które planuje jego wprowadzenie do nowego silnika graficznego Panta-Rhei.

Mantle API pozwala rozwinąć skrzydła akceleratorom graficznym bazującym na architekturze GCN – zwłaszcza w przypadkach, gdzie mamy do czynienia ze słabszym procesorem i powstaje tak zwane wąskie gardło wynikające z narzutu API lub nieefektywnego dzielenia obliczeń na wątki. Rozwiązanie to najlepiej sprawdza się w konfiguracjach ze średniego i niższego segmentu wydajnościowego.

Nowa technologia pozwoli udoskonalić silnik Phanta-Rhei, dzięki czemu będzie możliwe uzyskanie większej wydajności i lepszej jakości graficznej w grach opracowywanych przez Capcom.

Mantle API jest już wykorzystywane w silnikach graficznych najważniejszych deweloperów gier, w tym Asura studia Rebelion, Cryengine studia Crytek, FrostBite 3 studia DICE, a także Nitrous studia Oxide. Niedawno lista obsługiwanych tytułów poszerzyła się o grę Dragon Age: Inquisition, natomiast wkrótce dołączy do niej jeszcze Battlefield Hardline i Star Citizen.

Źródło: AMD

marketplace

Komentarze

15
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Capcom
  • avatar
    Model Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X 8 GB rządzi na 4K
  • avatar
    Czy w Gta V będzie dostępne Mantle ? bo swego czasu tak słyszałem .
    Zaloguj się
  • avatar
    Zapewnienie obsługi API Mantle przez nowy silnik Capcomu ma oczywiście przynieść poprawę wydajności. Panta Rhei ma być dostępny jedynie na konsolach PS4 i Xbox One oraz pecetach. Silnik będzie wykorzystywany w większości nowych produkcji firmy. Przy okazji ogłoszenia współpracy pomiędzy AMD i Capcomem, zaprezentowano też nowy fragment rozgrywki z produkcji Resident Evil Revelations 2.
  • avatar
    Śpi.
  • avatar
    Oczywiście nie można zapominać o gorących pojedynkach – w tym przypadku nowy GeForce GTX 970 konkuruje z Radeonem R9 290X.
  • avatar
    Niech mnie ktoś oświeci i mi powie co robi Capcom
    Zaloguj się
    -10
  • avatar
    Zrobili byscie lepiej test MFAA bo juz dawno dostepny w sterownikach i do tego funkcjonuje prawidlowo.
    Zaloguj się
    -10
  • avatar
    Jestem ciekaw rozwoju i implementacji tej technologii w grach, bo nie wiem na co się zdecydować, nvidia intel czy amd radeon, jak mi przyjdzie robić upgrade systemu.
    Zaloguj się
  • avatar
    i dobrze robią :D