Na topie

Trzy typy niebezpiecznych pracowników

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Technologie i Firma

Kategoria: Technologie i Firma Tematyka: Bezpieczeństwo w firmie

Niewiniątka, nieostrożni i złośliwi – wszyscy mogą być ogromnym zagrożeniem dla przedsiębiorstwa. Jak poprawić bezpieczeństwo w firmie?

Trzy typy niebezpiecznych pracowników

A A

Nawet 60 proc. wszystkich ataków na firmowe infrastruktury IT mogło zostać przeprowadzonych od wewnątrz. Tak wynika z raportu „2016 Cyber Security Intelligence Index” firmy IBM. Takie sytuacje oznaczają, że winę ponoszą pracownicy, którzy do zagrożenia doprowadzili celowo lub nie. Eksperci z firmy STORMSHIELD dzielą takie osoby na trzy typy: to niewiniątka, nieostrożni i złośliwi. Choć to zupełnie różne osoby, wszystkie są równie dużym zagrożeniem dla przedsiębiorstwa.

Niewiniątka, stanowiące pierwszą grupę, to najczęściej osoby, które po prostu nie mają wystarczającej wiedzy na temat cyberbezpieczeństwa. W efekcie: gubią swoje komórki, nie zabezpieczają odpowiednio przetwarzanych danych (czy to w formie papierowej, czy cyfrowej) czy też korzystają z prywatnych (bardziej podatnych na infekcje) urządzeń w celach zawodowych i na przykład przesyłają na nie poufne pliki. Jedyną metodą eliminacji takiego zagrożenia jest edukacja.

Nieostrożni z kolei to ci pracownicy, którzy za nic mają ostrzeżenia wyświetlane na ekranie. Klikają tylko „Dalej”, „Anuluj” lub „Zamknij”, nie zważając na potencjalne konsekwencje. A tymi mogą być między innymi infekcje. Podobnie jak we wcześniejszym przypadku – kluczowa jest tutaj odpowiednia edukacja pracowników.

Złośliwi, czyli trzeci typ niebezpiecznych pracowników, to ci, którzy nie popełniają błędów, lecz celowo doprowadzają do infekcji komputerów lub są autorami wycieków danych. Najczęściej są to niezadowoleni pracownicy, którzy w ten sposób chcą się zemścić na swoich pracodawcach. Z takimi przypadkami trudno sobie poradzić i jedyną radą dla zatrudniających może być: bądźcie dobrzy dla swoich podwładnych (choć, jak wiemy, czasem to nie ma najmniejszego znaczenia).

Źródło: DAGMA, STORMSHIELD, IBM. Foto: tpsdave/Pixabay (CC0)

Odsłon: 3405 Skomentuj newsa
Komentarze

6

Udostępnij
    1. Wojciech Kulik
      Oceń komentarz:

      -7    

      Opublikowano: 2017-06-20 16:03

      Do skutku ;)

      Skomentuj

    2. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-06-21 10:06

      może następnym razem artykuł o pogodzie? :D

      Skomentuj

      1. Wojciech Kulik
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-06-21 10:15

        Jeżeli będzie miało cokolwiek wspólnego z technologią, to czemu nie? :)

        Teksty, takie jak ten, powstają po to, by uświadomić ludziom (w szczególności pracodawcom - w końcu to dział Technologie i Firma), jak ważna jest edukacja pracowników w zakresie cyberbezpieczeństwa. Próbujemy dotrzeć z przekazem na różne sposoby, tak by wszyscy zainteresowani dostrzegli wreszcie, gdzie leży problem, a ten leży przede wszystkim w braku tejże edukacji.

        Skomentuj

  1. Kenjiro
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-06-20 13:12

    Trzy typy? A może jednak trzy grupy? Brzmi dużo lepiej i nie sprawia wrażenia, że ktoś pisał tekst na siłę...

    Skomentuj

    1. Skaza
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2017-06-20 16:24


      Miesiąc powoltku zbliża się do końca, więc ilość artykułów / newsów musi się zgadzać :P Jednak niezaprzeczalnym faktem jest to, że najsłabszym elementem każdej infrastruktury jest właśnie człowiek. Niezależnie od stanowiska.

      Skomentuj

      1. BrumBrumBrum
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-06-21 10:08

        Mitnick nie raz to udowodnił :) w zasadzie systemów nie haclował, lecz umysły.

        Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!